•┄✮بِـسْـمِاللّٰهِالࢪَّحمنِالࢪَّحیمْ✮┄•
سلام و خدا قوت خدمت شما سروران گرامی☺️✋
☀️صبح زیباتون به کام دلتون 😊
الهی که حالتون خوب و خوش و خرم باشه..
🤲با آرزوی بهترینها برای تک تک شما خوبان ، ان شاءالله آخر هفته خوبی در کنار عزیزانتون داشته باشید✨
🌺🍃🌺🍃🌺🍃
رَضِیَ اللهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ...✨ / بینه ۸
هم خدا از آنها راضی است، و هم آنها از خدا .
☜ دل ڪندن از تمــامِ دوستــداشتنـیهاےِ
غیــرِتـــو و رنـجِ طاعـت را به جــان خریــدن ...
مـیارزد ، مـیارزد ؛
به یڪ تبسـمِ همچـون شڪرِ تــو بار پروردگارم...♥️
#تنهامسیراستانگیلان💞
🌹@Gilan_tanhamasir
45.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📣فیلم سرود زیبای #درد_آشنا
با موضوع : دهه کرامت
کاری از دهه هشتاد و نودی های #لنگرود
حتما از لینک زیر فایل با کیفیت را با لذت تماشا کنید
https://aparat.com/v/OIzFy
#ارسالی
#انتشار_حداکثری
🌹@Gilan_tanhamasir
21.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اعلام برنامه
🔹اجتماع بزرگ خانواده ایرانی
همراه با مسابقات مهیج خانوادگی،وبرنامه های مفرح فرهنگی
🖌باحضور خانواده محترم طلبه شهید آرمان علی وردی.
📅جمعه ۵خردادماه ۱۴۰۲
#خانواده_ایرانی
#اجتماع_لنگرودی_ها
#انتشار_حداکثری
🌹@Gilan_tanhamasir
#ارسالی
🎊جشن میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)
🔸زمان: جمعه ۵خرداد ساعت ۴ عصر
🔸مکان: ساحل زیبای رودسر
🌹@Gilan_tanhamasir
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 بخش هفتم مستند #آن_مرد_بسیار ....
❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت
عنایت ویژه از طرف حضرت معصومه سلام الله علیها
🌹@Gilan_tanhamasir
تنهامسیریهای استان گیلان🌳
📷 بخش هفتم مستند #آن_مرد_بسیار .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت عنایت ویژه
لطفا هر کسی کانالی داره این مجموعه رو حتما برای مخاطبینش به طور مرتب بذاره.
خدا میدونه که چقدر اثر تربیتی خوبی داره. از هزار تا کتاب و سخنرانی میتونه اثرگذارتر باشه...🌹
ممنونم
#تفسیر
#یک_آیه_یک_نکته
📚تفسیر نور (محسن قرائتی)
✨آیه «۱۰۲» سوره بقره
❇️ وَ اتَّبَعُوا مٰا تَتْلُوا الشَّیٰاطِینُ عَلیٰ مُلْکِ سُلَیْمٰانَ وَ مٰا کَفَرَ سُلَیْمٰانُ وَ لٰکِنَّ الشَّیٰاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النّٰاسَ السِّحْرَ وَ مٰا أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَکَیْنِ بِبٰابِلَ هٰارُوتَ وَ مٰارُوتَ وَ مٰا یُعَلِّمٰانِ مِنْ أَحَدٍ حَتّٰی یَقُولاٰ إِنَّمٰا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاٰ تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمٰا مٰا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ مٰا هُمْ بِضٰارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاّٰ بِإِذْنِ اللّٰهِ وَ یَتَعَلَّمُونَ مٰا یَضُرُّهُمْ وَ لاٰ یَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرٰاهُ مٰا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ خَلاٰقٍ وَ لَبِئْسَ مٰا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کٰانُوا یَعْلَمُونَ
✅ و (یهود) از آنچه شیاطین در عصر سلیمان بر مردم می خواندند پیروی می کردند و سلیمان کافر نشد (و هرگز دست به سحر نیالود)؛ ولی شیاطین کفر ورزیدند؛ و به مردم سحر آموختند و (نیز یهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پیروی کردند. حال آنکه آن دو به هیچ کس چیزی (از سحر) یاد نمی دادند، مگر این که (از پیش به او) می گفتند: «ما وسیله آزمایشیم کافر نشو او سوءاستفاده نکن»، ولی آنها از آن دو فرشته، مطالبی را می آموختند که بتوانند به وسیله آن، میان مرد و همسرش جدایی بیفکنند؛ در حالی که هیچ گاه نمی توانند بدون اجازه خداوند، به کسی زیان برسانند. آنها مطالبی را فرا می گرفتند که به آنان زیان می رسانید و نفعی نمی داد. به یقین می دانستند هر کسی خریدار این گونه متاع باشد. در آخرت بهره ای نخواهد داشت و چه بد و ناپسند بود آنچه خود را به آن فروختند، اگر می دانستند؛
#انسباقرآن
🌹@Gilan_tanhamasir
تنهامسیریهای استان گیلان🌳
#تفسیر #یک_آیه_یک_نکته 📚تفسیر نور (محسن قرائتی) ✨آیه «۱۰۲» سوره بقره ❇️ وَ اتَّبَعُوا مٰا تَتْل
🔰نکته ها:
🔸آنچه از روایات استفاده میشود آن است که حضرت سلیمان علیه السلام برای جلوگیری از انحراف یا سوء استفاده، دستور داد اوراق ساحران را جمع آوری و نگهداری کنند.
🔸ولی گروهی به آن نوشتهها دست یافته و مشغول تعلیم و اشاعه سحر در میان مردم شدند. آنان حتّی معجزات حضرت سلیمان را سحر معرّفی کرده و پیامبری او را منکر شدند. و برخی از بنی اسرائیل نیز به جای پیروی از تورات به سراغ سحر و جادو رفتند.
🔸این کار چنان شهرت و گسترش یافت که یهود زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز سلیمان را ساحری زبردست میدانستند و او را به عنوان پیامبر نمی شناختند!
▫️ ۱). سحر، به فن ظریف و دقیقی گفته میشود که امور را از مسیر عادّی خود منحرف میسازد. وگاهی سحر به معنی خدعه، و باطل را در شکل و قالب حقّ آوردن، آمده است.
✨این آیه، گناه و انحراف رها کردن تورات و پیروی از شیاطین سحرآموز را بیان میکند که یهود به جای تورات از آنچه شیاطین در زمان سلیمان بر مردم میخواندند، پیروی میکردند.
🔹آنان برای توجیه کار خویش، نسبت سحر به سلیمان نیز میدادند، در حالی که سلیمان مرد خدا بود و کارش معجزه، و شیاطین در جهت مخالف او و کارشان سحر بود.
🔹علاوه بر آنچه گذشت، یهود از منبع دیگری نیز به سحر دست یافتند. بدین طریق که خداوند دو فرشته را به نام «هاروت» و «ماروت» به صورت انسان در شهر «بابل» در میان مردم قرار داد که روش ابطال و خنثی سازی سحر و جادو را به آنان بیاموزند.
🔹امّا برای اینکار لازم بود ابتدا آنان را با سحر آشنا سازند. چون انسان تا فرمول ترکیبی چیزی را نداند، نمی تواند آنرا خنثی نماید. لذا فرشته ها، ابتدا طریق سحر و سپس طریقه ابطال آن را میآموختند و قبل از آموزش با شاگردان خود شرط میکردند که از آن سوء استفاده نکنند و می گفتند: این کار مایه ی فتنه و آزمایش است، مبادا در مسیر خلاف بکار گیرید.
🔹امّا یهود از آن آموزش سوء استفاده نموده و از آن برای مقاصد ناشایست بهره بردند و حتّی برای جدایی میان مرد و همسرش بکار گرفتند.
✨قرآن در اینجا نکته ای را یادآور میشود که جای دقت و تأمل است. میفرماید: ساحر با داشتن علمِ سحر، از دایره ی قدرت الهی خارج نیست و بدون اراده ی خدا قادر به انجام کاری نیست و به کسی نمی تواند ضرری برساند، ولی از آنجایی که خداوند برای هر چیز اثری قرار داده است، سحر و جادو نیز میتواند اثرات سویی داشته باشد که از آن جمله تأثیر آن بر روابط زناشویی و خانوادگی است.
#انسباقرآن
🌹@Gilan_tanhamasir
تنهامسیریهای استان گیلان🌳
🔰نکته ها: 🔸آنچه از روایات استفاده میشود آن است که حضرت سلیمان علیه السلام برای جلوگیری از انحراف ی
💠پیام ها:
۱-در حکومت حقّ و زمامداری حاکم الهی نیز همه ی مردم اصلاح نمی شوند، گروهی کجروی میکنند. «وَ اتَّبَعُوا مٰا تَتْلُوا الشَّیٰاطِینُ عَلیٰ مُلْکِ سُلَیْمٰانَ»
۲-شیاطین، در حکومت سلیمان نیز بیکار نمی نشینند و پی درپی القای سوء میکنند. «مٰا تَتْلُوا الشَّیٰاطِینُ عَلیٰ مُلْکِ سُلَیْمٰانَ»
۳-حکومت، با نبوّت منافات ندارد. برخی انبیا حکومت داشته اند. «مُلْکِ سُلَیْمٰانَ»
۴-ساحران برای مقدّس جلوه دادن و توجیه کار خود، سلیمان را نیز ساحر معرّفی میکردند. «وَ مٰا کَفَرَ سُلَیْمٰانُ»
۵-خداوند، از مقام انبیا در برابر تهمت دیگران دفاع میکند. «وَ مٰا کَفَرَ سُلَیْمٰانُ»
۶-تعلیم و تعلّم و اِعمال سحر، در ردیف کفر است. «کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النّٰاسَ السِّحْرَ»
۷-برای مقابله با علوم مضرّ و عقاید انحرافی، آگاهی صالحان از آنها لازم است.
«مٰا أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَکَیْنِ»
۸-در مقام تعلیم، معلّم باید نسبت به کاربردهای منفی علوم هشدار دهد. «وَ مٰا یُعَلِّمٰانِ... حَتّٰی یَقُولاٰ... فَلاٰ تَکْفُرْ»
۹-انسان در بین دو آموزش قرار داد: هم وساوس شیطانی؛ «یُعَلِّمُونَ النّٰاسَ السِّحْرَ» و هم الهامات الهی. «وَ مٰا یُعَلِّمٰانِ»
۱۰-فرشتگان نیز میتوانند معلّم انسانها شوند. «مٰا یُعَلِّمٰانِ... حَتّٰی یَقُولاٰ»
۱۱-گاهی علم و دانش، وسیله آزمایش است. «إِنَّمٰا نَحْنُ فِتْنَةٌ»
۱۲-تفرقه انداختن میان زن و شوهر، کاری شیاطینی و در حدّ کفراست. «فَلاٰ تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمٰا مٰا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ... »
۱۳-دانش و آموزش همیشه مفید نیست، گاهی مضرّ و زیان آور نیز میباشد.
«یَتَعَلَّمُونَ مٰا یَضُرُّهُمْ وَ لاٰ یَنْفَعُهُمْ»
۱۴-سحر و جادو واقعیّت دارد و در زندگی انسان مؤثّر است. «یُفَرِّقُونَ بِهِ... »
۱۵-ساحر دست به کارهایی میزند، ولی تمام تأثیر و تأثرات زیر نظر خداست.
می توان از طریق پناه بردن به خداوند و استعاذه و توکّل و دعا و صدقه از توطئهها نجات یافت. «وَ مٰا هُمْ بِضٰارِّینَ»
۱۶-ساحران شاید به پول و شهرتی برسند، ولی در قیامت بهره ای ندارند. «مٰا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ خَلاٰقٍ»
۱۷-کسی که به سراغ تفرقه اندازی و سحر میرود، انسانیّت خود را از دست میدهد. «لَبِئْسَ مٰا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ»
#انسباقرآن
🌹@Gilan_tanhamasir
#تلنگری💥
پیش از آنکه منزل را عوض کنید ، آرزوهای مرده ها را عملی کنید!
آنان آرزو می کنند که حتی برای یک لحظه به دنیا برگردند و عملی مورد رضایت خدا انجام دهند.
شیخ رجبعلی خیاط🌱