eitaa logo
گام به گام دوم دبستان
20.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
3.9هزار فایل
لینک کانال آرشیو پایه دوم https://eitaa.com/joinchat/2563703093C73bf84069a لینک گروه همیاری کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
* کودک باادب میخواهید؟ در صورتی‌که کودک تلاش می‌کند شما را عصبانی کند، بهترین توصیه این است که بی‌تفاوت باشید و به او توجهی نکنید سپس در فرصتی مناسب درباره این موضوع با کودک‌تان حرف بزنید. به چشمانش نگاه کنید، سپس به او بگویید: "هر وقت رفتارت خوب باشه، مامان خوشحال می‌شه" وقتی هم که کار خوبی انجام داد، او را تحسین کنید. همچنين بايد الگوی رفتاری خوبی باشید و با همسرتان رفتار مودبانه ای داشته باشيد.
یکی از راه های افزایش در دانش آموزان این است که به متربیان"آموزش دهیم چگونه بیاندیشند،یکی از بهترین شیوه هاي تغییر تفکر،تغییر واگویه های درونی است. یعنی به نوجوانان بیاموزیم وقتی با خودشان صحبت می کنند مثبت باشند."بطور مثال جمله  《اگر امروز شکست خوردم اشکالی ندارد، من نهایت تلاشم را کردم》یک واگویه مثبت ( گفت و گوی درونی مثبت ) محسوب می شود.
این 5 مدل را حتما در  استفاده کنید. 1⃣ مکثِ دَرکی: شنوندگان نمی توانند بدون تخلیه ذهنی بیش از سه جلمه را به صورت پیاپی درک کنند. با هر بار مکث گویی حواس آن ها سُر می خورد و در سکوتی که شما فراهم کردید می افتد. با مکث کردن ذهن آن ها تازه می شود و مطالب جدید را بهتر درک می کنند. 2⃣ مکثِ اهمیت:  برای نکات مهم از آن استفاده کنید. می توانید بلافاصله قبل از اشاره به نکته مهم یا بلافاصله پس از آن مکث کنید تا مخاطبان به اهمیت چیزی که گفتید پی ببرند. 3⃣ مکثِ سوالی:  بعد از پرسیدن یک سوال مکث کنید. عجیب است که بعضی از سخنران ها سوال می پرسند و منتظر جواب نمی مانند! حتی بعد از اینکه کسی جواب سوالی را داد؛ بازهم چند ثانیه مکث کنید تا دیگران حرف آن یک نفر را هضم کنند. 4⃣ مکثِ تکمیلی: بهتر از بعضی از مطالبی که همه می دانند را تکرار نکنیم. ما اول جمله یا ضرب المثل را بگوییم و مکث کنیم تا مخاطبان آن را تکمیل کنند. مثلا : نابرده رنج گنج ... 5⃣ مکثِ طنز:  گاهی از بین جمع کسی با شوخی مطلبی می گوید؛ همیشه نیاز به پاسخ دادن نیست. گاهی مکث و تبسم معجره می کند.
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان مجازی شد 🔹پیرو صدور اخطاریه سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در شهرهای ساحلی استان و بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان، مدارس شهرستان های چابهار، زرآباد، کنارک و دشتیاری در تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر فردا در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری خواهد بود./تسنیم . 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈 واژه آموزی درس ۱۴ فارسی: پرچم 💢 خانم وزیری . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈 املا کلمه ای درس پرچم . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
98.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈 خلاصه و نکات اساسی کل درس پرچم در یک نگاه . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈 بخوان و حفظ کن درس 🔮شعر با پرستوهای شاد آهنگین . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈 حل تمرینات نگارش درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
4_5897626886439174189.ogg
1.01M
🎶 املا صوتی درس پرچم . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
4_6021638956100093652.pdf
1.29M
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
املا_فارسی_اسفند_94.pdf
235.1K
🇮🇷 املا کامل کردنی درس . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYariR2 فارسی درس 1تا14 پاسخنامه.pdf
1.38M
🇮🇷 آزمون فارسی درس ۱ تا ۱۴ فارسی 🔰 پاسخنامه دارد✅ . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYariR2 فعالیتهای درس 14 فارسی.pdf
1.08M
🇮🇷 فعالیتهای نوشتاری درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYarIR2 آزمون درس 14 فارسی دوم (02).pdf
3.44M
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYariR2 آزمون درس 14 فارسی دوم (03).pdf
2.22M
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYariR2 آزمون درس 14 فارسی دوم (04).pdf
830.9K
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@MoallemYariR2 آزمون درس 14 فارسی دوم (05).pdf
1.39M
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
نقشه رنگی.pdf
316.1K
🇮🇷 تکلیف درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آزمون درس پرچم.pdf
155.3K
🇮🇷 آزمون درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
4_5782879426307953230.pdf
428K
🇮🇷 کاربرگ درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
4_6014647281918149797.pdf
1.81M
🇮🇷 کاربرگ درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•
تکلیف_و_فعالیت_فارسی_درس_چهاردهم_پرچم.pdf
279.7K
🇮🇷 تکلیف درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
طرح_درس_چهاردهم_پرچمدرسینو_قشقایی.pdf
344.2K
🇮🇷 طرح درس ۱۴ فارسی . 📌 ب گام دوم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔺 معنی شعر بخوان و حفظ کن : پرستو های شاد ۱ - آسمان خوشحال و صاف است وشاخه های درختان سرسبز و از شکوفه های سفید است. ۲ - همراه با آمدن پرستو های شاد , عید نیز کم کم از راه می رسد . ۳ - آفتاب رنگ شادی را به خانه می زند . ۴ -مادرم فرش ها را در حیاط می تکاند. ۵ - خواهرم چه خوب دور تا دور گلدان را رنگ کرده است . ۶ - من برای او یک گل سرخ و زیبا می برم - ۷ - ماهی من توی حوض مشغول آب بازی است. ۸- باد هم شاخه ها را تکان می دهد ، انگار با آب تاب بازی می کند.
پرچم ایران در طول تاریخ 🇮🇷
🌹نمونه تدریس درس چهاردهم : پرچم 👇👇👇👇👇 🔺هدف کلی : آشنایی دانش‌آموزان با پرچم ایران 🔺هدف های رفتاری : 1 آشنایی با پرچم ایران به عنوان نماد ملی 2-اشنایی با مفهوم الله اکبر دور پرچم ایران 3-تقویت حس میهن دوستی 4-اشنایی با برخی نکات ادبی مانند واژه سازی با واژهای هم نویسه 🔮روش تدریس: از روز قبل به دانش‌آموزان گفته بودم با خود پرچم بیاورند من خودم هم با پرچم وارد کلاس شدم وبعد از سلام واحوالپرسی سرود ملی را تصویری برای آن ها گذاشتم وبه دانش آموزان گفتم که به احترام از سر جای خود بلند بشوند بعد از اتمام سرود بچه ها سرجای خود نشستندومن برای آنها در مورد پرچم توضیح دادم من به پرچم توی حیاط مدرسه هم اشاره کردم برای آنها توضیح دادم که کشورها با چند چیز شناخته میشوند که یکی از آنها پرچم هست پرچم یک نماد ملی یک کشور میباشد بعد ازاون تصاویری از پرچم کشورهای مختلف جهان را برای آنها به نمایش میگذارم ودر مورد ش با دانش آموزان به گفتگو مبپردازم نکته دیگه اینکه به دانش‌آموزان میگوییم که پرچم ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه با 22 الله اکبر مزین شده است 🔺واژه سازی : آشنایی با کلمه های هم نویسه هست کلمه های هم نویسه کلماتی هستند که املای مشابه دارند ولی معانی آنها متفاوت است مثل شیر. مهر. شور. سیر 🔺بیاموز وبگو : آشنایی دانش آموزان با ی نسبت هست وقتی میگوییم آهنی یعنی ی که به آخر اسم آهن اصافه شده وبه آن نسبت داده میشودواین معنی را میدهد که آن چیز از آهن درست شده است 🔺تعیین تکلیف : کاردستی پرچم ایران درست کنند پرچم هر کشوری که دوست دارند را نقاشی کنند
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 🔮 کلمه های مشابه : یکی از مشکلاتی که دراملا ی فارسی با آن روبه رو هستیم وجود کلمه های مشابه(متشابه) می باشد .تعداد کلمه های مشابه زبان فارسی کم ولی تعداد کلمه های مشابه دخیل زبان عربی بسیار زیاد هستند. کلمه های مشابه(متشابه)به کلمه هایی می گویند که در تلفظ یکسان امادرنوشتن ومعنی واشتقاق باهم فرق دارند.     تشابه این کلمه ها یا در آوا یا در نشانه ها می باشد 1- کلمه های هم آوا :  کلماتی که از لحاظ تولید آوا ( تلفظ ) یکسان هستند ولی از لحاظ  نوشتاری متفاوت می باشند   مثل: ( خار , خوار) – (خوان ,خان)- (خواست , خاست )- ( خورد، خُرد) - ( خوبش، خیش)  -( آبخوست، آبخست)-( خوال، خال)-(ثواب،صواب)-(حیاط،حیات)-(اَلَم،عَلَم)و... اکثر مشکلات املایی مربوط به همین دسته می باشد که از دلایل عمده ی آن درهم آمیختن زبان عربی با فارسی و اندکی نیزتحول واجی درزبان فارسی می باشد. 2- کلمه های هم نویسه  : این کلمات از نظر نوشتاری مثل هم هستند ولی از لحاظ آوایی فرق می کنند مثل:  ( گُُُل ،گِل)-(کَشتی ،کُشتی)-(مَشک،مُشک)-(نِشَسته ، نَشُسته)-(می کَنَد، می کُنَد)-  (می بَرَد، می بُرَد )-(مِلک،مُلک،مَلِک،مَلَک)-(کِشت،کُشت)-(شِکَر،شُکر)-(سَم،سُم)-(سَحَر،سِحر)-(تَنگ،تُنگ)-(کِرم،کِرِم،کَرَم)-(چِشم،چَشم)و... 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
☘️تمرین کلمات هم اوا و هم نویسه 👆