#لوحه ی رنگی
استفاده از لوحه های بزرگ اماده خوبه ولی میشه رو تابلو رنگی و جذاب نوشت تا بچه ها از خوندنش لذت ببرن
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
سوال👇
فرزند من "م" و "ن" رو فقط از روی لبهای من تشخیص میدهد.راهکاری برای شناختن این دو نشانه دارید ؟
پاسخ👇
یادآوری اینکه دو حرف "م"و "ن" از نظر آوایی و صدا شبیه به هم هستند. در نتیجه امکان اینکه این دو صدا را به جای هم تشخیص دهند و جابهجا بنویسند هست. (بخصوص در املا)
حالا راهکارها این موارد به فکرم میرسند:
💠 تا میتوانید بیانی رسا و شیوا و شفاف داشته باشید و خودتان به عنوان گوینده و ارسال کنندهی پیام سعی کنید تمایز این دو حرف را در بیانتان مشخص باشد.
بخصوص هنگامی که در صدای آخر واقع میشوند. مثل: نام نان و کلمههای مشابه.
چون عادت داریم به عنوان گوینده آخر کلمه را میبندیم و آهنگ و تن صدا پایین میآید. سعی کنید چون عادت شده برایمان، به خوبی به این نکته توجه کنید و صدای آخر را به خوبی و با تاکید و تأنی بیان کنید.
💠 هنگام ارسال پیام صوتی، به غیر از تحریک حس شنیداری، اگر ممکن بود سایر حواس دیگر را نیز درگیر کنید. افزایش و ترکیب محرکهای ورودی، نوعی غنیسازی محتوای ورودی است. که میتواند یادگیریهای اینچنینی را تسهیل و پایدارتر سازد.
به طور مثال هنگام تلفظ حرف "ن"
با انگشتان دست(شصت و اشاره) شکل ن را نشان بدهید. یعنی همزمان با آوا، تصویری هم ارایه بدهید.
برای حرف م هم دستتان را مشت کنید اما انگشت شصت باز و کشیده رو به پایین باشد تا شکل م هم ساخته بشود. البته به مرور باید از این کدهای تصویری کاسته شود تاحدی که فرزندتان با تکیه به دقت شنیداری خود تفاوت این دو صدا را تشخیص دهد .
💠 کلمههای دارای حروف مورد نظر را روی کارت بنویسید تا کودک حرف مورد نظر را با رنگی دیگر بنویسید و در اتاقش نصب کنید.
از این نمونهها الگو بگیرید و تمرینات متنوع دیگری طراحی کنید.
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
راه هاي پيشنهادي براي تقويت املايي دانش آموزانی که در کل املانویسی ضعیفی دارند
1- دقت به مشق و مخصوصا رونويسي را جدی بگیرید و تصحيح غلط ها در پایان نوشتن، خط زمينه را حتما رعایت کند و بالا و پایین ننویسد.
2- اگر کند نویس است و باعث می شود عقب بیفتد یا زود خسته شود توجه به دست ورزي مثلا کار با خمیر و شن و قیچی
3- مطمئن شوید از شناخت حروف الفباي فارسي توسط وی. اگر می بینید حرف الفبا رو خوب یاد نگرفته حتما قبل از هر اقدامی، دوباره حروف الفبا را از اول ب او یاد بدهید
4- بررسي دقيق تکليف شب در خانه و نظارت شما بر درست نوشتن تکالیف خیلی مهم است منتظر انتقاد و بررسی معلم نباشید خودتان اقدام کنید
5- توجه کنید خیلی تند ننویسد او را دعوت به صبوری و آرام نوشتن کنید
6 - پرهيز از حرکات اضافي موقع گفتن املا. خیلی با لبها و دستانتان بازی نکنید و نمایشی دیکته نگویید خیلی معمولی و با صدای آرام دیکته بگویید و فریاد نزنید.
7- روخواني و تکرار و تمرين مداوم روخوانی درس ها به یادگیری دیکته بسیار کمک می کند
8- توجه به درست نشستن فرزندتان موقع نوشتن املا
9- استفاده از کارت تند خواني. می توانید کلمات مهم درس را روی کارت بنویسید و به اون یک لحظه نشان دهید تا بنویسد
10 -ترکيب آواها و نشانه ها را خوب تمرین کنید
11 -اطمينان از تلفظ صحيح آواها و نشانه
12-گاهی تصحيح املاتوسط خود دانش آموز می تواند راهگشا باشد
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش قرآن کلاس اول صفحه ۴۵
🙏 وحیده شنبدی
#قرآن_صفحه45
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جمع_یک_رقمی_با_دو_رقمی
با کمک روش شمارش رو به جلو (ب)
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن
#درس_پنجم
#لوحه_۱۴
موضوع : بخش خوانی
💻تولید کننده: ندا ابراهیمی
.
🔶 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1