🌱 به نام حق
آدرس❗️
🔺اگر میخواهید ریشه آشوبها و فتنههای این سالها را بدانید؛
🔺اگر میخواهید ریشه تفکرات لیبرالیستی را در اقتصاد و فرهنگ ایران و این روزهای دانشگاه شریف بیابید؛
👈 به این کلام معمار حکیم و دوراندیش انقلاب توجه کنید:
«ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرتها هستند و سر سپردگانی میباشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمیشوند.»
📚صحیفه امام، ج ۱۵،ص ۴۴۶.
مُسکّن جواب نمیدهد، ریشه ویروس را باید کَند❗️
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
هشتگ خون #
«سیدمرتضی حسینی» شهادتت مبارک و گوارا🌷
شب را با آرامش خوابیده بودیم اما تو بیدار بودی. از شرف، عزّت، ناموس، مکتب و تمامیت ارضی ما دفاع میکردی
🔹مشکلت این بود که «سرباز» بودی نه «سر باز»، وگرنه برایت هشتگ میزدند❗️
🔹مشکلت این بود که از «ناموس وطن» دفاع میکردی نه از «بیناموسی و بیعفتی»، وگرنه برایت هشتگ میزدند❗️
🔹مشکلت این بود که «لباس نظامی و امنیتی» بر تن داشتی نه «لباس بیحیایی و آشوبگری»، وگرنه برایت هشتگ میزدند❗️
🔹مشکلت این بود که «سرباز دهههشتادی» بودی نه «آشوبگر دهههشتادی»، وگرنه برایت هشتگ میزدند❗️
🔹مشکل «شهادتت» بود نه «خیانتت»، وگرنه برایت هشتگ میزدند❗️
🔸آشوبگران را میگویم، ضدانقلاب داخلی را میگویم، آن دسته از اصلاحطلبان مفسد و بیشرف را میگویم که چهل روز است امنیت و آرامش را از کشور سلب کردند تا به اهداف شیطانی خود برسند.
🔸هنوز هم در حال هشتگ زدن هستند اما نه برای تو؛ بلکه برای نفسانیت خود! برای منافع مادی خود!
🔸شاید همین هشتگها، در نقطه صفر مرزی کردستان تبدیل به تیری بر پیکرت شده باشد❗️
🔸شب در امنیت و آرامشی که تو سخاوتمندانه و شرافتمندانه برایشان فراهم میکردی، هشتگ میزدند!
شکسته باد قلمهایشان و قدمهایشان!
🔺بدا به حال ملتی که بخواهد اینها را بر سرنوشت خود حاکم کند❗️
حاشا و کلا !
خدا برایت هشتگ خون میزند. تمام آن هشتگها را خواهد شست.❤️
#شهید_سیدمرتضیحسینی
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
سخنی با مردمان دیندار سرزمینم
🔸این روزها افراد معدودی از سر خباثت یا نآگاهی و هیجانات، عمامه از سر برخی روحانیون انداخته و به این لباس توهین میکنند.
همانطور که میدانید:
🔹دینی که از اهلبیت علیهمالسلام تا این زمان به ما رسیده و شناختی که از اصول دین، احکام شرعی و اخلاقیات داریم حاصل مجاهدت عالمان و مجتهدان در طول دوره غیبت بوده است.
🔹روحانیت اصیل شیعه و پیرو اسلام ناب، در این دوره دو وظیفه مهم بر دوش کشیده است: ۱ تحقیق و فراگیری دین از طریق اجتهاد و استنباط از قرآن و روایات اهلبیت علیهمالسلام
۲. ترویج و تبلیغ دین از طریق منبرها و کتابها و ... .
آنچه از اصول دین میدانیم و آنچه از فروعات مانند نماز، روزه، حج، جهاد و زکات عمل میکنیم و آنچه از قرآن و روایات و تفسیر آنها به دست ما رسیده حاصل مجاهدت روحانیت در تحقیق و تبلیغ دین بوده است تا به حال.
🔹روحانیت شیعه در دفاع از ملت و تمامیت ارضی و مبارزه با استعمار و استکبار نیز همواره پیشتاز بوده است. از میرزای بزرگ تا میرزاکوچک و شهید مدرس و خیابانی و امام خمینی رحمتالله علیهم. آمار شهدای روحانی و طلبه در دفاع از آئین و وطن، نسبت به جمعیتشان در ردههای برتر جای دارد.
🔹گرچه ممکن است تعداد معدودی در این لباس خلاف مقتضای دین عمل کنند؛ اما سادهزیستی، پاکدستی، پاکدامنی و پرهیزکاری بدنه روحانیت برای ما مردم روشن است.
🔹لباس روحانیت در این عصر نماد لباس پیامبر ما و نماد تبلیغ دین است. پس پُرواضح است که دشمن دین، نماد دین را نشانه بگیرد.
🔺اگر جایگاه روحانیت و علمای دین و لباس روحانیت آسیب ببیند و تحقیر شود، بدانیم دین تحقیر شده است. اگر دین تحقیر شود، چطور انتظار داشته باشیم فرزندانمان از دین پیروی کنند⁉️ آیا حاضرند احکام دین را از رسالهها و علما و روحانیون بگیرند⁉️
🔹 پس اگر عمامهای را در خیابان انداختند، توهین کردند، ما بلندش کنیم، ما بزرگش بداریم و ما موضع روشنگرانه بگیریم. به خاطر پیامبرمان، به خاطر دینمان، به خاطر دین فرزندانمان ...
يأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ
اى کسانى که ایمان آوردهاید، اگر [دین] خدا را یارى کنید، [او نیز] شما را یارى میکند و گامهایتان را استوار مىسازد.
#نشر_حداکثری
✍️ یکی از مردم
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
این تصویر، ۴۴ سال حرف دارد❗️
«مصی علینژاد با مکرون رئیسجمهور فرانسه دیدار کرد».
ببخشید اصلاح میکنم:
«مکرون (نظام غرب) برای مقابله با ایران🇮🇷 با یک خبرنگار مطرودِ خردهپا دیدار کرد!».
یک زمانی رؤسای غربی و رئیسجمهور عراق (صدام) با هم دیدار میکردند تا ایران و نظام اسلامی را ساقط کنند؛ اما حالا ...
اگر این نشان استیصال و زوال غرب و اقتدار ایران نیست، پس چیست⁉️
پ ن: این دو نفر توی عکس، زمان انقلاب حدودا ۲ ساله بودند، دهنشون بوی شیر میداد! 😉
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
⚠️ این مسمومیت و آن مسمومیت❗️
✳️ امام مجتبی (علیهالسلام): "عَجَبٌ لِمَنْ يَتَفَكَّرُ فِي مَأْكُولِهِ كَيْفَ لَا يَتَفَكَّرُ فِي مَعْقُولِهِ فَيُجَنِّبُ بَطْنَهُ مَا يُؤْذِيهِ وَ يُودِعُ صَدْرَهُ مَا يُرْدِيهِ". (سفینه البحار، ج5، ص 301)
"در شگفتم از کسی که درباره خوردنیها و غذایش فکر میکند و آنچه برایش مضرّ است نمیخورد؛ اما در مورد غذای ذهن و روحش فکر نمیکند و هر مطلب و محتوای مضرّ و آلودهای را وارد سینه و روحش میکند! "
🔺این روزها حادثه تلخ مسمومیت سریالی دانشآموزان موجب نگرانی زیاد خانوادهها شده و با جدیت از مسؤولین خواستار ریشهیابی و مجازات عاملان این عمل ننگین هستند.
🔺مسؤولین اجرایی، امنیتی و قضایی نیز به این مسئله مهم ورود کرده و مشغول پیگیری هستند.
👈 این حساسیتها و دغدغهها کاملا بجا و منطقی بوده و باید در حد بالای آن در جامعه وجود داشته باشد.
🔺اما از چند سال قبل به ویژه سالهای کرونایی تاکنون ذهن و قلب و جان فرزندان و دانشآموزان ما در فضای رهای مجازی آماج مسمومترین محتواها و خوراکهای فکری فاسد و هرزه دشمنان قرار گرفته است. این هجمه و حمله در خصوصیترین فضای فرزندان ما متوجه آنهاست.
🔺در همین بسترِ مسمومیت فکری و روحی بود که بدخواهان این کشور و ملت فتنه و آشوب اخیر را طراحی و اجرا کردند و بر انجام اقداماتی نظیر مسمومیتهای سریالی مدارس تشجیع شدهاند.
دو سوال منطقی❓
👈 چرا بعضی از مسؤولین امر همان حساسیت و دغدغهای که در مورد مسمومیت جسمی دارند را درباره خوراک فاسد و مسموم فضای مجازی ندارند و این فضا یله و رها شده است⁉️
👈 چرا بسیاری از خانواده ها و والدین، درباره فضای به شدت مسموم مجازی نگرانی جدی ندارند و مطالبه جدی از مسؤولین نمیکنند⁉️
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
خودشونو چی فرض کردند؟!
در قضیه تلخ مسمومیتهای سریالی دانشآموزان، ضدانقلاب دارد جمهوریاسلامی را متهم به ممانعت از تحصیل دختران میکند!
مسمومیت کجا رخ داده؟ «در مدرسه»
کیا مسموم شدند؟ همون «دختران این سرزمین که در مدرسه مشغول تحصیلند»
به قول عربها «هذا ما يَضحَک به الثکلی»؛ از این اتهامشون مادر فرزندمرده هم خندهش میگیره😅
پ.ن. خواستم آمار قبل و بعد از انقلاب و آمار جهانی رو بیارم، دیدم «هوا روز است» که دلیل نمیخواد!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
اقتصاد توحیدی، اقتصاد طاغوتی!
🔹*ما أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ*، حشر، ۷.
«آنچه را خداوند از اهل این آبادیها به رسولش بازگرداند، از آنِ خدا و رسول و خویشاوندان او و یتیمان، مستمندان و در راه ماندگان است، تا (این اموال عظیم) در میان ثروتمندان شما دست به دست نگردد!»
👈در اقتصاد توحیدی، خداوند ولایت تکوینی و تشریعی دارد و قوانین الهی بر اقتصاد حاکم است. دولت اسلامی وظیفه توزیعی و تأمین اجتماعی دارد.
👈در اقتصاد طاغوتی و لیبرالی (طغیان و آزادی در برابر حکم و ولایت الهی)، با پیروی از مالکیت فردی، مکانیسم بازار و عدممداخله دولت، سرمایهها و ثروتها بین ثروتمندان جامعه و صاحبان امتیازات ویژه در گردش و تداول است.
✅#اقتصادتوحیدی
❌#نه_به_اقتصادطاغوتی
❌#نه_به_نئولیبرالیسم
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
"اینستاگرام" یا "اُستاگِریم"، مسئله این است❗️
1️⃣ انَّ اللهَ لاَ یُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالاً فَخُورًا (لقمان، 18)
مختال به معنى كسى است كه با يك سلسله تخيلات و پندارها خود را بزرگ مىبيند و دچار کبر میشود (تخيلات كبرآلود ذهنى).
فخور از ماده فخر به معنى كسى است كه نسبت به ديگران فخر فروشى مىكند (اعمال كبرآميز خارجى).
خیال زدگی و کثرت فخر از لوازم حب و علاقه به مال و جاه است. خدا مختال و فخور را دوست نمیدارد، چون این دو خدا را دوست نمیدارند، زیرا قلبشان وابسته به غیر او است. (ترجمه المیزان، ج۴، ص۵۶۳ و تفسیر نمونه، ج۱۷، ص۵۴)
2️⃣ اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراکگذاری عکس و فیلم است. فارغ از مزایا و استفاده های درستی که ممکن است داشته باشد، کارکرد غالب امروزی آن برای «دیدهشدن، خود بزرگبینی، توهم و خیالپردازی، نمایش زندگی خصوصی، نمایش تجمل و فخرفروشی و تکبر در مال و زیبایی و امکانات و ...» است.
⬅️ ⚠️ خوب بنگرید، به نظر شما آیا اینستاگرام «مختال فخور» تربیت نمیکند⁉️
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ الطاف خفیّه یک مناظره
👈مناظره دکتر غنینژاد و دکتر درخشان گرچه انتظارات از یک مناظره با نصاب علمی و آدابی بالا را برآورده نکرد؛ اما «الطاف خفیّه» و آثار مثبت زیادی را به دنبال داشت که صدها جلد کتاب و مقاله علمی و برنامه رسانهای به این خوبی نمیتوانست آن را آشکار کند!
🔹 برای اولین بار در تاریخ انقلاب، لیبرالیسم و سکولاریسم اینگونه لخت و عور و عاری از هر نقاب منافقانهای خودنمایی کرد و در قاب رسانه ملی به تصویر کشیده شد.
🔹 نشان داد علوم انسانی ای که در دانشگاهها به خورد دانشجوهای ما داده میشود و بدنه کارشناسی نظام از آن تغذیه میکند نیازمند یک پالایش اساسی است. پالایشی از جنس حرکت از تفکر دئیستی و سکولاریستی به سمت تفکر توحیدی؛ از خدای ساعتساز به سمت ولایت تکوینی و تشریعی الهی.
🔹رونمایی از نگاه دوگانه سیاه و سفید به منشأ علم و عالمان؛
فلسفه اجتماعی و سیاسیِ لیبرال و سکولار میتواند علم اقتصاد تولید کند اما فلسفه توحیدی و دانش عمیق فقاهتی نه!.
آدام اسمیت و هایک و کانت و ... که صبغه فلسفی دارند میتوانند منشأ علم اقتصاد سرمایهداری باشند اما فیلسوفان فقیهی مانند امام خمینی و شهیدصدر که سراسر زندگی علمیشان با مباحث نظریِ مکاسب، معاملات و قراردادها (در تولید، توزیع، مصرف، مالکیت،عدالت توزیعی و ...) گره خورده نمیتوانند اصول و نظریات اصلی اقتصاد اسلامی را تولید و ارائه کنند! نظریاتشان اعتبار علمی ندارد!
🔹 ظلمی که دولت سازندگی با غرس نهال ِشجرۀ خبیثۀ سیاستهای تعدیلی و لیبرالی به انقلاب و نظام اسلامی و به معیشت و عدالت اجتماعی کرد آشکار گردید.
🔹هیچ نوشته و برنامهای تاکنون به این روشنی آدرس مشکل اصلی اقتصاد ما را نداده است!؛
نشان داد هرآنچه در این چند دهه درباره ریشههای معضلات و مشکلاات مزمن اقتصاد ایران گفته شده تنها علل بودهاند نه علتالعلل.
علت العلل، تفکر لیبرالیستی است. علت العلل، تفکر ذهنهای غربزده و صاحبان شبهعلم است!
✅ به فرمایش آن پیر روشنضمیر و آیندهبین ما «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت!».
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (۱)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.»
📚صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱» صفحه ۲۸۹
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (۲)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«این یک وابستگی فکری است که انسان از مکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران، از اقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاد دیگران، اقتصاد خودش را اصلًا نظر نکند، نفهمد که چیست، مثلًا اقتصاد اسلامی چیست اینها اصلًا نمیدانند، ازشان بپرسید که اقتصاد در اسلام چیست اصلًا نمیدانند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد ۱۱» صفحه ۱۸۱
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (3)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنههایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را زراندوزان و دزدان بینالمللی به یغما بردهاند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایهداری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند دادهاند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نمودهاند.»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
🌷🔺شهادت یک غیرتمند؛ درسی برای سیاستگذاری هدفمند
👈دو روی صحنه شهادت حمیدرضا الداغی:
🔸روی اول: دختری نوجوان با پوششی نامناسب، شب در خیابان، پسران جوانی هوسران، بیحیا و مسلح به سلاح سرد!
🔹روی دوم: جوانی شجاع، غیرتمند، دغدغهمند و آگاه به مسؤولیت اجتماعی.
👈این حادثه به تنهایی میتواند تراز و معیاری کامل برای سیاستگذاری در فضای مجازی باشد؛
🔸روی اول حادثه نماد و بازتابی از ولنگاری و ترویج منکرات در فضای مجازی
🔹و روی دوم کارکرد بیبدیلی که فضای مجازی میتواند در نشر فضائل اخلاقی و معروفها ایفا کند.
فضای مجازی میتواند فضای ناامن ایجاد کند، زن-زندگی-آرادی را بقبولاند و روابط نامشروع را عادی کند
همین فضا میتواند عفت و غیرت بیاموزد،عفت و غیرت را نمایش دهد و جامعه را به سمت امنیت و سلامت پایش و پالایش کند.
✅ سیاستگذاران فضای مجازی!
انتخاب شما میتواند الداغیها بیآفریند و یا خدای ناکرده یاغیها!
بدانید فطرت انسانی و نجابت ایرانی پشتیبان شماست!
یا علی
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (4)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«.یکی از مسائل بسیار مهمی که به عهده علما و فقها و روحانیت است، مقابله جدی با دو فرهنگ ظالمانه و منحط اقتصادی شرق و غرب و مبارزه با سیاستهای اقتصاد سرمایه داری و اشتراکی در جامعه است، هر چند که این بلیه دامنگیر همه ملتهای جهان گردیده است و عملًا بردگی جدیدی بر همه ملتها تحمیل شده و اکثریت جوامع بشری در زندگی روزمره خود به اربابان زر و زور پیوند خوردهاند و حق تصمیمگیری در مسائل اقتصاد جهان از آنان سلب شده است و علی رغم منابع سرشار طبیعت و سرزمینهای حاصلخیز جهان و آبها و دریاها و جنگلها و ذخایر، به فقر و درماندگی گرفتار آمدهاند و کمونیستها و زراندوزان و سرمایه داران با ایجاد روابط گرم با جهانخواران، حق حیات و ابتکار عمل را از عامه مردم سلب کردهاند و با ایجاد مراکز انحصاری و چند ملیتی، عملًا نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راههای صدور و استخراج و توزیع و عرضه و تقاضا و حتی نرخ گذاری و بانکداری را به خود منتهی نمودهاند و با القای تفکرات و تحقیقات خودساخته، به تودههای محروم باوراندهاند که باید تحت نفوذ ما زندگی کرده و الّا راهی برای ادامه حیات پابرهنهها، جز تن دادن به فقر باقی نمانده است و این مقتضای خلقت و جامعه انسانی است که اکثریت قریب به اتفاق گرسنگان در حسرت یک لقمه نان بسوزند و بمیرند و گروهی اندک هم از پرخوری و اسراف و تعیشها جانشان به لب آید. به هر حال این مصیبتی است که جهانخواران بر بشریت تحمیل کردهاند و کشورهای اسلامی به واسطه ضعف مدیریتها و وابستگی، به وضعیت اسفبار گرفتار شدهاند »
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
😎 اندر عجایب لیبرالها !
جان مینارد کینز : «اقتصاددانان معمولاً بردگان یکی از فلاسفه دوران گذشته بودهاند»
📚پیرو و. مینی، فلسفه و اقتصاد؛ مبادی و سیر تحول نظریه اقتصادی، ص۱.
🤔 بعد اونوقت بعضی از بردگان فکری و ریزهخواران سفره آنان در ایران معتقدند یک فیلسوف فقیه که در چارجوب اندیشه اسلامی میاندیشد و باب مکاسب و معاملات فقه در مشتش است نمیتواند و نباید دیدگاه و نظریه اقتصادی داشته باشد! اعتبار علمی ندارد!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
از نعلهای وارونه تا پادشاه لخت❗️
🔹در قدیم گاهی افرادی که به قوم و قبیلهای دستبرد و شبیخون میزدند، سُم اسبان خود را نعل وارونه میکوبیدند تا مسیر رفت و برگشت شناخته نشود. حتی جای پنجه و پاشنه را در کف کفشهای خود عوض میکردند تا ردشان زده نشود. در جنگها نیز سوارهنظام ها گاهی از این حیله برای فریب بهره میگرفتند.
🔸از زمان دولت سازندگی به تبعیت از توصیههای نهادهای سکولار و لیبرالی جهانی، سیاستهای تعدیلی در اقتصاد کشور کلید خورد و برنامه آزادسازی قیمتی و تجاری، خصوصیسازی بیضابطه، حاکمیت دلار و کاهش ارزش پول ملی، تفکر یارانهزدایی و دولت حداقلی، به مثابه راهبردی برای توسعه، بر اقتصاد و معیشت ما تحمیل شده تا کنون.
🔸در این چند دهه دلسوزانِ صاحب علم و فهم نسبت به حاکمیت جریان لیبرال بر اقتصاد و فرهنگ و ... هشدارها دادند؛ اما سواران «نعلهای وارونه» که معالأسف تا عمق بدنه فکری و کارشناسی نظام نفوذ کردهاند، همواره مسیر را درست مینمایاندند.
🔹تا اینکه در آن مناظره خاص! که حاشیههایش بسیار پررنگتر و متنتر از متن بود، لیبرالیسم لخت و عور به صحنه آمد و عیان به تصویر کشیده شد. هم بنا (قانون اساسی) را زیر سؤال برد هم راهنما (امامین انقلاب) را. خدای ساعتساز تطهیر شد و خدای قانونگذار تکفیر. سرمایهداری و بانکسالاری رنگ تقدّس گرفت و قوانین عدالتمحور انگ کمونیسم!
⚠️ آقای رئیسی بزرگوار!
نعلها دیگر وارونه نیست! پادشاه لخت آمده!
حجت تمام است!
مراقب «نژادِ غَنا و غِنا» ها باشید❗️
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (5)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با اقتصاد بیمار سرمایه داری غرب و اشتراکی شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد، ولی ارائه طرحها و اصولًا تبیین جهتگیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهیدستی به شمار میرود و بیان این حقیقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلام هیچ امتیاز و برتریای از این جهت بر فقرا ندارند و ابداً اولویتی به آنان تعلق نخواهد گرفت، مسلّم راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خفته و سرکوبشده پابرهنگان را فراهم میکند.
و تذکر این مطلب که ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواستههای خود را تحمیل کنند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
شنیده بودیم هوش مصنوعی قابلیتهای شگرفی دارد؛
اما عجیب است به شما نگفته که «بر فرض ادعای سست دکتر غنینژاد درباره تأیرپذیری قانون اساسی از تفکرات چپ و سوسیالیستی درست باشد، لکن بعد از جنگ هنوز جوهر برنامه اول توسعه خشک نشده، بچههای مکتب نیاوران و اقتصاد لیبرال، سیاستهای تعدیل ساختاری و خصوصیسازی را برای اقتصاد ایران تجویز و تحمیل کردند و تا الان بر اقتصاد ایران سوارند!؟
بر فرض مفاد قانون اساسی چپ نوشته شده باشد ولی راست خوانده شد!!»
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
🔔بیانیهای که مظلوم واقع شد❗️
آیتالله شبزندهدار:
رهبر انقلاب فرمودند: «من روی بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیدم. من بناء بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند، ولی راجع به این میگویم این کار را بکنید». به ماها هم که در خدمتشان بودیم فرمودند که «بناء من بر این نیست که بگویم مطالعه کنید یا روی آن کار کنید، اما راجع به این میگویم که این کار را بکنید». بهمن 97.
hawzahnews.com/news/480930/
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
چه خوب پرچمی است حجاب !
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب، ۵۹)
«ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابهای [پوشش بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ خداوند همواره آمرزنده رحیم است»
🔹تعبیر قرآن بسیار دقیق و لطیف است. حجاب و پوشش بلند و مناسب برای شناخته شدن است نه شناخته نشدن!
🔹بانویی که با حجاب مناسب وارد فضای جامعه میشود نزدیکتر است به اینکه به عنوان اهل عفت و صلاح شناخته شود. چون خودش را زیر پرچم اهل عفاف و صلاح معرفی میکند؛ لذا مورد آزار افراد فاسد و هوسران قرار نمیگیرد (ترجمه المیزان، ج۱۶، ص۵۱۰).
🔸غالب بانوان بدپوشش یا بیحجاب سرزمین ما اهل عفت و ایمان هستند؛ اما با پرچم و نمادی وارد اجتماع میشوند که متناسب با اهل ایمان نیست و مردان فاسد و هرزه را به طمع و غلط میاندازد!
بانوی نجیب و عفیف سرزمینم!
⚠️ اگر با پرچم اشتباه وارد جامعه شوی ممکن است از سوی نااهلان به درستی شناخته نشوی و خاطرت آزرده گردد❗️
این را خدای آمرزنده و مهربان ما فرموده!
#حجاب
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
⚠️ این قسطاس مستقیم نیست❗️
🍀 أوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ﴿١٨١﴾ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ﴿١٨٢﴾ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿١٨٣﴾، شعراء.
قرآن کریم از زبان شعیب نبی (علیهالسلام): «پیمانه را کامل بدهید و از کم فروشان نباشید و به (رأسالمال) دیگران خسارت نزنید. و با ترازوى درست وزن كنيد و حق مردم را کم نگذارید و در زمین تلاش برای فساد نکنید!»
🔸اقتصاد ما متأثر از توصیههای نهادهای لیبرالی جهانی و منفعتطلبی ذینفعان داخلی چند دهه است که به شدت دلاریزه شده است.
🔸نرخ دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم میزان و مبنای قیمتگذاری بسیاری از کالاها قرار گرفته است.
🔸بخشهای واقعی و مالی اقتصاد و مبادلات روزمره مردم به صورت لحظهای متأثر از نرخ دلار است.
🔸دلار به مثابه یک ترازو و قسطاس در افتصاد ما مشغول تقویم، جهتدهی، توزیع درآمد و تعیین ارزش پول است.
🔸تقویت رقیبِ ریال، آن را بر مسند سنجش نشانده است. ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، رأسالمال و دارایی مردم در معرض خسارت است و از حق مردم کم گذاشته میشود.
🔺دلار قسطاس مستقیم نیست؛ مفسد فی الارض است! با سلاح برهنه آمده به جنگ اقتصاد و تمام کیان ما؛ هم محارب است و هم کافر حربی!
معدومش کنید!
و البته این کار از سیاستگذاران و کارگزارانی برآید که هم متعهد و خداترس باشند و هم معتقد به حاکمیت قوانین الهی در اقتصاد؛ نه برده تفکرات لیبرالی. به فرموده شعیب نبی: فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ.
پ.ن. البته اگر به لیبرالهای نسخهوطنی برنخورد و نگویند حضرت شعیب که اقتصاددان نبود!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
سیاه و سفید❗️
🔸نشریه گاردین انگلیس:
سازمان ارائه دهنده حق پخش تلویزیونی انگلیس در سال 2018 فاش کرد با گذشت بیش از 50 سال از ظهور تلویزیونهای رنگی،« 7 هزار خانوار» در بریتانیا همچنان از تلویزیونهای سیاه و سفید استفاده میکنند!!. این در حالیست که پخش رنگی برنامهها در انگلستان برای اولین بار توسط شبکه BBC2 در جولای 1967 صورت گرفت.
https://www.theguardian.com/uk-news/2018/nov/08/uk-households-black-and-white-tv-licensing
🔸این خبر علاوه بر اینکه از وضعیت معیشتی و رفاهی طبقات ضعیف در کشورهای سرمایهداری پرده برمیدارد، نشان میدهد که نظام سرمایهداری و سرمایهداران برای فروش تولیدات خودشان چطور کشورهای (به قول خودشان) جهان سوم را مصرفگرا بار آورده اند و با تبلیغات مبالغه آمیز و دروغین، برای محصولاتشان مشتری پیدا می کنند.
بطوریکه در ایران اگر جهیزیه ای، تلویزیون LED بالاتر از ۴۰ اینچ، یخچال سایدبایساید و ... آن هم با مارک خارجی نداشته باشد، مایه خفّت و شرمندگی است!!
🔺لیبرالسرمایهداری حقهای برای پرکردن جیب سرمایهداران و ایجاد بردگی نوین و فریب بزرگ تاریخ است که از آستین شیاطین انس و جن بیرون آمده است.
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
امّ الفساد❗️
مرحوم استاد محمدرضا حکیمی:
«مشكل اصلى و انقلابشكن واقعى، ليبرالهاى اقتصاديند كه با وجود و نفوذ آنان و تسلطشان بر امور، مبارزه با ليبراليسم فرهنگى نه ممكن است و نه مثمر. امّ الفساد ليبراليسم اقتصادى است كه زاينده ليبراليسم فرهنگى است. چگونه ممكن است در جامعهاى ليبراليسم اقتصادى باشد و از ليبراليسم فرهنگى پرهيز شود؟
و از اينجاست كه قرآن كريم مسئله قارون (مظهر ليبراليسم اقتصادى) را با اهميت و ذكر خصلتها و ويژگيهايش ياد مىكند تا خوب شناسانده شود و پس از هشدار نسبت به طاغوت سياسى (فرعون)، تنها به ذكر هامان (مظهر ليبراليسم فرهنگى) بسنده نمىكند و قارون را مىشناساند.
ليكن ما برخلاف مشى قرآن و انبيايى همه ترس خود را (درباره تباه شدن انقلاب، سقوط جامعه، سرخوردن مردم، بر پا رفتن ايثارها و افتادن فرصت به دستسودپرستان جانى) به ليبراليسم فرهنگى منحصر مىكنيم (و در تشخيص مصاديق و موارد نيز اغلب برخوردى سطحى داريم) و هيچ توجهى به ليبراليسم اقتصادى نداريم و جامعه را كه سوخته دست آن است و جنايات آن، هيچ از آن بيم نمىدهيم».
📚محمدرضا حکیمی، تعریف عدالت از زبان امام صادق (علیهالسلام)، نشریه نقد و نظر، ج 10، 1376، ص 79-58.
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
رهبر انقلاب و لیبرالیسم - 1
«لیبرالیسم منحرف غربی که امروزه ملتهای اروپا و امریکا در فضای آلودهی آن دست و پا میزنند و اخلاق و فضیلت و روابط انسانی و اساس خانواده و پیوند نسل جدید را با پدران و مادران و بطور کلی معنویت و ایمان خود را در سایهی شوم آن فانی شده مییابند، در میدان سیاست و اقتصاد، توقعات نامشروعی را از نظام اسلامی و مسئولان بلند پایهی آن مطرح میکند. وظیفهی مجلس شورای اسلامی در مرتبهی اول، ایستادگی در برابر این توقعات و پای فشردن بر راه روشن و صراط مستقیم اسلام و انقلاب اسلامی است. و این مهمترین توقع اینجانب و ملت بزرگ و شجاع ایران از نمایندگان منتخب مردم است».
پیام به مناسبت آغاز به کار پنجمین دورهی مجلس شورای اسلامی. ۱۳۷۵/۰۳/۱۱
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
رهبر انقلاب و لیبرالیسم -2
«هیچ لزومی ندارد که ما به لیبرالیسم قرن هجدهم اروپا مراجعه کنیم و دنبال این باشیم که «کانت» و «جان استوارت میل» و دیگران چه گفتهاند! ما خودمان حرف و منطق داریم». بیانات در دانشگاه تربیت مدرّس، 1/06/1377.
«لیبرالیسم غربی و کمونیسم و سوسیالیسم و غیره همه امتحان خود را داده و ناتوانی خود را ثابت کردهاند. امروز هم مانند گذشته، اسلام تنها نسخه شفابخش و فرشته نجات است». بیانات در آغاز هشتمین اجلاس سران کشورهای اسلامی، 18/09/1376.
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14