eitaa logo
گام به گام اول دبستان
18.3هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.8هزار ویدیو
3.6هزار فایل
لینک آرشیو پایه اول https://eitaa.com/joinchat/2562916661Cec35da0cf9 لینک گروه همیاری کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
@MoallemYariR1 کاربرگ دهکده ریاضی تم 11.pdf
765.5K
🔺 کاربرگ دهکده ریاضی , تم 11 ریاضی اول ابتدایی 🔸 : . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
. 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
عدد نویسی . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
ی رنگی استفاده از لوحه های بزرگ اماده خوبه ولی میشه رو تابلو رنگی و جذاب نوشت تا بچه ها از خوندنش لذت ببرن . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
سازی. اُ استثنا . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
36.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اُ استثنا از زبان دانش اموز گلم . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
. 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
لاک پشت آموزگار سمیه مرتضی پور . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
تخته کلاس آموزگار سمیه مرتضی پور . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
. 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
سوال👇 فرزند من "م" و "ن" رو فقط از روی لبهای من تشخیص می‌دهد.راهکاری برای شناختن این دو نشانه دارید ؟ پاسخ👇 یادآوری اینکه دو حرف "م"و "ن" از نظر آوایی و صدا شبیه به هم هستند. در نتیجه امکان اینکه این دو صدا را به جای هم تشخیص دهند و جابه‌جا بنویسند هست. (بخصوص در املا) حالا راهکارها این موارد به فکرم می‌رسند: 💠 تا می‌توانید بیانی رسا و شیوا و شفاف داشته باشید و خودتان به عنوان گوینده و ارسال کننده‌ی پیام سعی کنید تمایز این دو حرف را در بیانتان مشخص باشد. بخصوص هنگامی که در صدای آخر واقع می‌شوند. مثل: نام نان و کلمه‌های مشابه. چون عادت داریم به عنوان گوینده آخر کلمه را می‌بندیم و آهنگ و تن صدا پایین می‌آید. سعی کنید چون عادت شده برایمان، به خوبی به این نکته توجه کنید و صدای آخر را به خوبی و با تاکید و تأنی بیان کنید. 💠 هنگام ارسال پیام صوتی، به غیر از تحریک حس شنیداری، اگر ممکن بود سایر حواس دیگر را نیز درگیر کنید. افزایش و ترکیب محرکهای ورودی، نوعی غنی‌سازی محتوای ورودی است. که می‌تواند یادگیری‌های این‌چنینی را تسهیل و پایدارتر سازد. به طور مثال هنگام تلفظ حرف "ن" با انگشتان دست(شصت و اشاره) شکل ن را نشان بدهید. یعنی همزمان با آوا، تصویری هم ارایه بدهید. برای حرف م هم دستتان را مشت کنید اما انگشت شصت باز و کشیده رو به پایین باشد تا شکل م هم ساخته بشود. البته به مرور باید از این کدهای تصویری کاسته شود تاحدی که فرزندتان با تکیه به دقت شنیداری خود تفاوت این دو صدا را تشخیص دهد . 💠 کلمه‌های دارای حروف مورد نظر را روی کارت بنویسید تا کودک حرف مورد نظر را با رنگی دیگر بنویسید و در اتاقش نصب کنید. از این نمونه‌ها الگو بگیرید و تمرینات متنوع دیگری طراحی کنید. . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
راه هاي پيشنهادي براي تقويت املايي دانش آموزانی که در کل املانویسی ضعیفی دارند 1- دقت به مشق و مخصوصا رونويسي را جدی بگیرید و تصحيح غلط ها در پایان نوشتن، خط زمينه را حتما رعایت کند و بالا و پایین ننویسد. 2- اگر کند نویس است و باعث می شود عقب بیفتد یا زود خسته شود توجه به دست ورزي مثلا کار با خمیر و شن و قیچی 3- مطمئن شوید از شناخت حروف الفباي فارسي توسط وی. اگر می بینید حرف الفبا رو خوب یاد نگرفته حتما قبل از هر اقدامی، دوباره حروف الفبا را از اول ب او یاد بدهید 4- بررسي دقيق تکليف شب در خانه و نظارت شما بر درست نوشتن تکالیف خیلی مهم است منتظر انتقاد و بررسی معلم نباشید خودتان اقدام کنید 5- توجه کنید خیلی تند ننویسد او را دعوت به صبوری و آرام نوشتن کنید 6 - پرهيز از حرکات اضافي موقع گفتن املا. خیلی با لبها و دستانتان بازی نکنید و نمایشی دیکته نگویید خیلی معمولی و با صدای آرام دیکته بگویید و فریاد نزنید. 7- روخواني و تکرار و تمرين مداوم روخوانی درس ها به یادگیری دیکته بسیار کمک می کند 8- توجه به درست نشستن فرزندتان موقع نوشتن املا 9- استفاده از کارت تند خواني. می توانید کلمات مهم درس را روی کارت بنویسید و به اون یک لحظه نشان دهید تا بنویسد 10 -ترکيب آواها و نشانه ها را خوب تمرین کنید 11 -اطمينان از تلفظ صحيح آواها و نشانه 12-گاهی تصحيح املاتوسط خود دانش آموز می تواند راهگشا باشد . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش قرآن کلاس اول صفحه ۴۵ 🙏 وحیده شنبدی . 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
. 🔶 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1