eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
619 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "حق امام خمینی(ره)برمردم ایران به روایت حاج قاسم سليمانی" ┈ ••~ ❅❥🌷🕊🌷❥~••┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
🔴 آیا اخلاق، نسبی است؟ عده‌ای معتقدند که به طور کلی اخلاق نسبی است؛ یعنی معیارهای خوب و بد اخلاقی نسبی است و به عبارت دیگر انسان بودن امری است نسبی. معنای نسبیت یک چیز این است که آن چیز در زمانها و مکانهای مختلف تغییر می‌کند: یک چیز در یک زمان، در یک شرایط، از نظر اخلاقی خوب است، همان چیز در زمان و شرایط دیگر ضد اخلاق است؛ یک چیز در یک اوضاع و احوال انسانی است، همان چیز در اوضاع و احوال دیگر ضد انسانی است. این، معنی نسبیت اخلاق است که بسیار به سر زبانها افتاده است. مطلبی است که من اکنون اصل مدّعا را عرض می‌کنم، بعد در اطرافش توضیح می‌دهم و آن این است که اصول اوّلیه اخلاق، معیارهای اوّلیه انسانیت به هیچ وجه نسبی نیست، مطلق است، ولی معیارهای ثانوی نسبی است، و در اسلام هم ما با این مسئله‌ مواجه هستیم... در سیره رسول اکرم‌، یک سلسله اصول را می‌بینیم که اینها اصول باطل و ملغی‌ است؛ یعنی پیغمبر در سیره و روش خودش، در منطق عملی خودش هرگز از این روشها در هیچ شرایطی استفاده نکرده است، همچنانکه ائمه دیگر هم از این اصول و معیارها استفاده نکرده‌اند. اینها از نظر اسلام بد است در تمام شرایط و در تمام زمانها و مکانها. 🛑 سرمایه شیعه‌ ما شیعیان سرمایه‌ای داریم که اهل تسنن این سرمایه را ندارند و آن این است که برای آنها دوره معصوم یعنی دوره‌ای که یک شخصیت معصوم درآن وجود داشته است که از سیره او می‌شود به طور جزم بهره برد، بیست و سه سال بیشتر نیست چون‌ تنها معصوم را پیغمبر اکرم می‌دانند. و درست است که پیغمبر در طول بیست و سه سال با شرایط مختلف بوده است و در شرایط مختلف، بسیار سیره پیغمبر آموزنده است، ولی ما شیعیان همان بیست و سه سال را داریم به علاوه تقریباً 250 سال دیگر. یعنی ما مجموعاً در حدود 273 سال دوره عصمت داریم و از سیره معصوم می‌توانیم استفاده کنیم، از زمان بعثت پیغمبر اکرم تا زمان وفات حضرت امام عسکری علیه السلام یعنی سال 260 هجری. 260 سال که از هجرت می‌گذرد ابتدای غیبت صغری است که عموم دسترسی به امام معصوم ندارند. آن 260 سال به علاوه 13سال از بعثت تا هجرت، تمام برای شیعه دوره عصمت است. در این 273 سال شرایط و اوضاع چندین گونه عوض شده و در تمام این دوره‌ها معصوم وجود داشته است و لهذا ما در شرایط مختلف می‌توانیم روش صحیح را استنباط کنیم. مثلاً امام صادق در دوران بنی العباس هم بوده است در صورتی که دوره‌ای شبیه دوره بنی العباس برای پیغمبر اکرم رخ نداده است. از این جهت سرمایه‌های ما غنی‌تر و جامع تر است. 🔻 اصول ملغی‌: الف. اصل غدر بعضی از اصول را ما می‌بینیم از پیغمبر تا امام عسکری همه آن را طرد کرده‌اند؛ می‌فهمیم که اینها معیارهای قطعی و جزمی است که در همه شرایط باید نفی بشود. آنهایی که می‌گویند اخلاق مطلقاً نسبی است، ما از آنها سؤال می‌کنیم: مثلاً یکی از معیارها که افراد در سیره هاشان ممکن است به کار ببرند همان اصل غدر و خیانت است. اکثریت قریب به اتفاق سیاستمداران جهان از اصل غدر و خیانت برای مقصد و مقصود خودشان استفاده می‌کنند. بعضی تمام سیاستشان بر اساس غدر و خیانت است و بعضی لااقل جایی از آن استفاده می‌کنند؛ یعنی می‌گویند در سیاست، اخلاق معنی ندارد، باید آن را رها کرد. آنچه که علی علیه السلام را از سیاستمداران دیگر جهان- البته به استثنای امثال پیغمبر اکرم- متمایز می‌کند این است که او از اصل غدر و خیانت در روش پیروی نمی‌کند ولو به قیمت اینکه آنچه دارد و حتی خلافت از دستش برود، چرا؟ چون می‌گوید اساساً من پاسدار این اصولم، فلسفه خلافت من پاسداری این اصول انسانی است، پاسداری صداقت است، پاسداری امانت است، پاسداری وفاست، پاسداری درستی است، و من خلیفه‌ام برای اینها، آن وقت چطور ممکن است که من اینها را فدای خلافت کنم؟! نه تنها خودش چنین است، در فرمانی که به مالک اشتر نوشته است نیز به این فلسفه تصریح می‌کند. ب. اصل تجاوز. اصل تجاوز چطور؟ یعنی از حد یک قدم جلوتر رفتن حتی با دشمن. آیا آنجا که اسب ما می‌رود، با دشمن ولو مشرک، حالا که او دشمن است و مشرک و ضد مسلک و عقیده ما، دیگر حدی در کار نیست؟ قرآن می‌گوید حد در کار است حتی در مورد مشرک. می‌گوید: «وَ قاتِلوا فی سَبیلِ اللهِ الَّذینَ یقاتِلونَکمْ وَ لاتَعْتَدوا» «بقره/ 190» ای مسلمانان! با این کافران که با شما می‌جنگند بجنگید ولی‌ «وَ لاتَعْتَدوا». اینجا اساساً سخن از کافر است: باکفار و مشرکین هم که می‌جنگید حد را از دست ندهید. یعنی چه حد را از دست ندهید؟ این را در تفاسیر ذکر کرده‌اند، فقه هم بیان می‌کند: پیغمبر اکرم در وصایای خودشان همیشه در جنگها توصیه می‌کردند، علی علیه السلام نیز در جنگها توصیه می‌کرد- و در نهج البلاغه هست- که وقتی دشمن افتاده و مجروح است و مثلاً دیگر دستی ندارد تا با تو بجنگد، به او کاری نداشته باشید. 📘 سیری در سیرۀ نبوی 🌷 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امام خمینی رحمة الله علیه: تفکیک ناپذیری دین از سیاست را هم در متن سخنرانی بگنجانید!🔰 🔹 من به یاد می آورم که در زمان ریاست جمهوری خود، قصد شرکت در یک مجمع جهانی و ایراد سخنرانی را داشتم. رسم من این بود که متن این نوع سخنرانیها را قبلاً خدمت امام ارائه می‌دادم و می گفتم: «بنده این متن را آماده کرده ام.» تا ایشان اگر نظری داشتند، بیان کنند. 👈 در مورد آن سخنرانی که قرار بود در جمعی از سران کشورها _ که اکثرشان هم غیر مسلمان بودند _ ایراد شود، ایشان به من گفتند: (قضیه ی تفکیک ناپذیری دین از سیاست را هم در متن سخنرانی بگنجانید!) 🔹 من ابتدا تعجب کردم که آخر این قضیه چه مناسبتی دارد؟! اما چون ایشان فرموده بودند، خود را موظف می دانستم آنچه را که خواسته اند، انجام دهم. … بعدها هر چه زمان گذشت، به صحت نظر ایشان، بیشتر معتقد شدم. 🔹همان وقت هم _ بعد از آن که سخنرانی انجام شد و برگشتم _ به دوستانم گفتم: «این فرموده و نظر امام، در ابتدا به نظرم عجیب آمد؛ اما پس از ایراد سخنرانی، فهمیدم که این فکر کاملاً درست بود.» 🔹 تاکید مکرر امام به این خاطر بود که واقعا روی این قضیه، در طول زمان، خیلی کار شده است. یعنی دشمن روی قضیه ی تفکیک دین از سیاست، فراوان کار کرده است و از طرف خودیها هم نسبت به قضیه ی تفکیک ناپذیری خیلی قصور شده است. منبع: مدح خورشید؛ گزیده ای از خاطرات آیت الله سید علی خامنه ای درباره شخصیت حضرت امام خمینی (ره)؛ صفحه ۱۰۴. (در دیدار با روحانیون خوزستان در حوزه ی علمیه ی اهواز ۱۳۷۵/۱۲/۱۸) @Gharargah_mehshekan
🔰 از پیروزی‌های بزرگ این روزهای کشور غافل نشویم! 🔽 این ایام اتفاقات خوبی افتاده که متاسفانه در فضای رسانه‌ای کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ 🔹 اتفاق اول خروج امارات از ائتلاف دریایی ضد ایرانی است و اعلام رسمی آن توسط این کشور یک پیروزی برای ج.ا محسوب می شود. 🔹دومین اتفاق انتخاب ایران به عنوان یکی از نواب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که این امر خود نتیجه تعاملات جدید میان ایران و عربستان می باشد. 🔹 اتفاق سوم انتخاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل است که با واکنش منفی و ناراحتی شدید رژیم صهیونیستی مواجه شده است. 🔹 اتفاق چهارم ریاست ایران بر کمیته اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل است که بدجور پوز ضدانقلاب را کش آورده است! 🔹 اتفاق پنجم حل و فصل اختلافات چندساله ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی، پرداخت بدهی ایران به این کشور و قرارداد جدید واردات گاز از این همسایه شمالی پس از خرابکاری فاجعه بار دولت روحانی و وزارت زنگنه است. 🔹 اتفاق ششم حضور رسمی ایران در نشست بریکس و دوستان است که بزودی زمینه آغاز مراحل عضویت ج.ا. را در این اتحادیه فراهم خواهد ساخت. 🔹 اتفاق هفتم سفر بسیار مهم آقای رئیسی به اندونزی و قراردادهای بسیار مهم اقتصادی با این کشور است. 🔹 اتفاق هشتم سفر مهم و راهبردی آقای رئیسی به سوریه، انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی و.. با این کشور و سرعت گرفتن حضور اقتصادی و فرهنگی ج.ا. پس از سالها کارشکنی اصلاح طلبان و اعتدالیون و ضررهای جبران ناپذیر این کارشکنی ها برای کشور بود. 🔹 نهمین اتفاق مثبت بازگشت مقتدرانه سوریه به اتحادیه عرب بعد از 12 سال و اعلام رسمی شکست توطئه ضدایرانی در جنگ علیه این کشور می باشد. 🔹 دهمین اتفاق اما شدت گرفتن فرایند دلارزدایی از ارتباطات تجاری ایران با چندین کشور طی دو ماه گذشته و کند شدن هرچه بیشتر ابزارهای تحریمی رژیم آمریکا علیه ایران است. 🔹 یازدهمین اتفاق تکمیل شدن فرایند عضویت ایران در شانگهای و فرصت های بزرگ اقتصادی این عضویت است. 🔹و.. حواسمان باشد که دیپلماسی مقتدرانه ج.ا. علی رغم برخی ضعف ها و انتقادات، با اتکا به قدرت مقاومت، به نقطه پیروزی های بزرگ رسیده و نباید اجازه داد رسانه های جریان مفسدین اقتصادی سیاسی کشور در همراهی با ضدانقلاب، این دستاوردهای مهم را از مقابل چشمان افکار عمومی کشور دور کنند. ✍️ حمید رسایی @Gharargah_mehshekan
بِشُمارید این دقایــــــــق را اتفاقی بزرگ در پیش است در دل ظالمـــان این دنیــــا موجی از اضطراب و تشویش است 1..... این شروع دقیقــــــه‌ی اول روی سَکوست موشک آماده می‌خروشند بر اریکه‌ی ظلم یا علی (ع)، مردمـــانِ آزاده 2..... این شروع دقیقــه‌ی دوم وعده‌ی انتقام شد نزدیک درنوردیده آسمان‌هــــــــا را موشک قَهر ما پس از شلیک 3..... این شروع دقیقـــــــــــــه‌ی سوم آسمان درهم است و طوفانی‌ست ما پیِ انتقـــــــــــام آمده‌ایم... این صدایِ خودِ سلیمانی‌ست 4..... این شروع دقیقــه‌ی چارُم در همه سرزمین اشغــــالی دارد آماده می‌شود به دفاع گنبـــــــدِ آهنیـــــنِ پوشالی 5..... این شروع دقیقـــــه‌ی پنجم هر سِپَر، هر دفاع شد تعطیل لحظه‌ی انتقام افتاده‌ست لرزه در بند بند اسراییــل 6..... این شروع دقیقـــه‌ی ششم است گنبــــد آهنیـــــن شده نابــــــــود آل صهیون همه به فکر فــرار مانده تا مرگ فرصتی محدود 7..... در شروع دقیقـــه‌ی هفتم از تلاویو اثر نمانده به جا هر نفس می‌رسد به گوش همه بانگ تکبیــــــــر مسجد الاقصی الله اکبر، الله اکبر✌️ ✍️ احمدرفیعی وردنجانی @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چرا گاهی با اینکه سالهاست می خوانیم، تاثیر مثبتش را حس نمی کنیم؟ ✅ برخی افراد در ، مسئله ی حل نشده را حل می‌کنند و یا گمشده‌ای را پیدا می‌نمایند! با این وضع می‌خواهند برایشان سازندگی هم داشته باشد؟! 🛑 می‌گویند: من بیست سال است که به‌جا می‌آورم، تقرّب کو؟ قرب کو؟ همانجایی که بودیم هستیم! 🍀 این درست مثل این است که ما غذا را بجویم ولی فرو نبریم؛ بلکه در یقه و آستین خود بریزیم! ❌ مثل بعضی از بیماران که قرص و یا دوای خود را جلوی دکتر در دهان می‌گذارند ولی بعد آن را دور می‌ریزند. خوب معلوم است که این مریض، خوب نمی‌شود! ✨وقتی انسان را بر سر زبان آورد و این را فرو نبرد، مثل این است که دارو را در دهان گذاشته و بعد آن را بیرون ریخته است. 🚫 خوب این ی که پایین نرفت، در انسان تأثیر نگذاشته و نفوذ نمی‌کند... ⁉️ انسان با چه کرده که با او چه کند؟ 👤 از بیانات مرحوم آیت الله حائری شیرازی @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۰ دقیقه تأخیر 🔷 مرحوم امام خمینی، دریکی از روزهای پایانی عمر، هنگام خواب به یکی از نزدیکان فرمود: اگرخوابم برد، اول وقت براي نماز بیدارم کنید سپس به خواب عمیقی فرو رفتند. وقت نماز که شد ، آن فرد بـا خود گفت: اسـتراحت پس از عمل جراحی برای امـام مفیـد است ، کمی صبر میکنم وقتی سِرُم تمـام شـد، ایشان را بیدار می کنم. چنددقیقه‌ای گذشت که امام چشمان خود را گشود و پرسـیدند:وقت نمـازشـده است؟ آن شخص مراقب گفت:بله امـام فرمودند:پس چرا بیدارم نکردی؟ عرض کرد : ۱۰ دقیقه بیشتر از وقت نماز نگذشـته است امام ، فرزندش ، آقاسـید احمـد را صـدا زده و با ناراحتی زیاد فرمودند: ازاول عمرم تابه‌حال، نمازهایم را اول وقت خوانده‌ام. الان که پایم لب گور است ، چرا باید ده دقیقه تأخیر بیفتد؟؟! 📚فوائدنمازاول وقت،اسدالله ربانی، ص۴۴ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ┈┈••✾•🌟🍃🌸🍃🌟•✾••┈┈ 📣 🌟 برنامه های تابستانی 🌷 پایگاه شهید چمران ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ ♦️ برای اطلاع از شرایط کلاس ها و دریافت برگۀ ثبت نام، می توانید هر روز از ساعت 18 تا 22 به پایگاه مراجعه نمایید یا با شماره 09196654380 تماس بگیرید. ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 🎉 افتتاحیۀ برنامه ها 🎉 🗓 سه شنبه 30 خرداد 🔷 با اقامۀ نمازجماعت مغرب و عشا ┈┈••✾•🌟🍃🌸🍃🌟•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 کارگاه آموزشی 💕 دو کوچه قبل از بله 👈 جلسۀ بیست و چهارم 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
💢 کارگاه آموزشی 💕 دو کوچه قبل از بله 👈 جلسۀ بیست و چهارم 🗓 جمعه 12 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
استاد رجایی.mp3
19.02M
🎧🎧 🔷 مواردی که برای رفع اضطراب در خواستگاری می توان رعایت کرد. 🔰 تفاوت داغ و پخته ✅ فرمود: خوشا به حال جوانی که پیر باشد! 👤 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید طاهری 🔷 بزرگسالان 🗓 شنبه 13 خرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan