9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج آقا نوری در خطبه های نماز جمعه با طرح چند سوال اساسی از دنبال کنندگان خط تفرقه خواست جوابگو باشند:
❓سوال اول:
داستان ازدواج پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) با ماریه قبطیه مادر ابراهیم علیه السلام که هدیه از طرف پادشاه غیرمسلمان مصر بود را چگونه توجیه می کنید؟
❓سوال دوم:
حضرت علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام طبق آیه تطهیر و حدیث ثقلین و ادله فراوان دارای مقام طهارت و عصمت بودند
آیا آن بزرگواران تکلیف شرعی خود را نمی دانستند اما کسانی که ۴۰ سال غرق در بت پرستی بودند برای آنان تعیین تکلیف میکردند؟!
❓سوال سوم:
داستان تلخ فدک و مسئله ارث حضرت زهرا سلام الله علیها را چه می گویند ؟ آیا همه از پدران خود ارث می برند ولی صدیقه طاهره از ارث پدر محروم است ؟ در حالی که قرآن میفرماید: " وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُدَ
❓سوال چهارم:
طبق روایت متواتر نبوی که می فرماید " مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة "
جواب دهید: حضرت صدیقه کبری-سلام الله علیها-که خدا با غضب او غضبناک شد و با رضایت او راضی میشود-
آیا امام زمان خود را شناخت و با او بیعت کرد؟
❓سوال پنجم:
چرا زهرای شهیده وصیت کرد که او را شبانه و مخفیانه دفن کنند
و چرا قبر ام ابیها س مخفی است؟😭
{ نماز جمعه ۲۶ آذر۱۴۰۰ }
❇️ @namazjomesaein
🇮🇷🌎 @Eshraq280
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ جمله طلایی و کلیدی در نهجالبلاغه
حجتالاسلام عالی
🇮🇷🌎 @Eshraq280
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أنّها ما زالت بعد أبيها معصبة الرأس،
ناحلة الجسم،
منهدّة الركن،
باكية العين،
محترقة القلب،
يغشى عليها ساعة بعد ساعة
😭😭😭
گفته اند: حضرت زهرا عليهاالسلام پس از پدر،
پيوسته سرى بسته از شدت درد
و جسمى نحيف
و در خود فرو شكسته
و چشمى گريان
و قلبى سوخته داشت
و ساعت به ساعت بى هوش مى شد.
🇮🇷🌎 @Eshraq280
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رُوي:
أنّها ما زالت بعد أبيها معصبة الرأس،
ناحلة الجسم،
منهدّة الركن،
باكية العين،
محترقة القلب،
يغشى عليها ساعة بعد ساعة
😭😭😭
گفته اند: حضرت زهرا عليهاالسلام پس از پدر،
پيوسته سرى بسته از شدت درد
و جسمى نحيف
و در خود فرو شكسته
و چشمى گريان
و قلبى سوخته داشت
و ساعت به ساعت بى هوش مى شد.
🇮🇷🌎 @Eshraq280
پرستش حقیقی آن نیست که فقط وسیلهای برای نجات دادن انسان از یکنواخت بودن زندگی باشد. پرستش حقیقی آن نیست که به وسیلۀ آن، انسان موقعیتی مطلوب برای خود در جامعه به دست بیاورد. پرستش حقیقی آن نیست که انسان به وسیلۀ آن، خود را در برابر سختیها و خشونتهای زندگی تخدیر کند و خود را از احساس تلخی ناگواریها و مشقتها نجات دهد. پرستش حقیقی آن نیست که آدمی آن را روپوشی برای جهلها و بیخبریهای خود قرار دهد. پرستش حقیقی آن نیست که با نیت منفعتطلبی و به دست آوردن رفاه، برای خودِ طبیعی انجام دهد. اینکه پرستش در موارد مذکور، پرستش حقیقی نیست، از نظر موضوع معبود تفاوتی ندارد که خدا باشد یا بت و یا دیگر موضوعات.
پرستش حقیقی عبارت است از: قرار گرفتن در مسیر کمال با کمیت و کیفیتی که برای انسان امکانپذیر است. این پرستش که ابتهاج و شکوفایی حقیقی روح است و بدون وصول به آن مقام، هرگونه ادعای تکامل و ابتهاج و سرور واقعی و شکوفایی روح، قطعاً خلاف واقع است، با هرگونه معاملهای مخالف است، اگرچه قیمت درخواستشده، خود وصول به كمال باشد، و این همان اصلی است که عرفا و انسانشناسان دربارۀ «گردیدن» تکاملی میگویند: «کسی که عرفان را فقط برای عارف شدن دریابد و بپذیرد، او در مسیر عرفان حقیقی قرار نگرفته است».
جعفری، محمدتقی. ترجمه و تفسیر نهجالبلاغه. ج ۶، ص ۲۴۷. ویراست جدید، سال ۱۳۹۸
#علامه_جعفری #استاد_جعفری
#محمدتقی_جعفری
@eshraq280
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت پیــرمرد پول دزد و قرآنی که ...🤔😔
بسیــار شنیدنی و عبرت آمــوز
🇮🇷🌎 @Eshraq280