📖 تقویم امروز
☀️ امروز: سه شنبه
شمسی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
قمری: ۳ ربیع الاول ۱۴۴۵
میلادی: ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليه السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام
4_6046583658003828893.mp3
6.38M
💚 این آقا حتّی یک بار هم دل امام زمان علیهالسلام را نشکست!
» حکایت عجیبی از دوست خالص امام زمان علیهالسلام، مرحوم سید علی مفسر
📚 عنايات حضرت مهدى علیهالسلام به علما، ص ۳۶۸.
#داستان_تشرف
#اللّٰهُمَّعَجِّللِوَلیِّڪالفَرَج
﷽ 🎇 🌷 عتیقه های گَنج جَنگ (رزمندگان بم در بیان تصویر و قلم):
● جانباز پاسدار محمّد قائمی (برادر آزاده جانباز حسین قائمی)
🌷 اروپا و قدردانی از جانباز جنگ با برداشتن کلاه هنگام مواجهه با او:
● امام خامنه ای: "آنطور كه شنيده ايم، همه جاى دنيا كه شما ميرويد بخصوص كشورهاى اروپايى وقتى شخصى عبور ميكند و مثلًا دستش را بسته و معلوم است جزو مجروحين جنگ و به قول ما «جانباز جنگ» است، كلاهشان را برايش برميدارند و احترامش ميكنند؛ يعنى از او قدردانى ميشود.
حقيقتاً اگر راستش را بخواهيد، ما اين قدردانى را نكرده ايم؛ درحالى كه جنگ آلمان و فرانسه و جنگ ايتاليا و فرانسه كجا، جنگ عراق و ايران كجا! اصلًا دو مقوله است؛ دو حقيقت است.
اينجا مسأله اين نبود كه يك كشور ميخواهد به كشورى ديگر حمله كند و چهارتا شهر او را بگيرد؛ قضيه، قضيه ى برخورد با آرمانهاى يك ملت بود؛ يك ملت كه به خاطر يك حقيقت، مورد تهاجم قرار گرفت. يك حقيقت را قبول كرديم و مورد تهاجمِ دنيا قرار گرفتيم. يك بى عقل را هم پيش انداختند كه «بيا، اينجا را بههم بزن!»".
■ (حدیث ولایت، بيانات، 29/ 06/ 1372 ، بيانات در ديدار مسؤولان برگزاركننده هفتۀ دفاع مقدس)
#نماز_شب😭🍃
💠میرزا جوادآقا ملکی تبریزی؛
🔸چگونه شخص عاقل راضی می شود خود را از اين همه فضيلت، محروم نمايد و به خسارت و رذائل ديگر که نتيجه ترک نماز شب است آلوده کند؟!
🔸چگونه شخص عاقل راضی می شود که شرافت مناجات با خداوند ملک جبار و لذت انس با او و لذت درخشش نور او و کرامت هم نشينی با او را به خاطر استراحت چند ساعت از شب، از دست بدهد؟!
🌟رسول خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) فرمودند:
💎«بهترين شما صاحبان عقل هستند.»
عرض شد يا رسول الله!صاحبان عقل چه کسانی اند؟ فرمودند:
💎«اهل نماز شب
هنگامی که مردم در خواب فرو رفته اند.»
📚بحار الانوار، ج۸۴، ص۱۵۸
#نماز_شب🍃🌸
#امام_زمان🌹
🔴 خطر به وجود آمدن نفاق در ادبیات نظام
🔰 همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:
" در همهی کارهایی که ما داریم، در همهی تلاشهایی که میکنیم، چه تصمیمهایی که در مسائل اقتصادی میگیریم، چه در مسائل فرهنگی ما باید این اصل را از یاد نبریم که وظیفهی ما تحقّق_بخشیدن به اسلام کامله است؛ باید دنبال اسلام_کامل باشیم. اینجور نباشد که از آرمان اسلام بکاهیم بهخاطر اینکه مثلاً در فلان قضیّه موفّق بشویم "
🔻اگر غیر از این باشد و مردم برای حفظ اسلام و انقلاب، خون بدهند و سختی بکشند اما وقتی پای اجرای اسلام در عرصه های فرهنگی و غیر فرهنگی که می شود، بهانه و توجیه بیاوریم و از اجرای_اسلام شانه خالی کنیم، چنین چیزی موجب می شود که مردم نسبت به نظام و انقلاب بدبین شوند و اگر در اینجا بدبین شوند، حق خواهند داشت؛ چرا که مسئولین با ادبیات اسلام از مردم دعوت کرده اند که جوانانشان را برای اسلام تقدیم کنند و از آن طرف، مردم مشاهده می کنند که خود مسئولین حاضر نیستند که برای اجرای اسلام، هزینه بدهند!
◀️ چنین اتفاقی اگر از سوی مسئولین صورت گیرد، یعنی اینکه نظام دچار نفاق در ادبیات و گفتمان شده است و حرف و عملش با هم نمی خواند.
قطعاً شان جمهوری اسلامی بالاتر از این حرف هاست و نباید گذاشت که برخی از مسئولین و خواص، نظام را اینگونه جلوه دهند.
و ?سالروز شهادت دومین شهید محراب🌴
🟠 آیت الله سید اَسَدُالله مَدَنی (۱۲۹۳ -۱۳۶۰ش) روحانی شیعی و امام جمعه تبریز. از مبارزین سیاسی پیش از انقلاب اسلامی بود که چند بار توسط رژیم پهلوی به شهرهای مختلف تبعید شد.
⏪ بعد از انقلاب نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی بود. وی نماینده امام خمینی در همدان و امام جمعه آن شهر بود و بعد ها همین مسئولیت را در تبریز بر عهده گرفت.
🔴 مدنی در جریان برگزاری نماز جمعه توسط سازمان مجاهدین خلق(منافقین) ترور شد. وی از شهدای محراب است. مدفن او در قم و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها قرار دارد.
🖊بخشی از پیام تسلیت امام خمینی رحمه الله
🌷 اگر با به شهادت رسیدن مولای متقیان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزیزش شهید مدنی هم آرزوی منافقان را برآورده خواهد کرد. اگر خوارج سیاه بخت از شهادت ولی الله الاعظم طرفی بستند و به حکومت رسیدند، این گروهک های خائن نیز به آمال خبیث خود، که سقوط حکومت اسلام و برقراری حکومت امریکایی است، می رسند.
🔴 ننگ و نفرت و لعنت ابدی بر وابستگان و پیروان شیاطین شرق و غرب، خصوصاً شیطان بزرگ، امریکای جنایتکار که با نقشه های شیطانی شکست خورده خود گمان کرده ملتی را که برای خداوند متعال و اسلام بزرگ قیام نموده و هزاران شهید و معلول تقدیم نموده با این دغل بازی ها می تواند سست کند و یا از میدان به در برد. اینان پیروان سید شهیدانند که در راه اسلام و قرآن کریم از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را قربان کرد و اسلام عزیز را با خون پاک خود آبیاری و زنده نمود.🌷🌷🌷🌷🌷
🔴 خط سرخ شهادت، خط آل محمد و علی است 🔴
🌹شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند🌹
_✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده
@Mojtahed_Zadeh
نصیری در سراشیبی سقوط (#قسمت_اول)
«میزان، حال فعلی افراد است»؛ این کلیدواژه تاریخی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که با آن میتوان به تحلیل و بررسی نظریهها، عقاید و تفکر بسیاری از چهرهها در تاریخ جمهوری اسلامی پرداخت. تاریخی که سرشار از افراط و تفریطهایی است که همواره از وادی اعتدال به دور بودهاند و با افت وخیز بسیاری، گاهی از این سوی بام و گاهی از آن سوی بام از واقعیت فاصله گرفتهاند. در این میان، مهدی نصیری یکی از چهرههایی است که در این سالها نظریههایش بارها تغییر کرده است. مروری ساده بر سیر تطور فکری او، همگان را با تضادهای شخصیتی او روبرو میکند. موضوعی که خود او نیز به آن معترف است و به شیوههای مختلفی در یادداشتهای روزانه، زندگینامه خودنوشت او و مصاحبههایش به خوبی دیده میشود.
نگاهی به زندگانی
شیخ گلمحمد نصیری للردی، پدر مهدی نصیری، طلبه نجفخواندهای بود که به تأثیر از گفتمان حوزه نجف در مخالفت با تشکیل حکومت توسط فقها در عصر غیبت، موافق حکمرانی روحانیت نبود و آنان را ناتوان از این کار میدانست. نصیری آموزش علوم حوزه را ازسال 55 در دامغان آغاز کرد. دیپلم را به صورت متفرقه بعد از انقلاب گرفت. اودر آن سالها به فعالیت انقلابی در پخش اعلامیه و دیوارنویسی مشغول بود. وی پس از ۵۷ تا آغاز همکاری با روزنامه کیهان، در کنار تحصیل حوزوی، به فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و آموزشی در دامغان و قم اشتغال پیدا کرد. همراه با فعالیت های سیاسی اجتماعی تا سال ۶۶ دروس حوزوی خود را خواند. در سال ۶۷ با شرکت در کنکور، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران قبول شد که پس از مدتی آن را رها کرد. نصیری توانست کارشناسیارشد حقوق خصوصی را در دانشگاه پیام نور با مدرک حوزه معادل کارشناسی بگیرد. در مطالعه سیر زندگی وی هیچ گونه سابقه اعزام به جبهه ای یافت نشد.
فراز و نشیب های سیاسی
استعفای دستهجمعی کیهانیها در اعتراض به مهدی نصیری
همکاری نصیری در کیهان ابتدا با دبیری سرویس مقالهها آغاز شد و سپس با عضویت در شورای سردبیری ادامه پیدا کرد که البته حضورش در این بخش، چندان بیحاشیه نبود و اعضای سردبیری این روزنامه در پی اعتراض به حضور نصیری، از آن استعفا دادند.
نصیری در شرح اختلافهایش میگوید: «بعد از ارتحال حضرت امام (ره)، کیهان از روز اول صریح و محکم در دفاع از رهبری حضرت آیتالله خامنهای وارد میدان شد و اولین سرمقاله را در حمایت از رهبری با عنوان «انتخاب شایسته» در کیهان نوشت که بسیاری از عناصر چپ آن روز در مجلس و غیر مجلس خوششان نیامد و به آقای اصغری گفته بودند که چرا کیهان در تأیید رهبری عجله کرده است. نصیری بعد از این اختلاف استعفا داد و دلیل استعفای خود را خسته شدن از فضای مطبوعاتی عنوان کرد.
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
عدالتخواهی در صبح(#قسمت_دوم)
مهدی نصیری پس از استعفا و خروج از کیهان در آبانماه ۱۳۷۳ علیرغم اصرار رهبری بر ادامه حضورش در کیهان، در اسفندماه همان سال، اولین پیششماره نشریه «صبح» را منتشر میکند. ازجمله موضوعات این نشریه، نقد جریانات فکری و فرهنگی روشنفکری در کنار عدالتخواهی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقد غرب بود که انتشار آن تا سال ۷۹ ادامه داشت. نصیری، مشکلات مالی را دلیلی برای اتمام کار در این نشریه عنوان کرده است.
مسئولیت ها
نصیری همچنین در سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۴ به معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور منصوب شد. پس از پایان دوره فعالیتش در معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به معاونت فرهنگی دفتر رهبر جمهوری اسلامی در امارات رفت و تا سال ۱۳۸۸ در امارات ماند. مهدی نصیری پس از بازگشت به ایران، بار دیگر به قم بازگشت.
علت تطور فکری
نصیری در تشریح تطور فکری خود با عنوان پشیمانی یاد کرده و میگوید: «پشیمانی من از نوع پشیمانی همه چهرهها، عناصر سیاسی، مذهبی و انقلابی است که از آغاز انقلاب به این سو و به تدریج و با گذشت زمان، به دلیل فقدان دانش و تجربه کافی و نیز عدم درک جامع از مسأله حکمرانی و اقتضائات زمانه، دچار دگرگونی و تحول در نظر و عمل شدند. من همیشه مستقلاندیش بودهام و از اینکه فرد وفادار و وابسته به یک جناح و جریان قلمداد شوم، اجتناب کردهام اما در مجموع، اکنون با بسیاری از مواضع اصلاحطلبان در مقایسه با مواضع بسته، راکد، غیرمردمی و اقتدارطلبانه طیف گستردهای از اصولگرایان، احساس همدلی و همفکری بیشتری دارم.»
⏪ ادامه دارد...
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ گرایشهای فکری نصیری و افراط و تفریطی که با آن مواجه بوده است(#قسمت_سوم)
▪️گرایشهای فکری نصیری طی این سالها با تضادهای مختلفی روبهرو بوده است. به گفته خودش در ایام جوانی و سالهای اول دهه ۶۰، گرایش انقلابی چپ با ریشههای دینی و حوزوی داشته که اگرچه ستیزی با جریان راست سنتی مانند جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نداشته اما همواره با این جریان فاصلهها خود را حفظ کرده است.
🔸نصیری جدید که این روزها ژست روشنفکری در مقولههای همچون حجاب و دیگر موضوعات میگیرد، در آن روزها موضع متفاوتی داشت، به عنوان مثال او نسبت به مسأله حجاب در بخش دوم کتاب جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام که با عنوان «پردهنشینی یا حضور گسترده اجتماعی زن» نگاشته است، مینویسد: «زنان باید به طور حداکثری پردهنشین باشند و از اختلاط، همصحبتی و معاشرت با نامحرمان، خودداری کنند؛ حتی با حفظ حجاب و رعایت مسائل، بهتر است در خانه بمانند و به شوهرداری بپردازند و حتی برای نماز جماعت هم، از منزل خارج نشوند و در پستوی خانه نماز بخوانند. او حتی نگاه متدینین که بر حضور اجتماعی زنان تأکید دارند را، مورد نقد قرار داده و معتقد بر پردهنشینی حداکثری است.
البته این تنها مسألهای نیست که او به آن اشاره میکند و در بخش دیگری از این کتاب با عنوان «ولایت، قضاوت و مدیریت زنان»، مینویسد:«نظر کسانی که حضور زن در اجتماع را یک اصل و وظیفه میدانند، به وضوح رد میکند و جامعه و مردان را از حضورِ بدون مصلحت زنان در بیرون از خانه و سپردن امور به آنها، برحذر میدارد». او در بخشی دیگر گفته است؛ «تصدی مناصب و مشاغل و حضور گسترده اجتماعی زن، با توصیه مطلق آنها به استقرار در خانه منافات دارد؛ جز موارد محدود و خاصی که شرع، خروج از خانه را برای زن مباح، مستحب یا واجب میداند». به عبارت واضحتر، به عقیده نصیری، زنان تا به خاطر امری واجب مجبور نشدهاند، نباید از خانه خارج شوند. جالبتر آنکه نصیری این قبیل ادعاها را به آیات و روایات نسبت میدهد.
🔻اظهارات اخیر نصیری درباره اینکه «التزام به حجاب میان زنان کاسته شده و میبایست در برابر این امر کوتاه آمد» در حالی مطرح میشود که او در بخشی از همین کتاب خود نوشته است: «تغییرات و دگرگونیهای زمانه ما که تحتتأثیر تمدن غرب رخ داده است، ماهیتی جز انحطاط و تباهی ندارد و اگر ما بر این ماهیت وقوف پیدا نکنیم و در کار انطباق دین با شرایط برآییم، بدون شک از اسلام پس از مدتی جز اسمی باقی نخواهد ماند و پوستینی کاملا وارونه بر تن اسلام پوشانده خواهد شد».
⏪ ادامه دارد....
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ تغییر نگرش در سیاست خارجی(#قسمت_چهارم)
🔴 البته این تنها تضاد فکری امروز نصیری جدید با نصیری قدیم نیست و حوزه سیاست خارجی، یکی از موضوعاتی است که با گردش ۱۸۰ درجهای از جانب او در این موضوع روبهرو شده است. او در این رابطه میگوید: «ازجمله تغییر نگرشهایم مربوط به سیاست خارجی است که پیشتر مدافع سیاست خارجی سازشناپذیر با آمریکا و سیاستهای منطقهای نظام بودم و فکر میکردم کوتاه آمدن ما منجر به نابودی و وابستگی مطلق به آمریکا و غرب خواهد شد، گرچه در عین حال مخالف مذاکرات برجام که میتوانست به یک معامله برد- برد بینجامد نبودم».
📗 "عصر حیرت" علیه تمدن دینی
پریشانگوییهایی اخیر نصیری در حالی صورت میگیرد که او فکر میکند برای دین قلم میزند اما در واقعیت نوشتههایش، به فرار از ریسک حضور اجتماعی دین در حوزه عمومی و عرصه زندگی میپردازد.
♦ازجمله کتابهای مورد بحث این فرد میتوان به «عصر حیرت» اشاره کرد که بسیاری از این کتاب به عنوان بدفهمی از دین اسلام نام بردهاند. ادعای اساسی او در این کتاب این است که غیبت امام معصوم به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر جدید همراه میشود، مانع تحقق دولت و جامعه و تمدن تراز دینی است و حتی در صورت استقرار یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدور است.
⭕شاید یکی دیگر از مسائلی که تغییر جهت ۱۸۰ درجهای نصیری را نشان میدهد، موضع او نسبت به مسأله ولایت فقیه باشد. او در اینباره میگوید: «تا دهه ۸۰ بر این باور بودم که نظریه امام خمینی (ره) در باب ولایت فقیه، نظریه غالب در فقه شیعه و گویا در زمره آموزههای اسلام ناب است که آقای «امام» خمینی (ره) احیاگر آن بود اما با مطالعات بیشتر و نیز توجه به دیدگاه حیرت در عصر غیبت، به این جمعبندی رسیدم که اگر چه نمیتوان این نظریه را بیاعتبار و غیرفقهی دانست و آن را در سطح دیگر نظریههایی که در اینباره در فقه مطرح شده، ندانست اما اینکه تصور شود این نظریه نمایندگی از اسلام ناب را دارد و دیگر نظریهها غیرناب و التقاطی است، ادعای مستند و قابل قبولی نیست».
🔴 اخیرا او در مناظرهای با علی علیزاده، انتقاداتی را به رهبر انقلاب وارد کرده درحالیکه انتقادهای او از پشتوانه علمی و نظری کافی برخوردار نبود و از جنس حرف و سخنهایی است که اپوزیسیون شبانهروز میگویند. نصیری جدید که در روزهای قبل علیه اصلاحطلبان سخن میگفت و قلم میزد، امروز به طور مشخصی در میدان آنان جولان میزند.
🛑 داستان تبدیل مهدی نصیری از یک انقلابی تند و تیز و عدالت خواه چپ گرا به سنت گرایی مخالف مدرنیته و اسلام سیاسی به اصلاح طلبی رادیکال داستان تبدیل یک فرد افراطی به یک تفریطی است که در طول چهار دهه اتفاق افتاد، داستان یک سوپر انقلابی پشیمان.
🚫 مهدی نصیری در اول ماه محرم ویدیویی از خود منتشر کرده که با تیشرت قرمز در کنار قبر مهسا کومله در شهر سقز استان کردستان سخنانی را ایراد میکند. نصیری می گوید:«... حضرت ژینا...مهسا بی گناه کشته شد...این شهادت منشأ یک جنبش و منشأ انقلاب شد و حرکتی را آغاز کرد که ادامه دارد.
◾ وی با مدد طلبیدن از روح «حضرت ژینا» و «حضرت مهسا» مخلوط عجیبی از مفاهیم و تعابیر را بکار گرفته که به خوبی گویای وضعیت آشفته فکری اوست.
⏪ ادامه دارد....
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ بخشی از مصاحبه با تلویزیون اینترنتی دیدار(#قسمت_پنجم_پایانی)
🎦 مجری(خانم بد پوشش آرایش کرده): شما منظورتون این است که جمهوری اسلامی به پایان خودش رسیده؟
نصیری:بله؛ بله، جامعه ای که نظامی که روایت ندارد و نمی تواند به افکار عمومی بگوید دستاوردهای من این بوده: اقتصادی، سیاسی، و... کدام دستاورد؟ کدام قله؟ بگویند به مردم، ادعا می کنند ما به قله ها رسیدیم، کدام قله؟.....
مجری: آینده مردم به نظر شما چه می شود؟
نصیری: خوب است. من آینده خوبی برای مردم می بینم. به پایان رسیدن کلان روایت جمهوری اسلامی نوید اتفاقات خوبی است. همان قصه خودبراندازی است که بعضی از آقایون خودشان هم گفتند تمام می شود کار آقایون و ایران جدیدی درست می شود و ایران آباد و آزاد خوبی درست می شود. من کاملا به این امید دارم و نگران نیستم
مجری: فکر می کنید چند وقت دیگر این اتفاق می افتد؟
نصیری: کسی نمی تواند پیشگویی کند بگذارید زمان نگم من ولی اگر آقایون 5 سال دیگر بتوانند بمانند معجزه کردند. روایت نداشته باشی قصه نداشته باشی توجیه نداشته باشی در هیچ بُعدی نمره قبولی نگیری و بعد بتوانی بمانی آن هم در جامعه ای مثل ایران.
🔴 بررسی شخصیتی
شخصیت، بیانگر ویژگیهایی است که شامل الگوهای ثابت فکری، عاطفی و رفتاری است. اشخاصی که به اختلالهای شخصیتی دچار هستند، صفات شخصیتی ناسازگارانه دارند و این صفت ها آنقدر ژرف و عمیق حکاکی شدهاند که در برابر هرگونه تغییر و دگرگونی مقاومت میکنند. در بیشتر مواقع این اشخاص گمان میکنند دیگران باید تغییر کنند تا با آنها مطابقت داشته باشند. تجربههای ناسازگارانهٔ آنها از خودشان و دنیا، از کودکی و نوجوانی آغاز میشود و بهتدریج و در همه جا بر زندگیشان تأثیر میگذارد.
🟥 اگرچه در این یکی، دو سال اخیر تضادهای فکری و تغییر ۱۸۰ درجه مواضع مهدی نصیری نسبت به مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر به چشم همگان آمده اما بنا بر فهرستی که تقدیم شد، این مسیری بوده که او از سالها پیش با رفتارهای ناسازگار و انعطافناپذیر در برخورد با محیط و موقعیتها، تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته و رویکرد انتقادی وی از اواخر دهه ۹۰ نسبت به نحوه حکمرانی در جمهوری اسلامی تغییر و ابعاد تازهای یافته است. موضوعی که به پیشینه فکری او برمیگردد و افراط و تفریط را میتوان یکی از مؤلفههای همیشگی این پژوهشگر دانست.
🔸در آن چه گذشت نصیری در مواضع خودحرفهایی بر اساس محیط خود برزبان رانده که خود از آن حرف پشیمان شده است و به نمونه هایی از آن اشاره نمودیم. در اختلال شخصیت ضد اجتماعی برخی افراد می توان اهمیت ندادن به امنیت خود یا دیگران، رفتار بدون فکر، بی مسوولیتی، عدم پشیمانی از رفتار را مشاهده نمود. البته اظهار نظر در مورد علل و عوامل مواضع غیر اصولی و زیکزاکی مهدی نصیری بستگی به بررسی بالینی و بررسی توسط کارشناسان خبره در این امر دارد و بررسی فوق فقط به منظور تأمل بیشتر نسبت به این نوع نوسانات فکری است.
🌹افراد زاویه دار با نظام اسلامی را بشناسیم
_✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده
@Mojtahed_Zadeh