eitaa logo
اقتدار ولایی
915 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدود 14 سال قبل تر امام خامنه ای شب 13 دی ماه 1398 را می دید و اجازه شفاعت سردار سلیمانی را در منزل یک خانواده شهید کرمانی گوشزد کرد و سردار سلیمانی خندید و دو دستش را روی صورت گذاشت 🔸در ابتدای شروع مجلس دوازدهم نیز امروز و 4 سال پیش رو را دید و نهی کرد که پزشکیان و قالیباف نامزد بشوند و شدند و با بازی این دو ملت ایران از داشتن یک رئیس جمهور دانشمند و مسلط به امور حکمرانی یعنی دکتر جلیلی محروم شدند 📍پزشکیان-قالیباف بدتر از روحانی-لاریجانی رسوا خواهند شد این یقین ماست زین پس این رسوایی را تماشا خواهید کرد به شرط آنکه تعصبات و تعلقات به اشخاص و احزاب را از خود بزدایید و مطابق سنتهای الهی به قضاوت بنشینید
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 نتیجه ای که فرمانده فاتح و بی ادعای عملیات مرصاد از این نبرد گرفت 🌹خداوند متعال این انقلاب را دوست دارد و در هر زمان طوری مقدر می کند که بسیاری از مشکلات و گرفتاری های ما با یک حالت سرافرازانه منتفی می شود ۵ مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد گرامی باد
18.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ حضرت علی (ع): سفارش به رعایت ۱۸ نکته کلیدی و اساسی در حوزه اخلاق... 🎙استاد رفیعی
🔰 نه آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد نه ایران، اعتمادی به آمریکا دارد 🔸اندیشکده آمریکایی با منتفی خواندن برجام و حقوق پایمال‌شده ایران در آن، خواستار برجام ۲ برای مهار ایران شد اما اذعان کرد: توافق دوباره، آسان نیست چراکه آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را به عنوان چماق حفظ کند و ایران هم اعتمادی به آمریکا ندارد. 🔸اندیشکده شورای آتلانتیک با بررسی امکان‌ توافق هسته‌ای جدید در دوران رئیس‌جمهور جدید ایران، به قلم دنی سیترینوویچ نوشت: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در جریان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که قصد دارد برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش کند. واضح است که رفع تحریم‌‌‌ها بر بخش‌‌‌های حیاتی اقتصاد ایران مانند بخش انرژی، مستلزم توافق جدید با غرب درخصوص برنامه هسته‌‌‌ای است. 🔸هر مذاکره‌‌‌ای پیچیده و چالش‌برانگیز خواهد بود. واقع‌بینی و درک آنچه شامل توافق جدید نمی‌شود، ضروری است. از نظر فناورانه، هدف تعیین‌شده در نسخه برجام ۲۰۱۵، شکستن یک‌ساله گریز هسته‌ای به دلیل پیشرفت بی‌‌‌سابقه ایران در غنی‌‌‌سازی بود که اکنون از نظر تکنولوژیک غیرمرتبط به نظر می‌رسد و اجرای این هدف را در عمل غیرممکن می‌‌‌کند. ایران با استفاده از سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته از آستانه غنی‌‌‌سازی تا ۶۰‌درصد گذشت و هیچ کشور یا نهادی قادر به حذف این دانش نخواهد بود، حتی اگر بیشتر زیرساخت‌‌‌هایش از بین بروند. 🔸علاوه‌بر این، توافق آینده تنها توانایی هسته‌‌‌ای ایران را محدود می‌‌‌کند- و نه پیشرفت آن در زمینه متعارف یا فعالیت‌‌‌های منطقه‌‌‌ای‌‌‌اش- زیرا توافق اولیه تنها بر پرونده هسته‌‌‌ای متمرکز بود. 🔸این موضع قطعی ایران است و توانایی تغییر آن تقریباً وجود ندارد. علاوه‌بر این، با توجه به عدم‌اعتماد به غرب، که پس از خروج ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۸ تشدید هم شد، احتمال اینکه تهران با برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای خود موافقت کند بسیار کم است. این بدان معنا نیست که ایران آماده برچیدن سانتریفیوژها نخواهد بود. با این حال، بعید است که ایران با برچیدن دسته‌جمعی موافقت کند، به‌خصوص اگر انبار سانتریفیوژها دور از تاسیسات هسته‌ای باشد. https://kayhan.ir/001E4G @Kayhan_online
‍ . فردا خیلی دیر است؛ همین امروز آقای پزشکیان! 🔹حتما برای مردم عادی و کارشناسان، باور کردنی نیست؛ اما رسانه های وابسته به جبهه اصلاحات تایید می کنند که در رای گیری سه کارگروه برای پیشنهاد وزیران و مدیران ارشد اقتصادی، آقای عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی) نفر اول تا سوم بوده است! 🔻از جمله: وزارت و راه شهر سازی (همان جا که کج کاری های آخوندی، بستر ساز تورم بیش از ۷۰۰ درصدی مسکن شد و او را راس فهرست ناکارآمدترین وزرای دولت روحانی قرار داد)؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی، و ریاست سازمان راهبردی "برنامه و بودجه"! (خبرهای مشابهی درباره اعضا و نامزدهای برخی کمیته های دیگر به گوش می رسد). 🔹آقای پزشکیان امروز گفت: "قطعا با وحدت می‌توانیم موفق باشیم. من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم بکنم". این که رئیس جمهور منتخب به تنهایی نمی تواند کاری بکند و همه باید او را کمک کنند سخن درستی است و همه باید به کمک او بشتابند. 🔻اما موفقیت آقای پزشکیان در خدمتگزاری که آرزوی همه ماست، یک شرط مهم دارد و آن این که خود ایشان، افراد ناکارآمد، بد سابقه، ناراضی تراش و تندرو را از اطراف خود براند؛ و اجازه هم ندهد که حتی به رده های میانی دولت نزدیک شوند؛ چه رسد به وزارت، یا سازمان ها و معاونت های مهم اقتصادی. 🔹آقای پزشکیان، دیروز هم -در حالی که مخاطب اصلی اعتراضش، شورای راهبریِ ظریف و کمیته های پیشنهاد وزیر بود- گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم". 🔻چاره اول، خلوت کردن اطراف پزشکیان از افراطیون، لابیست ها و سهم خواهانی است که خیال می کنند سرمایه گذار و بالا آورنده رئیس جمهور منتخب هستند و باید از موضع طلبکاری، مهره های خود را دور تا دور وی بچینند؛ میان او و نخبگان دلسوز دیوار بکشند، و طعمه شکار شده "قدرت و ثروت بیت المال" را میان خود تقسیم کنند! 🔹اکنون و همین جاست که نامه امیر مومنان (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت راندن خواص و اطرافیان زیاده خواه و گرفتن طرف مردم، و همچنین عتاب حضرت به اشعث بن قیس به خاطر طعمه انگاراری منصب، باید به کار آقای پزشکیان بیاید و گرنه، فردا خیلی دیر است. محمد ایمانی .
📷 سانسور یک خبر مهم 🔸حتی یک روزنامه منسوب به پدر خواندگان جبهه اصلاحات و «شورای راهبری دولت چهاردهم» حاضر نشد درد دل آمیخته با گلایه و اعتراض آقای پزشکیان را که خبر بسیار مهمی هم بود، در گوشه ای از صفحه اول تیتر کند؛ چرا که آنها، ذی نفعان اصلی مهره چینی و تحمیل وزیر در شورای مذکور هستند. 🔸رئیس جمهور منتخب، دیروز در جمع اعضای ستاد های مردمی خود گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم".
🔰اورعی؛ استاد دانشگاه شریف: خروجی شورای راهبری، دولت گماشتگان خواهد بود! 🔸سید هاشم اورعی، رئیس اتحادیه انجمن های انرژی ایران: روند انتخاب وزرا مورد انتقاد جدی است و این انتقاد به اسامی و افراد ربطی ندارد. 🔸اولین اشکال بالاخص در انتخاب وزیر نفت پدرخوانده هایی است که نمی‌توانند دیگر بر مسند وزارت بنشینند. آنها مسیری می‌چینند که افراد ناتوان و ضعیف انتخاب شوند تا در پشت پرده به پدرخواندگی خود ادامه دهند. 🔸مشکل دوم این است که افراد وابسته به رانت در این کمیته‌ها نفوذ کرده‌اند و در تلاشند که وابستگان خود را پشت صندلی وزارت بنشانند تا شرایط برای تداوم رانت‌خواری‌شان مهیا باشد. 🔸وزیری که از این فرآیند انتخاب شود، بدون شک وام‌دار افرادی است که این‌روزها با رأی آنها بالا آمده است. 🔸اعضای کمیته انتخاب وزرا حتی در ظاهر هم ادعای بی‌طرفی که شاخصه اصلی آنها در انتخاب فرد اصلح باید باشد را ندارند. وقتی جلسه انتخاب وزیر را در دفتر یک شرکت خاص برگزار می‌کنند، یعنی به صورت واضح در حال توزیع رانت هستند. 🔸ایراد این سیاست این است که دولتی برسر کار می‌آید که دولت گماشتگان است، به‌جای آنکه دولت قوی و غیروابسته و غیروام‌دار نسبت به گروه‌های فشار باشد. 🔸فعالیت این کمیته‌ها فقط به درد این می‌خورد که پزشکیان لیست که این افراد مشخص می کنند را به صورت کامل کنار بگذارد و وزرای خود را از خارج از این لیست تعیین کند تا دچار اشکالات بعدی در دولت خود نشود. تسنیم
نمایی دیگر از اسب زین شده زیر پای دولت چهاردهم 📸 مهار رشد فزاینده نقدینگی در دولت سیزدهم 🔸نقدینگی به عنوان کلیدی‌ترین متغیر پولی، نقش موثری بر شکل‌دهی سایر متغیرهای کلان اقتصادی نظیر تورم و رشد اقتصادی دارد. رشد این متغیر از یکسو با سیالیت خود امکان برهم‌زدن تعادل بازارهای مالی همچون ارز، طلا و ... را دارد و از سوی دیگر، به مثابه روغنی برای گردش چرخ اقتصادی واحدهای تولید محسوب می‌شود. 🔸دولت سیزدهم پس از روند نگران کننده رشد نقدینگی در سالهای پایانی دولت دوازدهم، با اصلاح ابزار سیاستی کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک ها، نرخ رشد نقدینگی هدفگذاری شده را برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب، ۳۰ و ۲۵ درصد اعلام نمود که رشد نقدینگی محقق شده به ترتیب ۳۱.۱ درصد و ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است. 🔸در حالی که دولت دوازدهم، اقتصاد کشور را با رشد نقدینگی ۲۳.۸ درصد تحویل گرفت، در نرخ ۴۰.۵ درصد به دولت سیزدهم منتقل نمود. طی دوره تصدی دولت سیزدهم، رشد نقدینگی به میزان ۱۳.۷ واحد درصد کاهش یافته است که نشان‌دهنده بالاترین میزان کنترل رشد نقدینگی در دولتهای مختلف میباشد.