🌿 آیتالله #بهاءالدینی (ره) :
سعی کنید پایتان را از ڪشتی حضرت
#سیدالشهدا علیهالسلام بیرون نگذارید
و دائمــاً به امری از امور دستگاه
#امـام_حسیـــن علیهالسلام مشغول باشید
تا بواسطه آن از همه شیعیـان دستگیری
شود والا حسـاب و ڪتـاب آن طـرف،
#قیامت دقیقتر از این حـرفهاست.
#آیت_الله_بهاءالدینی
#موعظه_بزرگان
#درس_اخلاق
#راهکارهای_معنوی
🌷 آيت الله #ناصری :
✍ من معتقدم این خیمه های عزایی که در خانه ها و جاهای دیگر می زنند ، حکم #حرم امام حسین(عليه السلام) را دارد . این جلسات هم همان حکم را دارد .
👌 همان طور که حرم #امام_حسین (عليه السلام) جای استجابت دعا است این مجالس هم جای استجابت دعاست ، ملائکه در این جلسات حاضرند و دعاها را آمین می گویند.
#آیت_الله_ناصری
#موعظه_بزرگان
#درس_اخلاق
#راهکارهای_معنوی
🌿🌾🌿
نیایش صبحگاهی 🌸🍃
🌸خدایا آنگونه زندهام بدار
که نشکند دلی از زنده بودنم
و آنگونه بمیرانم
که کسی به وجد نیاید از نبودنم...
🌸خداوندا تو را ستایش میکنم زیرا وقتی در تنگنا بودم و تو را طلبیدم فریاد برآوردم و از تو کمک خواستم تو به دادم رسیدی
🌸خدایا رحمت و محبت تو دائمی است آنانی که به تو امیدوارند هرگز سرافکنده نخواهند شد
🌸آمیـن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸فرماندهٔ عشق، یار محبوب تویی
✨معبود تویی، کمال مطلوب تویی
🌸ای نام تو بهترین سرآغاز مرا
✨آرامش جان هر دل آشوب تویی
🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
✨ الــهـــی بــه امــیــد تـــو
#سلام_آقای_من
🍃🌸انصـاف نباشـد کہ در این شـهر درنـدشـت
🌸🍃ضـرب الـمثـل سـوزن در ڪاه، تـو باشی
العجل فقط بیا آقاجان 😔💔
🌹تعجیل درفرج #پنج صلوات🌹
1(4).mp3
1.27M
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸
تجدید عهد روزانه با امام زمان (عج) 🤍
#دعای_عهد ❤️
با صدای استاد : 👤فرهمند
🌤 الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج 🌤
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸شروع صبحتون معطر به ذکر شریف
🌸صلوات بر حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 🌸
و خاندان پاک و مطهرش 🌸
🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
🌸وَ آلِ مُحَمَّدٍ
🌸وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
✅فکر میکردم سالخوردهتر که شود، از عبادتش کم میشود. مقداری استراحت خواهد کرد.
٩٠ ساله شد، اما عبادتش کم نشد که هیچ، انگار عاشقتر هم شده بود.
💢اگر کار روزمرهای پیش میآمد، محال بود از عبادتش بهخاطر آن کار بکاهد.
از خوردن و خوابیدن میزد تا به عبادتش برسد.
💢یکیدو ساعت پیش از فجر بیدار بود و به مناجات و استغفار مشغول میشد.
💢تا صبحانه، بهاختلاف فصل، حدود ۵ یا ۶ ساعت عبادت میکرد.
💢نماز ظهر و عصر با تعقیباتش دو ساعت و نیم طول میکشید. سه ساعت و نیم هم وقتش صرف نماز مغرب و عشا، دعاها و نافله میشد.
💢بعد از رحلتشان، حساب کردم، دیدم یازده ـ دوازده ساعت در روز به عبادت مشغول بود.
به مطالعهاش، به تدریسش،
💢به کارهای خانواده هم میرسید و از هیچکدام بازنمیماند.
💢خوب که فکر میکردم، میدیدم بیراه نبود وقتی میگفت:
«در طول شبانهروز، وقت کم دارم.»
(این بهشت، آن بهشت، ص۶١و۶٢؛ بر اساس خاطرۀ حجتالاسلام و المسلمین علی بهجت)
#آیت_الله_بهجت
چهارده گانه از عالم عارف حضرت آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی(نخودکی)(ره)
اول: آنکه نمازهای یومیه خویش را در اول وقت آنها به جای آوری.
دوم: آنکه در انجام حوایج مردم، هرقدر که میتوانی بکوشی و هرگز میندیش که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست، زیرا اگر بنده خدا در راه حق، گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.
سوم: آنکه سادات را بسیار گرامی و محترم شماری و هرچه داری، در راه ایشان خرج و صرف کنی و از فقر در این کار پروا منمایی. اگر تهیدست گشتی، دیگر تو را وظیفهای نیست.
چهارم: از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوا و پرهیز پیشه خود ساز.
پنجم: به آن مقدار تحصیل کن که از قید تقلید وارهی.
ششم: بدانکه انجام امور مکروه، موجب تنزل مقام بنده خدا میشود و به عکس، اتیان مستحبات، مرتبه او را ترقی میبخشد.
هفتم: بدانکه در راه حق و سلوک این طریق، اگر به جایی رسیدهام، به برکت بیداری شبها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولی اصل و روح همه این اعمال، خدمت به ذراری ارجمند رسولاکرم(صلی الله علیه و آله) است.
هشتم: عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد، باقی درست است. عمده همّ حقیر، اصلاح قلب است و ذکر «یا حی و یا قیوم» سحرگاه برای همین است.
نهم: بینالطلوعین را به چهار قسمت تقسیم کنید: یکی اذکار و تسبیح، دیگر ادعیه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکری در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتی بودهاید، شکری کنید؛ و اگر خدای نکرده ابتلا به معصیتی یافتهاید، استغفار کنید.
دهم: دیگر آنکه هر روز صدقه دهید، ولو به وجه مختصر. شبها قدری در بیاعتباری دنیا و انقلاب آن فکر نمایید و ملاحظه کنید که دنیا با اهل دنیا چگونه سلوک میکند.
یازدهم: در مورد ذکر، در آغاز چند صلوات فرستاده و دل را حاضر کنید و بعد مشغول ذکر شوید.
دوازدهم: برای توفیق تهجد و گشایش در کار؛ هر صبح از تلاوت قرآن مجید مخصوصاً یس غفلت منما.
سیزدهم: حرارتی که بر اثر مصاحبت با مردان بد و شرور در مزاج آدمی پدید میآید، جز بهوسیله سردی و برودت مصاحبت با نیکان و مردم صالح زایل نمیگردد.
چهاردهم: بزرگان خیلی بر احتراز از مجالست با منکرین تأکید دارند و گفتهاند ضرری که یک وسوسه به وجود میآورد، در طول سالهای دراز ممکن نیست بتوان آن را رفع کرد.
منبع: اقتباس از نامههای عرفانی از کتاب نشان از بینشانها
#نخودکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچهها با امام حسین "؏" رفیق باشید
امام حسین حفظتون میکنه . . 🖤
#ماه_محـــرم
#امام_حسین"؏"
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
🔻 آیتالله العظمی بهجت رحمه الله علیه
🔹بعد از شهادت حضرت حسینبنعلی، سیدالشهداء علیهماالسلام حضرت زینب سلاماللهعلیها در اسارت آنچنان مردانه خطبه میخواند که گویی در تخت سلطنت قرار دارد. امام سجاد علیهالسلام در حال اسارت و درحالیکه غُل جامعه به گردن داشت، به سائل، شاهانه کمک میکند. ما چنین بزرگانی داریم که همه چیز ما از آنهاست، ولی گویا آنها را نداریم!
📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص ١٣٣
#آیت_الله_بهجت
🖤امام حسین علیه السلام در روز محشر
🏴در روایت آمده است که امام حسین علیه السلام در روز محشر مجلسی دارد که از خصوصیت ویژه ای برخوردار است. اهل آنان مجلس که گریه کننده گان و زائران آن حضرت از آن جمله اند،با آرامش و اطمینان خاطر چنان شیفته سخنان امام حسین علیه السلام می شوند که از همه لذت ها چشم می پوشند و هر چند همسران بهشتی آنان اظهار می دارند که ما در بهشت مشتاق شما هستیم آنها سخن امام حسین علیه السلام را بر آن همسران و بهشت ترجیح می دهند.
📚از ترجمه کتاب خصائص الحسینیه
🔻ﺁﯾﺖ الله ﺑﻬﺠﺖ رحمه الله علیه:
🔸بنده خیال میکنم فضیلت بکاء بر سیدالشهدا علیهالسلام بالاتر از نماز شب باشد؛ زیرا نماز شب عمل قلبی صرف نیست، بلکه کالقلبی است، ولی حزن و اندوه و بکاء، عمل قلبی است، بهحدی که بکاء و دمعه (اشک چشم) از علائم قبولی نماز وتر است.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۱۶
#آیت_الله_بهجت
حضرت آیتالله بهجت قدسسره ؛
مکرر میفرمودند :
«ذکری از امام سجاد علیهالسلام است که اگر گفته شود و تسبیح، بدون گفتن ذکر چرخانده شود برای گوینده ثواب گفتن ذکر خواهد بود و همچنین برای او مایۀ فرج و گشایش است».
امام سجاد علیهالسلام از پدران خود از رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم نقل میکند که حضرت هرگاه نماز صبح را به پایان میبرد با کسی سخن نمیگفت و تسبیح خود را به دست میگرفت و میفرمود:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ وَ أُكَبِّرُكَ وَ أُمَجِّدُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي؛
خدایا! همانا صبح میکنم درحالیکه تو را تسبیح میگویم و تو را تمجید میکنم و تو را ستایش میکنم و تو را تهلیل (لاالهالاالله گفتن) میگویم به عدد آنچه میچرخانم تسبیحم را.
سپس تسبیح را میگرداند، بدون آنکه تسبیح گوید و با دیگران صحبت میکرد. همینگونه بود تا وقتی به رختخواب میرفت، پس دوباره آن ذکر را تکرار میکرد و تسبیح را زیر سر خود میگذاشت.
بهجتالدعا، ص ٣۵۵
#جرعهای_از_معرفت
💠آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله
🔸آنها که قلبشان گرفتار شک است، ذکر «لاحول ولاقوة إلا بالله العلی العظیم» را زیاد تکرار کنند. این ذکر برای رهایی از وسوسههای شیطان بسیار مؤثر است.
ابوذر میگوید که رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمود: «ابوذر این ذکر را زیاد بگو که از گنجهای بهشت است.»
🔸بعد از نماز های مغرب و صبح، هفت بار این ذکر را بیان کنید که جزو تعقیبات است ولی قبل از بیان هر یک از آنها باید یک بار «بسم الله الرحمن الرحیم» بگویید.
حضرت آیتالله بهجت قدسسره ؛
مکرر میفرمودند :
«ذکری از امام سجاد علیهالسلام است که اگر گفته شود و تسبیح، بدون گفتن ذکر چرخانده شود برای گوینده ثواب گفتن ذکر خواهد بود و همچنین برای او مایۀ فرج و گشایش است».
امام سجاد علیهالسلام از پدران خود از رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم نقل میکند که حضرت هرگاه نماز صبح را به پایان میبرد با کسی سخن نمیگفت و تسبیح خود را به دست میگرفت و میفرمود:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ وَ أُكَبِّرُكَ وَ أُمَجِّدُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي؛
خدایا! همانا صبح میکنم درحالیکه تو را تسبیح میگویم و تو را تمجید میکنم و تو را ستایش میکنم و تو را تهلیل (لاالهالاالله گفتن) میگویم به عدد آنچه میچرخانم تسبیحم را.
سپس تسبیح را میگرداند، بدون آنکه تسبیح گوید و با دیگران صحبت میکرد. همینگونه بود تا وقتی به رختخواب میرفت، پس دوباره آن ذکر را تکرار میکرد و تسبیح را زیر سر خود میگذاشت.
بهجتالدعا، ص ٣۵۵