گفتم کجا
گفتا دمشق
گفتم چرا
گفتا که عشق
گفتم وَ کِی
گفتا که حال
گفتم بمان
گفتا محال ..
#حاج_قاسم
#مرد_میدان
┈••~~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~~••┈
@Gharargah_mehshekan
📝 گزارش
💢 حلقۀ شهید طاهری
🔶 بزرگسالان
🗓 دوشنبه 4بهمن
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید طاهری 🔶 بزرگسالان 🗓 دوشنبه 4بهمن 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharar
استاد رضازاده.mp3
11.06M
🎧🎧
🔹مسئولیت پذیری در نهج البلاغه
🔺 اهمیت مسئولیت پذیری
🔻 عواقب مسئولیت گریزی
👤 استاد رضازاده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید طاهری 🔶 بزرگسالان 🗓 دوشنبه 4بهمن 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharar
📸
💢 حلقۀ شهید طاهری
🔶 بزرگسالان
🗓 دوشنبه 4بهمن
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📸 💢 حلقۀ شهید طاهری 🔶 بزرگسالان 🗓 دوشنبه 4بهمن 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_me
📣 معرفی کتاب
📙 کامبوزیا
📌 امیرتوکل کامبوزیا یکی از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم در ایران شناخته می شود.
🔸 این مرد بزرگ در سال1283 در تهران متولد شد و در 70سالگی در زاهدان توسط عوامل رژیم پهلوی به دلیل فعالیت ها و مبارزات ضد صهیونیستی و ضد استبدادی اش به شهادت رسید.
امیرتوکل کامبوزیا، فرزند امیربابا مشیر دیوان در سال 1283 شمسی در تهران چشم به جهان گشود و در مهرماه 1353 در شهر زاهدان دیده از جهان بست. وی که اصالتا از اکراد زعفرانلوی قوچان بود، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرهای تهران و مشهد گذراند و برای تکمیل تحصیلات خود عازم تاشکند گردید.
مرحوم کامبوزیا پس از بازگشت به ایران تحت نظر مرحوم کلنل محمدتقی خان پسیان به مدرسه نظام ژاندارمری راه یافت و در سال 1300 به علت لیاقت و شناختی که کلنل از وی داشت، او را به سمت ریاست تلگراف و رموزات انتخاب کرد.
پس از کشته شدن کلنل محمدتقی خان پسیان، کامبوزیا با حضور در استان سیستان و بلوچستان مبادرت به مطالعه و پژوهش در زمینه های مختلف به خصوص کشاورزی، علوم قرآنی و تاریخی نمود.
از سال 1308 تا سال1312 ایشان به دعوت مدرسه شوکتیه بیرجند به آن دیار سفر کرد و به تدریس زبان فرانسه، فیزیک و شیمی پرداخت.
مدتی بعد برای آبادانی مزرعه خود به زاهدان که در آن سالها به تازگی تأسیس شده بود بازگشت و اقدام به تأسیس کلاته و کتابخانه کامبوزیا نمود.
مرحوم کامبوزیا در دل کویر نیز لحظه ای از علم اندوزی غافل نماند و با مراجع و مکانهای علمی دنیا به خصوص کشورهای اروپایی رابطه علمی برقرار کرد.
┄┅═✼✿✵📚✵✿✼═┅┄
@Gharargah_mehshekan
❣️#سلام_امام_زمانم ❣️
🔅السلام علیکَ فی اللیل اذا یَغشی و النَّهار اذا تجلّی
☀️ سلام بر تو ای مولایی که در شب ظلمانی غیبت، مومنان چشم به راه طلوعت هستند و در صبح ظهور، شکرگزار آمدنت...
☀️ سلام بر تو و بر صبح ظهورت...
📗 زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان
#اللهمعجللولیکالفرج
@Gharargah_mehshekan
⁉️ نظرسنجی
👈 اوّلین امکان جدیدی که دوست دارید به ایتا اضافه بشه چیه؟!
👉 https://EitaaBot.ir/poll/vwc9h
👆نظر خودمان را ثبت کنیم و به پیشرفت این پیامرسان بومی کمک کنیم✌️.
به امید فراگیر شدن پیامرسانهای ایرانی🇮🇷
‼️ با دقت پاسخ دهید؛ نتیجه مستقیم خدمت مدیر عامل محترم ایتا ارسال خواهد شد.
#کالای_ایرانی #غیرت_دینی
#پیام_رسان_با_کیفیت_ایرانی
@Gharargah_mehshekan
🔶 در تمام شؤون عاقل باشید.
🔸قدر این دهان را هم بدان که گفت « بسم الله الرحمن الرحیم» . دیگر او را آلوده نکن. نگذار هر حرفی را بزند، حرف هر کسی را پیش بکشد، هر چه دلش خواست ابراز کند. دهان است خیلی شریف است.
🔹انسان باید واردات و صادرات دهانش را بپاید.
🔸بگذار زبان را عقل بگرداند.
🔹عقل، مدبّر عاقل کشور وجود توست. آن که عقل دارد، چه ندارد؟ اول اندیشه، وانگهی گفتار.
👤 #علامه_حسن_زاده_آملی قدّسسرّه
@Gharargah_mehshekan
📝 گزارش
💢 حلقۀ شهیدطبسی
🔶 دانشجویان
🗓 دوشنبه 4 بهمن
🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهیدطبسی 🔶 دانشجویان 🗓 دوشنبه 4 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام @Gharargah_me
📸
💢 حلقۀ شهیدطبسی
🔶 دانشجویان
🗓 دوشنبه 4 بهمن
🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
@Gharargah_mehshekan
┄┅═✼✿✵💠✵✿✼═┅┄
🔰صبر جمیلی که در قرآن به آن سفارش شده، چه صبری است؟
«صبر جمیل» به معناى «شکیبایى زیبا» است، و آن صبر و استقامتى است که برای خدا صورت گیرد و تداوم داشته باشد؛ یأس و ناامیدى به آن راه نیابد؛ و توأم با بیتابى، شکوه و آه و ناله نگردد. صبر جمیل؛ شکیبایى در برابر حوادث سخت و آزمایشهای سنگینی است که نشانه شخصیت و وسعت روح آدمى است.
صبر و بردباری از اوصاف برجسته پیام آوران الهی است که در بهرهمندی آنان از ولایت و رسالت تأثیرگذار بوده است.
صبر جمیل؛ صبرى است که پیامبران الهی در برابر اذیت و آزار مخالفان و مشرکان میدیدند؛ مشرکان و مخالفان آنان را ساحر و دروغگو میخواندند؛ بشارتهای آنان را تکذیب میکردند، اما آنان لب به شکوه باز نمیکردند.
مؤمنان کسانى هستند که در برابر حوادث هرگز پیمانه صبرشان لبریز نمىگردد، و سخنى که نشان دهنده ناسپاسى و کفران و بىتابى باشد بر زبانشان جارى نمى شود؛ صبر آنها، صبر زیبا و جمیل است.
همانگونه که بیان شد؛ صبر و بردباری از اوصاف برجسته پیام آوران و اولیای الهی است، اما برخی از آنان نمونه بارز شکیباییاند؛ نظیر صبر حضرت ایوب(ع) در برابر رنجهای فراوان، بیماریهای بسیار شدید که موجب شد تا خانواده و بستگان نزدیکش از او فاصله بگیرند، به گونهای که تنها ماند، نه یارای حرکت داشت و نه کسی بود تا او را کمک کند، اما هرگز لب به ناله و شکوه نگشود و جز به خدای متعال به کسی متوسل نشد.[1] شکیبایی حضرت ایوب در برابر حوادث و ناملایمات به اندازهای زیبا و برجسته است که در فرهنگ دینی ما «صبر ایوب» عنوان نمادینی شده که زبانزد خاص و عام است.
صبر یعقوب در فراق یوسف(ع)،[2] صبر پیامبر اسلام(ص) در برابر استهزاء و تکذیب و آزار مخالفان،[3] بویژه تحمل شرایط سخت محاصره در شعب ابیطالب، صبر امام علی(ع) به مدت 25 سال برای صیانت از کیان اسلام،[4] صبر امام حسین(ع) در روز عاشورا[5] و صبر زینب کبری(س) در برابر حوادث روز عاشورا، کوفه و شام.[6]
این نوع صبرها از مصادیق روشن صبر جمیل در تعالیم و آموزههای دینی ما است.
نکتهای که در این موضوع قابل دقت است، این است که اگر کسی سؤال کند در قرآن کریم در داستان حضرت یعقوب(ع) آمده است که وی در فراق یوسف آنقدر گریه کرد که چشمانش را از دست داد، آیا این بیتابی با صبر جمیل در تقابل نیست؟![7] پاسخ آن است که قلب انسان کانون عواطف است، جاى تعجب نیست که در فراق فرزند، اشک انسان جارى شود، این یک امر عاطفى است، آنچه در این مورد مهم است؛ آن است که انسان کنترل خویشتن را از دست ندهد و سخنی بر خلاف رضاى خدا نگوید و یا کاری بر خلاف خواست الهی مرتکب نشود.
از روایات استفاده مى شود همین اشکال را هنگامى که پیامبر اکرم(ص) در مرگ فرزندش ابراهیم اشک مىریخت به آنحضرت گرفتند که شما ما را از بی صبری نهى میکنید، اما خودتان اشک مىریزید؟! پیامبر در جواب فرمود: چشم مىگرید و قلب اندوهناک مىشود، ولى چیزى که خدا را به خشم آورد نمىگویم.[8]
┄┅═✼✿✵💠✵✿✼═┅┄
[1]. جوادی آملی، عبد الله، سیره پیامبران در قرآن، ج 7، ص 73 – 74
[2]. «وَ جاؤُ عَلى قَمیصِهِ بِدَمٍ کَذِبٍ قالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَکُمْ أَنْفُسُکُمْ أَمْراً فَصَبْرٌ جَمیلٌ..»؛ و پیراهن او را با خونى دروغین (آغشته ساخته، نزد پدر) آوردند گفت: «هوسهاى نفسانى شما این کار را برایتان آراسته! من صبر جمیل (و شکیبایى خالى از ناسپاسى) خواهم داشت. یوسف، 18.
[3]. «فَاصْبِرْ صَبْراً جَمیلاً»؛ پس صبر جمیل پیشه کن. معارج، 5.
[4]. «فَصَبَرْتُ وَ فِی الْعَیْنِ قَذًى وَ فِی الْحَلْقِ شَجًا»، شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، محقق، صالح، صبحی، ص 48، هجرت، قم، چاپ اول، 1414ق.
[5]. که در برابر انبوه مشکلات میفرمود: «إلهى رضى بقضائک لا معبود سواک»؛ صدر الدین شیرازى، محمد بن ابراهیم، شرح أصول الکافی، محقق، مصحح، خواجوى، محمد، ج 1، ص 96
[6]. «فَقَالَ ابْنُ زِیَادٍ کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِیکِ وَ أَهْلِ بَیْتِکِ فَقَالَتْ مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلا»؛ ابن زیاد گفت کار خدا را نسبت به برادر و اهل بیتت چگونه دیدى، حضرت زینب فرمود: من جز زیبایى چیزى ندیدم. ابن طاووس، علی بن موسی، اللهوف على قتلى الطفوف، ترجمه، فهرى زنجانی، سید احمد، ص160
[7]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 9، ص 351- 353
[8]. وسائل الشیعة، ج 3، ص 280، «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) فِی حَدِیثٍ قَالَ: لَمَّا مَاتَ إِبْرَاهِیمُ بْنُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) هَمَلَتْ عَیْنُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) بِالدُّمُوعِ ثُمَو قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) تَدْمَعُ الْعَیْنُ وَ یَحْزَنُ الْقَلْبُ وَ لَا نَقُولُ مَا یُسْخِطُ الرَّب».
┄┅═✼✿✵💠✵✿✼═┅┄
@Gharargah_mehshekan
💌
تمام شهر را گشتمــ
ڪہ پیدایتـــــ ڪنمـ اما
نہ خود بودے
نہ چشمے ڪه
شود همتاے چشمانتــ ...
#شهید_قاسم_سلیمانی
┈••~~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~~••┈
@Gharargah_mehshekan
💠 امام صادق علیه السلام:
🔷 به دنبال مونسی بودم تا در پناه آن آرامش یابم آن را در قرائت قرآن یافتم.
📚مستدرک، ج12، ص172
┄┅═✼✿✵💠✵✿✼═┅┄
@Gharargah_mehshekan