eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
636 دنبال‌کننده
26هزار عکس
3.8هزار ویدیو
218 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 جمعه 31 شهریور 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
🍀 ورقی از کتاب 🔰 كلیاتی در مسألۀ جنگ و صلح از نظر فقه اسلامی چگونه شد امام حسن علیه السلام با معاویه صلح كرد؟ مخصوصاً كه مقایسه ای به عمل می آید میان صلح امام حسن با معاویه و جنگیدن امام حسین با یزید و تسلیم نشدن او به یزید و ابن زیاد. به نظر می رسد برای كسانی كه زیاد در عمق مطلب دقت نمی كنند این دو روش متناقض است، و لهذا برخی گفته اند اساساً امام حسن و امام حسین دو روحیۀ مختلف داشته اند و امام حسن طبعاً و جنساً صلح طلب بود برخلاف امام حسین كه مردی شورشی و جنگی بود. بحث ما این است كه آیا اینكه امام حسن قرارداد صلح با معاویه امضا كرد و امام حسین به هیچ وجه حاضر به صلح و تسلیم نشد، ناشی از دو روحیۀ مختلف است كه اگر فرض كنیم در موقع امام حسن امام حسین قرار گرفته بود و به جای امام حسن امام حسین می بود، سرنوشت چیز دیگری می بود و امام حسین تا قطره ی آخر خونش می جنگید، و همین طور اگر در كربلا به جای امام حسین امام حسن می بود جنگی واقع نمی شد و مطلب به شكلی خاتمه می یافت؟ یا این مربوط به شرایط مختلف است؛ شرایط در زمان امام حسن یك جور ایجاب می كرد و در زمان امام حسین جور دیگری. برای اینكه راجع به شرایط مختلف بحث كنیم باید مبحثی را مطرح نماییم، و معمولاً كسانی كه بحث كرده اند وارد همین مبحث شده اند كه شرایط زمان امام حسن با شرایط زمان امام حسین اختلاف داشت و واقعاً مصلحت اندیشی در زمان امام حسن آنچنان ایجاب می كرد و مصلحت اندیشی در زمان امام حسین اینچنین. البته ما هم این مطلب را قبول داریم و بعد هم روی آن بحث می كنیم ولی قبل از آنكه این مطلب را بحث كنیم یك بحث اساسی راجع به دستور اسلام در موضوع جهاد لازم است، چون هر دو بر می گردد به مسألۀ جهاد: امام حسن متاركه كرد و صلح نمود و امام حسین متاركه نكرد و صلح ننمود و جنگید. پس ما كلیات اسلام در باب جهاد را بیان می كنیم- كه ندیده ایم كسانی كه در باب صلح امام حسن بحث كرده اند این جهات را وارد شده باشند- بعد وارد این مسأله می شویم كه صلح امام حسن روی چه حسابی بوده و جنگ امام حسین روی چه حسابی؟ 🔰 پیغمبر اكرم و صلح و بعد خواهیم دید كه این اساساً اختصاص به صلح امام حسن ندارد، خود پیغمبر اكرم در سالهای اول بعثت تا آخر مدتی كه در مكه بودند و نیز ظاهراً تا سال دوم ورود به مدینه، روششان در مقابل مشركین روش مسالمت است؛ هرچه از ناحیۀ مشركین آزار و رنج و ناراحتی می بینند و حتی بسیاری از مسلمین در زیر شكنجه می میرند و مسلمین اجازه می خواهند كه با اینها وارد جنگ بشوند و می گویند دیگر بالاتر از این چیزی نیست، از این بدتر می خواهد وضع ما چه بشود، به آنها اجازه نمی دهد و حداكثر به آنان اجازۀ مهاجرت می دهد كه از حجاز به حبشه مهاجرت می كنند. ولی وقتی كه پیغمبر اكرم از مكه مهاجرت می كنند و به مدینه می روند، در آنجا آیه نازل می شود: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اَللّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» [حج/39] خلاصه اجازه داده شد به این كسانی كه تحت شكنجه و ظلم قرار گرفته اند كه بجنگند. 🛑 آیا اسلام دین جنگ است یا دین صلح؟ اگر دین صلح است، تا آخر باید آن روش را ادامه می دادند و می گفتند اساساً جنگ كار دین نیست، كار دین فقط دعوت است، تا هرجا كه پیش رفت رفت، هر جا هم نرفت نرفت؛ و اگر اسلام دین جنگ است پس چرا در سیزده سال مكه به هیچ وجه اجازه ندادند كه مسلمین حتی از خودشان دفاع كنند، دفاع خونین؛ یا اینكه نه، اسلام، هم دین صلح است و هم دین جنگ، در یك شرایطی نباید جنگید و در یك شرایطی باید جنگید. باز ما حضرت رسول را می بینیم كه در همان دورۀ مدینه هم در یك مواقعی با مشركین یا با یهود و نصاری می جنگد و در یك مواقع دیگر حتی با مشركین قرارداد صلح می بندد، همچنان كه در حدیبیه با همین مشركین مكه كه اَلَدُّ الخصام پیغمبر بودند و از همه دشمن های پیغمبر سرسخت تر بودند، علیرغم تمایل تقریباً عموم اصحابش قرارداد صلح امضا كرد. باز در مدینه می بینیم پیغمبر با یهودیان مدینه قرارداد عدم تعرض امضا می كند. این حساب چه حسابی است؟ 📘 سیری در سیرۀ ائمۀ اطهار 🌷 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✼✿🌿🌷🌿✿‍✼═┅┄ 💢 مسابقۀ کشوری ✨ «ستاره های محله ما . . . » 🔺 ویژه هفته دفاع مقدس سال مهار تورم و رشد تولید (1402) 🔸 شرکت از سراسر کشور، بدون محدودیت سنی 🔸 به 14 نفر برگزیده به قید قرعه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به دینار عراقی تقدیم خواهد شد. 🔹 احتمال افزایش برگزیدگان وجود دارد. 👇 لینک ورود به مسابقه 👇 https://digiform.ir/w2346988cمهلت ارسال تا هفتم مهر ┄┅═✼✿🌷✿‍✼═┅┄ شهر مقدس قم، ناحیه بسیج امام حسین علیه السلام، حوزه چهار شهید ورزنده ┄┅═✼✿🌿🌷🌿✿‍✼═┅┄ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
━━*.:✿*﷽*✿.:*━━ ✾ إنا لله و إنا إلیه راجعون ✾ سلام علیکم بدینوسیله درگذشت مرحوم حسین متقیان پور پدربزرگ برادر محمد محمدی ارهانی را به اطلاع می رسانیم. 🔻مراسم سوم و هفتم ◾️ پنجشنبه ۶ مهر ساعت ۱۵:۳۰ در حسینیه زینبیه واقع در خیابان آذر ، خیابان برقعی برگزار می‌گردد. 💠 رحِمَ الله مَن یَقرأ الفاتحة مع الاخلاص و الصلوات @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید 🔶🔹 ما می‌خواهیم مستعمره باشیم!‼️ استعمار، استعمار است اما در مبانی و روش‌های جدیدش کاری کرده که ملت‌ها خودشان بخواهند مستعمره باشند؛ اما چگونه؟! 🔴 «با تکنولوژی‌های سایبری جامعه‌سازی کن، مردم را کنترل کن» ⤴️ همین یک جمله، مبنای کنترل امروزی است. ⬅️ سایبرنتیک، دانشی که سطح تام کنترل را برای استعمارگران تدوین و ارائه کرده است ... و‌ مافیایی که علی‌رغم شکل دادن بزرگترین جریان مافیایی تاریخ بشر، اصلا نامش را هم نشنیده‌اید: مافیای اطلاعات‼️ 🔴 جنگ امروز ما، جنگی برای آزاد کردن ذهن شما از چنگال مافیایی است که شما را برای خودتان نیز آنگونه که می‌خواهد تعریف می‌کند، نه آنگونه که واقعاً هستید. @Gharargah_mehshekan
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⚠️رسانه چگونه ما رو مسحور و مسخ میکنه...‼️ 🔴 این پنج دقیقه تحلیل بی نظیر آقای محسن ولدی بر فیلم پینوکیو رو ببینید! •┈┈••••✾•🌿🎞🌿•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ عبد صالح خدا اصل ولی فقیه است... ┈ ••~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~••┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 ظاهر بی‌هدفی، ولنگاری و باطن آن شعلهٔ جهنم است! 🔻 یک وقت انسان هدفی دارد، راهش را بلد نیست، این می‌شود ضالّ؛ یک وقت اصلاً بی‌هدف است، نمی‌داند کجا برود، چه کار انجام بدهد، این می‌شود غاوی. 🔸 غوایت، باطنی دارد که دوزخ است، ظاهری دارد که ولنگاری است. این ولنگاری مستحضرید که کلمهٔ بسیط نیست، مرکّب است، یعنی کسی که انگارهٔ او، انگیزهٔ او، وهم او وِل بودن است، به او می‌گویند ولنگار. ‼️ این‌ها که بی‌هدف‌اند، فردا بی‌هدفی را ملاقات می‌کنند؛ «فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً». غوایت و بی‌هدفی را می‌بینند؛ حالا بی‌هدفی چیست، چطور دیده می‌شود، اینکه می‌گویند جزا عین عمل است از این آیات به‌خوبی برمی‌آید. 🔺 آدمِ ولنگار در حقیقت ول بودن را، بی‌هدفی را فردا می‌بیند. این بی‌هدفی، در دنیا ول بودنِ اوست، در آخرت شعلهٔ جهنم است. این همان است، به آن صورت در آمده. 👤 🎙 | آیهٔ ۵۹ #️⃣ پ.ن: گاهی حواسمان نیست، یکدفعه سرمان را از گوشی بالا می‌آوریم و می‌بینیم چند ساعت بی‌هدف در فضای مجازی وقت تلف کرده‌ایم! حواسمان باشد ولنگار مجازی نباشیم! •┈┈••••✾•🌿🎞🌿•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan