تدریس
نگاره ی ۱
نگاره 1 :به 🏡 خانه ی ما خوش آمدی
اهداف درس :
1-آشنایی با نهاد خانواده و اعضا و وظایف هر کدام از آنها
2-احترام گذاشتن به اعضای خانواده
3ـ آشنایی با ابزارها ووسایل زندگی
4توانایی تلفظ کلمات کلیدی.... بابا..مادر...آزاده و امین...
5-توانایی رسم خط عمودی از بالا به پایین
6-آشنایی با نحوه ی نوشتن.... نشستن....و قلم به دست گرفتن.
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
همانطورکه می دانیم نگاره ها بهانه ای برای ایجاد کنجکاوی و تفکر در دانش اموزان است و هم چنین کنجکاوی و تفکر نقطه ی شروع یاددهی -یادگیری است...
در نگاره ها سوال کردن معلم از دانش آموز بسیار مهم است اما باید توجه کنیم سوالات ما هدف دار باشند..... و به نکات فرعی و کم اهمیت اشاره نکنیم...
سوالات باید دید دانش آموزان را به... کل... متوجه سازد...
مثلا اینکه بپرسیم..
. آیا تا کنون این منظره را دیده ای ؟آری یا نه؟؟؟؟؟؟؟👉این سوال
کمک چندانی بما نمیکند چون یک پاسخ ساده و کم اهمیت را شامل شده است..
اما این سوالات میتوانند کمک بزرگی در تقویت تفکر و اندیشه دانش آموزان باشند..
1-پسرم یا دخترم از این تصویر چه میفهمی؟
2-فکر می کنی مردی که روی نیمکت نشسته به چه چیز فکر می کند؟؟؟
3-اگر بجای پدر یا مادر بودید برای فرزندتان چه کارهایی میکردید. ؟؟
4-اگر به جای امین یا آزاده بودی چه بازیهایی انجام می دادی ؟؟؟؟
این سوالات کمک بزرگی بما خواهند کرد و ذهن دانش آموز را به تجزیه و تحلیل و کنش و واکنش دار.میکند
کاربرگ نگاره یک
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
درست کردن ماکت اعضای خانواده
باوسایل دورریزهدف اشنایی بااعضای خانواده وتقویت خلاقیت دانش اموزبا استفاده ازوسایل دورریزهرچندخانواده درساخت ان نقش داردمهم اشنا شدن دانش اموز باساخت ان است
نکات قابل ذکر برای نگاره ها
قابل توجه مدرسین (اولیا، آموزگاران، مربیان و...) گرامی پایه اوّل دبستان، برای آموزش نگارهها، هرمدرسی با توجّه به میزان تجربه ومهارتی که در کتابها وکلاسهای مختلف کسب کرده است به شیوههای فردی متفاوت، اما کاملاً منطبق بر اهداف کلی ذکرشدهی نگارهها، در کتاب معلّم «راهنمای تدریس» فارسی پایه اوّل دبستان، چاپ 1391، عمل میکند. یکی از اهداف مهم مهارتی زبانآموزی نگارهها، صوت آموزی(آوا) است. (آن دسته از صداها که توسط اندامهای گفتاری بشر تولید میشوند. صداهای زبانی یا «آوا» نام دارند.) آموزش صوت آموزی از نگارهی دوم با کلمات هم آغاز شروع میشود(آبی، آزاده>آ) (کتاب، کیف، کفش>ک). در نگاره سوم، آموزش زبانآموزی از طریق کلمات هم پایان ادامه پیدا میکند(آزاده، مدرسه> اِ) ،در نگارهی چهارم آموزش این مهارت با بخش کردن کلمات و در نگاره پنجم با بخش و صدا خوانی که تا پایان نگارهها تمرین و تکرارمی گردد وتادست یابی قابلقبول و متناسب در این مهارت، در آموزش نشانههای یک، هم ادامه پیدا میکند. برای صوت آموزی صامتها، بهتر است ابتدا صوت موردنظر، با کلمههای هم پایان(کلماتی که به صوت یکسانی پایان مییابند) شروع شود؛ و برای صوت آموزی مصوّت ها بهتر است از کلمههای هم آغاز(کلماتی که با صوت یکسانی آغاز میشوند) استفاده شود پس از یادگیری تشخیص صوتی، بهتر است خود نوآموز هم کلمههایی را مثال بزند. در بخش آموزش نگارهها مدرس، بهصورت گفتاری صدا و صوت آموزی را آموزش میدهد، در پایان آموزش نگارهها هر دانشآموز باید بتواند علاوه بر تشخیص صدای اوّل وآخرواژه ها، کلمات را بخش صداهای هر بخش را جداگانه گفته و آنها درست تلفظ نمایید. مدرس میتواند، آوای موردنظر را کشیدهتر، بلندتر برجستهتر ادا کند تا دانشآموز آن صدا را سریعتر تشخیص داده و یاد بگیرد. مهمترین رکن در آموزش نگارههای پایه اوّل آواشناسی میباشد اساس نوشتن دانشآموز (در بخش نشانههای یک و دو)، به تشخیص آواها میباشد. در پایین هر نگاره، تعدادی تصویر بین 4 تا 10 تصویر مرتبط با تصویر بزرگ عنوانی وجود دارد که هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با کلمه بهطور غیرمستقیم، رفع اشکالات تلفظی، تقویت مهارتهای شفاهی زبان(گوش دادن سخن گفتن) است. بههیچعنوان، در این قسمت هدف آموزش واژهها نیست. بلکه اصل بر تصویر خوانی میباشد، هم در تصویر عنوانی بزرگ هم در تصویرک ها، اینکه تنها هدف تصویر خوانی به این دلیل است که هنوز نمادهای زبانی این واژهها به دانشآموز منتقل نشده هنوز با حروف صداها آشنا نیست
#انواع دانش اموزان از نظر یادگیری
دریک کلاس درس سه گروه دانش اموز وجود دارد
1 کلامی
2 تصویری
3 دست ورز
کلامی :یادگیری در این گروه از دانش آموزان, از راه شنیداری است .یادگیری از جزء به کل است.با تکرار از درس ؛ آموزش در آنها صورت می گیرد.
نوع تکلیف در این گروه ؛ از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است .
بچه های کلامی ؛ از کلام به مرحله مجرد می رسند.
دسته دوم : دانش آموزان تصویری :
یادگیری در این گروه از دانش آموزان؛ ازراه دیدار است .یادگیری از کل به جزء است.
این گروه از دانش آموزان باید در کلاس آموزش را از طریق عکس های داخل کتاب و یا چارت تصویری و فیلم یا ماکت ؛ببینند.
نوع تکلیف در آنان ؛ کشیدن نقاشی مربوط به موضوع است.
علامت ظاهری این دانش آموزان ؛ شصت دست خود را در بین 4 انگشت پنهان می کند.
این دسته از دانش آموزان در یادگیری درس دایره بسیار موفق هستند.
دسته سوم : دانش آموزان دست ورز
یادگیری در این دسته از طریق لمس کردن است . مثل انجام آزمایش یادگیری در این گروه هم از کل به جزء است و هم از جزء به کل.
نوع تکلیف برای آین دانش آموزان : ساختن ماکت و مدل است .بریدن تصویر و چسباندن آن برای پوشه کار است . دانش آموزان دست ورز ؛ دروس سه بعدی را بهتر می آموزند . نشانه ظاهری این گروه ؛ داشتن انگشتان بلند هستند. دانش آموزان دست ورز از ملموس به مجرد می رسند.
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس نگاره 1
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای اموزش جهتها مخصوصا چپ وراست
کافی ست دانش اموز فقط سمت راست بدنش رابشناسد چپ را بعدداز مدتی خود به خود خواهد شناخت
کلیپ بالا اموزش جهتها است حتما ببینید
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نوشتن لوحه ی اول فارسی نگارش
و خط زمینه
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اموزش اولیه الگوهای منظم
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
ساعت وبازی و استراحت با خمیر بازی
➖➖➖➖➖
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
❌👇🏼
🟣کانال های کاربرگ کده همیاری کشوری
👇🏼👇🏽👇🏽👇🏻👇
📕کانال کاربرگ کده پایه اول 👇
https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
📕کانال کاربرگ کده پایه دوم👇
https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
📕کانال کاربرگ کده پایه سوم👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
📕کانال کاربرگ کده پایه چهارم
👇
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
📕کانال کاربرگ کده پایه پنجم👇
https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc
📕کانال کاربرگ کده پایه ششم
👇
https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302
♨️کانال های 👆🏾کاربرگ کده همیاری کشوری
#کاربرگ 👆🏾❌👆🏾
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍با بچه هایی که توخونه کمک نمیکنن و دست به سیاه سفید نمیزنن چطور باید برخورد کرد؟
📣حجتالاسلام دکتر الهیمنش
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
🔰 #اطلاعیه_مهم
🔶 طبق دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱/۳۰۴۳۲ و شماره ۸۲۹۹۹_۱۴/۵/۹۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بخشنامه ۴۳۲۶۳_۲۲/۳/۹۵ وزارت آموزش و پرورش، #کلیه_دانشجو_معلمان و نیروهای #جدیدالاستخدام #ملزم به گذراندن #دوره_روخوانی_و_روانخوانی_قرآن_کریم و #مهارتهای_هفتگانه_کامپیوتر_icdl می باشند و #شرط_استخدام_رسمی آنها خواهد بود.
🔻براساس بخشنامه های فوق الذکر، #کلیه_نیروهای_استخدام_شده #آزمایشی_پیمانی_رسمی چنانچه تا کنون مدرک دورهای الزامی را اخذ نکرده اند #ملزم به شرکت در دو دوره بالا می باشند.
🔹متقاضیانی که در آستانه ورود به آموزش و پرورش هستند #پرسنل_مدارس_غیردولتی #پرسنل_وظیفه و شرکت کنندگان #آزمونهای_استخدامی، توصیه می شود در دوره ها شرکت نمایند.
✅ در پایان دوره ها بعداز کسب نمره قبولی به داوطلبان #گواهینامه معتبر و رسمی بصورت الکترونیکی اعطاء خواهد شد همچنین دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم #بصورت_مستقیم_در_سامانه_ltms پرسنل ثبت می شود.
❇️ تاریخ ثبت نام از 1403/06/01 لغایت 1403/12/29
📣 نکات مهم در سامانه را حتما مطالعه بفرمایید.
✳️ تمام فرآیند این دوره بصورت مجازی و در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز میسر می باشد.
💢برای انجام دورها به آیدی زیر پیام دهید
👇🏾
@lte_ms
@lte_ms
❇️ پروفایل های #خدایاشکرت را سریعتر انجام میدهیم
📌 تنها آیدی مورد #اعتماد جهت انجام دورها
#پاسخگو