کانون طه آبپخش
🚨با حکم وزیر اقتصاد، «سعید محمد» به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب ش
🔹سعید محمد، متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۸ است. محمد از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکتها و مؤسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه است؛ او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ــ وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بود.
@Fahma_KanoonTaha
#دفاع_مقدس
#شعر
🍃🌸...هشت سال ...🍃🌺
ما به عشق مبتلا شدیم هشت سال
از طلسم تن رها شدیم هشت سال
بعد هشت قرن انزوا درون شعر
قهرمان قصّه ها شدیم هشت سال
از مسیر خاکریز تا مقرّ مرگ
دسته دسته جابجا شدیم هشت سال
قطره قطره، واحه واحه در کویر
رودخانه یی جدا شدیم هشت سال
هشت سال عاشقانه بود هر چه بود
رو گرفت، تا رونما شدیم هشت سال
مُرده بود زندگی در آرزوی ما
پیش مرگ زنده ها شدیم هشت سال
این ترانه نیست، قصّه نیست شعر نیست
ما به عشق مبتلا شدیم هشت سال
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
#خاطرات_اربعین اولین بار کنار عمود ۳۵۱ دیدمش، دمدمِ غروب بود و من منتظر بچههای کاروان که برسن و ب
#خاطرات_اربعین
من و آقا امیرحسین از اول تا آخر پیاده روی هر کدام دو نوحه بیشتر نداشتیم، که برای جمع پیاده روی خودمون میون راه میخوندیم، از بس نوحه هامون رو پشت سرهم خونده بودیم که یکی از رفقا به محض اینکه شروع میکردیم به خواندن، میگفت بچه ها سینه نزنید تا اینقدر نوحه تکراری نخوانند، تازه به کربلا رسیده بودیم، به آقا امیرحسین گفتم، کربلایی بخون، گفت چی بخونم همش تکراریه!، صبح بود هوا ابری و گاهی هم نم نم بارون میومد. گفتم: نوحه سلام آقا! همون نوحه ای که چندین بار در بین راه خوانده بود، اما این بار برا بچه ها تازگی داشت، امیرحسین شروع کرد به خواندن، همون بنده خدایی که اعتراض میکرد نوحه هامون تکراریه، با جون و دل سینه میزد، خیلی ها که تو مسیر بودن با ما همراه شدن، هم سینه میزدن هم گریه میکردن، یه حال و هوای عجیبی بود، انگار دلهای بچه ها با آسمان گره خورده و شروع به باریدن کرده بود...سلام آقا! من از خدا فقط تو رو میخوام آقا!....یادش بخیر
@Fahma_KanoonTaha
♦️خاطرات پیادهروی اربعین و فهم عصری از قیام اباعبدالله
🔷حضور در راهپیمایی اربعین بسیاری از شیعیان مخلص را به فهم عصری از عاشورا کشانده است. شهدای مدافع حرم از پایههای ثابت این سنت بودهاند. بنابراین مطالعه سفرنامههای این رویداد ضرورت دارد.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
♦️خاطرات پیادهروی اربعین و فهم عصری از قیام اباعبدالله 🔷حضور در راهپیمایی اربعین بسیاری از شیعیان
🏴 سفرنامه های اربعین
🚩 خاطرات پیادهروی اربعین و فهم عصری از قیام اباعبدالله
حضور در راهپیمایی اربعین بسیاری از شیعیان مخلص را به فهم عصری از عاشورا کشانده است. شهدای مدافع حرم از پایههای ثابت این سنت بودهاند. بنابراین مطالعه سفرنامههای این رویداد ضرورت دارد.
اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی جلیل القدر رسول خدا(ص) به زیارت قبر امام حسین(ع) نائل شد و در همانجا بود که او اهل بیت(ع) را که هنگام بازگشت از شام به زیارت مزار حضرت سیدالشهدا آمده بودند، ملاقات کرد. عموم علمای تاریخ نقل کردهاند که در این روز سر مبارک امام به بدن ملحق و دفن شد. شیعه اعتقاد دارد که قول و فعل امام معصوم محل رجوع و استناد است. بنابراین حضور حضرت سجاد(ع) در روز اربعین در کربلا به عنوان فعل معصوم اهمیت و ضرورت زیارت بارگاه حضرت اباعبدالله(ع) در این روز خاص را میرساند.
درباره منشا سنت شدن پیاده روی اربعین که نشان از اقتدار و اتحاد شیعیان دارد، روایتهای متعددی نقل شده است. یک روایت این است که این سنت از زمان ائمه وجود داشته و روایت دیگر در این است که این سنت حسنه را علما و طلاب نجف راه اندازی کردهاند. در قرون جدید نیز احیا کننده این سنت را علامه محدث نوری دانستهاند. اما منشا این سنت هرچه باشد، مهم این است که اکنون ما را به فهم عصری از «مساله» قیام حضرت اباعبدالله(ع) نزدیک کرده است.
در نظریههای علوم انسانی معاصر از «فهم عصری متن» صحبت شده است. فهم عصری در مقابل غیرقابل فهم بودن متون (رخداد عاشورا را نیز بر اساس دستاوردهای جدید علوم انسانی میتوان به مثابه یک متن تلقی کرد) مقاومت میکند و همچنین نمیگذارد که آنها را بر اساس ظواهرشان بفهمیم. عنصر اصلی در فهم عصری مواجهه مساله محور با متون است. به عبارتی ما یک دغدغه اصلی داریم و بر اساس این مساله و دغدغه به سراغ رخداد کربلا در سال ۶۱ هجری میرویم. همچنین در فهم عصری باید به وجود لایههای معنایی در متن نیز باور داشت. یعنی نباید صرفاً به ظاهر اکتفا کرد. در نهایت مولفه دیگر فهم عصری این است که این فهم آگاه به زمان حاضر و اصطلاحاً «در زمان» است و در معاصریت اتفاق میافتد.
فهم عصری از رخداد عظیم کربلا و قیام حضرت اباعبدالله(ع) به عنوان وجه مهمی از سنت شیعی، ما را به عقلانیت و غور در محتوای آن میکشاند و همین باعث شکوفایی است. رخداد عاشورا در طول تاریخ همیشه شیعه را به عنوان یک جماعت معترض به ظلم و پیگیر حقوق مظلوم معرفی کرده است و این اعتراض و پیگیری در چارچوبهای عقلانی صورت میگیرد.
حضور در راهپیمایی اربعین بسیاری از شیعیان مخلص را به فهم عصری از عاشورا کشانده و میکشاند. به عنوان مثال تا جایی که راقم این سطور اطلاع دارد، عموم شهدای مدافع حرم، همگی از پایههای ثابت در راهپیمایی اربعین بودهاند و منابع مهمی نیز از خاطرات آنها در دورههای متعدد این راهپیمایی منتشر شده است. از این سفرهای زیارتی خاطرات و سفرنامههای بسیاری منتشر شده است که از چند باب مفیدند. نخست اینکه نگارش سفرنامه و مکتوب کردن خاطرات نشان از فرهیختگی ملتها و امتها دارد. مکتوب کردن خاطرات سفر اربعین نیز درجه والای فرهنگ ایران و ایرانی را میرساند. دیگر اینکه این مکتوب کردن در فهم مخاطبان از این آیین، بویژه آنهایی که موفق به حضور در این سنت و آیین هستی بخش نشدهاند، تاثیر دارد. در این گزارش برخی از منابع مهم در زمینه خاطرات پیادهروی اربعین معرفی شدهاند. قطعاً منابع بیشتری در خاطرات اربعینی منتشر شدهاند که باب طبع سلیقههای مختلف هستند و مطالعه آنها میتواند در فهم ما از قیام حضرت اباعبدالله(ع) و آداب زیارت ایشان مفید باشد.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🏴 سفرنامه های اربعین 🚩 خاطرات پیادهروی اربعین و فهم عصری از قیام اباعبدالله حضور در راهپیمایی ارب
عمود آخر
«عمود آخر: روایت سفر اربعین از ۴۰ شهید مدافع حرم» نوشته محدثه سادات نبییان است که برای نخستین بار در پاییز ۱۳۹۷ توسط انتشارات تقدیر در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
درباره منشا سنت شدن پیاده روی اربعین که نشان از اقتدار و اتحاد شیعیان دارد، روایتهای متعددی نقل شده است. یک روایت این است که این سنت از زمان ائمه وجود داشته و روایت دیگر در این است که این سنت حسنه را علما و طلاب نجف راه اندازی کردهاندروایتهای نخست تا دهم منتشر شده در این کتاب به ترتیب از این قرار است: «همسفر زمینی، همراه آسمانی: شهید مصطفی نبیلو»، «یک تیر و دو نشان، هم انفاق و هم پیادهروی اربعین: شهید حسین امیدواری»، «فقط یک پیاده روی اربعین تا رسیدن به شهادت: شهید شعبانعلی امیری»، «سفری عاشقانه به یاد آقا سید: شهید سیداسماعیل سیرت نیا»، «سردار ایرانی مسئول تامین امنیت مسیر پیاده روی: شهید حمید تقوی فر»، «رفیق خوش سفر: شهید امیر سیاوشی»، «مدیر انقلابی تمام عیار و خادم زائران ارباب: شهید علی محمد قربانی»، «دو هفته پیاده روی عاشقانه تا رسیدن به کربلا: شهید صالح حسن زاده»، «بازگشت از کربلا با دست پر: شهید محمد کیهانی» و «و جعلنا؛ رمز عبور از گیتهای عراق: شهید علی تمامزاده».
ادامه دارد.... 👇👇👇
کانون طه آبپخش
عمود آخر «عمود آخر: روایت سفر اربعین از ۴۰ شهید مدافع حرم» نوشته محدثه سادات نبییان است که برای نخ
همچنین «شهادت؛ با توسل به قمر بنیهاشم: شهید داوود نریمیسا»، «تنهایی و خلوت، توفیق اجباری در مسیر پیاده روی: شهید حسینعلی پورابراهیمی»، «نگاه متفاوت عباس به پیاده روی اربعین: شهید عباس دانشگر»، «همسفر با اهل و عیال، درست شبیه ارباب: شهید سعید سیاح طاهری»، «استراحت بماند برای بعد از شهادت: شهید علی جمشیدی»، «سردار کارتن خواب: شهید حسین همدانی»، «از اردوی جهادی تا کنگره جهانی لقا الحسین: شهید حمیدرضا اسداللهی»، «مقابله با جریانهای انحرافی شیعه در مسیر پیاده روی: شهید رضا الوانی»، «شهید تاسوعا در پیاده روی اربعین: شهید سجاد طاهرنیا» و «همراه با شیخ خوش مشرب و مردمدار: شهید جابر حسین پور» نیز روایتهای یازدهم تا بیستم کتاب است.
عناوین روایتهای ۲۱ تا ۳۰ کتاب نیز به این شرح است: «آقا سجاد زیارتت قبول: شهید سجاد عفتی»، «به آب و آتش زدن برای زیارت شب جمعه کربلا: شهید حسین بادپا»، «سفر اربعین با سید محبوب ایرانی: شهید محمدجواد حسن زاده»، «خادم موکب آستان مقدس حضرت معصومه: شهید مهدی ایمانی»، «فقط از آقا خاتم آدمم کند: شهید مجید قربانخانی»، «از تردید تا رسیدن به یقین در پیاده روی اربعین: شهید حبیب جنت مکان»، «درسی از غلامعباس در مسیر پیاده روی: شهید محمد اسدی»، «ابوسجاد، واکسی زائران امام حسین: شهید هادی کجباف»، «ابالفضل علمدار، خامنهای نگهدار: شهید حامد کوچک زاده» و «تشنه زیارت امیرالمومنین: شهید رضا رستمی مقدم».
و در نهایت عناوین روایتهای ۳۱ تا ۴۰ کتاب نیز به ترتیب به این شرح است: «شهادت، سوغات اولین و آخرین سفر کربلا: شهید حسن قاسمی دانا»، «دعوت غیرمنتظره به اولین سفر کربلا: شهید سجاد زبرجدی»، «غرق در حال و هوای پیاده روی اربعین: شهید حسین معزغلامی»، «من به کربلا معتادم: شهید محمد پورهنگ»، «دستِ یاریِ امام زمان(عج) بر سر زائر سامرا: شهید حسین محرابی»، «پیاده روی اربعین به نیابت از شهدای دفاع مقدس: شهید جواد محمدی مفرد»، «از روضههای تاسوعا تا لرزیدنهای در نجف: شهید رضا سنجرانی»، «همسفر از خود گذشته و فداکار: شهید مرتضی عبداللهی»، «گرفتن برات شهادت از سیدالشهدا(ع): شهید محمد آژند» و «چطور در این مسیر غذاهای لذیذ بخورم؟: شهید حسین هریری».
این شهدا از جای جای ایران بودند و هرکدام فرهنگ، شغل و موقعیت اجتماعی خاص خود را داشتند. شهدایی چون سرداران حسین همدانی و سعید سیاح طاهری هم که مشهور هستند؛ اما ۱۷ تن از این شهدا از جوانان دهه شصتی و دو تن از آنان دهه هفتادی هستند. روایتها که از زبان نزدیکان این شهدا نقل شده، همگی نشان از دغدغه آنها نسبت به معارف کربلا دارد و اگر جز این بود که هیچگاه گوش آنان برای شنیدن ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت سیدالشهدا در عصر جدید که از سرزمین شام بلند شد، باز نمیشد.
بخشی از روایت شهید هادی کجباف (ابوسجاد) که توسط همسر شهید نقل شده به این شرح است: «… آنجا علاوه بر عزاداری، خدمت هم میکرد. از نظافت شهر گرفته تا کار کردن در موکبی که خودشان تاسیس میکردند. چایی میداد، استکان میشست و کفشهای زوار را واکس میزد و همه این کارها را هم به صورت ناشناس انجام میداد… دو ماه قبل از آخرین پیاده روی اربعینش، یعنی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ توسط تک تیرانداز تروریستها، با قناصه، مجروح شده بود. سمت راست سینهاش تیر خورده و از کمرش بیرون آمده بود. یک بار در سوریه عمل شد و دو بار هم در تهران و حدود ۱۵ روز بستری بود. حالش خیلی بد بود. هیچ کاری نمیتوانست انجام دهد. برای خوردن و خوابیدن و نشستن مشکل داشت. با اینکه هنوز حالش مساعد نشده بود از بیمارستان دیگر به خانه برنگشت. مستقیم به سوریه رفت.»
@Fahma_KanoonTaha
✅ هویت والای زن اسلامی
🔺زن ایرانی در ایران اسلامی، باید کوششاش این باشد که هویّت والای زن اسلامی را آنچنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند. این امروز وظیفهایی است بر دوش زنان مسلمان؛ بخصوص زنان جوان و دختران دانشآموز و دانشجو.
۱۳۷۹/۰۶/۳۰
#آغاز_سال_تحصیلی
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🌹روز پنجشنبه به نام امام حسن عسکری(علیهالسلام) است. ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّ
✨زیارت حضرت صاحب الزّمان(عج) در روز جمعه
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ، وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى يَدَيْكَ، وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ، وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ، هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ، وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ، وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ، وَ أَنَا يَا مَوْلايَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ، وَ أَنْتَ يَا مَوْلايَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ.✨
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🔔 الگوهای پرهیزکاری 🌿🌸🌿 🌸🌿 🌿 (اخلاقی، تربیتی) قَالَ(علي
🔔 ارزش های اخلاقی
🌿🌸🌿
🌸🌿
🌿
(اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی)
قَالَ(عليه السلام): الْجُودُ حَارِسُ الْأَعْرَاضِ وَ الْحِلْمُ فِدَامُ السَّفِيهِ وَ الْعَفْوُ زَكَاةُ الظَّفَرِ وَ السُّلُوُّ عِوَضُكَ مِمَّنْ غَدَرَ وَ الِاسْتِشَارَةُ عَيْنُ الْهِدَايَةِ وَ قَدْ خَاطَرَ مَنِ اسْتَغْنَى بِرَأْيِهِ وَ الصَّبْرُ يُنَاضِلُ الْحِدْثَانَ وَ الْجَزَعُ مِنْ أَعْوَانِ الزَّمَانِ وَ أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى وَ كَمْ مِنْ عَقْلٍ أَسِيرٍ تَحْتَ هَوَى أَمِيرٍ وَ مِنَ التَّوْفِيقِ حِفْظُ التَّجْرِبَةِ وَ الْمَوَدَّةُ قَرَابَةٌ مُسْتَفَادَةٌ وَ لَا تَأْمَنَنَّ مَلُولًا.
و درود خدا بر او، فرمود: بخشندگى، نگاه دارنده آبروست، و شكيبايى دهان بن بى خردان، و عفو زكات پيروزى، و دورى كردن، كيفر خيانتكار، و مشورت چشم هدايت است. و آن كس كه با رأى خود احساس بى نيازى كند به كام خطرها افتد، شكيبايى با مصيبت هاى شب و روز پيكار كند، و بى تابى، زمان را در نابودى انسان يارى دهد، و برترين بى نيازى ترك آرزوهاست، و چه بسا عقل كه اسير فرمانروايى هوس است، حفظ و به كار گيرى تجربه رمز پيروزى است، و دوستى نوعى خويشاوندى به دست آمده است، و به آن كس كه به ستوه آمده و توان تحمّل ندارد اعتماد نكن.
💕 #نهج_البلاغه_حکمت_۲۱۱
@Fahma_KanoonTaha
❤️پوستر| اللهم عجل لولیک الفرج
♦️برای آمدنش در مسیر کرب و بلا
اگر دعا بکنی تا ظهور راهی نیست...
@Fahma_KanoonTaha
❤️طرح| رهبر معظم انقلاب: کسانی که در دوران #دفاع_مقدس سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، #منتظران_حقیقی بودند.
🌹 #مهدویت
@Fahma_KanoonTaha
📸 عشق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در رگهای شهر
🔹صورتش سهتیغه بود و موهاش بلند! راننده تاکسی بود از این لاتای قدیمی...
🔹بهش گفتم:
ببخشید مخاطب این جمله کیه؟
🔹 با لحن لاتی گفت:
هر کی یه عشقی داره، یکی کفتربازی، یکی چاقوکشی... مام عشقمون اربابمونه، اینو نوشتم که اگر یه شبی یا نصفهشبی سوار ماشین ما شد و ما نشناختیم حمل بر بیادبی نشه.
@Fahma_KanoonTaha
❤️با امام زمان حرف بزنیم.
🌹 آیت الله میلانی میفرمودند: هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد دل کنید.
♦️خوب نیست شیعه روزش شب شود و شبش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد.
بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبان خودمان سلام و علیکی با آقا کند. با حضرت درد دلی کند.
🌹أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌹
@Fahma_KanoonTaha
🌹امام على(ع) فرمودند:
♦️إِنَّ اللّهَ فَرَضَ الجِهادَ وَ عَظَّمَهُ وَ جَعَلَهُ نَصرَهُ وَ ناصِرَهُ. وَاللّهِ ما صَلُحَت دُنيا وَ لا دينٌ إِلاّ بِهِ؛
♦️در حقيقت #خداوند #جهاد را #واجب گردانيد و آن را بزرگ داشت و مايه #پيروزى و #ياور خود قرارش داد. به خدا سوگند كار دنيا و دين جز با #جهاد درست نمی شود.
📚وسائل الشيعه، ج ۱۱، ص ۸، ح ۱۵
@Fahma_KanoonTaha
🔴 جنگ با زورمندان ستمکار
♦️امام خمینی(ره):
جنگهایی که #پیغمبر در زمان حیاتشان فرمودهاند، بعد از اینکه اسباب جنگ فراهم شد برایشان، این جنگها همیشه با زورمندها بوده است؛ با آنها، مثل #ابوسفیان و امثال آنها که قدرتمندها بودند، و اینها منافع #ملت_ها را، ملت خودشان را، میخواستند برای خودشان [غارت] بکنند؛ و ظلم و #ستمکاری و بیعدالتی رایج بوده است؛ و جنگهایی که واقع شده، بین #مستضعفین بوده و این #مردم طبقه سه، این #فقرا با این زورمندها و اینهایی که میخواستند حق فقرا را بخورند.
📚 منبع: صحیفه امام خمینی(ره)، ج ۴، ص ۲۱۴
@Fahma_KanoonTaha
🌹 رهبر انقلاب: اگر زن ها حماسهی جنگ را نمی سرودند، اگر زن ها در میان خانهها جنگ را بهعنوان یک ارزش تلقّى نمی کردند، مردها اراده و انگیزهی رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند. ۱۳۶۸/۰۹/۱۵
در خواب دیدم آمدهای خانه
دیوارهای کوچه چراغانی است
هم قرص ماه در دل شب پیداست
هم آسمان گرفته و بارانی است
دلتنگم و گلایه ندارم هیچ
هرگز نخواستم که تو برگردی
حس می کنم کنار منی «روله»!
عطر بهار با خودت آوردی
همچون شهاب رد شدی از دنیا
کوتاه و دلپذیر و شگفت انگیز
پشت لبت همین که کمی شد سبز
رفتی به سمت شور و شر پاییز
همسایه ای به طعنه به من میگفت
خانم دلت خوشاست پسر داری؟
آری! دلم خوش است و سرم بالاست
فرزند من #شهید شده است آری!
من دلخوشم به چفیه و پوتینت
گاهی خیال می کنم اینجایی
وقتی نشسته ام سر سجاده
یک جای خانه غرق تماشایی
دستت به دست حضرت عباس است
اصلا که گفته است که ناکامی
این کوچه هم به نام تو خواهد شد
نام آوری اگرچه که گمنامی
📝 شاعر: ریحانه ابراهیم زادگان
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشنگرافیک | نبرد آرش
◽️روایتی از پاسخ قاطع ایران به تجاوز جنگندههای رژیم بعث
▪️خانه طراحان انقلاب اسلامی
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جانشین فرمانده کل سپاه:
سر منشأ علم کوانتوم هستیم ولی نمیتوانیم اعلام کنیم
@Fahma_KanoonTaha
🔴 فرمایشات حضرت آقا در اولین نماز جمعه پس از آغاز دفاع مقدس
♦️شنیدم دستگاه تبلیغاتی مزدور عراق پیغام داده است و سخن پراکنده است که چرا آنها که میگویند خودشان به میدان نمیآیند و شنیدم اسم مرا آورده است.
♦️ما میدان آمدنمان مانند میدان آمدن خائن و کافری چون صدام نیست؛ ما به سوی میدان جنگ پرواز میکنیم. آن روزی که امام اشاره کند و اجازه دهد من اول کسی خواهم بود که به میدان خواهم رفت. ما میدان جنگ را سالهاست آزمودهایم. آن هم با کسی از صدام قویتر و شقی تر و بر او پیروز شدهایم.
♦️در میدان رفتن ما شکست نیست. ما به میدان خواهیم رفت و اگر منِ شخصی، از میدان برنگردد و در آنجا شهید بشود یقیناً جمعِ به میدان رفتهها از میدان برنمیگردد مگر آن وقت که پیروز شده باشد. خدا راه شکست را به روی ما بسته است.
♦️«قل هل تربصون بنا ایها الکفار، ایها الصدام، قل هل تربصون بنا الا احدی الحُسنِیین» شما مگر دو راه در مقابل ما بیشتر می بینید؟ این هر دو راه برای ما افتخارآمیز است. یکی راه شهادت که افتخارش همیشگی و ثابت و لایزال است و دیگری راه پیروزی، پیروزی ظاهری. و هر دو برای ما پیروزی است.
♦️مشروح خطبههای نماز جمعه تهران
۱۳۵۹/۰۷/۰۴
@Fahma_KanoonTaha
🚨بالگرد سپاه پاسداران به خواست و اراده خدا سالم ماند.
پدافند رژیم جعلی باکو به بالگرد سپاه پاسداران شلیک کرد.
لازم به ذکراست در این بالگرد سردار پاکپور فرمانده نیرو زمینی سپاه و چند تن از سرداران رده بالای کشور حضور داشتند.
این فرماندهان جهت سرکشی از مرزهای مورد مناقشه آذربایجان و ارمنستان در منطقه و در خاک جمهوری اسلامی ایران بودند که با آتش پدافند رژیم جعلی باکو مواجه شدند.
این هلیکوپتر و سرنشینانش به لطف خدا به طور معجزه آسایی و با درایت خلبان جان سالم به در بردند.
@Fahma_KanoonTaha
🔰 چرا سپاه به مرز آذربایجان نیروی نظامی ارسال کرد؟
🔺طی هفتههای اخیر، نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از طریق کارشکنیهای فراوان از جمله مسدود کردن چند روزهٔ مسیر زمینی ایران - ایروان در محور گوریس - قاپان (گوروش - قافان) و همچنین اخذ تعرفههای ۱۳۰ دلاری، اذیت و آزار رانندگان ایرانی و دستگیری دو نفر از آنها تلاش کردهاند از صادرات مواد غذایی، سوختی و... از ایران به ارمنستان جلوگیری کنند.
🔸دستگیری رانندگان ایرانی و توقیف کامیونها واکنش منفی وزارت خارجه جمهوری اسلامی را در پی داشت. متعاقباً روز ۲۸ شهریور، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به جمهوری آذربایجان هشدار داد و خواستار آزادی فوری رانندگان ایرانی شد.
🔸این هشدار جمهوری اسلامی به باکو تنها به یک بیانیه محدود نماند و تنها یک روز پس از دستگیری رانندگان ایرانی، لشکر ۳۱ عاشورا از نیروی زمینی سپاه پاسداران اعزام بیسابقهٔ نیروهای نظامی خود را به مرزهای شمال غرب ایران و حاشیه رودخانه ارس آغاز کرد؛ اعزامی در راستای قدرتنمایی برای جمهوری آذربایجان.
🔸عمده تجهیزات ارسالی نیروی زمینی سپاه پاسداران به مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان و منطقهٔ قرهباغ از تیپ ۳۱ این نیرو و تحت فرمان قرارگاه فرماندهی عاشورا هستند.
🔸این تجهیزات شامل خودروهای زرهی، تانکهای اصلی میدان نبرد، نفربرهای زرهی، ادوات توپخانه، راکتاندازها و موشکاندازهاست.
🔸در این میان میتوان به راکتاندازهای چهل تایی اِچ.اِم-۲۰ جهت استفادهٔ راکتهای ۱۲۲ میلیمتری گراد و راکتاندازهای ۱۲ تایی جهت استفادهٔ راکتهای توپخانهای ۲۴۰ میلیمتری فجر۳ اشاره کرد.
@Fahma_KanoonTaha