eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
1هزار دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🍃 دلم بی تاب است. می گیرم. دفتر دل نوشته هایم را باز می کنم. قلم در دست می گیرم اما نمی دانم چرا ساعت شنی دلهره ام امروز پایانی ندارد. حافظه ام‌ شرمنده ی دلم شده و جملات، امروز توانِ بودن ندارند. 🍃 خواهر شاه خراسان، خود را به هدیه کرده است و من برای درک این اتفاق خیلی کوچکم... شاید هم دخیل های جواب داده است. نمی دانم... 🍃 خوش به حالت ۱۴ سال با افتخار خادم بانوی بودی، راست می گویند؛ ، شهیدت می کند. با آمدن خبر ِ شهادت ِ ، کبوتر دلت به سوی آسمانِ شهادت پرواز کرد. در گریه های شبانه ات در حرم، جواز مدافع شدن را گرفتی. چشم سر را برتمام وابستگی های دنیا بستی و با چشم دل راهی سرزمینی شدی که را به بهای شهادت می آموزند. 🍃بیست و یکمین روز آذر را با شهادتت آذین بستی و دنیا و آدم هایش را داغدار نبودنت کردی. اما چرخ گردون چرخید و این بار شهید ِخادم شدی و حرم را زیارت کردی. 🍃این روزها فرزندت با افتخار برای ، خادمی می کند و راهت را ادامه می دهد. میدانم این ها از دعای خیر تو است. دعا کن برای که زنجیرهای بر وجودشان سنگینی می کند.توان راه رفتن در این برزخ را ندارند.دعا کن راه را گم کرده ایم. برای منتظرهای محتاج ِ دعایت، دعا کن. ✍️نویسنده: 🕊به مناسبت سالروز شهادت 📅تاریخ تولد: ۱۳۶۲/۰۳/۰۸، قم 📅تاریخ شهادت: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱، سوریه 🥀مزار: قم، حرم حضرت معصومه @Fahma_KanoonTaha
مهمان شام 18-2-96.pdf
2.91M
♦️ ♦️ 🔷 بر اساس خاطرات و زندگینامه شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی 🔹کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی @Fahma_KanoonTaha
‍ 🍃 سلام بر آنانی که رفتند تا برای همیشه در دلهایمان بمانند. رفتند تا همانند مولایشان سفیر عشق باشند، که چون اربابشان دلبستگی های این دنیا دست و پاگیرشان نبود. چرا که عقلشان عاشق شده بود و وقتی عقل شود عشق می شود و اینجاست که رسیدن به بلندی های آسمان معنا می یابد (پیدا می کند.)🙂 🍃 امروز می خواهم از عقلی بگویم که عاشق شد و عیار ناچیز دست و پایش را نبست، شاید هم از دلی که عاقل شد...!😌 🍃 شهیدی که کوچه پس کوچه های تا دنیا دنیا هست نامش را به فراموشی نخواهد سپرد‌ ، که تنهایی با چهل تن از نظامیان دشمن جنگیدند و سنگر های شهر بوکمال را حفظ کردند، که اگر نبودند معلوم نبود چه بر سر شهر می آمد 😓 🍃 در طول زندگی خود شهیدانه زیستند. عاشق بودند و برای رسیدن به شهادت این دو روز دنیا را سر می کردند، بار آخری که عازم سفر بودند انگار می دانستند که پایان خوشی در انتظارشان است❣ 🍃 به فرزندشان یاد داده بودند بخواند "کاروان داره میره، حسینیا جا نمونن" حسینی بود و همسفر قافله عشق شد و جانماند. ما ماندیم و دنیایی که رنگ بوی مردانی چون او را کم دار 😔 ✍نویسنده: 🕊به مناسبت سالروز شهادت 📅تاریخ تولد: ۲۲ مرداد ۱۳۶۵ 📅تاریخ شهادت: ۲۱ آذر ۱۳۹۶، سوریه 🥀مزار شهید: روستای کراده، بخش خفر @Fahma_KanoonTaha
📖 💐 خواهـران گرامی‌ام به شما سفارش می ‌ڪنم با تاسی از حضرت زهرا(س)، چادر را بعنوان حجاب برتر انتخاب کنید ڪہ همانا سیاهی چـادرهای شما در کنار معرفی خـون شهــدا می‌تواند از حریم اسلام ناب محمدی دفـاع نماید و ان شاءالله زمینه ‌ساز ظهور و قیـام منجی‌ عالم بشریت مهـدی(عج) شود.🍃 🥀🕊 🕊🥀 @Fahma_KanoonTaha
Mirbagheri 17_1.mp3
16.47M
📚 شرح آیات امامت در قرآن کریم 👤 🗓 جمعه ۱۳۹۹/۹/۲۱ @Fahma_KanoonTaha
💠 💠 🔸مساجد اوایل را یادتان می‌آید؟ منِ دهه هفتادی که عمرم به درازای انقلاب قد نمیده فقط یه سری عکس و فیلم دیدم و پای حرف جوون‌های قدیم چند‌ تا خاطره شنیدم. خاطره‌هایی که برام تقریبا غیر قابل باور بود بس که مهربونی و محبت بین اهالی مسجد موج می‌زد و مسجد رو تبدیل کرده بود به ، ، ستاد پشتیبانی از رزمندگان اسلام و... . 🔸کتاب حکایت یکی از همین مسجد‌هاست. تاریخ شفاهی ، یا بهتر بگویم سنگر کرامت را به همت پژوهش و مصاحبه‌های و قلم از دست ندهید. 🔸مسجد رهبر گزارشی است از شکل‌گیری و فعالیت‌های در نزدیکی حرم مطهر (ع). این مسجد که بعد‌ها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد را می‌توان از جهات گوناگون نمونه‌ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. این کتاب علاوه روایت‌ فعالیت‌های انقلابی رهبری در این مسجد، نحوه شکل‌گیری یک پایگاه مردمی را نشان می‌دهد. 🔸مسجد رهبر از یک سو الگوی یک مسجد موفق را توضیح می‌دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه پیش از روشن می‌کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری‌ها و پیچدگی‌های آمیختن سنت و ، توده و نخبگان، دین‌داری و مبارزه آشکار شده‌است. @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در روز شنبه أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیک لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ وَ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ وَ أَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ وَ غَلُظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنَا بِک مِنَ الشِّرْک وَ الضَّلالِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِک وَ صَلَوَاتِ مَلائِکتِک وَ أَنْبِیائِک وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عِبَادِک الصَّالِحِینَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ وَ مَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَ رَسُولِک وَ نَبِیک وَ أَمِینِک وَ نَجِیبِک وَ حَبِیبِک وَ صَفِیک وَ صِفْوَتِک وَ خَاصَّتِک وَ خَالِصَتِک وَ خِیرَتِک مِنْ خَلْقِک وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِیلَةَ وَ الْوَسِیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاما مَحْمُودا یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوک فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابا رَحِیما إِلَهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِرا تَائِبا مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِی یا سَیدَنَا أَتَوَجَّهُ بِک وَ بِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللَّهِ تَعَالَی رَبِّک وَ رَبِّی لِیغْفِرَ لِی، آنگاه سه بار بگو إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ سپس بگو: أُصِبْنَا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی وَ حَیثُ فَقَدْنَاک فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ یا سَیدَنَا یا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیک وَ عَلَی آلِ بَیتِک [الطَّیبِینَ] الطَّاهِرِینَ هَذَا یوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ یوْمُک وَ أَنَا فِیهِ ضَیفُک وَ جَارُک فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَحْسِنْ ضِیافَتِی وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَک وَ عِنْدَ آلِ بَیتِک وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ السَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا خِیرَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا أَمِینَ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ رَبِّک وَ عَبَدْتَهُ حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَجَزَاک اللَّهُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَفْضَلَ مَا جَزَی نَبِیا عَنْ أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّیتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّک حَمِیدٌ مَجِیدٌ. @Fahma_KanoonTaha
9⃣9⃣ و از حسین بن یحیی ین ضریس بجلی از پدرش از محمد بن عماره سکری سریانی از ابراهیم بن عاصم قزوینی از عبدالله بن هارون کرخی از ابو جعفر احمد بن عبدالله بن یزید بن سلام بن عبیدالله (غلام رسول خدا صلی الله علیه و آله) نقل کرده که گفت: در صحف موسی آمده: ای بندگانم، من شما را برای زیاد شدنتان و یا این که مرا از وحشت نجات بدهید، نیافریدم. و یا این که شما را برای کمک به کاری که من از انجام آن عاجزم خلق نکردم و یا این که برای جلب منفعت و دفع ضرر شما را نیافریدم. چون اگر همه مخلوقات زمین و آسمان، شب و روز در اطاعت من باشند و کوچکترین قصوری نکنند، چیزی بوسیله عبادت آنها در ملک منزه من اضافه نمی شود. زیرا من والاتر از اطاعت شما هستم. @Fahma_KanoonTaha
0⃣0⃣1⃣ و از محمد بن حسن از صفار از محمد بن حسین بن ابو الخطاب از محمد ابن سنان از اسحاق بن عمار از ابو عبدالله علیه السلام نقل کرده که حضرت فرمود: خداوند به موسی فرمود: ای موسی، می دانی چرا تو را از میان بندگانم برای وحی انتخاب کردم و تنها به تو وحی می کنم نه به سایرین؟ موسی عرض کرد: خداوندا، نمی دانم. پس خداوند فرمود: ای موسی، من در میان بندگانم جستجو کردم، هیچ کدام آنها را مانند تو متواضع به خودم ندیدم، به همین جهت تو را به وحی و کلامم اختصاص دادم. و بعد حضرت صادق علیه السلام می فرماید: وقتی که موسی نماز می خواند، بعد روی چپ و راستش را به خاک می گذاشت و به خدا دعا می کرد. @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کسی از غیر خدا قطع امید کند، خداوند هزینه زندگی او را تامین می‌کند و از جایی که انتظار ندارد، روزیش می‌دهد. 📜 نهج الفصاحه، ص ۷۳۱، ح ۲۷۹۶ @Fahma_KanoonTaha
ملت وظیفه دارد که در جمهوری اسلامی پشتیبانی از دولت‌ها بکند که به خدمت ملت هستند. اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند، ملت باید به او تودهنی بزند. ۱۳۵۸/۱/۱۳ (ره) @Fahma_KanoonTaha
⭕️ امام خامنه ای(مد ظله العالی): 🔶 ان ‌شاءالله جوانان ما قدر بدانند، کار کنند و خودشان را بسازند. این کشور به جوان های انقلابی و حزب‌ اللّهی و مؤمن احتیاج دارد. آن کسانی که در تبلیغاتشان، در حرف هایشان حزب‌اللّهی را می‌کوبند، بسیجی را می‌کوبند، جوان های مؤمن را می‌کوبند، نمی‌فهمند چه‌کار دارند می کنند؛ در واقع دارند به کشور و آینده‌ی کشور لطمه می زنند. 🔸 گزیده‌ای از بیانات در دیدار خانواده شهید صمدیان ۱۳۹۶/۰۱/۰۶ @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید: تاثیرات مخرب امواج موبایل انواج موبایل می تواند منجر به تخریب مغز و فیبروز کبدی شوند ببینید: پختن تخم مرغ با امواج موبایل https://www.yjc.ir/fa/amp/news/5273350 امواج موبایل و گوجه فرنگی: https://www.tabnak.ir/fa/amp/news/6315 @Fahma_KanoonTaha
✅ تدابیر کاهش مضرات موبایل، خصوصا برای کودکان ✅ بهداشت استفاده از موبایل و فضای مجازی، خصوصا برای دانش آموزان ❌ درس خواندن مجازی کودکان یک آفت است با عوارض جبران ناپذیر روحی، معنوی و جسمی تا جایی که درس نخواندن آنها بسیار بهتر است! اما در کل دبیران و والدین باید تدبیری اتخاذ کنند تا دانش آموزان ساعات کمتری مشغول گوشی باشند و آسیب کمتری ببینند ✅ درس خواندن مجازی باید حتما ساعت مشخصی داشته باشد و نباید بیش از آن دانش آموزان مشغول گوشی باشند. ✅ برای خون رسانی بهتر مغز، کاهش تخریب مغز براثر امواج موبایل، کاهش آرتروز و دیسک گردن، باید نرمش های گردن به دانش آموزان و معلمان آموزش داده شود و روزی دو بار انجام دهند. ✅ همراه داشتن گوشی موبایل هنگام خواب باید مطلقا ممنوع شود گوشی حتی در حالت خاموش امواج دارد و مضر است. گوشی دانش آموز شب هنگام باید خاموش و دور از مکان خواب قرار بگیرد. ✅ فقط آموزش نظم خواب و بیداری به دانش آموز، از ۹۰ درصد محتوای آموزشی مدارس مفیدتر است! ✅ اگر مودم وای فای دارید، حتما شب هنگام خاموش شود‌ ✅ بهتر است اشخاص ساعات مشخص کار با گوشی داشته باشند و در بقیه ساعت گوشی از ایشان فاصله داشته باشد. ✅ هنگام تماس تلفنی بهتر است از هندزفری سیم دار استفاده شود و گوشی را به سر نچسبانیم ✅ تدابیر سبک زندگی اسلامی در کاهش عوارض کار با موبایل و فضای مجازی سودمند است خضاب با سدر و حنا، ریختن آب نمک روی سر در ابتدای حمام و پنج دقیقه تامل، کشیدن سرمه اثمد در چشم، حجامت و... ✅ بهتر است گوشی همراه کودکان حالت خانوادگی داشته باشد نه اختصاصی، همچنین فضاهای نامناسب مثل اینستاگرام که بهداشت روانی و معنوی کودک و‌ نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد نباید روی موبایل باشد. @Fahma_KanoonTaha
📚 (کتاب کودک) "مجموعه ای از متن های حکایت وار است که عطر خدا را در جان کودک می افشاند" 💯 خدایی که پیامبران به ما معرفی کرده اند،خدایی است که ما را می بیند و در لحظه لحظه ی زندگی ما حضور دارد. او نسبت به هیچ کار ما بی تفاوت نیست و هیچ کدام از رفتارهای ما از نظر مهر یا قهر او دور نمی ماند. 💫 کتاب(خاطرات خدا) با چنین دریافتی نوشته شده و حضور خدا را در سبک زندگی اسلامی به تصویر کشیده است. این کتاب، مجموعه ای از متن های حکایت وار است که عطر خدا را در جان مخاطب می افشاند و نزدیک بودن او را در زندگی روزمره نشان می دهد. 🙋‍♂ مناسب برای گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس ستاد اجرایی: نخستین تزریق تست انسانی واکسن کرونا هفته اول دی انجام می‌شود. بهترین و مطمئن‌ترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد. به قدری مطمئنیم که همه‌مان آماده تزریق این واکسن هستیم. @Fahma_KanoonTaha
⭕️امتحانات ابتدایی‌ها چگونه برگزار می‌شود؟ 🔸حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمون‌های دوره ابتدایی به طور کیفی_توصیفی است. از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود. 🔹انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخورد‌های مناسبی هم داشته باشد. 🔹به دنبال آن هستیم تا برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد با گروه‌های کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم. 🔹در این روش در نظر داریم دانش آموزان به طور گروه‌های ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخش‌های مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد. @Fahma_KanoonTaha