حوزه دانشجویی شریف
🎙 #چرا_جنگیدم پادکستهایی داستانی از زبان آنانی که در سوریه، روبروی هم جنگیدند. 🔸 روایتهایی که تا
#چرا_جنگیدم
🔻کمتر دانشجویی در دانشگاه شریف پیدا میشود که راجع به سلفیها و نوسلفیها، اطلاعاتی فراتر از همین کلیشههای همیشگی و بعضا بسیار غلط، داشته باشد. همین تصویر یک خطی همیشگی.
🔻منتها دروس «جهان اسلام» حجتالاسلام سیفایی و همینطور حجتالاسلام قطرانی در حوزهی شریف، بسیاری از معرفتجویان را برای اولین بار با واقعیتِ غیرِ کارتونی این گروهها بیشتر در تماس قرار داد. بسیاری از معرفتجویان در همان دروس از فرصتهایی که به خاطر همین عدم شناخت از دست رفته بود، حسرتها خوردند.
🔶 حال با دغدغهی ایجاد شده در آن دروس، عزیزانی در واحد بینالملل بسیج دانشگاه شریف تصمیم گرفتند تا برای فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت پیچیدگیهای جهان اسلام و اسلامگرایان، به موضوع سوریه بپردازند. شاید هیچ موضوعی مانند جنگ سوریه، در اینباره به ما اطلاعاتی جامع و فهمی گسترده ندهد. عصارهی حوادث گذشته از جنگ شوروی با افغانستان بگیرید تا جنگ رژیم بعثی عراق با جمهوری اسلامی ایران، و همینطور عصارهی مهمترین مکاتب اسلامگرا در این میدان جمع شده است.
🔶در سلسله پادکستهای #چرا_جنگیدم که تا به حال دو قسمت آن منتشر شده، میتوانید باری به افغانستان رفته و از دیدگاه یک عضو القاعده به داستان این منطقه و جنگ سوریه نگاه کنید. بار دیگر عضو داعش شوید و حوادث عراق و سوریه را بنگرید. بار دیگر به سراغ سه عضو زندانی اخوان المسلمین رفته و در نهایت نیز به روایت رسمی دولت سکولار سوریه و سپس مقاومت اسلامی از حوادث منطقه برسید.
🔶 برای نوشتن این روایتها، به اعضاء و منابع اصیل خود این گروهها نیز مراجعه شده و سعی شده تا سانسور و پنهانکاریهای معمول در رسانههای داخلی و خارجی نسبت به آراء و تفکرات این گروهها، کنار گذاشته شود؛ هرچند کلمات و استدلالهایشان آزردهمان سازند.
▶️@HDsharif
🕋 https://t.me/OmatVahedeh
🔷️کلاس #روش_مبانی_و_اخلاق_سیاستورزی_انقلابی
🔶 #استاد_تهرانی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 بحث مهمی که در اینجا مطرح میشود این است که تفاوت در روش چگونه تفاوت در جریانها را ایجاد میکند و تا چه اندازه روش مهم است.
یکی از مباحث مهمی که امام (ره) را متفاوت و متمایز از سایر جریانات انقلابی آن زمان نمود روش امام و صبر انقلابی در روش امام است. امام صبر انقلابی و یک کل نگری داشتند و از فراز تاریخ میتوانستند نگاه کنند امام معتقد بودند من آمدهام مردم را رشد بدهم.
باید صبر انقلابی داشت و بسیاری از مسائل را بر اساس صبر انقلابی حل نمود، انسانی که صبر انقلابی دارد میتواند تفکر کند، انسانی که ذهن عمیق دارد انقلابی است، آدمی که بیحوصله است و زود میخواهد به مقصد برسد نمیتواند انقلابی باشد.
رهبر معظم انقلاب در این خصوص میفرمایند: "صبر انقلابی لازم و بیصبری مانع پیشرفت است".
نکته مثبت بحث این است که از فراز همه جریانها نگاه میکنیم، همه جریانها را نقد کنیم، از همه جریانها یاد بگیریم، اشتباهات همه جریانها را ببینیم.
برای سیاستورزی انقلابی باید زمین بازی را شناخت و زمین بازی را ساخت، اصلی فرعی نمود، کلنگر بود و از بالا نگاه کرد و صبر انقلابی داشت و در میان مردم و مردمی بود.
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔹 کلاس #معجزه_خاتم۱
🔸 #استاد_سلامت
۱۴۰۰/۳/۶
💠 چیزی که این روزها باب شده این است که روحانیون و سخنرانان فقط از لطف و رحمت خدا سخن میگویند و این ویژگی خداوند را آنقدر در ذهن مردم پررنگ کردهاند، که باعث فراموشی مردم از قیامت و آخرت و تلاش برای آن شدهاست. این تصور برای فرد ایجاد میشود که جهنم برای او نیست و این باعث میشود انسانها خود را به غلط غیرجهنمی بدانند. در حالی که اینگونه نیست و این تصور غلط باعث میشود تلاشی برای بهشتی شدن نکنند.
🔹 #هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پای_درس_استاد
🎥 ببینید:
سلسلهی تبعیض ساز در جامعه، ۸۵ درصد سپرده بانک ها مربوط به ۵ درصد مردم ایران است
🔸 کلاس #عدالت_در_نظریه_و_عمل
با ارائهی استاد قنبریان
۱۴۰۰/۳/۶
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
کلاس عقاید اصیل2.mp3
2.39M
#پای_درس_استاد
🔉 بشنوید:
💠 علت انکار روز قیامت از دید قرآن: بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ
کلاس #عقاید_اصیل۲، استاد تقیزاده
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔷️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔷️
🔸هم اکنون
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
#هفته_پایانی
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۱۳
🔷️ کلاس زن در نگاه اندیشمندان انقلاب با ارائهی استاد طائب
🔷️ کلاس عقاید اصیل۲ با ارائهی استاد تقی زاده
🔶کلاس قرآن کریم با ارائهی استاد مخبری
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۱۳
🔷️کلاس معجزه خاتم۱ با ارائهی استاد سلامت
🔶کلاس انقلاب های جهان با ارائهی استاد کدخدایی
🔷️ کلاس قرآن کریم با ارائهی استاد صفاریان
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔷️کلاس #اخلاق
🔶 #استاد_جلالی
۱۴۰۰/۳/۱۳
💠وقتی پدیدههای تمدنی، یعنی اعتقادات، باورها و این چنین مواردی را که جنس نرم دارند، میخواهید در جامعه پرورش دهید، چهره سخت به آن میدهید.
مثلا ولایت ائمه و حب اهل بیت چهره نرم دارد؛ لکن همین ولایت را اگر در روضه ترویج کنند، چهره سخت به آن دادهاند.
یا هدایت توسط ائمه، یک پدیده تمدنی است. وقتی پدیده تمدنی خلق میشود و رواج پیدا میکند و آهسته آهسته در تاریخ جلو میآید، به عناصر سخت تبدیل میشود و میبینید مردم را تغییر میدهد.
پس شخصیتهای تمدنساز در تاریخ، عناصر اندیشهای را به عناصر سخت و اجتماعی تبدیل میکنند و این عناصر در بین مردم جا میافتد.
از پدیدههای تمدنی، نماز، زیارت، تسبیحات حضرت زهرا و... است، که اگر قرار بود با زبان ساده رواج یابد، اتفاقی که باید نمیافتاد.
پیامبر اکرم (ص) اولین و برترین شخصیت تمدنساز هستند و به نوعی حضرت امام صادق (ع) دومین آنها هستند.
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۱۳
🔶کلاس مکتب حیات بخش با ارائهی استاد سیفایی
🔷️ کلاس گام دوم انقلاب با ارائهی استاد دوباشی
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۱۳
🔷️ کلاس آنگونه که نیستیم! با ارائهی استاد شیرمحمدی
🔶کلاس روش، مبانی و اخلاق سیاستورزی انقلابی با ارائهی استاد تهرانی
🔷️ کلاس احکام اقتصادی با ارائهی استاد کریمی
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif