🔴 #انحرافهای_اخلاقی انسان و کشورها را به هلاکت می کشاند.
♦️امام خمینی (ره):آن چیزی که دنیا را تهدید می کند،سلاح ها سرنیزه ها و موشک ها و امثال این نیست.آن چیزی که دارد این سیاره ما را در سراشیبی انحطاط قرار می دهد انحراف اخلاقی است.
♦️اگرانحراف اخلاقی نباشد هیچ یک از این سلاح های جنگی به حال بشر ضرر ندارد آن چیزی که دارد این انسان ها را و این کشورها را رو به هلاکت و رو به انحطاط می کشاند این انحطاط هایی است که در سران کشورها و در دست به کارهای این حکومت ها از انحطاط اخلاقی دارد تحقق پیدا می کند.
📚صحیفه نور جلد ۱۶ ، صفحه ۱۰۴
❇️@Esfbasijrohani
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد 🌸✨
به نیابت از شهید سلیمانی 🌷
استاد فرهمند 🎧 🎤
تصویری 🎬
💠@Esfbasijrohani
فرقی نمی کند
در بهار طبیعت باشیم
یا در بهار آزادی
هر لحظه که میگذرد
جای شهدا خالی است ...
#منطقه_مهران
❇️@Esfbasijrohani
بسم الله الرحمن الرحیم
برخی از #نکات_سخنرانی_حجت_الاسلام_عالی
(جلسه سوم)
📝موضوع: مسئله ی عاقبت بخیری انسان ها
📅تاریخ :95/8/17
🔹یکی از عوامل بسیار مهمی که دست انسان را در لغزشگاهها می گیرد نور قرآن و انس با نور قرآن است.
🔸قرآن و عترت با هم هستند، ما شیعیان که بحمدالله عترت را گرفتیم ولی انس با قرآن ما کم است.(شاید خیلی از ما یک بار کامل قرآن را با معنی روانی که فهمیده باشیم، نخوانده ایم)
🔹یکی از خسارت های بزرگ یک مسلمان و مومن اینست که با کلام خدا انس نداشته باشد.
🔸شفاعت و دستگیری قرآن در آخرت، زمانی به انسان می رسد که در این دنیا دستمان را به دست قرآن بدهیم.
🔹هر جور ارتباط با قرآن نوعی شفاعت قرآن را به همراه خواهد داشت، مثلا همراه داشتن قرآن (باحفظ احترام)، نگاه به قرآن، خواندن قرآن، یادگرفتن قرآن، یاددادن قرآن، حفظ قرآن، فهم قرآن، عمل به قرآن و... همه از راههای ارتباط با قرآن است.
🔸نگاه به 4 چیز عبادت است:1⃣نگاه به کعبه2⃣نگاه بامحبت به والدین3⃣نگاه به حضرت علی(ع)4⃣نگاه به مصحف(قرآن)
🔹خواندن خودِ کلمات و الفاظ عربی قرآن خودش آثار دارد و با کلمات معمولی متفاوت است.
🔸حقیقت قرآن به وهم ما هم نمی آید و این الفاظ تنزل اسماء الهی است و نور است، لذا ترجمه ی قرآن هم خوب است ولی خواندن خود قرآن چیز دیگری است.
🔹در روایتی آمده است در اصول کافی، حداقل روزی 10 آیه قرآن در هر روز بخوانید.اگر کسی روزی 10 آیه از قرآن بخواند آن فرد از غافلین نیست، و اگر روزی 20-50 آیه بخواند در زمره ی ذاکرین و اهل ذکر است.
🔸بعضی می گویند فرصت نداریم برای خواندن قرآن و تعقیبات و... اتفاقا ماچون قرآن و تعقیبات بعد از نماز و... نمی خوانیم وقت نداریم.
🔹تسبیحات حضرت زهرا(س) یکی از آثارش، مدیریت وقت و به سامان شدن کارهای کسی است که خیلی برنامه هایش شلوغ است.
🔸امام علی(ع) فرمودند: خانه ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدا در آن گفته می شود 3 خصوصیت درآن ایجاد می شود.
1⃣برکت آن خانه زیاد می شود
2⃣ ملائکه در آن خانه رفت و آمد می کنند.
3⃣ شیاطین از آن خانه دور می شوند.
🔹پیامبراکرم(ص) در روایتی فرمودند : خانه های خود را نورانی کنید با تلاوت قرآن و آنرا مثل قبرستان سرد و تاریک قرار ندهید، سپس فرمودند خانه هایی که در آن قرآن تلاوت می شود از روی زمین برای ملائکه اهل آسمان ها نور می دهند و همچون ستاره هایی می درخشند. و ملائکه برای آنها دعا می کنند.
🔸متاسفانه ما تاحدی مصداق این روایت پیامبر شده ایم و تمام امور معنوی و تلاوت قرآن و مجالس عزاداری و ذکر و دعا و ... را در داخل مسجد انجام می دهیم و خانه های خود را تاریک قرار می دهیم.
🔸سعی کنیم هر ماهی، دوماهی، مناسبتی یک مجلس ذکر و روضه و دعا در خانه های خود بگیریم. لازم هم نیست حتماً اطعام بدهیم گاهی بایک پذیرایی ساده هم می توان نورانی کرد.
🔹الان متاسفانه رد پای شیطان در خانه های اهل بیتی ها هم هست، با وجود ماهواره ها و شبکه های اجتماعی و سایت های غیر اخلاقی و... بالاخره در امان نیستیم از ردپای شیطان، لذا با گرفتن این مجالس ذکر و دعای جمعی خود را ایمن کنیم.
🔻یکی از دلایلی که از خواندن قرآن اثر نمی گیریم اینست که آداب ظاهری و باطنی آن را حفظ نمی کنیم.
🔸همانطور که ورود به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) اذن دخول و یکسری آداب ظاهری و باطنی می خواهد قرآن هم برای بهره مندی شرایط و آدابی دارد.
🔺برخی از آداب ظاهری قرآن مثل طهارت، با وضو بودن، روبه قبله بودن، مسواک زدن، معطر بودن، قرآن را روی دست یا رحل گذاشتن
🔺 ادب باطنی قرآن که خیلی هم مهم است، اینست که باید قرآن را از کانال اهل بیت(ع) گرفت و فهمید. امام صادق (ع) به ابوحنیفه که مفسر قرآن در کوفه بود فرمود، یک حرف از قرآن را نفهمیدی چون از کانال اهل بیت(ع) ورود پیدا نکرده بود به قرآن.
🔴خداوند در آیه ی 49سوره ی عنکبوت می فرماید« بَل هُوَ آیات بَیِنات فی صُدورِ الَّذینَ اوتوا العِلم»
قرآن آیات آشکار و واضح است در سینه ی اهل علم، امام باقر این آیه را اینطور تفسیر می کند که خداوند در این آیه نمی گوید قرآن در بین دو جلد است بلکه می فرماید در سینه ی اهل علم است و قطعا «اوتواالعلم» پیامبر اکرم و امامان معصوم هستند.
🔹همانطور که قرآن در دنیا پله پله تنزل کرده و به ما رسیده است در قیامت هم پله پله قرآن ترقی می کند و بالا می رود و حقیقت خودش را نشان می دهد، و در ساق عرش الهی از برخی شفاعت می کند و از برخی شکایت می کند.
🔸قرآن و اهل بیت(ع) در عالم پائین از هم جدا شدند و تکثر پیدا کردند اما در عالم بالا یکی هستند.
❇️@Esfbasijrohani
ریا نشه شام دیشب ما😁
بعد گرون شدن مرغ تنها
راهیه که میشه آوردش سر سفره 😂
#تلخند
#برجام
#گلابی
#لیبرال
#سوءمدیریت
#بی درد
❇️@Esfbasijrohani
🔆امیرالمؤمنین علیهالسلام:
🔰مَنْ جَرَى فِی عِنَان أَمَلِهِ عَثَرَ بِأَجَلِهِ
💠هر که دنبال آرزوی خود بشتابد و مهارش را رها کند مرگ او را میلغزاند.
📚نهجالبلاغه، حکمت ۱۸
#ائمه_اطهار
#نهج_البلاغه
#یاد_مرگ
🆔 @Esfbasijrohani
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
👇⭐تواصی؛ از راههای حفظ جامعه در برابر دشمنان
العصر
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
ﻣﮕﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ .(٣)
⭐👇امام خامنه ای سخنرانی سخنرانی روز مبعث ۹۹/۱۲/۲۱
خب اگر این دو خصوصیّت وجود داشته باشد، دشمن غالب نمیشود. یکی از راههایی که این دو خصوصیّت را بتوان در جامعه حفظ کرد، عبارت است از «تواصی»، همان که در سورهی والعصر هست: وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند؛ این زنجیرهی تواصی و توصیه کردن به یکدیگر [برقرار باشد]؛ هم توصیه به حق کنند، راه حق را تأکید کنند، هم توصیهی به صبر بکنند؛ این، همه را نگه میدارد. اگر چنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد، این جامعه بهآسانی دستخوش تحرّکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیرهی محافظت مؤمنان است، قطع بشود قطعاً خسارت خواهد رسید: اِنَّ الاِنسانَلَفی خُسر، اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ اگر این تواصی نباشد، خسارت تحقّق پیدا خواهد کرد. خب، دشمن همین عامل مهم را هدف قرار میدهد.
✍تدوین : رجبعلی بازیاد