💠 نتیجه #نیکی
🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
هر کس، #گفتار راست، #رفتار منصفانه، نیکی با والدین و #صله_رحم داشته باشد، اجلش به تأخیر می افتد، روزی اش زیاد میشود، از عقلش بهره مند میشود و هنگام سوال مأموران الهى پاسخ مفید به او تلقین میگردد.
✨ مَن اُلهِمَ الصِّدقَ فی کَلامِهِ وَ النصافَ مِن نَفسِهِ وَ بِرَّ والِدَیهِ وَ وَصلَ رَحِمِهِ، اُنسِیءَ لَهُ فی اَجَلُهُ وَ وُسِّعَ عَلَیهِ فی رِزقِهِ وَ مُتِّعَ بِعَقلِهِ وَ لُـقِّنَ حُجَّتَهُ وَقتَ مُساءَلَتِهِ
📚 اعلام الدین/ص265
✍🏼 برخی کارهای نیک، اثرات مطلوبی در دنیا و آخرت و روزی انسان دارد.
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 هر بلایی که به ما می رسد، در اثر دوری از اهل بیت(علیهم السلام) و رهنمودهای ایشان است، نجات برای کسی است که اهل بیت(علهیم السلام) را در همه جا مورد تخاطب و حاضر ببیند.
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا آب و برق مجانی نشد؟!
📛 آیا امام با وعده دروغ انقلاب کرد؟!😳
☑ با کیفیت اصلی
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از سلبریتی فوتبال، شهید در نمیاد! اما خائن و وطن فروش در میاد!
#سلبریتی_سربازدشمن
#یحیی_گل_محمدی_بیغیرت
[سلبریتی یعنی فرد مشهور در هر حوزه ای: هنر، ورزش، تجارت، مقامات و مسئولان سیاسی و فرزندانشون و...]
✍ بانو صائینی
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
شهرتطلبی و استعلا .mp3
1.77M
📢 شُهرتطلبی در الگوی توسعه غربی
🎧 آیتالله میرباقری:
🔹 در جبهۀ باطل، «شُهرتطلبی» مبتنی بر «استعلا» و از ابزارهای مدیریت مادی و اینجهانی است و بهتعبیر دیگر، از ابزارهای حیاةالدنیاست.
🔹 «جاهطلبی و شُهرتطلبی» و نیز «دلدادگی به آن انسانهای مشهور» (این رابطۀ متقابل)، با اقتضائات توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادیِ مادی هماهنگ است.
🔹 در غرب، آکادمیها کار میکنند و رشتههای علمی شکل میگیرد برای اینکه شُهرت را ایجاد کنند و شُهرت را به مناسبات اجتماعی تبدیل کنند و از دلِ آن اقتضائات توسعه غربی را پدید بیاورند.
🔹 شُهرتطلبی در دستگاه مادی، متفاوت است از ناموَری در دستگاه الهی.
#رسانه
#سلبریتی
#ناموَر
☑️ @mirbaqeri_ir
1سخنرانی دعای توسل.mp3
10.05M
سخنرانی فوق العاده با موضوع فتنه های کمرشکن آخرالزمان
سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱
حجت الاسلام و المسلمین عالی
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایتها
🖋 مهدی جمشیدی
۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداقهای برجستۀ «جنگ روایتها» است و در درون خود، درسها و عبرتهای فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده میشوند و «شبکۀ پیچیده»ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی میشود؛ بهطوریکه مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینانبخش»، بازمیماند و نمیتواند خود و ذهن خود را از این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشهورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیمشدن در برابر روایت. بهبیاندیگر، اگر روایت نمیسازیم، نباید «روایتزده» شویم و در چهارچوبها و قفسهایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایتها و در واقع، کجروایتهاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینههای شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایتهای معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد.
۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایتهایی
بر آن بار میشوند و به این ترتیب، جنگ روایتها آغاز میگردد و بر اساس مضمون روایتها، جبههبندی صورت میگیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکلگیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواهناخواه، فرصتها و مزیّتهایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست میروند یا ضعیف و رقیق میشوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساختهوپرداختهکردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهنهای خالی و آغشتهنشده به کجروایتها را بهتر و آسانتر میشود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهنهایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفتهاند.
۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»ای از کنشهای روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه میرسند و میخواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زینپس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و بهخوبی دریافته که میتواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناختهای پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمیکند و هدفی جز «بیثباتسازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفانها و تلاطمهای متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشتها و تفسیرها و درکها تغییر یافته است. ازاینرو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیینکننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص میکند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چارهسازی نکردهایم.
۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّههای تلخ، پایان میپذیرفت و فصل تازه آغاز میشد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّتها» رفت و «شناختها» و «معرفتها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و بهطور «ریشهای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نهفقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنشهای خویش را صورتبندی میکند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ میخواهد اثبات کند که داوری ابتداییاش درست بود و هیچیک از «توضیحهای نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کجروایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀروایتگر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند.
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
#وظایف_منتظران
#انتظار
#مهدویت
#حجاب
#ایران
#امام_زمان
✳️ منتظر واقعی از شلوغیهای آخرالزمان کلافه نمیشود!
🔹عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
کسانی که سالها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» میگفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانیها کلافهاند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ اینها مقدّمهی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بیتابی و بیقراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند.
🔸بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگتر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر میکند و جمعی جمع دیگر را لعنت میکند.
📚 از کتاب مصباحالهدی
🦋 banooyeab
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
اقتدار ولایی
📹 ریشه اتفاقات امروز را باید در دولت سازندگی و اصلاحات جستجو کرد/ رادیکالیسمی که میبینیم به خاطر اقدامات نیروهای دوم خرداد است
👤 حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران:
🔹جنبشهای اجتماعی نیازمند رهبرانی هستند که با آن جنس اعتراضات نسبتی دارند؛ رهبران گاهی متفکر و مصلح هستند و هر چه جنبش عمیقتر باشد، متفکران در رأس هم بیشتر هستند.
🔹تمام انقلابهای قبل از انقلاب اسلامی، از خشونت و روشهای مسلحانه استفاده میکردند.
🔹انقلاب اسلامی هیچ نظیری ندارد و نظیر آن هم نخواهد آمد مگر امام عصر(عج) ظهور کنند.
🔹هیچ انقلابی جز انقلاب اسلامی را نمیبینیم که بلافاصله بعد از پیروزی، رفراندوم برگزار کند و همینطور چند انتخابات دیگر که آزادترین انتخابات بودند، چرا که گروههای مختلف حتی مجاهدین خلق هم در آن نماینده داشتند هر چند نتوانستند کسی را به مجلس و دیگر نهادها بفرستند.
🔹برخی میگویند «ولایت فقیه» در پیشنویس قانون اساسی نبوده است؛ در پاسخ باید گفت موقع بررسی که مطرح شد و شما هم نظرتان را دادید و دادتان را زدید.
🔹قانون اساسی کشور، دارای پشتوانه 200 سال مبارزه مسلمانان است.
🔹هر جا اسلام را کنار زدند، دچار دیکتاتوری شدیم.
🔹اینکه برخی میگویند مردم 40 سال قبل به یک قانون اساسی رأی دادند و حالا مورد قبول ما نیست، پس در غرب باید تاکنون دهها بار رفراندوم قانون اساسی برگزار شده باشد!
🔹هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانهسرا نمیدهد.
🔹بازیگری که در حوزه خودش تخصص ندارد چگونه تشخیص زندگی دیگران را میدهد؟
🔹قانون اساسی ما پشتوانه دهها و صدها سال تلاش و مجاهدت دارد.
🔹هر اعتراض و خواستهای به حق نیست و نمیتوان به هر کس هر آنچه گفته و خواسته را داد.
🔹وقتی جنبشهای دانشجویی دهه 60 در غرب شروع شد، هیچ کس در آنجا نگفت انقلاب کنیم و قانون اساسی را عوض کنیم.
🔹معترضان در چارچوب قانون اساسی اعتراض کنند
🔹بر اساس قانون اساسی؛ قانون اساسی ما میگوید باید با فساد و اشکال برخورد کرد؛ هر وقت به خواست ملت تمکین نشد، وارد شورش و اغتشاش شدیم، آن هم به خاطر کسانی که دنبال قدرت هستند.
🔹کسانی که نمیخواستند به حکم اسلام تن بدهند، زمینهساز انشعاب در روحانیت مبارز و دعواهای بعدی شدند.
🔹از نشانههای این مسئله هم قهر نخستوزیر در هنگامه جنگ بود؛ کلیدی به سمت انشقاق که توسط مرحوم هاشمی وضعیتش حادتر شد.
🔹هاشمی تحمل مخالفت با خودش را نداشت و به همین دلیل شروع کرد به بستن مجلات و نشریات معترض
🔹او در سه قلمرو، ساختار سیاسی کشور را تغییر داد؛ اول اینکه بنیاد اقتصاد سرمایهداری هرج و مرج گونه را گذاشت.
🔹من شاهد بودم، در زمان دولت هاشمی، هر سهشنبه و چهارشنبه کلی میوه و ملزومات میگرفتند میبردند سد لتیان که آقایان خوش بگذرانند.
🔹مهدی هاشمی پرونده فساد داشت، پرونده را جمع کردند.
🔹اولین شورشهای مبتنی بر فقر در همان سالها شروع شد.
🔹 اتفاقات امروز، آخرین اقدامات گروهها و نیروهای براندازی است که شروع آنها از دولت سازندگی شروع شد و نقطه عطف آن دوم خرداد 76 بود.
🔹کجای دنیا، 20 میلیون رأی درون نظام را رأی براندازانه معرفی میکنند؟
🔹خودشان امنیتی بودند، اسناد محرمانه را به بعضی روزنامهها دادند تا اتفاقات 78 رقم بخورد که تا بیت رهبری هم پیش بردند که همین تاجزاده آنها را برگرداند.
🔹مرحله بعدی، تحصن در مجلس بود که به عقیده هر کارشناسی، یک نوع کودتا و براندازی بود.
🔹رادیکالیسمی که میبینیم به خاطر اقدامات نیروهای دوم خرداد است
🔹نیروهای دوم خرداد، امکان فضا و مبارزات معقول سیاسی را از بین بردند و به سوی رادیکالیسم رفتند.
🔹در زمان رقابت بوش پسر و ال گور که عملا ال گور برنده بود، بوش از طریق قانون به پیروزی رسید و اعتراضی هم نشد.
🔹افرادی مثل تاجزاده و مخلباف میخواهند قومیتها را تحریک به شورش کنند.
🔹شعارها و اهداف کسانی که به خیابان آمدهاند حاکی از این است که این، یک شورش مافیایی و اغتشاش داعشی است؛ اگر مسئله مهسا امینی است، چرا بحث را به حاکمیت کشیدهاند؟
🔹به تعداد توئیتها نگاه نکنیم، اینها ابزارهایی است که دست بیگانگان است./ جهان آرا
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷