و ?سالروز شهادت دومین شهید محراب🌴
🟠 آیت الله سید اَسَدُالله مَدَنی (۱۲۹۳ -۱۳۶۰ش) روحانی شیعی و امام جمعه تبریز. از مبارزین سیاسی پیش از انقلاب اسلامی بود که چند بار توسط رژیم پهلوی به شهرهای مختلف تبعید شد.
⏪ بعد از انقلاب نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی بود. وی نماینده امام خمینی در همدان و امام جمعه آن شهر بود و بعد ها همین مسئولیت را در تبریز بر عهده گرفت.
🔴 مدنی در جریان برگزاری نماز جمعه توسط سازمان مجاهدین خلق(منافقین) ترور شد. وی از شهدای محراب است. مدفن او در قم و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها قرار دارد.
🖊بخشی از پیام تسلیت امام خمینی رحمه الله
🌷 اگر با به شهادت رسیدن مولای متقیان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزیزش شهید مدنی هم آرزوی منافقان را برآورده خواهد کرد. اگر خوارج سیاه بخت از شهادت ولی الله الاعظم طرفی بستند و به حکومت رسیدند، این گروهک های خائن نیز به آمال خبیث خود، که سقوط حکومت اسلام و برقراری حکومت امریکایی است، می رسند.
🔴 ننگ و نفرت و لعنت ابدی بر وابستگان و پیروان شیاطین شرق و غرب، خصوصاً شیطان بزرگ، امریکای جنایتکار که با نقشه های شیطانی شکست خورده خود گمان کرده ملتی را که برای خداوند متعال و اسلام بزرگ قیام نموده و هزاران شهید و معلول تقدیم نموده با این دغل بازی ها می تواند سست کند و یا از میدان به در برد. اینان پیروان سید شهیدانند که در راه اسلام و قرآن کریم از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را قربان کرد و اسلام عزیز را با خون پاک خود آبیاری و زنده نمود.🌷🌷🌷🌷🌷
🔴 خط سرخ شهادت، خط آل محمد و علی است 🔴
🌹شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند🌹
_✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده
@Mojtahed_Zadeh
نصیری در سراشیبی سقوط (#قسمت_اول)
«میزان، حال فعلی افراد است»؛ این کلیدواژه تاریخی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که با آن میتوان به تحلیل و بررسی نظریهها، عقاید و تفکر بسیاری از چهرهها در تاریخ جمهوری اسلامی پرداخت. تاریخی که سرشار از افراط و تفریطهایی است که همواره از وادی اعتدال به دور بودهاند و با افت وخیز بسیاری، گاهی از این سوی بام و گاهی از آن سوی بام از واقعیت فاصله گرفتهاند. در این میان، مهدی نصیری یکی از چهرههایی است که در این سالها نظریههایش بارها تغییر کرده است. مروری ساده بر سیر تطور فکری او، همگان را با تضادهای شخصیتی او روبرو میکند. موضوعی که خود او نیز به آن معترف است و به شیوههای مختلفی در یادداشتهای روزانه، زندگینامه خودنوشت او و مصاحبههایش به خوبی دیده میشود.
نگاهی به زندگانی
شیخ گلمحمد نصیری للردی، پدر مهدی نصیری، طلبه نجفخواندهای بود که به تأثیر از گفتمان حوزه نجف در مخالفت با تشکیل حکومت توسط فقها در عصر غیبت، موافق حکمرانی روحانیت نبود و آنان را ناتوان از این کار میدانست. نصیری آموزش علوم حوزه را ازسال 55 در دامغان آغاز کرد. دیپلم را به صورت متفرقه بعد از انقلاب گرفت. اودر آن سالها به فعالیت انقلابی در پخش اعلامیه و دیوارنویسی مشغول بود. وی پس از ۵۷ تا آغاز همکاری با روزنامه کیهان، در کنار تحصیل حوزوی، به فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و آموزشی در دامغان و قم اشتغال پیدا کرد. همراه با فعالیت های سیاسی اجتماعی تا سال ۶۶ دروس حوزوی خود را خواند. در سال ۶۷ با شرکت در کنکور، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران قبول شد که پس از مدتی آن را رها کرد. نصیری توانست کارشناسیارشد حقوق خصوصی را در دانشگاه پیام نور با مدرک حوزه معادل کارشناسی بگیرد. در مطالعه سیر زندگی وی هیچ گونه سابقه اعزام به جبهه ای یافت نشد.
فراز و نشیب های سیاسی
استعفای دستهجمعی کیهانیها در اعتراض به مهدی نصیری
همکاری نصیری در کیهان ابتدا با دبیری سرویس مقالهها آغاز شد و سپس با عضویت در شورای سردبیری ادامه پیدا کرد که البته حضورش در این بخش، چندان بیحاشیه نبود و اعضای سردبیری این روزنامه در پی اعتراض به حضور نصیری، از آن استعفا دادند.
نصیری در شرح اختلافهایش میگوید: «بعد از ارتحال حضرت امام (ره)، کیهان از روز اول صریح و محکم در دفاع از رهبری حضرت آیتالله خامنهای وارد میدان شد و اولین سرمقاله را در حمایت از رهبری با عنوان «انتخاب شایسته» در کیهان نوشت که بسیاری از عناصر چپ آن روز در مجلس و غیر مجلس خوششان نیامد و به آقای اصغری گفته بودند که چرا کیهان در تأیید رهبری عجله کرده است. نصیری بعد از این اختلاف استعفا داد و دلیل استعفای خود را خسته شدن از فضای مطبوعاتی عنوان کرد.
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
عدالتخواهی در صبح(#قسمت_دوم)
مهدی نصیری پس از استعفا و خروج از کیهان در آبانماه ۱۳۷۳ علیرغم اصرار رهبری بر ادامه حضورش در کیهان، در اسفندماه همان سال، اولین پیششماره نشریه «صبح» را منتشر میکند. ازجمله موضوعات این نشریه، نقد جریانات فکری و فرهنگی روشنفکری در کنار عدالتخواهی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقد غرب بود که انتشار آن تا سال ۷۹ ادامه داشت. نصیری، مشکلات مالی را دلیلی برای اتمام کار در این نشریه عنوان کرده است.
مسئولیت ها
نصیری همچنین در سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۴ به معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور منصوب شد. پس از پایان دوره فعالیتش در معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به معاونت فرهنگی دفتر رهبر جمهوری اسلامی در امارات رفت و تا سال ۱۳۸۸ در امارات ماند. مهدی نصیری پس از بازگشت به ایران، بار دیگر به قم بازگشت.
علت تطور فکری
نصیری در تشریح تطور فکری خود با عنوان پشیمانی یاد کرده و میگوید: «پشیمانی من از نوع پشیمانی همه چهرهها، عناصر سیاسی، مذهبی و انقلابی است که از آغاز انقلاب به این سو و به تدریج و با گذشت زمان، به دلیل فقدان دانش و تجربه کافی و نیز عدم درک جامع از مسأله حکمرانی و اقتضائات زمانه، دچار دگرگونی و تحول در نظر و عمل شدند. من همیشه مستقلاندیش بودهام و از اینکه فرد وفادار و وابسته به یک جناح و جریان قلمداد شوم، اجتناب کردهام اما در مجموع، اکنون با بسیاری از مواضع اصلاحطلبان در مقایسه با مواضع بسته، راکد، غیرمردمی و اقتدارطلبانه طیف گستردهای از اصولگرایان، احساس همدلی و همفکری بیشتری دارم.»
⏪ ادامه دارد...
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ گرایشهای فکری نصیری و افراط و تفریطی که با آن مواجه بوده است(#قسمت_سوم)
▪️گرایشهای فکری نصیری طی این سالها با تضادهای مختلفی روبهرو بوده است. به گفته خودش در ایام جوانی و سالهای اول دهه ۶۰، گرایش انقلابی چپ با ریشههای دینی و حوزوی داشته که اگرچه ستیزی با جریان راست سنتی مانند جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نداشته اما همواره با این جریان فاصلهها خود را حفظ کرده است.
🔸نصیری جدید که این روزها ژست روشنفکری در مقولههای همچون حجاب و دیگر موضوعات میگیرد، در آن روزها موضع متفاوتی داشت، به عنوان مثال او نسبت به مسأله حجاب در بخش دوم کتاب جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام که با عنوان «پردهنشینی یا حضور گسترده اجتماعی زن» نگاشته است، مینویسد: «زنان باید به طور حداکثری پردهنشین باشند و از اختلاط، همصحبتی و معاشرت با نامحرمان، خودداری کنند؛ حتی با حفظ حجاب و رعایت مسائل، بهتر است در خانه بمانند و به شوهرداری بپردازند و حتی برای نماز جماعت هم، از منزل خارج نشوند و در پستوی خانه نماز بخوانند. او حتی نگاه متدینین که بر حضور اجتماعی زنان تأکید دارند را، مورد نقد قرار داده و معتقد بر پردهنشینی حداکثری است.
البته این تنها مسألهای نیست که او به آن اشاره میکند و در بخش دیگری از این کتاب با عنوان «ولایت، قضاوت و مدیریت زنان»، مینویسد:«نظر کسانی که حضور زن در اجتماع را یک اصل و وظیفه میدانند، به وضوح رد میکند و جامعه و مردان را از حضورِ بدون مصلحت زنان در بیرون از خانه و سپردن امور به آنها، برحذر میدارد». او در بخشی دیگر گفته است؛ «تصدی مناصب و مشاغل و حضور گسترده اجتماعی زن، با توصیه مطلق آنها به استقرار در خانه منافات دارد؛ جز موارد محدود و خاصی که شرع، خروج از خانه را برای زن مباح، مستحب یا واجب میداند». به عبارت واضحتر، به عقیده نصیری، زنان تا به خاطر امری واجب مجبور نشدهاند، نباید از خانه خارج شوند. جالبتر آنکه نصیری این قبیل ادعاها را به آیات و روایات نسبت میدهد.
🔻اظهارات اخیر نصیری درباره اینکه «التزام به حجاب میان زنان کاسته شده و میبایست در برابر این امر کوتاه آمد» در حالی مطرح میشود که او در بخشی از همین کتاب خود نوشته است: «تغییرات و دگرگونیهای زمانه ما که تحتتأثیر تمدن غرب رخ داده است، ماهیتی جز انحطاط و تباهی ندارد و اگر ما بر این ماهیت وقوف پیدا نکنیم و در کار انطباق دین با شرایط برآییم، بدون شک از اسلام پس از مدتی جز اسمی باقی نخواهد ماند و پوستینی کاملا وارونه بر تن اسلام پوشانده خواهد شد».
⏪ ادامه دارد....
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ تغییر نگرش در سیاست خارجی(#قسمت_چهارم)
🔴 البته این تنها تضاد فکری امروز نصیری جدید با نصیری قدیم نیست و حوزه سیاست خارجی، یکی از موضوعاتی است که با گردش ۱۸۰ درجهای از جانب او در این موضوع روبهرو شده است. او در این رابطه میگوید: «ازجمله تغییر نگرشهایم مربوط به سیاست خارجی است که پیشتر مدافع سیاست خارجی سازشناپذیر با آمریکا و سیاستهای منطقهای نظام بودم و فکر میکردم کوتاه آمدن ما منجر به نابودی و وابستگی مطلق به آمریکا و غرب خواهد شد، گرچه در عین حال مخالف مذاکرات برجام که میتوانست به یک معامله برد- برد بینجامد نبودم».
📗 "عصر حیرت" علیه تمدن دینی
پریشانگوییهایی اخیر نصیری در حالی صورت میگیرد که او فکر میکند برای دین قلم میزند اما در واقعیت نوشتههایش، به فرار از ریسک حضور اجتماعی دین در حوزه عمومی و عرصه زندگی میپردازد.
♦ازجمله کتابهای مورد بحث این فرد میتوان به «عصر حیرت» اشاره کرد که بسیاری از این کتاب به عنوان بدفهمی از دین اسلام نام بردهاند. ادعای اساسی او در این کتاب این است که غیبت امام معصوم به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر جدید همراه میشود، مانع تحقق دولت و جامعه و تمدن تراز دینی است و حتی در صورت استقرار یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدور است.
⭕شاید یکی دیگر از مسائلی که تغییر جهت ۱۸۰ درجهای نصیری را نشان میدهد، موضع او نسبت به مسأله ولایت فقیه باشد. او در اینباره میگوید: «تا دهه ۸۰ بر این باور بودم که نظریه امام خمینی (ره) در باب ولایت فقیه، نظریه غالب در فقه شیعه و گویا در زمره آموزههای اسلام ناب است که آقای «امام» خمینی (ره) احیاگر آن بود اما با مطالعات بیشتر و نیز توجه به دیدگاه حیرت در عصر غیبت، به این جمعبندی رسیدم که اگر چه نمیتوان این نظریه را بیاعتبار و غیرفقهی دانست و آن را در سطح دیگر نظریههایی که در اینباره در فقه مطرح شده، ندانست اما اینکه تصور شود این نظریه نمایندگی از اسلام ناب را دارد و دیگر نظریهها غیرناب و التقاطی است، ادعای مستند و قابل قبولی نیست».
🔴 اخیرا او در مناظرهای با علی علیزاده، انتقاداتی را به رهبر انقلاب وارد کرده درحالیکه انتقادهای او از پشتوانه علمی و نظری کافی برخوردار نبود و از جنس حرف و سخنهایی است که اپوزیسیون شبانهروز میگویند. نصیری جدید که در روزهای قبل علیه اصلاحطلبان سخن میگفت و قلم میزد، امروز به طور مشخصی در میدان آنان جولان میزند.
🛑 داستان تبدیل مهدی نصیری از یک انقلابی تند و تیز و عدالت خواه چپ گرا به سنت گرایی مخالف مدرنیته و اسلام سیاسی به اصلاح طلبی رادیکال داستان تبدیل یک فرد افراطی به یک تفریطی است که در طول چهار دهه اتفاق افتاد، داستان یک سوپر انقلابی پشیمان.
🚫 مهدی نصیری در اول ماه محرم ویدیویی از خود منتشر کرده که با تیشرت قرمز در کنار قبر مهسا کومله در شهر سقز استان کردستان سخنانی را ایراد میکند. نصیری می گوید:«... حضرت ژینا...مهسا بی گناه کشته شد...این شهادت منشأ یک جنبش و منشأ انقلاب شد و حرکتی را آغاز کرد که ادامه دارد.
◾ وی با مدد طلبیدن از روح «حضرت ژینا» و «حضرت مهسا» مخلوط عجیبی از مفاهیم و تعابیر را بکار گرفته که به خوبی گویای وضعیت آشفته فکری اوست.
⏪ ادامه دارد....
🌹با افراد زاویه دار آشنا شویم🌹
✍️ بخشی از مصاحبه با تلویزیون اینترنتی دیدار(#قسمت_پنجم_پایانی)
🎦 مجری(خانم بد پوشش آرایش کرده): شما منظورتون این است که جمهوری اسلامی به پایان خودش رسیده؟
نصیری:بله؛ بله، جامعه ای که نظامی که روایت ندارد و نمی تواند به افکار عمومی بگوید دستاوردهای من این بوده: اقتصادی، سیاسی، و... کدام دستاورد؟ کدام قله؟ بگویند به مردم، ادعا می کنند ما به قله ها رسیدیم، کدام قله؟.....
مجری: آینده مردم به نظر شما چه می شود؟
نصیری: خوب است. من آینده خوبی برای مردم می بینم. به پایان رسیدن کلان روایت جمهوری اسلامی نوید اتفاقات خوبی است. همان قصه خودبراندازی است که بعضی از آقایون خودشان هم گفتند تمام می شود کار آقایون و ایران جدیدی درست می شود و ایران آباد و آزاد خوبی درست می شود. من کاملا به این امید دارم و نگران نیستم
مجری: فکر می کنید چند وقت دیگر این اتفاق می افتد؟
نصیری: کسی نمی تواند پیشگویی کند بگذارید زمان نگم من ولی اگر آقایون 5 سال دیگر بتوانند بمانند معجزه کردند. روایت نداشته باشی قصه نداشته باشی توجیه نداشته باشی در هیچ بُعدی نمره قبولی نگیری و بعد بتوانی بمانی آن هم در جامعه ای مثل ایران.
🔴 بررسی شخصیتی
شخصیت، بیانگر ویژگیهایی است که شامل الگوهای ثابت فکری، عاطفی و رفتاری است. اشخاصی که به اختلالهای شخصیتی دچار هستند، صفات شخصیتی ناسازگارانه دارند و این صفت ها آنقدر ژرف و عمیق حکاکی شدهاند که در برابر هرگونه تغییر و دگرگونی مقاومت میکنند. در بیشتر مواقع این اشخاص گمان میکنند دیگران باید تغییر کنند تا با آنها مطابقت داشته باشند. تجربههای ناسازگارانهٔ آنها از خودشان و دنیا، از کودکی و نوجوانی آغاز میشود و بهتدریج و در همه جا بر زندگیشان تأثیر میگذارد.
🟥 اگرچه در این یکی، دو سال اخیر تضادهای فکری و تغییر ۱۸۰ درجه مواضع مهدی نصیری نسبت به مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر به چشم همگان آمده اما بنا بر فهرستی که تقدیم شد، این مسیری بوده که او از سالها پیش با رفتارهای ناسازگار و انعطافناپذیر در برخورد با محیط و موقعیتها، تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته و رویکرد انتقادی وی از اواخر دهه ۹۰ نسبت به نحوه حکمرانی در جمهوری اسلامی تغییر و ابعاد تازهای یافته است. موضوعی که به پیشینه فکری او برمیگردد و افراط و تفریط را میتوان یکی از مؤلفههای همیشگی این پژوهشگر دانست.
🔸در آن چه گذشت نصیری در مواضع خودحرفهایی بر اساس محیط خود برزبان رانده که خود از آن حرف پشیمان شده است و به نمونه هایی از آن اشاره نمودیم. در اختلال شخصیت ضد اجتماعی برخی افراد می توان اهمیت ندادن به امنیت خود یا دیگران، رفتار بدون فکر، بی مسوولیتی، عدم پشیمانی از رفتار را مشاهده نمود. البته اظهار نظر در مورد علل و عوامل مواضع غیر اصولی و زیکزاکی مهدی نصیری بستگی به بررسی بالینی و بررسی توسط کارشناسان خبره در این امر دارد و بررسی فوق فقط به منظور تأمل بیشتر نسبت به این نوع نوسانات فکری است.
🌹افراد زاویه دار با نظام اسلامی را بشناسیم
_✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده
@Mojtahed_Zadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرلشکر باقری: تمامیت ارضی ایران در دفاع مقدس تثبیت شد/ برای قرنها کسی نمیتواند به راحتی درمورد جدا کردن بخشی از کشور تصمیمگیری کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «دفاع مقدس و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران و منطقه غرب آسیا»:
🔸حوزه های علمیه پس از دفاع مقدس وارد احکام جهاد در اسلام شدند.
🔹ارتش در جنگ تحمیلی آب دیده و دارای تجربه شد / در دفاع مقدس سپاه هم رشد کمی کرد و هم وارد صحنه نظامی شد / نیروهای مسلح در تمامی ابعاد خوداتکا شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرلشکر باقری: امروز این همه بلوا می کنند که از ایران سلاح میرود؛ محور مقاومت دیگر نیازی به ما ندارد، خودشان تسلیحاتشان را تولید میکنند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «دفاع مقدس و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران و منطقه غرب آسیا»:
🔸امروز این همه بلوا می کنند که از ایران سلاح میرود؛ محور مقاومت، حزب الله و رزمندگان فلسطینی دیگر نیازی به ما ندارند؛ خودشان تسلیحات مورد نیاز خود را تولید می کنند.
🔹دریایی از توانمندی آنجاست و کارشان پیش می رود؛ این از دستاوردهای دفاع مقدس است.
اقتدار ولایی
🎥سرلشکر باقری: امروز این همه بلوا می کنند که از ایران سلاح میرود؛ محور مقاومت دیگر نیازی به ما ندار
📣سرلشکر باقری: مشتریان پهپادهای ایران چندین برابر توان تولیدی ما است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
🔸روزی ما تحریم بودیم که چیزی نخریم اما امروز تحریم هستیم که چیزی نفروشیم، امروز مشتریان پهپادهای ایران چندین برابر توان تولیدی ما است و کشورهای بزرگ جهان به دنبال تسلیحات ما هستند.
💠 بخل بر خود
🔸 امام علی(علیه السلام):
کسى که بر خود بخل ورزد به کار خیر موفق نشود و مال خود را براى دیگران به جاى نهد.
📚 غررالحکم/باب البخل
🔸 در روایت دیگر می فرماید:
اگر بخل را به صورت مردى مى دیدید (و براى شما مجسم مى شد) همانا مردى مى دیدید زشت که هر دیده اى از او روى مى گرداند، و هر دلى از او بر مى گشت.
💠 خرید باغ و بستان
امام صادق علیه السلام:
کارهای بزرگت را خودت انجام بده و کارهای کوچک و بی اهمیت خود را به دیگران بسپار.
گفتم: دست به چه تجارت هایی بزنم؟ فرمود: خرید بستان و چیزهایی از این قبیل.
📚فروع کافی/ج 5 /ص213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسیکه قرآن رو می سوزاند،
خودسوزی کرده ...
عباس موزون
💢معافیت مالیاتی فرزندان سوم و بعد آن که پس از آبان ۱۴۰۰ متولد شوند
🔹🔸سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامهای به تبیین ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پرداخت.
♦در نامه ابلاغی از سوی رئیس سازمان مالیاتی آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۵ /۱۴۰۲ /۲۰۰ مورخ ۲۷ /۰۲ /۱۴۰۲ درخصوص ابلاغ مقررات مربوط به احکام بند (و) تبصره ۱۲ و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و نظر به سوالات و ابهامات مطرح شده راجع به بند ۹ بخشنامه مذکور، به اطلاع میرساند؛
1⃣ طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۰)، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای دو و نیم نباشد.
2⃣ با توجه به حکم صدر ماده ۱۸ قانون یاد شده، پدر و مادر هر دو به صورت همزمان در صورت احراز سایر شرایط، امکان استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون یاد شده را دارا میباشند.
3⃣ اشخاص مشمول ماده ۱۸ قانون فوق، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان سوم و هر تعداد فرزند متولد شده بعد از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از ۱ /۸ /۱۴۰۰ و به بعد)، بدون اعمال محدودیت درخصوص تعداد فرزندان، به مدت سه سال به شرط تصویب در قوانین بودجه سنواتی میتوانند از تخفیف مالیاتی موصوف، استفاده نمایند.
سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات.
♦بر اساس این گزارش ، نمایندگان مردم در مجلس هنگام تصویب قانون بودجه سال جاری، با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۶ لایحه بودجه، خانوادههایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد را مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند کردند.
♦براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ در راستای تحقق ماده (۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب (۳۱/۴/۱۳۹۴) علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد (۱۵%) افزایش در تخفیف مالیاتی میشوند.
🔴 رهبر معظم انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را میشناسند، چند نفر کاظمیآشتیانی را
بایستی کاری کنیم که دانشآموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.
از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمیآشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمیآشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند.