eitaa logo
اقتدار ولایی
992 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
اشتباه های راهبردی در برنامه ریزی فرهنگی.m4a
23.87M
🔻درسگفتار: اشتباه های راهبردی در برنامه ریزی فرهنگی (از نگاه رهبر انقلاب) https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻بازنمایی بی‌حجاب‌ها در ناواقعیّت‌های رسانه‌ای 🖋 مهدی جمشیدی ۱. آخرین و جدیدترین کج‌روایتِ جریان سکولار و غیرانقلابی از حسّاسیّت نسبت به حجاب این است که مواجهه با بی‌حجاب‌ها در جامعه، موجب ایجاد «شکاف اجتماعی» و «قطبی‌شدن جامعه» و «دسته‌بندی‌شدن مردم» می‌شود و در نتیجه، هم سبب «تقابل مردم با حاکمیّت» می‌شود و هم سبب «نزاع مردم با یکدیگر». بنابراین، باید از کنار مسألۀ بی‌حجابی «عبور» کرد و نسبت به آن «حسّاس» نبود. تاکنون بحث بر سر این بود که آیا دولت اسلامی می‌تواند مردم را به حجاب، «الزام» کند و برای بی‌حجاب‌ها، «منع قانونی» و «مواجهۀ حقوقی» در نظر بگیرد یا خیر، امّا در این روایت جدید، سخن دربارۀ این است که گذشته از مباحث نظری و فقهی، «واقعیّت اجتماعی» نشان می‌دهد که اصرار بر این امر، جامعه را «پاره‌پاره» و دچار «قطب‌بندی درونی» می‌کند. در این روایت، مصحلت «حفظ انسجام اجتماعی» در برابر مصلحت «حفظ حجاب در عرصۀ عمومی» قرار داده شده و ادّعا شده که اکنون در موقعیّت چنین تزاحم و تعارضی قرار داریم و به‌ناچار باید از مسألۀ بی‌حجابی، «عقب‌نشینی» کنیم و جامعه و سبک زندگی را همان گونه که هست، بپذیریم. ۲. اگر استدلال یادشده را بپذیریم، باید از هر ارزشی که پاره‌ای از جامعه به آن معتقد نیست یا التزام عملی به آن ندارد، به‌آسانی «عبور» کنیم و حکم شرع را «نادیده» بگیریم، درحالی‌که ادّعای انقلاب اسلامی، «تحقّق ارزش‌های اسلامی در ساختار جامعه» بود، و نه عقب‌نشینی از شرع به نفع عرف. همچنین در برابر هر امر ضدّارزشی که «مطالبۀ اجتماعی» برای آن وجود دارد، باید «دین» را فراموش کنیم. چنین انفعالی، هیچ حدومرزی ندارد و دولت اسلامی باید در برابر واقعیّت اجتماعی، مسیر «تساهل‌وتسامح» را انتخاب کند و «رضایت اجتماعی» را نسبت به «احکام دین»، اصل فرض نماید. دراین‌میان، پیشنهاد نمی‌شود که اگر در برابر برخی احکام دینی، مقاومت اجتماعی وجود دارد، باید چاره‌ای برای «اقناع و همراه‌سازی جامعه» اندیشید و در پی «بازسازی ذهنیّتِ جمعیِ تحریف‌شده» بود، بلکه بی‌درنگ و مشتاقانه، «انفعال» و «عقب‌نشینی» تجویز می‌شود. به‌این‌ترتیب، ازیک‌سو، «ذهنیّت جامعه»، دست‌مایۀ تحریف‌گری خواص اغواگر قرار می‌گیرد و به ارزش‌ها بدبین می‌شود، و ازسوی‌دیگر، همین تغییر نگرشی، به اهرمی برای «فشار بر حاکمیّت» تبدیل می‌شود تا به‌تدریج، سکولار شود. به‌بیان‌دیگر، در اینجا واقعیّت اجتماعی به یک «واسطۀ پیشبرنده» برای سکولاریزاسیون تبدیل شده است. ۳. امّا آیا واقعیّت اجتماعی در ایران، این‌گونه است که از ارزش‌های دینی عبور کرده باشد؟ آیا بخش عمده‌ای از مردم، ارزش‌ها را برنمی‌تابند و سکولار شده‌اند؟ آیا عفت و پاکدامنی و حیا و نجابت در جامعۀ ایران، مهجور شده است؟ یا این نسبت‌ها، «کج‌روایت‌ها»یی برای شکل‌دهی به ذهنیّت جمعی است؟ به‌عبارت‌دیگر، آیا به‌جای فهم و توصیف خودِ واقعیّت اجتماعی، «تفسیرهای پیش‌ساخته» و «برداشت‌های مصنوعی» به ذهنیّت جمعی خورانده می‌شوند و «روایت رسانه‌ای» در حال غلبه‌یافتن بر «واقعیّت اجتماعی» است؟ برخلاف این فضاسازی‌های دروغین و آغشته به تحریف، متن واقعیّت اجتماعی در ایران، همچنان آمیختۀ با دین‌داری و ارزش‌ها است و هرگز به سوی تجدّد و سکولاریسم گذار نکرده است. کافی است به «ابرواقعیّت‌های اجتماعی» که همگان را مسحور و متحیّر می‌سازد بنگریم تا حقیقت نهفته در وجدان جامعۀ ایران را دریابیم. ازاین‌رو، باید گفت «بخش عمده‌ای از جامعۀ ایران»، همچنان به ارزش‌ها وفادارند و بیش‌وکم به سبک زندگیِ دینی باور دارند. در کدام دورۀ تاریخی، «همۀ مردم» در مرتبۀ عالی از دین‌داری قرار داشته‌اند که بتوان اکنون از جامعۀ ایران چنین توقعی داشت؟ دین‌داری در مقام تحقّق و تعیّن، «درجات» و «مراتب» متنوّع دارد و نباید با استناد به برخی «بیرون‌زدگی‌ها» و «لغزش‌ها»، به فروافتادن جامعۀ ایران به سکولاریسم حکم کرد. بدین‌جهت، بسیاری از دختران و زنانی که تقیّد ظاهری و پوششی به حجاب شرعی ندارند، «توصیه‌پذیر» و «منعطف» هستند و می‌توان با «گفتمان‌سازی» و «تربیت» و «اصلاح شناختی»، سبک پوشش آنها را دگرگون کرد. این روند، با هیچ‌گونه «مقاومت جدّی و چالشی»‌ای روبرو نخواهد شد و تنها محتاج ایجاد فضای ارزشی و مبتنی بر چهارچوب‌های گفتمانی و قانونی در جامعه است. ۴. در عین حال، یک «اقلیّت معارض و دین‌گریز» نیز در جامعه وجود دارند که بسیار اندک هستند، امّا در روایت‌ها، برجسته و بزرگ، بازنمایی می‌شوند؛ چنان‌که این گمانه در ذهن شکل می‌گیرد که گویا اینان «برآیند جامعۀ ایران» هستند، امّا حقیقت این است که اینان در «روایت»، اکثریّت هستند نه در «واقعیّت». قدرت روایت‌سازی و خود را با صدای بلند بیان‌کردن، موجب پیدایی تخیّلِ مرعوبانه و منفعلانه نسبت به واقعیّت اجتماعی شده است. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@Eqtedare
🔻یادداشت |بازنمایی بی‌حجاب‌ها در ناواقعیّت‌های رسانه‌ای ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ اخبار سیاسی خبرگزاری تسنیم https://tn.ai/2744309 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های حسن عباسی بازهم مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت 🔹حسن عباسی می‌گوید: چرا مبنای اقتصاد کشور ما باید دلار باشد؟ همه فارغ‌التحصیلان دکتری را باید به گاری بست؛ اگر می‌خواهید اقتصاد موفقی داشته باشیم باید تمام کتب اقتصادی غربی را دور بریزیم ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای 🎥 🔸عید غدیر 🔹 در حادثه غدیر تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت معین شده است.
بسم الله الرحمن الرحیم ⛔️داستان واقعی ⛔️کجای قرآن از علی گفته است 🖊روزی معاویه «لعنة‌ الله‌ علیه» وارد مکه شد گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند؟ 📢آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟ معاویه گفت : خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده او از هاشمیان است اگر او نکند که تفسیر کند؟ گفتند : آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم معاویه گفت : خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟؟؟ ❌ابن عباس گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ 👇 🕋انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود : منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟؟؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است درسته ولی حتما باید این را بخوانی؟؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد ؛قبول دارم ولی حتما این را باید بخوانی؟؟؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود؟ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود شخص رو به پیغمبر کرد و گفت به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد ابن عباس قبول دارم آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ❌ابن عباس گفت: 🕋اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ❌ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟ کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟ ❌معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس : این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟ ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود 📢زمین ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد علی هم خواهد بود 📚بحار الانوار ج ۴۴ الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
انتشار تصویری متفاوت از آیت‌الله خامنه‌ای با عمامه سبز به مناسبت عید سعید غدیر ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
‏چرا علی خانه نشین شد؟ چون عده‌ایی خود را عالمتر از امام وقت دانستند حکایت اصلاحات در این ۴۰ سال که بارها با خود عالم پنداری کشور را تا تبدیل شدن به افعانستان امروز پیش بردند. اما وجود رهبری چون سید علی از تبار مولایمان علی خط بطلانی بود بر خیانت‌های این جماعت "مامان امیر محمد" ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیا فقط در ایران داریم؟! 🔹میگیم مردم سالاری، پس شورای نگهبان چرا؟ 🔹بازنشر به مناسبت ۲۶ تیرماه، سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ نتیجه : این هم پاسخ دشمنی ارباب طلبان با شورای نگهبان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
30.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اجرای زیبای سرود "سلام یا حیدر" با حضور هزاران نفر در مسجد قدمگاه امام علی در شهر بصره جنوب عراق همزمان با عید سعید غدیر خم ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
نقد: ۱. مقایسه غیرمنصفانه و ظالمانه ای است. "تذکر زبانی"، منع قانونی یا شرعی دارد؟! ۲. این خانم مومن شجاع، هم "فحش" خورد و هم "کتک"! او مقصر است؟! ۳. زنی که در عرصه عمومی و در جلوی آن همه مرد، هم "کشف حجاب" کند و هم آن "الفاظ رکیک" را بگوید، یک "زن هرزه" است. به تعبیر استاد مطهری، به "تمتعات نظری و بصری مردان"، خدمت رایگان میدهد! ۴. آفرین به این خواهر محجبه. هم نهراسید، هم عصبی نشد، هم فحاشی نکرد، هم درگیری فیزیکی نداشت، هم خباثت طرف مقابل را روشن کرد. ۵. و آفرین به برادران وزارت اطلاعات که بی درنگ، هرزههای دوره گرد را به دام انداختند. ۶. در این قصه فهمیدیم که برخلاف ادعای اصلاح طلبان، اکثریت زنان حاضر در این واقعه، با این خانم محجبه مخالفت نکردند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭 سخنان «مصی علینژاد» در جلسات خصوصی درباره حجاب زنان در ایران! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قرآن درباره حیات فرازمینی‌ها چه می‌گوید؟ 🔸در روزهای اخیر که خبرها و عکس‌هایی از تلسکوپ جیمزوب منتشر شد، دوباره مسئله وجود حیات فرازمینی در کره‌های آسمانی مطرح شده. 🔸این در حالی‌ است که یکی از معجزات قرآن کریم در ۱۴۰۰ سال پیش این بوده که از زندگی در کرات و آسمان‌ها خبر داده است.  ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
تیتر روزنامه وطن امروز در واکنش به سفر بایدن به عربستان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه اعتراف خوبی میکند. میگوید مبارزه با حجاب برای ما بهانه است، هدف ما از بین بردن مفهوم "ناموس" است. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
سخنرانی امام خمینی (ره) در عید غدیر سال ۱۳۶۵ یک دوره فشرده اندیشه سیاسی اسلام است. اگر میتوانید جند دقیقه وقت بگذارید و متن کامل آن را بخوانید. بخشی از سخنان ایشان: "دستهایی پیدا شده است که بگویند که دین علی حده (جدا) از مسائل است و سیاست علی حده از حکومت است. این طور کردند که ماها هم باورمان آمده بود که دین چکار دارد به سیاست، سیاست مال امپراتورها. این معنایش این است که تخطئه کنیم خدا را و رسول خدا را و امیر المؤمنین را، برای اینکه حکومت سیاست است، حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت روزه نیست. حکومت، حکومت عدل، اسباب این می‏ شود که اینها اقامه بشود، اما خود حکومت یک دستگاه سیاسی است. آن که می ‏گوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی‏ را کرده است. " متن کامل: https://b2n.ir/x51317 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
♻️ گفتگوی خبرگزاری ایسنا با رسایی که حاضر به انتشارش نشد! چند روز قبل خبرنگار طی تماسی، درخواست مصاحبه درباره مقوله حجاب و موضوع گشت ارشاد و ... را داشت. با اینکه به دلیل جهت‌‌گیری غرض‌آلود این خبرگزاری در سال‌های اخیر، بنای مصاحبه با آن را نداشتم اما از آنجا که مدیریت آن اخیرا تغییر یافته، با پیگیری خبرنگار محترمش مصاحبه انجام شد اما با گذشت چند روز همچنان منتشر نشده است! علت را از خبرنگار مربوطه جویا شدم گفتند که دبیر سرویس مربوطه حاضر به انتشار آن نشده! ظاهرا دنبال گافی از طرف بنده یا محتوای دیگری بوده و از میان این گفتگو نتوانسته‌اند به آن برسند! ان شالله مدیریت جدید خبرگزاری با استفاده از خبرنگاران متعهدی که فعالیت دارند، جهت‌گیری در این رسانه را به ریل اصلی خود یعنی دفاع از انقلاب اسلامی و مطالبه حقوق مردم در راستای آرمان‌های انقلاب خمینی(ره) برگرداند. متن مصاحبه با ایسنا که حاضر به انتشارش نشد: اجراي طرح عفاف و حجاب را كه در هفته‌های اخير كليد خورده است را چگونه ارزيابی می‌كنيد؟ بنده مواجه‌ای در خصوص نحوه اجرای این طرح نداشته‌ام و بیشتر شاهد بازتاب‌های اجرای آن در فضای مجازی بوده‌ام که طبعا مثل سابق شامل موافقان و مخالفینی است. همه مخالفین هم در یک سطح و رده و با یک استدلال نیستند. برخی به نحوه اجرا اشکال دارند و نه اصل اجرا که طبعا باید اشکالات برطرف شود. اما به نظرم با توجه به اینکه اولا مسأله حجاب در حال حاضر فقط یک نماد دینی و فردی نیست بلکه تبدیل به یک نماد سیاسی و اجتماعی هم شده است و ثانیا دشمنان دین خدا و انقلاب اسلامی روی آن تمرکز کرده و عملیات روانی گسترده‌‌ای از طریق رسانه‌های مجازی و تصویری برای شکستن و عبور از آن طراحی کرده‌اند تا به اهداف دیگرشان برسند، طبعا یادآوری و اصل پیگیری اجرای این طرح در اماکن عمومی با رعایت شرایط خاص خودش و نسبت به دسته خاصی از برهم‌زنندگان نظم اجتماعی، لازم و ضروری است. چرا در تریبون‌داران و برخی رسانه‌هاي عمومی و حتی صدا و سیما به منکر حجاب بیش از برخی منکرات دیگر می‌پردازند؟ البته اینطور نیست که در رسانه‌های عمومی یا تریبون‌داران فقط به مقوله حجاب بپردازند و نسبت به‌ منکرات دیگر تذکر ندهند. علت اینکه در رسانه‌های عمومی برخورد با این موضوع بازتاب بیشتری دارد به دلیل تمرکز بیشتری است که جبهه مقابل انقلاب اسلامی روی این منکر دارد و این تمرکز هم به همان دلیلی است که ذکر کردم، چون حجاب در حال حاضر فقط یک نماد دینی و فردی نیست بلکه یک نماد سیاسی و اجتماعی هم شده است و عبور از آن مثل شکستن یک سد است که خرابی‌های اجتماعی دیگری را هم به دنبال دارد. به نظرم یکی از دلایل مهم پرداختن حاکمیت، تریبون‌داران و رسانه‌های جبهه انقلاب به موضوع حجاب همین نکته است، چون تمرکز جریان مقابل آنجاست. تدوين اين طرح اگر چه از دولت پنجم آغاز شده است اما اجرای آن همواره فراز و فرودهايی داشته است، برخی از كارشناسان معتقدند اجراي چنين طرحی نيازمند سياستگذاری و بسترسازی فرهنگی است، نگاه شما به اين نظر چيست آيا شرايط فعلي كشور را برای اجرای اين طرح مناسب می‌بينيد؟ به عقیده من اکثریت مردم جامعه ما دیندار هستند و الزاما عدم رعایت حجاب شرعی، نشانه بی‌دینی یا دشمنی با حکم خدا نیست. بنابراین حتما انتخاب حجاب کامل توسط کسانی که حجابشان شرعی نیست، نیاز به کار فرهنگی و بسترسازی لازم و زیرساخت‌هاي فکری و اعتقادی دارد. مثل تسهیل ازدواج، تسهیل دسترسی به البسه مناسب از جهت قیمت و مد موجود در بازار و همچنین انتقال باورهای فکری و اعتقادی در باره چرایی لزوم و وجوب حجاب اما از طرفی ما با طیفی از اقلیت اقل زنان جامعه مواجه‌ایم که اساسا رویکرد آنها تقابل با حکم اسلامی حجاب است و در حال ترویج با برنامه بی‌بند و باری و بی‌حیایی هستند. این طیف مشکلش فرهنگی یا اقتصادی نیست بلکه با برنامه و به منظور مقابله با این شعار و نماد دینی، به کشف حجاب یا حضور زننده در اجتماع رو آورده‌‌اند. طبعا اين طیف در صورت حضور در مجامع علنی به دلیل بهم زدن نظم اجتماعی و قانون و اصرار بر حرمت‌شکنی بايد مثل کسی که از چراغ قرمز عبور کرده درباره‌اش اعمال قانون شود. مسأله این طیف، فرهنگی یا اعتقادی نیست بلکه سیاسی و در مواردی به دلیل ارتباط با معاندین براندازان خارجی، امنیتی است. ادامه در پست بعدی
ادامه از پست قبلی منتقدان طرح بر اين باورند كه اين طرح و برخوردهای گشت ارشاد با شماری از زنان كم حجاب، مسئولان مربوطه را به دوگانگی در قبال زنان متهم می‌كند چون همين زنان كم حجاب در بزنگاه‌های سياسی همچون انتخابات و راهپيمايی‌ها محل توجه برخی رسانه‌ها از جمله صدا و سیما قرار می‌گيرند و نگاه نظام به آنها حمايتی است. منتقدان تاكيد می‌كنند كه حتی مقام معظم رهبری هم در سفر سال 91 شان به خراسان شمالي در مواجهه با زنان بدحجاب، خواستار جلوگيری از نفرت پراكنی و تخريب شخصيت ميان زنان شدند. در اینجا کمی مغالطه صورت می‌گیرد. همانطور که گفتم ما در موضوع عدم رعایت حجاب شرعی در جامعه با چند دسته مواجه‌ایم. دسته اول خانم‌هایی که شل حجاب هستند. یعنی حجابشان شرعی نیست اما حضور اجتماعی آنها شکل زننده‌ و همراه با بی‌حیایی ندارد. دسته دوم خانم‌هایی که بدحجابی‌شان به شکل زننده‌ای است و حضور اجتماعی آنها کاملا متفاوت با اکثریت زنان جامعه است و دسته سوم خانم‌هایی که با برنامه بی‌حجابند و اساسا در این رفتار خود، غرض و مرض دارند. بله وقتی ما در راهپیمایی‌های سياسی یا مراسم‌های مذهبی با خانم‌های دسته اول مواجه می‌شویم که حجاب شرعی ندارند، از آنها استقبال می‌کنیم و در برخورد رسانه‌ای خود هم به شکل تبعیض‌آمیز با آنها برخورد نمی‌کنیم بلکه آنها را از خودمان می‌دانیم چون امید داریم که حضور آنها در این اجتماعات در گام‌های بعدی ان شالله حضوری با حجاب بهتری خواهد شد. مصداق آنچه رهبر انقلاب فرمودند شامل اين دسته از خانم‌ها بود. اکثریت جامعه زنان را هم همین خانم‌ها باضافه خانم‌های محجبه تشکیل می‌دهند. اما در خصوص خانم‌های دسته دوم و سوم به هیچ وجه مقصود رهبر معظم انقلاب اینها نبوده. طبعا از شکل حضور این دو دسته در مجامع عمومی مثل مراسمات مذهبی یا سیاسی نه تنها استقبال نمی‌شود، بلکه مثل مواقع دیگر در صورت حضور در مناسبت‌های ملی یا مذهبی به آنها تذکر هم داده می‌شود. شما یک مورد نشان دهید که در مراسم‌های مذهبی یا ملی مثل ادعیه‌ها، راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها خانم‌های بدحجاب زننده و یا بی‌حجاب حضور یافته باشند و به آنها تذکر داده نشود یا در رسانه‌ها از این شکل حضور به عنوان یک ارزش یاد کنند و به آن افتخار کنند. اتفاقا وظیفه اصلی گشت ارشاد برخورد با همین دسته دوم و سوم است و اساسا گشت ارشاد با دسته اول نباید کاری کاری داشته باشد و حتما هم کاری ندارد. البته با آن دو دسته هم باید با رعایت اصول اخلاقی و قانونی برخورد صورت بگیرد. بحث ديگری كه در لوای اجرای اين طرح در روزهای اخير مطرح می‌شود اين است كه در شرايط فعلی كه كشور نيازمند ترميم اعتماد عمومی است، بايد اقداماتی در جهت تقويت اعتماد عمومی صورت بگيرد و حواشی اجرای اين طرح ممكن است به اين مهم خدشه وارد كند، نظر شما در اين باره چيست؟ یکی از اهداف رسانه‌های بیگانه و مزدورانی مثل مصی پولی‌نژاد همین است که‌ با تحریک یک دسته، مردم را در برابر هم قرار دهند. از این منظر که نگاه کنیم، برخی اقدامات ما یا دستگاه‌های مسئول، می‌تواند بازی در زمین دشمن باشد که باید در نوع اظهارنظرها و ابلاغیه‌ها دقت کنند. از طرفی دیگر اتفاقا با توجه به‌ دینداری اکثریت جامعه ایران، حتی همان خانم‌هایی که حجابشان شرعی نیست و از دسته اول هستند، اکثریت جامعه خواستار اجرای این طرح و برخورد با هنجارشکنان(یعنی دسته دوم و سوم از خانم‌هایی که ذکر کردم) هستند. اجرای درست اين طرح سیب تقویت اعتماد عمومي خواهد بود. نقش ضابطان و ماموران اجراي اين طرح را چگونه می‌بينيد و بايدها و نبايدهای ماموران گشت ارشاد در اين مسير چه بايد باشد؟ به نظرم مهمترین مسأله این است که متولیان و سیاستگذاران و مجریان در تفکیک سه دسته از خانم‌هایی که مصداق عدم رعایت حجاب هستند، درست عمل کنند و الا این طرح محکوم به شکست خواهد بود و القای رودرویی مردم و شقه کردن جامعه را خواهد داشت. کمترین ویژگی ظابطان و ماموران اجرای اين طرح هم رعایت ادب و اخلاق اسلامی در مواجه با قانون‌شکنان است خصوصا که طرف مقابل آنها با برنامه و پیوست رسانه‌ای به این شکل حضور پیدا می‌کند. نباید اجازه دهیم تقابل چادری در مقابل غیرچادری شکل بگیرد. چادر حجاب کاملی است ولی تنها شکل حجاب شرعی نیست. به نظرم خانم‌هایی که به عنوان ضابط در این گشت‌ها حضور دارند، الزاما نباید فقط چادری باشند تا دوگانه چادری و غیرچادری شکل بگیرد. چه اشکالی دارد که در میان مأمورین و ضابطین خانم، علاوه بر پوشش چادری، خانم‌هایی با حجاب کامل و مانتو هم حضور داشته باشند. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
چند روز هست که به شدت درگیر ایجاد مقدمات رویداد هجرت اشتغال آفرینی هستم. عذرخواهم که این روز ها موفق به بارگذاری مطالب تولیدی نشده ام. این رویداد را طراحی کرده ایم برای امید، برای حرکت، برای قدم گذاشتن در گامی دیگر از انقلاب. گامی غریب و البته هیجان انگیز. تا بدانیم که می توانیم اقتصادمان را، زندگی مان را و شغلمان را مبتنی بر گفتمان انقلابی طراحی کنیم. در این رویداد تمرین می کنیم که طراحی مسیر آینده مان را خودمان و بر اساس آموزه‌هاي های اصیلمان انجام دهیم. دعا کنید که موفق شویم راهیان نور را در حوزه اقتصاد و اشتغال راه اندازی کنیم. شاید این رویداد اول، همان شناسایی اولیه از فکه باشد. معبرها پر از مین و مسیر پر است از فراز و نشیب. از کانال موانع گرفته تا باتلاق های مصنوع نظام سرمایه داری. باید عبور کنیم از اینها تا اشتغالمان و اقتصادمان اصلاح شود. باید هجرت کنیم از خودمان به مردم. از خودمحوری به تعاون، از خودتحقیری به خودباوری و خداباوری، از سرمایه مداری به ایمان مداری. ما باید شغلمان و دنیامان و اقتصادمان را در وادی آخرت طراحی کنیم. و این معنای "نگاه معنوی به اقتصاد" است که رهبری در کلامشان فرمودند. و همین است معنای این کلام حضرت صادق علیه السلام که می فرمایند: نعم العون الدنیا علی الآخره. بهترین یاری گر انسان، دنیایی است که برای آخرت باشد. ما مکلف به ساخت و طراحی این دنیاییم. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
﷽ 🎇🔥 گناه (۱۲): 🔥 حب اهل بیت (ع) و مغفرت گناه: ⚡️ امام هشتم (ع) از پدرانش روايت كرده كه پيامبر (ص) فرمود: "دوستى ما اهل بيت كفّاره گناهان است و حسنات را مضاعف مى‏کند، و خداوند متعال، مظالم بندگان را از دوستان ما متحمّل مى‏شود، مگر كسانى كه‏ از ميانشان اصرار بر ستم به مؤمنين داشته باشند، پس خداوند به بدیها مى‏فرمايد به نیکی تبديل شويد". ⚡️ در قرآن در مورد جزای محبت اهل بیت (ع) میخوانیم: «ذلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ». (شورى، 22). (یعنی: "اين همان چيزى است كه خداوند بندگانش را كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند به آن نويد مى‏دهد! بگو من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى‏كنم جز دوست‏داشتن نزديكانم [اهل بيتم‏] و هر كس كار نيكى انجام دهد، بر نيكى‏اش مى‏افزاييم چرا كه خداوند آمرزنده و سپاسگزار است"). جملۀ «إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ» که در آخر آیه آمده اشاره به این است که خداوندی که غفور آمرزندۀ گناهان و شکرگزار عمل بندگان است اجر و مزد رسالت را بخشندگی گناهان و همچنین ازدیاد حسنات و پاداشها قرار داده است. ⚡️ چنانکه در آیۀ دیگر میخوانیم: «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ». (زُمَر، 53). (یعنی: "بگو: اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‏ايد! از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‏آمرزد"). در این آیۀ شریفه جملۀ «إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» که بدنبال جملۀ «إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً» آمده بیان میکند که صفت غفور عامل غفران و بخشش گناهان از جانب خداست. ⚡️ ابو حمزه ثمالى نقل كرده كه «اقتراف حسنه» که در آیه آمده است همان مودّت اهل بيت (ع) است و نقل شده که امام حسن (ع) روزى در اثناء خطبه خود فرمود: "ما آن اهل بيتی هستيم كه خداوند مودّت ايشان را بر هر مسلمانى واجب نموده است سپس آيه را تلاوت فرمود، و گفت «اقتراف حسنه» مودّت ما هست كه اهل بيت هستيم". ⚡️ ثعلبى از قتاده نقل میكند كه: "گروهى از مشركان اجتماع نموده و با يكديگر گفتند آیا هيچ دريافته‏ايد كه محمّد (ص) در دعوت و ابلاغ مزدى میخواهد يا نه؟ آيه نازل شد كه از شما در رسانيدن پيغام مزدى نمیخواهم و هيچ پيغمبرى نيز از امّت براى دعوت، مزدى نخواسته است". ⚡️ ابن عبّاس نقل كرده كه: "چون پیامبر(ص) به مدينه رفتند، بزرگان و انصار بخدمت آن حضرت آمدند و گفتند: ای رسول‏ خدا(ص) تو در راه دين، رهبر ما هستی و مى‏بينيم كه مخارج تو بسيار و درآمد تو كم است اگر اجازه بفرمائید قدرى از اموال خود را به رضایت جمع كرده و نزد شما بياوريم تا در حوائج خود صرف كنيد و خاطر شما آسوده باشد. اینجا بود که اين آيه نازل شد كه بگو من بر تبليغ رسالت هرگز از كسى مزدی نمیخواهم جز دوستى در مورد خويشانم را پس خويشان من را دوست بداريد و در رعايت دوستی ملاحظه عترت من را بنمائيد و آنها را تنها نگذاريد و از آنها نافرمانى نكنيد زیرا خداوند اجر رسالت را دوستی ايشان قرار داده است". ⚡️ ابن عبّاس گوید كه بعد از نزول اين آيه اصحاب پرسيدند كه خويشان شما كه بايد دوستی ایشان را در دل داشت چه کسانی هستند؟ فرمود: "على و فاطمه و دو پسران آنها حسن و حسين". 🔥 (الفين، ترجمه وجدانى، ص840). ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*┄┅═✧﷽✧ *قطره‌ای از فضایل امیرالمؤمنین علیه‌السلام (35)* ✍️در كتاب مشارق الانوار از رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم روايت كرده است كه به على عليه السلام فرمود: *🍃اى على ؛ مثَل تو در ميان امّت من مثَل سوره «قل هو اللَّه أحد» است، هر كس آن سوره را يك بار بخواند گويا يك سوّم قرآن را خوانده است، و كسى كه دو باربخواند مانند آن است كه دو سوّم قرآن را خوانده است، و آنكه سه بار بخواند مانند آن است كه همه قرآن را خوانده است.* __ *🍃كسى كه تو را به زبان دوست داشته باشد يك سوّم ايمان را احراز كرده است،* *🍃 و كسى كه تو را به زبان و قلبش دوست داشته باشد دو سوّم ايمان را به دست آورده،* *🍃و آنكه تو را به دست خود و قلب و زبانش دوست داشته باشد ايمان او كامل است.* *👈 وقسم به حقّ آنكه مرا به پيغمبرى به راستى برانگيخت اگر اهل زمين تو را همانند اهل آسمان دوست داشته باشند خداوند يكى از آنها را به آتش وارد نمى كند.* *🍃اى على ؛ جبرئيل از طرف پروردگار عالم به من بشارت داده و فرموده است:* *🍃اى محمّد ؛ به برادرت على عليه السلام مژده بده كه من اهل ولايت و محبّت او را عذاب نمى كنم و به دشمنان او رحم نخواهم كرد. 📚[۱]: مشارق الأنوار: ۵۶. اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسفه عمامه سیاه ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
⭕️ مرحبا به قاطعیت بایدن 🔹امیرعبداللهیان :ابتکار جدید ایران در مذاکرات احیای برجام، به تعویق انداختن موضوع لیست سیاه درمقابل تضمین اقتصادی برجام است. ما یک ایده به آمریکایی‌ها پیشنهاد کردیم، به تعویق انداختن موضوعات مرتبط با لیست سیاه در برابر این که شرکت‌های ایرانی از مزایای اقتصادی و سهم خود در برجام برخوردار شوند. 🔹 بایدن در فلسطین اشغالی: سپاه را از لیست تروریستی خارج نمی‌کنم حتی به قیمت نابودی برجام! ▪️این چندمین عقب نشینی مذاکره کنندگان ایرانی در برابر آمریکا و اروپا در مذاکره موسوم به "احیای برجام" است! هر چقدر مذاکره کنندگان ایرانی کوتاه می آیند، آمریکا محکم تر و قاطعانه تر پیش روی می کند! به نظر می رسد در این عرصه، آمریکائی‌ها «انقلابی» اند و مذاکره کنندگان ایرانی «دیپلمات»! ▪️ پیشنهاد جدید مذاکره کنندگان ایرانی به آمریکاییها : نیازی به حذف سپاه از فهرست گروههای تروریستی نیست! ( این در حالی است که لزوم خارج کردن سپاه از فهرست گروههای تروریستی تا چند روز پیش، خط قرمز مذاکره کنندگان ایرانی در مذاکرات برجام بود!!) ❇️ با ادامه این مسیر بعید نیست تا چند ماه دیگر امتیازاتی به آمریکا و اروپا داده شود که "ظریف و عراقچی" هم به آن اعتراض کنند! ❇️ آقای رئیسی! مطمئن باشید احیای برجام با این دست و دلبازی گروه مذاکره کننده ایرانی در دادن امتیاز به آمریکا به اندازه" یک دلار" هم گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نخواهد کرد و فقط یک نتیجه خواهد داشت : روسفید شدن روحانی ، ظریف ، عراقچی و مدافعان رابطه با آمریکا و سرشکستگی حامیان اقتصاد مقاومتی !! ▪️لطفا اجازه ندهید این «خسارت محض» در زمان ریاست جمهوری شما به ج.ا.ا تحمیل شود و تاریخ نام شما را در کنار روحانی ، ظریف ، سیروس ناصری ، عراقچی و فتحعلیشاه قاجار ثبت کند! ✍ دکتر ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
آيت‌الله العظمى : 🔴 با شنيدن وضعيت جوانان در فضاى مجازى، گريه كردم 🔺آيت‌الله العظمى مكارم شيرازى در جلسه درس خارج فقه خود در «مسجد اعظم قم» گفت: آمار طلاق در سال گذشته نسبت به سال‌هاى قبل افزايش داشته است كه اين مسئله، نگران‌كننده است و با افزايش طلاق و متزلزل شدن بنيان خانواده، كلّ نظام خانواده به سمت ويرانى خواهد رفت. 🔺وى طلاق را داراى آثار فردى و اجتماعى دانست و يكى از تبعات آن را بروز پديدۀ كودكان بى‌سرپرست ذكر كرد و گفت: ممكن است برخى از اين كودكان به انسان‌هاى خطرناكى در جامعه تبديل شوند. 🔺آيت‌الله العظمى مكارم شيرازى افزود: بايد پديده طلاق در جامعه و افزايش آن مورد آسيب‌شناسى دقيق و همه جانبه قرار گيرد و نمى‌توان عنوان كرد كه مهم‌ترين عامل طلاق، مسئلۀ فقر است؛ چرا كه بسيارى از طلاق‌ها در خانواده‌هاى مرفه و تحصيل‌كرده، اتّفاق مى‌افتد. 🔺وى با اشاره به اينكه از دليل‌هاى طلاق در جامعه، ارتباط نامشروعى است كه با استفاده از فضاى مجازى صورت مى‌گيرد، اظهار داشت: زمانى كه فضاى مجازى را توسعه مى‌دهند، عدّه‌اى مى‌گويند پيشرفت كرديم و در صف كشورهاى مترقّى قرار گرفتيم؛ درحالى‌كه نمى‌دانند در اين فضا، چه غوغايى برپاست و چه ارتباط نامشروعى وجود دارد كه سبب جدايى مى‌شود! 🔺ايشان ادامه داد: در فضاى مجازى مى‌توان كارهاى مهمّى انجام داد؛ امّا در عين حال آسيب‌هاى شديد و خطرناكى دارد كه بايد كارى كرد و جلوى آسيب‌ها گرفته شود. بسيارى طلاق‌ها از همين فضاى مجازى سرچشمه مى‌گيرد. 🔺وى بيان داشت: ما با نامه‌هاى زيادى كه همه روزه داريم و همچنين ارتباطى كه در جامعه داريم، اين واقعيت را ديده‌ايم كه منشأ بسيارى از طلاق‌ها، همين فضاى مجازى است. #⃣ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند صد سالِ پیش وقتی هنوز قاره آمریکا کشف نشده بود ! و اروپایی ها غذای پختنی نمیدونستن چیه ؟! بلکه گوشت خام میخوردن و هیچ تمدنی نداشتن ! ابوریحان بیرونی دانشمند مسلمان ایرانی با دقت زیاد ، شعاع زمین رو محاسبه کرد 🗣حنین ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی 🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷