eitaa logo
کانال رسمی حاج محمد نبوی
863 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
165 ویدیو
1 فایل
پایگاه اطلاع رسانی حاج محمد نبوی 🔴 آدرس ما در پیام رسان های داخلی 🔹ایتا: eitaa.ir/haj_mohammad_nabavi 🔹سروش: splus.ir/haj_mohammad_nabavi 🔹 بله: ble.ir/haj_mohammad_nabavi 🔹 روبیکا: rubika.ir/haj_mohammad_nabavi ارتباط باادمین: @ya_roghayeh_jan
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالاعلی ✅قرآن: دشمن علی، کافر است 🔸علامه طباطبایی در المیزان در ذیل آیه نخست سوره معارج، روایتی آورده است بدین شرح: بعد از آنكه رسول خدا (ص) على (ع) را به خلافت نصب كرد و فرمود:" من كنت مولاه فعلى مولاه- هر كه من مولاى او هستم على مولاى او است"، خبر به شهرهاى عرب رسيد از آن جمله خبر به گوش نعمان بن حارث فهرى رسيد. از ديار خود حركت نموده به نزد رسول خدا (ص) مشرف شد و عرضه داشت: به ما دستور دادى كه به" لا اله الا اللَّه" اعتراف كنيم و نيز به اينكه تو رسول خدايى شهادت دهيم و دستور دادى جهاد كنيم، حج بجاى آوريم، روزه بگيريم، نماز بخوانيم، و ما هم قبول كرديم. آيا به اين مقدار راضى نشدى تا اينكه اين پسر را به خلافت نصب نموده و گفتى: " من كنت مولاه فعلى مولاه". حال بگو بدانم اين از ناحيه خودت بود و يا از ناحيه خداى تعالى؟ فرمود: به آن خدايى سوگند كه به جز او معبودى نيست، اين دستور از ناحيه خدا بود. نعمان بن حارث برگشت، در حالى كه مى‏گفت:" بار الها اگر اين سخن حق است و از ناحيه تو است پس سنگى از آسمان بر سر ما ببار" همين كه سخنش تمام شد خداى تعالى با سنگى آسمانى بر سرش كوبيد و او را در جا كشت، و اين آيه را نازل فرمود:" سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ".(ترجمه المیزان، ذیل آیه شریفه) 1️⃣ نکته: طبق روایتی که جناب علامه از مجمع‌البیان نقل کردند، حارث بن نعمان مدعی است که به همه دستورات الهی گردن نهاده و تنها زیر بار حکم ولایت کسی همچون علی علیه‌السلام نمی‌رود. در آیه بعد می‌خوانیم که از وی به عنوان "کافر" یاد شده می‌فرماید: لِّلْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِع‏. از این آیه فهمیده می‌شود که اگر کسی اهل نماز، روزه، جهاد، خمس، زکات و ... هم باشد اما معتقد به ولایت حضرتش نباشد، باز کافر است (و البته کفر، مراتب دارد). ____ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات
*««سللامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بسم ٱلله تعالیٰ شأنُه ٱلعزیز»* *«پرهیز از دوستی با دنیا پرستان»* *مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت امام علیّ‌بن‌ أبی‌طالب علیه أفضلُ صلوات‌ ٱلمُصلّین* می‌فرمایند: *مَوَدَّةُ أَبْنَاٰءِ ٱلْدُّنْيَاٰ ! تَزُولُ لِأَدْنَىٰ عَاٰرِضٍِ يَعْرُضُ.* دوستى با دنيا پرستان ! پایدار نبوده و با بروز و ظهور اختلاف و پيشامدی اندک، از ميان مى‌رود. (غُرر ٱلحكم و دُرر ٱلکلم، حدیث ۹۸۲۸)
*««سلامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بسم ٱلله تعالیٰ شأنُه ٱلعزیز»* *مولی ٱلکُونین، مولانا أباعبدٱلله ٱلحسین صلوات ٱلله و سلامُه علیه* می‌فرمایند: *أُمِرَ ٱلْنَّاٰسُ بِمَعْرِفَتِنَاٰ، وَ ٱلْرَّدِّ إِلَيْنَاٰ، وَ ٱلْتَّسْلِيٖمِ لَنَاٰ، ثُمَّ قاَٰلَ: وَ إِنْ صَاٰمُواْ وَ صَلُّواْ، وَ شَهِدُواْ أَنْ لَاٰ إِلَهَ إِلَّاَ ٱللهُ، وَ جَعَلُواْ فِیٖ أَنْفُسِهِمْ أَنْ لَاٰ يَرُدُّواْ إِلَيْنَاٰ، کَاٰنُواْ بِذَلِکَ مُشْرِکِيٖنَ.* به مردم أمر شده است تا ما *(أهل ٱلبیت)* را بشناسند، و به *سوی ما* بازگردند، و *تسليم* ما باشند، سپس می‌فرمایند: در غير اين صورت اگر به *سوی ما* باز نگردند و از ما *پيروی* نکنند، هر چند که *روزه* بدارند و *نماز* بخوانند و به *يگانگی خداوند متعال* اقرار نمايند، در شمار *مشرکين !* خواهند بود. (اصول کافی، ج ۲، ص ۳۹۸)
*««سلامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بسم ٱلله تعالیٰ شأنُه ٱلعزیز»* *«تفاوت اهل دنیا و اهل آخرت»* *مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت امام علیّ‌بن‌ أبی‌طالب علیه أفضلُ صلوات‌ ٱلمُصلّین* می‌‌فرمایند: *أَلْنَّاٰسُ فِیِ ٱلْدُّنْيَاٰ عَاٰمِلَاٰنِ، عَاٖمِلٌ عَمِلَ فِیِ ٱلْدُّنْيَاٰ لِلْدُّنْيَاٰ ! وَ عَاٰمِلٌ عَمِلَ فِیِ ٱلْدُّنْيَاٰ لِمَاٰ بَعْدَهَاٰ.* گروهی از مردم در دنيا، براى دنيا كار مى كنند! (چنين افرادی عمر خود را براى سود ديگران تباه مى‌كنند)، گروهی ديگر در دنيا براى آخرت خویش كار مى‌كنند، (چنين افرادی نصيب خود را از دنيا و آخرت فراهم آورده و مالک دنیا و آخرت مى‌شوند). (نهج ٱلبلاغة، حکمت ۲۶۹)
*««سلامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بسم ٱلله تعالیٰ شأنُه ٱلعزیز»* *مولانا ٱمیرٱلمؤمنین، حضرت امام علیّ‌بن‌ أبی‌طالب علیه أفضلُ صلوات‌ ٱلمُصلّین* در توصیف *مباهله* می‌فرمایند: *لَمَاٰ نَزَلَتْ هَذِهِ ٱلْأیَةِ «قُلْ تَعَاٰلَواْ نَدْعُ أَبْنَاٰئَنَاٰ وَ أَبْنَاٰئَکُمْ.....» أَخَذَ ِبیَدِ عَلِیٍّ وَ فَاٰطِمَةَ وَ ٱبْنَیْهُمَاٰ (عَلَیْهِمُ ٱلْسَّلَاٰم)، فَقَاٰلَ رَجُلٌ مِنَ ٱلْنَّصَاٰرَیٰ (ٱلْیَهُودْ): لَاٰ تَفْعَلُواْ فَتُحِیٖبَکُمْ عَنْت.* هنگامی که آیه *مباهله* نازل شد، *پیامبر اکرم (صلّی ٱلله علیه و آله)* دست *علی، فاطمه و دو پسر او (علیهم ٱلسّلام)* را گرفت و برای *مباهله* آمد، که در این هنگام مردی از مسیحیان (و یا مردی از یهود) گفت: (با این‌ها *مباهله* ) نکنید که به مشقّت و سختی گرفتار می‌شوید. (تفسیر ألعیّاشی، ج ۱، ص ۱۷۷) *«روز مباهله، روز عظمت اسلام، ولایت و شیعه را به حضور قدسی قطب عالم امکان، حضرت ولیّ‌ عصر عجّل ٱلله تعالیٰ فرجهُ ٱلشّریف، شیعیان و موالیان حضرات آل ٱلله علیهم صلواتُ ٱلله تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.»*
🔴 امروز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است. 🔵 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: 🌕 از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می‌زنیم و عوامانه فكر می‌كنیم در نتیجه آن اركان ولایت را تقریباً از دست می‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر ركنی را خیلی محترم می‌شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امیر با فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیر ركنی است. در نماز یك واجب ركنی داریم یك واجب غیر ركنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غیر ركنی را خیلی دامن می‌زنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غیر ركنی است اما ركوع و سجود واجب ركنی است.
ِ. 🌺🌺﷽🌺🌺 . رخصت دهید شال محرم بیاورید پیراهن عزای مرا هم بیاورید با اشکتان جراحت او خوب می شود ای چشمهای غم زده مرحم بیاورید مادر رسیده است کمی کوچه وا کنید مادر رسیده گریه کند دم بیاورید ما آمدیم خوب و بد آقا سوا نکن ما را کنار فاطمه در هم بیا ورید . 🏴مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام🏴 . 🎙 سخنران :حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا . 🎙 بانوای حاج محمد نبوی کربلایی مجتبی سیفی آذر مادحین اهل بیت علیهم السلام . 🗓 سه شنبه ۲۷ تیر(بمدت ۱۱شب) ساعت ۲۱ . 📍حرم مطهر آمنه خاتون سلام الله علیها . هیئت مصباح الحسین علیهم السلام . . 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 . 🆔️ @haj_mohammad_nabavi
*««سلامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بسم ٱلله تعالیٰ شأنُه ٱلعزیز»* *«آثار شوم دنياپرستی»* *مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت‌ امام علیّ‌بن أبی‌طالب علیه أفضلُ صلوات‌ ٱلمُصلّین* می‌فرمایند: *وَ مَنْ لَهِجَ قَلْبُهُ بِحُبِّ ٱلْدُّنْيَاٰ، ألْتَأطَ قَلْبُهُ مِنْهَاٰ بِثَلَاٰثٍِ ! هَمٍِّ لَاٰ يُغِبُّهُ، وَ حِرْصٍِ لَاٰ يَتْرُكُهُ، وَ أَمَلٍِ لَاٰ يُدْرِكُهُ.* آن كس كه قلبش با محبت دنيا پيوند خورده باشد، سه چيز او را رها نخواهد كرد! اندوه دائم، حرصى كه هرگز او را ترک نمى‌كند، و آرزوئى كه هيچ گاه به آن دست نخواهد یافت. (نهج ٱلبلاغة، بخشی از حکمت ۲۲۸)