39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه های آسمان
درس سیزدهم بهترین دوست
👩🏫الهام سامع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم|
داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع) ،تقدیر و تشکر از معلمان به عنوان شغل انبیا
مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع)
مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
38.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_هدیه های آسمان
#درس_سیزدهم (بهترین دوست)
الهام قاسمی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
240_56210230186875.pdf
180.9K
💥آزمون ریاضی ،دی ماه ۱۴۰۲
💥طراح:خانم سینایی فرد،ناحیه یک اهواز
✅انواع اختلالات دیکته نویسی
⁉️مشکلات املایی دانش آموزان چیست ؟؟؟
در مقابله با این مشکلات چکار کنیم ؟؟؟
🟣دانش اموزی که کلمه را جا می اندازد👇
✅ راهکار 1: به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند.
❌پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید.
✅راهکار 2: کمک کنید تا او به خود کمک کند.
چگونه ⁉️
چهار کلمه بی ربط بگویید و از او بخواهید که بعدِ شما تکرار کند و بعد پنج کلمه.
او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد از شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند.
✅راهکار 3: با ضربه زدن به یک وسیله، ریتم ایجاد کنید و او با دست زدن یا یک ریتمی که با دهانش ایجاد میکند ، ریتم شمارا تکرار کند .
〰〰〰〰〰〰〰
🔵دانش اموزی که آخر کلمه ها را نمینویسد👇
✅راهکار 1: باید با او صدای آخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست؟
🟣این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای آخر باشد.
چگونه ⁉️
🟡یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دورِ صدای آخر خط بکشد یا صدای آخر را با رنگ دیگر مشخص کند.
✅راهکار 2: جدول صدا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند
❇️تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم ، میتواند او را کمک کند
〰〰〰〰〰〰〰
💙دانش آموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد👇
✅راهکار 1:در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه.
🔶زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند، از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند.
🔶همچنین گاهی اوقات، آنها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید؛ او به صورت فردی خوب مینویسد.
🔶اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد.
✅تمام این موارد به هنگام املای فردی از او مشخص میشود.
❌❌ اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا آموزگار به او وارد شده باشد که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید مشکل او حل نخواهد شد.
💢در این مواقع چکار کنیم ⁉️
🟠 در این مواقع، هم معلم و هم والدین دانش آموز باید هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد.
🔷برای این منظور :
🟢 از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند.
🟢بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند.
توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند.
〰〰〰〰〰〰〰
🟡دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد👇
✅راهکار 1: در مرحله اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ، جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید.
🎗وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد، بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند.
🎗سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ، ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید. سپس بوسیله بازی و اسم رمز ،در ابتدا از او بخواهید تا نوشتن کلمه را تمرین کند؛ سپس جملات ساده بگویید و در پایان از او املا بگیری
✅اگر حین کار متوجه شدید که
ترکیبات را باهم قاطی میکند ، آنها را روی کارت نوشته و با بازی بخواهید هر کدام را که شما گفتید، پیدا کند. مسلما او با تمرین و تکرار ، یاد خواهد گرفت.
🔑🟣نکته مهم :
حال شما تمام این کارها را انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت، اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا با او مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!!
〰〰〰〰〰〰〰
📝️دانش آموزتان مشکل قرینه نویسی دارد یا اصطلاحا آینه وار است👇
✅راهکار 1: باید به او کمک کنید تا اولا اعضای بدن خود را خوب بشناسد⤵️
دست راست ، پای راست ، بازو ، ساعد، ساق ، شانه ، کتف ، ران ، مچ ، کف دست ،کف پا و ....
🎗بعد با بازی به او کمک کنید تا دست راست خود را سریع تشخیص بدهد مثلا وقتی وارد کلاس میشوید به او بگویید که دست راست خود را بالا ببرد ، روی سرش بگذارد ، روی صورت خود بکشد و ...
این تمرین را یک مدت پشت سرهم تکرار کنید(والدین هم در منزل انجام دهند)
تا او خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار که میخواهید نوشتن را شروع کنید بگویید
خب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند.
🟢حتما بعد از گذشت ده روز و با تمرینات مکرر، تغییر را مشاهده خواهید کرد.
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
1_4347900802.pdf
622.1K
لوح تقدیر طرح کوچ
در یادگیری مستمر-مشارکت
بارگزاری شود.
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
1_4370560237.pdf
578.5K
لوح تقدیر
ساخت وسایل کمک آموزشی؛!!
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
162_56227252300240.docx
24.9K
#کاربرگ_فارسی
#کاربرگ_ارزشیابی
آموزگار طراح؛ فاطمه آل جمالی
217_56227253400452.pdf
615.2K
#کاربرگ_ریاضی
#کاربرگ_ارزشیابی
آموزگار طراح : راضیه ممتازان
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
185_56228252621020.pdf
672.1K
#کاربرگ_فارسی
#کاربرگ_ارزشیابی
آموزگار طراح : راضیه ممتازان
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دست_سازه
#گسترده_ اعداد_سه رقمی
#پایه دوم
شهرستان گتوند
آموزگار : فاطمه آل جمالی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
181_56231251352083.pdf
43.9K
#کاربرگ_آموزشی
#اعداد_سه_رقمی
#قابل_پرینت_جهت_لمینت
طراح : فاطمه آل جمالی
شهرستان گتوند
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
هدایت شده از گام به گام اول دبستان
#اگرمیخواهیدتدریس خلاق و با نشاط داشته باشی حتما عضو این کانال شو 👇🏽👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
📌همراه با چالش های جذاب👆🏾
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
#مهم_فوری
جزییات واریزی فیش حقوقی #بهمن_ماه 👇🏾👇🏾
https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
حق التدریس ، رتبه بندی و .......👆
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
#مهم_فوری
✅ثبت نام و انجام #تضمینی دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms هفتم اسفندماه
🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات
🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم
🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه
#هفتم
💢 برای سفارش انجام دوره به #آیدی زیر پیام دهید.
👇
@lte_ms