-
یه غلط کردن خاصی تو متن موج میزنه
وقتی واتسآپ اسرائیلی هنوز نمی دونه چه بلایی سرش اومده
🔹قدرت سایبری ایران کاری کرده که تلفنهای ایرانی خارج از کشور هم امکان ورود به واتسآپ رو از دست دادند در واقع این کار یه عرض اندام قدرت سایبری بود.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔺بررسی میدانی اغتشاشات در چند محله؛
✔️ایستگاه پایانی اغتشاشات با حضور مردم در خیابان/ سوختن عملیات یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در تهران!
🔺دو حرکت از سوی آمریکاییها یکی از سوی سازمان سیا و دیگری از طرف وزارت خارجه آن کشور روی سه روز اغتشاشات چند نوجوان کم و سن سال و نیز تعدادی اراذل و اوباش اجارهای نشان میداد که دشمن روی تحرکات جدید حساب ویژه بازکرده است.
🔺ناسا با هدایت سیا عکس مهسا امینی را روی صفحه تلسکوپ جیمز وب قرارداد تا تردیدها روی حمایت آمریکایی ها از اغتشاش را بردارد؛ پس از آن هیلاری کلینتون به نمایندگی از سوی وزارت خارجه بایدن نیز تعارف را کنار گذاشته و با ارسال پیامی مستقیم برای آشوب گران اعلام کرد که چشم آمریکا به سمت آن هاست.
🔺گفتهشده است که یک سرویس اطلاعاتی غربی با مبدأ برلین با گرفتن تماس های مشکوک با داخل برای اراذل و اوباش اجارهای سیگنال فرستاده است، خط واصل این هماهنگیها سفارت آلمان در ایران بوده است.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻حاجقاسم و حجاب در عرصۀ عمومی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. برخی جوّزدههای متمایل به "خودنماییهای روشنفکرمآبانه"، به سخن حاجقاسم استناد میکنند که گفته است دختران بیحجاب را از خود "طرد" نکنیم و آنها را نیز "دختر خودمان" بدانیم، و نتیجه میگیرند که منطقِ پلیس امنیت اخلاقی، غلط است. میان آن "مقدّمه" – که سخن حاجقاسم است - و این "نتیجه"، ارتباطی وجود دارد؟ سخن حاجقاسم، درست است یا برداشت اینان خطاست؟
۲. "طرد نکردن" و "نراندن" و "او را از خود دانستن"، به معنی "نهیازمنکر نکردن" نیست. از قضا، اگر به "سعادت اُخروی" این دخترانِ بیحجاب علاقه داریم، باید به آنها "تذکّر" بدهیم و با "بیتفاوتی" و "سهلانگاری"، کاری نکنیم که آنها در رفتار نامشروعِ خود، مصمّم شوند و هرچه بیشتر سقوط اخلاقی کنند. مؤمن نسبت به مؤمنان دیگر، "حسّاس" و "متعهد" و "حریص" است و تنها در اندیشۀ کمال و سعادت خود نیست، بلکه میخواهد همگان در سایۀ دینداری و پرهیز از محرّمات، به صلاح و فلاح برسند. او رستگاری را تنها برای خود نمیخواهد. پس نهیازمنکر، به معنیِ "دلسوزی" و "مودّت" و "خیرخواهی" و "دیگرخواهی" است، و بیتفاوتی به معنی "بیمسئولیّتی" و "خودخواهی" و فردگرایی" و "سهلانگاری". "دولت اسلامی" نیز همچون رسول اکرم، میخواهد مردم را به بهشت رهنمون سازد، نه اینکه فقط به رفاه و معیشت و مادّیّات آن بیاندیشد و کاری با کمال و سعادت آنها نداشته باشد. دولت اسلامی، دولت زمینهسازِ بهشت است. در غیر این صورت، دولت اسلامی فقط به نام و در ظاهر، اسلامی است. ازاینرو، نباید برداشت وارونه داشت و حقّ را باطل انگاشت.
۳. اینکه نیروی انتظامی، آن دختر بیحجاب را فقط "تذکّر زبانی" میدهد و "رها" میکند و یا او را به "کلاس آموزشی" فرامیخواند و اندکی از نقصهای تأسّفبار نهادهای فرهنگی را جبران میکند و به طرف "پروندهسازی" و "ایجاد سوءسابقه" حرکت نمیکند و او را به چشم "مجرم" نمیبیند و با دهها راهکار حاشیهای و بازدارنده میکوشد که او را به اسلام و انقلاب، "بدبین" نسازد، به معنی "طرد" و "دفع" کردن است؟! چنانچه نیروی انتظامی در پی دفع حداکثری بود، باید "مواجهۀ سخت" میکرد و طبق جرمانگاریِ صورتگرفته، بیحجابان را همانند "قاتل" و "قاچاقچی" تصوّر میکرد؛ حالآنکه "کریمانه" و "دلسوزانه" چنین نکرده است. عجب است از انصافِ داوران بیرونی که چشم بر حقیقت فروبستهاند و بیپروا، "سخن دشمن" را تکرار میکنند. چگونه میتوان این حجم از واقعیّتهای مثبت و درخشان و اخلاقی را ندید و برجسته نکرد، امّا چند "تخلف موردی و جزئی" را بزرگنمایی کرد و دربارۀ اتّفاقی که گویا نیروی انتظامی در آن مقصر نیست و ناخواسته و طبیعی بوده، حکم قطعی راند و صدر تا ذیل نظام جمهوری اسلامی را متهم کرد؟!
۴. روشن است که بخش عمدهای از کمحجابها و حتّی بیحجابها، "عناد" و "خصومت" ندارند و رفتارشان را نباید حمل بر "معارضۀ سیاسی" کرد. اینان یا "نمیدانند" و "ناآگاه هستند" و یا با وجود علم به فلسفه و حدود حجاب، چون گرفتار "نقص درونی" و "هوای نفس" هستند، تبرّج و بدننمایی میکنند. در مرحلۀ نخست، باید تمام توان خویش را برای "هدایت" و "همراهیِ" اینان به کار گرفت و "مخالف" و "دشمن" نتراشید و خاکستریها را "بدبین" و "بددل" نکرد، امّا اگر پس از تلاش فرهنگی و دعوت فکری و استدلال نقلی و عقلی، باز کسانی اصرار بر کشف حجاب داشتند، در اینجا نباید "میل فرد" را بر "مصلحت جامعه" ترجیح داد. حاجقاسم نیز چنین چیزی را نخواسته است؛ چنانکه در سخنرانی دیگری، تصریح کرده که باید "فضای جامعۀ اسلامی" از نظر اخلاقی، امن و مطمئن باشد، نه آلوده به فساد و تباهی. آن دسته از دختران و زنانی که لجاجت میکند و حاضر نمیشوند به "قانون شرع و نظام"، تن در دهند و در عرصۀ عمومی، "حداقلهای پوشش" را بپذیرند، نباید انتظار داشته باشند که حاکمیّت دینی از "مصالح معنوی و دینیِ جامعه"، عقبنشینی کند و به عدّهای اندک، مجالِ "هوسبازی" و "شهوترانی" و "هرزگی" در عرصۀ عمومی بدهد. "حقّ جامعه" بر "حقّ فرد"، مقدّم است و دولت اسلامی موظّف است بر این اساس، از "حرام اجتماعی"، جلوگیری کند. حرام اجتماعی، برخلاف حرام فردی، بر دیگران نیز اثر ضدّمعنوی میگذارد و کمال و سعادت اخلاقی آنها را دچار اختلال میکند. پس بیحجابی، "تضییعِ حقوقِ معنویِ جامعه" است و چون حقوق جامعه بر حقوق فرد، ترجیح و تقدّم دارد، باید آزادیهای فردی، مقیّد و محدود به آن باشند. تأثیر "محیط" و "فضا" و "جامعه" بر فرد، بسیار گسترده است و هرگونه تساهل و غفلت در این زمینه، به بهای ازدسترفتن سلامت معنوی و سعادت اخلاقیِ "جامعه" تمام خواهد شد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال
❓آیا پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله به شهادت رسیدند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #شهادت_پیامبر_اکرم
📎 #شهادت_امام_حسن_مجتبی
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹
♨️ @ostadmohamadi
فتنه رفت، نظام ماند...
کنش اجتماعی مردم در جمهوری اسلامی دشمنان این مرز و بوم را دچار بهت و سردرگمی کرده است.
با شعله ور شدن آتش فتنه و آشوب، تخریب اموال عمومی، آتش زدن وسایل امدادی و اهانت به ارزشهای اسلامی و ملی، مردم در یک راهپیمایی یکباره بساط فتنه را برچیدند!
أربكت ردة فعل الشعب في الجمهورية الإسلامية أعداء هذا البلد، مع ارتفاع لهيب الفتنة والفوضى وتدمير الممتلكات العامة وإحراق موادّ الإغاثة وإهانة القيم الإسلامية والوطنية نقض الشعب في مسيرة واحدة غزل الفتنة!
Social action of the people in the Islamic Republic of Iran Has been turbulence the enemies .
As If , saboteurs showed grimness behaviour like;rebellion And damaging the public propertyts, ;like; damage streets,Banks,
Murder the citizens,torture the people,insolence to national and Islamic values, and etc. All Iranian people by presence in grate hike in deferent cities and towns and villages , destroyed
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹
♨️ @ostadmohamadi
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌گروهک دخترکُش
🔻ببینید اعضای گروهک های #تروریست کومله و دموکرات و پژاک با دختران کرد چه می کنند!
🔹#پروژه_انتحار #مهسا_امینی توسط این گروهک ها انجام شده و بخیال خام خود می خواهند ایران را تجزیه کنند و احمق سیاسیون، سلبریدیها و افرادی که فکر کرده اند این جیغ و دادها بخاطر دفاع از مرگ یک دختر کرد است.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
برخورد حکیمانه
برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟
آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲)
وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد.
گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهر حال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد.
کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند.
آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است.
به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد.
بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد.
✍ چمن خواه
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
شروع درس خارج فقه آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید
🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: درس خارج فقه آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه 6 مهر ماه 1401 شروع خواهد شد.
موضوع درس معظم له «ادامه مبحث وصیت» و ساعت درس نیز 9 صبح خواهد بود.
▫️ لازم به ذکر است درس معظم له بصورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد.
🔹 کاربران می توانند درس معظم له را به صورت زنده و آنلاین و در دو فرمت صوتی و تصویری مشاهده نمایند.
سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir
لینک پخش زنده:
https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli
▫️ به اطلاع می رساند که طلاب و دانش پژوهانی که می خواهند گواهی حضور در درس حضرت استاد را دریافت نمایند در سامانه نجاح ثبت نام نمایندو حتما کد معاونت آموزش حوزه علمیه قم و نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایند، دیگر علاقه مندان به دروس حضرت استاد می توانند به صورت میهمان وارد کلاس درس شوند.
همچنین درس معظم له به صورت «صوت و متن» در سایت و کانال دروس بنیاد اسراء به روال سابق، بارگزاری خواهد شد.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🌐 http://news.esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_doross
ادامه بحث «علوم القرآن» توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
◀️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: بحث #علوم_القرآن طبق سال گذشته در روزهای چهارشنبه توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تدریس می گردد.
🔹 درس خارج فقه وصیت از شنبه تا سه شنبه ـ ساعت 9 صبح
🔹 درس علوم القرآن چهارشنبه ها ـ ساعت 9 صبح
سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir
لینک شرکت در کلاس:
https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام رسان ها
شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی
1️⃣ تلگرام Telegram:
🆔 t.me/esratvtelegram
2️⃣ ایتا Eitaa:
🆔 eitaa.com/a_javadiamoli_doross
3️⃣ سروش Soroush:
🆔 splus.ir/a_javadiamoli_doross
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra