ببار چشم که تنها به داد ما برسد
میان قبر، همین چند قطره اشک زلال
#محرم
#امام_حسین
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
@HOWZAVIAN_kerman
حَرمَلِهخِیرنَبینیگُلِمَننارَسبُود . .
تیرِسِهشُعبِهنِمیخواستنَسیمیبَسبُود!(:💔"
اَلسَّلامُعَلَیْکَیااَباعَبْدِاللّهِالْحُسَیْن‹ع›🏴
#محرم
#امام_حسین
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
@HOWZAVIAN_kerman
12.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با اینکه غم داشتیم
صاحب علم داشتیم
عمومونو کشتن
همینو کم داشتیم...
#علمدار
#روز_تاسوعا
@HOWZAVIAN_kerman
تاسوعا.mp3
2.89M
🏴 روز تاسوعا
🏴 واقعه تاسوعا از منظر امام صادق
🎙حجت الاسلام ابراهیم انجم شعاع
#محرم
#تاسوعا
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 از تراژدی نوستالژی و امتداد جریان رسانهای کربلا
واحد کشتار و کشتن، از نفر به صدنفر و هزارنفر تغییر کرده و ما عین خیالمان نیست.
همین الان که دارم این یادداشت را مینویسم عدهای در فلسطین زیر تیغ شمر زمانه و کشتار اسرائیل هستند.
تراژدی کربلا ۶۱ هجری را درک کردهایم و روز و شب عزاداری می کنیم و دغدغه اباعبدالله داریم اما کربلا زمانه را نمی بینیم؟
در کربلا چه اتفاق افتاد که امروز در غزه رخ نمی دهد؟
بستن آب را نمی بینیم در فلسطین؟
محدود کردن آذوقه و غذا را نمی بینیم در فلسطین ؟
انفجار و کشتار مظلوم را نمی بینیم در فلسطین ؟
مادر بچه از دست داده را نمی بینیم در فلسطین ؟
اذیت و آزار نوامیس را نمی بینیم در فلسطین ؟
دیگر چه باید رخ بدهد که کربلا برایمان تداعی شود؟
مسئله فلسطین ، مسئلهای است که امام خمینی نهضت خود را با آن شروع کرد، امام قبل از اینکه بگوید شاه باید از ایران برود، گفت اسرائیل باید از منطقه اخراج شود.
پارازیت رسانهای که عمر سعد در روز عاشورا ایجاد کرد و باعث شد امام حسین علیه السلام شناخته نشود یا به روایت خودشان شناخته شود ، همان پارازیت رسانهای و محدودیتها و ردلاین ها الان در دنیا نمی گذارد مظلومیت فلسطین و جبهه حق و باطل برای مردمان جهان روایت شود، نمی گذارد کودک کشی و مظلوم کشی روایت شود. یک خراش روی گوش ترامپ پیرمرد مریض جنسی، نمیگذارد هزاران قتلعام کودک روایت شود.
غزه کربلای زمانه است.
همانطور که رسانه های عمر سعد و ابن زیاد مردم را آماده کرد برای جریان و تراژدی کربلا، همان رسانه ها ما را آماده می کند برای تثبیت و پذیرفتن و مقابله نکردن با اسرائیل و استکبار.
آن چیزی که ما را در مقابل یزید و شمر و عمر سعد قرار میدهد،همان چیز باید ما را در مقابل اسرائیل قرار بدهد. همان چیز باید ما را در مقابل رژیم صهیون کودک کش قرار بدهد.وگرنه، یک جایی از تنظیمات و تفکرات ما مشکل دارد.
وقتی بنی امیه را بازخوانی می کنیم مگر بجز اسرائیل می بینیم؟ ما اگر خط مبارزاتی کربلا و مسیر مبارزاتی کربلا را دنبال کنیم، امروز مقصد آن مسیر، غزه است.
ماندن در سال ۶۱ هجری کار دلچسب و آسانیست. نگه داشتن جریان فکری و مبارزاتی اباعبدالله در سال ۶۱ هجری کار ساده ای هست.
اما ما نمیتوانیم جریان تقابل با باطل را در جریان مبارزاتی اباعبدالله ببینیم و همان جریان را در اسرائیل نیبینیم.
اگر اون روز می خواستیم در لشکر حسین علیه السلام باشیم و نبودیم و نتوانستیم، امروز باید در جبهه غزه و مظلوم باشیم. در تقابل با اسرائیل و جبهه باطل باشیم . امروز باید راوی و تداعی کننده کربلا زمانه باشیم.
✍ سجاد انجمشعاع, تاسوعای محرم ۱۴۴۶
#محرم
#تاسوعا
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 اعمال سفارش شده روز عاشورا:
1.مستحب است افراد در مراسم عزاداری شرکت کرده و مشغول عزاداری شوند و همچون کسی که عزیزترین فرد خویش را از دست داده، غم زده و اندوهگین باشند و کار کردن در روز عاشورا هر چند حرام نیست اما شایسته است شیعیان در این روز مشغول کسب و کار غیر ضروری نشوند.
2.شیعیان در این روز به یکدیگر تسلیت بگویند و چه بهتر است که با این جمله باشد عظم الله اجورنا بمصابنا الحسین علیه السلام.
3.بر قاتلان حضرت هزار مرتبه لعن سفارش شده است یعنی بگوید اللهم اللعن قتله الحسین علیه السلام.
4. زیارت عاشورا ثواب فراوانی دارد که می توان از راه دور و از راه نزدیک این زیارت را خواند.
5. سفارش شده در روز عاشورا بدون قصد روزه از خوردن و آشامیدن خودداری شود و در وقت عصر مختصری غذا و آب استفاده شود.
#عاشورا
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 سه معجزه در قامت رسانهی الهی
بعد از اتمام واقعه جانسوز ظهر عاشورا و شهادت حسین ابن علی علیه السلام همه بر این باور بودند که دیگر کسی نمانده، دیگر شعار و بیرقی نمانده، دیگر دریچهای نمانده، دیگر پیام و پیامرسانی نمانده و دیگر رسانهای نمانده.
روی کاغذ و بر اساس پیشبینی و استراتژیکهای بنیامیه، اباعبدالله علیهالسلام هر چه کرده بود بالاخره در روز دهم باید به شهادت میرسیدند و حال که حسین علیهالسلام را شهید کردند، نفسی راحت کشیدند از اپیدمولوژی و رسانه قدرتمند اهل بیت علیهم السلام.
اما همانا که قرآن فرمود وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيۡرُ ٱلۡمَٰكِرِينَ.
برداشتم این است که هرچقدر شیوع و قدرت رسانهای جبهه باطل و کفار قوی باشد لکن خدا را وارد معادلات و محاسباتشون نمیکنند و نمیدانند که قویترین و شایعترین رسانه، رسانه و رسای الهی است.
و اتفاقی رخ میدهد که هیچ کس انتظار نداشت.
سری به نیزه بلند است در برابر زینب، خدا کند که نباشد سر برادر زینب. سر مطهر و مبارک را به نیزه زده و نشانه قدرت خود دانسته و جار زدند، لکن اگر نشانه ذلت بود که درپوش میگذاشتند و کتمان و پنهان میکردند.
خب چه اتفاقی میفتد، معجزهای رخ میدهد و سر قرآن میخواند. سر اباعبدالله بالای نیزه قرآن میخواند و سوره کهف را قرائت میکند. سوره کهف مبیّن یک معجزه الهی بود، قرآن خود معجزه الهیست، سر منقطع بر نیزهکه قرآن قرائت میکند هم خود معجزه است.« این یک معجزهای در دل یک معجزه با قامت یک معجزه بود».
جریان اصحاب کهف خودش یک معجزهای در دل معجزه (قرآن کریم) است. خدا اصحاب کهف را در مقابل دشمنانشان یاری کرد و حسین علیهالسلام را هم یاری خواهد کرد.
این سر دارد متن دین را روایت میکند، مگر رسانهی بنی امیه، حسین علیهالسلام را خارج از دین و عترت نبی اسلام معرفی نکرده بود؟ همین میشود که چهار ستون لشکر پسر سعد میلرزد. سری را که شما به نیزه زدید و به نشانه پیروزی جلو میبرید، و خدا دریچهای رسانهای باز میکند برای اهل بیت که احدی آن را محتمل نمیدانست.
شما فکر میکنید بر کسی پوشیده میماند جریان حقانیت حسین علیه السلام؟ آیا شما این معجزه را میبینید و به این مکتب باور پیدا نمیکنید؟
اما فکر میکنید کسی از بین ۳۰ هزار نفر برگشت؟ نه.
کسی تغییر رویه داد؟ نه.
کسی از زیر سایه ظلمت خارج شد؟ نه.
لیکن رسانه الهی برای اهل ایمان، راه رشد در ایمان را باز میکند و برای اهل کفر، راه رشد در کفر را باز میکند.
آدمی که تاریک است و قلب او جز ظلمت نیست، وقتی در مقابل قرآن قرار میگیرد، در ظلمت خودش بیشتر فرو می رود و در بطلان و نامقبولیت خودش مصمم تر میشود.
وقتی حضرت زینب می فرمایند «اما فیکم مسلم» و کسی حرفی نمیزند و سکوت مطلق فراگیر محفل میشود، این خودش یک مُهری است برای اثبات کفر و اعمالشان، مهری است بر انتخاب غلطشان، مهری است بر ذلت و خباثتشان.
آن کسی که دلش تاریک هست معجزه را هم انکار میکند اما این رسانه و این معجزه و این رخداد خودش یک مهر تایید غیر رد است بر حقانیت و حق بودن اباعبدالله.
این معجزهی سر، یک دوراهی ایجاد میکند که همچنان زیر چتر رسانه های بنی امیه باقی میمانید؟ یا برمیگردید؟
رسانه بنی امیه جوری آنها را زیر باران خودش خیس کرده است که حتی شعله معجزه سر اباعبدالله و مظلومیت خاندانش آنها را گیرا نمیشود. مثل چوب خیسی که هرچه آن را به آتش بگیری اثری نمیبینی. خودش را غرق کرده است در رسانه بنی امیه که حتی سر حسین علیهالسلام در حال خواندن قرآن هم اون را بر نمیگرداند .
اما مهم این است که با کشتن حسین علیه السلام هم نمیتوان شعلهی رسانه و مکتب حسین را خاموش کرد.
این رسانه حق محض است ، نور مطلق است و این عملیاتی بود تا آن رسانه به دست حضرت زینب سلام الله علیها برسد.
و نتیجه ماجرا، دلگرم شدن جریان حق و رسانهای که همچنان روشن و غیر قابل انکار است، میشود.
حالا شما ببیند چقدر برچست بازنده به اباعبدالله میخورد؟ حالا شما ببیند رسانه و رسا چه کسی شعلهور است، یزیدیان یا حسین علیهالسلام؟
خداوند هیچکس را در میانه نگه نمیدارد، همیشه امتحانی را رقم میزند که از میانه یا سقوط کنند یا صعود، یا جبهه حق و عترت محمدی را انتخاب کنند یا ظلمت و تاریکی و فرورفتگی در بطلان.
سوره ای که قرائت شد سوره کهف بود. این سوره دوگانه یک عدهای قلیل، در مقابل عدهای کثیر از دشمنانشان هست، خب آیا این آیات قرآن مطابق واقعه کربلا نبود؟
آیا تداعی کننده نبرد عدل و حق با ظلم و باطل نبود؟
حتی تک آیههایی که سر مطهر و مبارک اباعبدالله علیهالسلام قرائت کرد تک آیههای نقطه زنی بود، یک ضربه میزند و آغاز یک دومینو در ذهن افراد است.
✍ سجاد انجمشعاع, عاشورای محرم ۱۴۴۶
#محرم
#عاشورا
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 تمسک دختران بی حجاب به وهن مذهب
وهن دین یا مذهب به معنای سبک جلوه دادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و مذاهب است. بنابراین، اگر عمل مباح یا مستحبی به گونهای انجام شود که باعث بدبینی جامعه و مردم دیگر ادیان نسبت به دین و یا مذهب شود، حرام است.
وقتی اکتفا کردید به اینکه در مجلس اهلبیت فقط باید دلت پاک باشه اینها هم مهمان اباعبدالله هستند و از جمله حاج قاسم سوء استفاده کردید اینها هم دختران من هستند در نتیجه وهن مذهب اتفاق می افتد.
اینگونه اتفاق ها نشان از نفوذ بی حجاب ها در هیئت ها و عزاداری ها است که باعث ترویج تفکر التقاطی خواهد شد.
✍️ابراهیم انجم شعاع
#محرم
#حجاب
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 تفکر متوهمانه ژورنالیستهای اصلاح طلب
🔹قسمت یادداشت سردبیری روز گذشتهی روزنامه هممیهن، یادداشتی را با عنوان«مرید منیرالدین یا خلف مصباح یزدی» منتشر کرد؛ یادداشتی که آکنده از تناقضات، کجفهمیها و دروغها بود، که بر خود وظیفه دانستم چند سطری را بنویسم که تاریخ و افرادش را وارونه تبیین و تحریف نکنند.
۱. یادداشتی که از کلمه به کلمه و حرف به حرف آن میتوان پی برد که بغض چندین سالۀ دگراندیشان نسبت به آقای میرباقری هنوز نخفته است، از ربط دادن طرح نور به آقای میرباقری گرفته تا ربط مجلس خبرگان به جبهۀ پایداری و ریاست جمهوری.
یادداشتی که مانند گفتار بچهای ۶،۷ ساله میماند که گریه، عصبانیت و بغض او نسبت به دیگران باعث شده که همهی عقدهها و کینهتوزیها را به یکباره بیرون بریزد.
نویسندهی محترمی که قلم به دست شده ظاهراً اتمسفر فکری متفکرین انقلاب اسلامی(امام خمینی، رهبری و مصباح یزدی) را حتی از هشت فرسخی هم مشاهده نکرده، چه برسد که در این اتمسفر نفس بکشد و اندکی تفکر کند!
اختلاف فکری علامه مصباح و آقای میرباقری با رهبری مبنایی نیست، اختلافی ساختاری است که این اختلاف بین عموم متفکران امری عادیست، اما اینکه این اختلاف باعث انشعاب و تضاد درون ساختار فکری حاکمیتی شود، جز کج فهمی نسبت به دو تفکر چیزی بیش نیست.
علامه مصباح اختلافات علمی با رهبری داشتند، اما همواره نظر شخصی خود را همراه با ولایت پذیر فطری بیان میکردند، و استاد میرباقری هم بالتبع.
۲. حلقهی ربط بین مجلس خبرگان، حمایت از جلیلی و انتخابات ریاست جمهوری را نمیتوان یافت. ادعای گزافی است که کاندیدا شدن آقای میرباقری و حمایت او از جلیلی در ۹۲ و از شهید رئیسی در ۹۶ را سرایت دهید به میل کسب رهبری او برای جریان پایداری؛ به حق که وصل این حلقههای نامربوط سرشار از توهمات خیالی این نویسنده است.
۳. نگارندهی محترم یادداشت مزبور، تأسف، تأسف و صد تاسف، که حتی اتمسفر فکری امثال سروش را هم درک نکردهاید(سروش که همواره هم حزبی شما بوده و هست).
مخالفت فکری آقای میرباقری نسبت به مولانا، تیر نقدش را سمت آماج فکری سروش گرفته و نه رهبری، سروش معتقد است که متد فکری مولانا را باید در حاکمیت دخیل کرد(مثل همان نظریه معروفاش که بین عقل و ایمان، ایمان را ترجیح داده و راه مولوی را پیشی گرفته).
اینکه نظام فکری رهبری نسبت به مولوی را تعمیم بدهید به یک توئیت فلان دگراندیش، دور از عقل، منطق و انصاف است.
به راستی که آیتاللهخامنهای در کجای متد رهبری حکمرانیاش مدعی شده که مبنای فکری مولوی را مورد استفاده قرار داده؟!
۴. به برادران هم میهنم توصیه میکنم، برای مؤید حرفهایتان، از روشنفکران همحزبیتان استفاده کنید، نه چندین دگراندیشی که جای کتاب، ابزاری مانند گوشی به دست میگیرند و جای فکر کردن فقط صفحات گوش را لمس میکنند و از وهمیات و خیال بافیهای خودشان مینویسند.
برای روزنامهای با این یال و کوپال و تجربه قبیح است که نویسندگانش برای چندین توئیت دست به قلم شوند!
صد البته که از تفکر ژورنالیستی اصلاح طلبی دور از ذهن نیست که ارتزاق فکری خودش را به دست امثال عبدالرضا داوری و عباس عبدی و امثالهم بسپارد.
۵. توصیه آخر هم خطاب به ژورنالیستهای اصلاح طلب؛ تیغ آشفتهی به خون امثال مصباح و میرباقری را زمین بگذارید و بروید کتاب بخوانید، امام، رهبری و مصباح بخوانید.
حدأقل اندکی سروش بخوانید که در این بزنگاهها جوهر قلمتان متفکرانه مصرف شود نه متوهمانه.
علی رشیدی✍
#میرباقری
#جهاد_تبیین
@andar_tamolat
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 حربه شناختی ظریف
💢 امروز تاکید بر زن بودن، غیر شیعه بودن و جوان بودن افراد کابینه پیشنهادی، سناریوی جدید ظریف است که منتظر واکنش سریع انقلابی هاست.
💢واکنش در مقابل زن بودن، منجر به برچسب زن ستیزی می شود آن وقت ظریف مدافع حقوق زنان خواهدشد.
💢واکنش در مقابل سنی بودن، منجر به برچسب مقابله با اقلیت های مذهبی می شود آن وقت ظریف مدافع اقلیت ها خواهد شد.
💢واکنش در مقابل جوان بودن، منجر به برچسب مقابله با آزادی می شود آن وقت ظریف مدافع آزادی جوانان خواهد شد.
‼️متاسفانه نمایندگان مجلس هم برای اینکه برچسب نخورند به وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهند.
✅ ما باید به جای واکنش نشان دادن فقط تاکید روی شایسته سالاری وزرای پیشنهادی بکنیم و هیچ گونه اعتنایی به مذهب و جنسیت و سن آنان نداشته باشیم.
✅در نتیجه به معیارهای ظریف در انتخاب کابینه توجه نداشته باشیم بلکه نقاط مثبت و منفی افراد کابینه را تبیین کنیم.
✍️ ابراهیم_انجم شعاع
#جنگ_شناختی
#ظریف
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 چنگ زدن بر اریکه قدرت با تکرار تاریخ
چقدر تکرار تاریخ عجیب است؛ روزی که عبیدالله ابن زیادها از طرف یزید، با همراهی سران فتنهگر و خواصی که سر در آخور بیت المال داشتند و منافع شخصی را بر حق ترجیح میدادند، مردم را فریفتند و با تطمیع و تهدید، در گام اول، فرستاده امام مسلم بن عقیل و در نهایت خود امام را تنها گذاشتند و واقعه حرّه را آفریدند... امروز دوباره به چنگ زدن بر اریکه قدرت امیدوار شدند.
✍مهدی پورمهدی
#محرم
#امام_حسین
@HOWZAVIAN_kerman
🔘 ترحم و تبعیض مثبت، توهین به اقشار و اقلیتهاست
♨️ سهيمه قائل شدن براي بعضي اقشار، با شايسته سالاري در تضاد است و نوعي تبعيض و بيعدالتي است.
♨️ سهميه دادن به زنان و اقليتها و ساير اقشار، توهين به آنهاست.
♨️افرادی که فاقد صلاحيت لازم براي قرار گرفتن در جايگاههاي مورد نظر هستند در واقع، ترحم به آنها می شود تا در آن جايگاه قرار بگيرند.
💯 اين اقشار هرگز چنين توهيني را تحمل نخواهند کرد.
✍ابراهیم انجم شعاع
#محرم
#امام_حسین
@HOWZAVIAN_kerman