1.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الهی
آکنده از عبارات اصطلاحاتیم که حجابِ معرفت ِشهودی شده اند؛
خوشا کسانی که با قلبِ بی رنگ،حاملِ عطایایت شده اند.
از الهی نامه #علامهحسنزادهآملی
╰➤ -Erfane_eslamii
محیی الدین ابن عربی:
هر چه دارم از سجاده دارم
╰➤ -Erfane_eslamii
علامه حسن زاده آملی ره:
عبادت باید مقرون به فکر باشد تا حضور و مراقبت بیاورد ، و الا به صِرف نمازگزاردن، این نفس متعالی نمیشود.♥️✨
#عاشقانھبامعبود
╰➤ -Erfane_eslamii
3.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه حضرت زهرا از زبان علامه حسن زاده آملی
╰➤ -Erfane_eslamii
زمان:
حجم:
263.5K
خود را بسازیم . . 🌿
- علامه حسن زاده آملی
╰➤ -Erfane_eslamii
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه خوانی آیت الله جوادی آملی برای شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
╰➤ -Erfane_eslamii
حضرت علامه حسن زاده آملی رحمة
آن که نفس آگاه دارد، روی دل را با الله دارد
صد کلمه در معرفت نفس/ کلمه ۶۰
╰➤ -Erfane_eslamii
4.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دین خدا ناموس خداست
از لسان گوهر بار استاد فلسفه و عرفان، فیلسوف بزرگ، علامه حسن زاده آملی
╰➤ -Erfane_eslamii
مکاشفه علامه حسنزاده آملی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیه ) در بیان استاد دکتر منصوری لاریجانی:
-حضرت زهرا(س) از مقام عصمت کبری و ولایت عظمی برخوردار هستند، امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «نحن حجج الله علیکم و اُمُّنا فاطمة حجة الله علینا» ما حجتهای خدا بر شماییم و مادر ما فاطمه(س) حجت خدا بر ما (اهل بیت) است، پس ائمه ما بر ما ولایت دارند، چطور میشود که حضرت زهرا (ص) بر ما ولایت نداشته باشد؟
حضرت علامه حسنزاده آملی در کتاب «شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه» که به «فص فاطمی» معروف است، میگوید که روزی در کنار دیواری نماز میخواندند ـ ما در اذان میگوییم «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللَّهِ» و بعد «حی علی الصلاة» میگوییم ـ که علامه از دیوار «اشهد ان فاطمة بنت رسول الله عصمت الله کبری و حجت الله علی الحج» میشنیدند، بار اول و دوم ایشان اعتنا نمیکند و بعد باز هم این مکاشفه دست داد، اینجا بود که وقتی به این حدیث امام حسن عسکری(ع) رسیدند، یقین یافتند که حضرت فاطمه(س) عصمت کبری و ولایت کبری دارند، لذا از آن پس در اذان و اقامه خود این عبارت را تکرار میکردند
╰➤ -Erfane_eslamii
آداب سلوک اخلاقی و عرفانی در مکتب سردار سلیمانی
ب) توبه از فکر و خیال به گناه
گاهی انسان عملا گناه نمی کند و پیرامون آن نمی رود. اما در فکر و خیال او هنوز آثار آن گناه وجود داد و یا با احضار آن در قوه خیال، لذت گناه را میبرد. پس حقیقت توبه آن است که فکر، نیت آن را نکند و خیال، روز و شب آن را پرورش ندهد. مولای متقیان در حقیقت روزه داری فرمود:
[صِيامُ القَلبِ عَنِ الفِكرِ فِى الآثامِ أفضَلُ مِن صِيامِ البَطنِ عَنِ الطَّعامِ ]
روزه فکر از گناهان، بالاتر از روزه شکم از طعام است.
اثر توبه پاک و صادقانه آن است که انسان در ظاهر و باطن از گناه فرار کند و زشتی گناه در نفس او ملکه شده باشد. حتی یاد گناه و احضار آن در ذهن و خیال برای او به منزله ارتکاب گناه باشد؛ اما اگر نفس ما به گناه عادت کند،همانند یک انسان معتاد باید گناه کند، چون نفس او به گناه محتاج است. مثلا کسی که به غیبت و دروغ پراکنی و نفاق و امثال این رذائل معتاد باشد، نفس، مدام از او انجام این کارهای زشت را طلب می کند، چون نیازمند آن است. علت اینکه گناهان اخلاقی مثل دروغ و غیبت و تهمت در بین ما متداول است، آن است که اغلب به آن معتاد و محتاج هستیم و از آثار و قبح آن بی خبریم.
به قول مولوی: بوی گناهان اخلاقی تا آسمان ها بالا میرود و دماغ حور و غلمان را متاثر می کند.
ادامه دارد؛
ازکتاب شرح وصیت نامه و ویژگیهای مکتب شهید سردار سلیمانی _ ص ۱۷۶ و ۱۷۷
نویسنده: دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی
╰➤ -Erfane_eslamii
و أم الورد
ما ظل بس عطرها . .
«و از مادرِ گلها،
چيزی جز "عطر" آن باقی نمانده . .»
╰➤ -Erfane_eslamii
حاج محمود کریمی4_5954165788679080595.mp3
زمان:
حجم:
3.47M
گل چادر گلدارت
تب دستایِ تب دارت
آتیشم زده . .
╰➤ -Erfane_eslamii