📌 جمعه
☀️ ۵ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲۰ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 26 جولای 2024 میلادی
📎 #تقویم
1_12225678439.pdf
38.58M
📚 آموزش مصور احکام
✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری
📄 تعداد صفحات: ۴۲۷
📣 زبان: فارسی
#احکام #توضیح_المسائل #خامنه_ای #مقام_معظم_رهبری
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
09 zelzal.pdf
6.13M
📗کتاب «الزلزال في انتصار الحق» تالیف دکتر عصام العماد است که پس از رها کردن اندیشه وهابیت و شیعه شدن این کتاب را نوشت.
📌این فایل ترجمه کتاب الزلزال است که در ضمن پانزده مناظره با عالم بزرگ وهابی «شیخ عثمان الخمیس» به چاپ رسیده و موجب شیعه شدن یک میلیون و پانصد هزار نفر شده است.
شما نیز با ارسال این فایل، در تبلیغ فرهنگ تشیع سهیم باشید.🌸
#بنیاد_بین_المللی_امامت
#معاونت_فرهنگی
#موکب_اول
#معرفی_کتاب
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
زعفر جنی
👹 در روزها بلکه سالهای اخیر تصاویری از تعزیه جنیان در برخی شهرها منتشر و اعتراض و انتقادهایی را در پی داشته است.
🔍 داستان زعفر پادشاه اجنه منحصر به کتاب نامعتبر روضة الشهداست و او از کتاب نورالائمه نقل میکند که اثری ناشناخته است.
👿 بر اساس این داستان، گروهی از #جنیان نزد امام #حسین(ع) آمده و برای یاریاش اعلام آمادگی کردند ولی امام فرمود چون دشمن، شما را نمیبیند جنگ عادلانه نخواهد بود. پس یاری آنان را نپذیرفت.
💡 محدث نوری و شهید مطهری و بسیاری از عالمان، اینگونه داستانها را نقد کردهاند؛ اما چرا همچنان در میان مردم رواج دارد؟
👈 به نظر میرسد علت اصلی این ماندگاری، جایگاه و نفوذِ پشت صحنه کتاب #روضة_الشهدا در میان ماست.
🖇 با آنکه شاید توجه و مراجعه به این کتاب در میان عموم، اندک باشد و خیلی آن را ندیده و نشناسند؛ اما غیر مستقیم تأثیر خود را گذاشته و در روضهخوانیهای ما حضور جدّی دارد.
❌ نقل چنین مطالبی یک بحث است اما مهمتر هزینههایی است که راهانداری کاروانی از اجنه با آن شکل و شمایل و امکانات در بر دارد.
💵 به امید روزی که اموال خود را در راه صحیح حرکت #سیدالشهدا هزینه کنیم.
#تاریخ_امام_حسین(ع)
#نقد_کژیها
#زعفر_جنی
#روضة_الشهداء
🔰کانال مستبین(زیر نظر دکتر صادقی کاشانی)
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انتقاد و اعتراض به جا و شجاعانه ی آیت الله سید حسن عاملی(امام جمعه شهر اردبیل) نسبت به مراسم خرافی «عَلَم جوشی» :
«علم جوشی کاملا خرافه است، یعنی چه؟ عَلَم جوش میاد! عَلَم جوش میاد!
کاملا یک چیز مزخرفی است و آن را در عزاداری ها راه ندهید و اصلا به تماشای آن هم نروید.
دنیا ما را مسخره می کند و عزاداری یک امر در سطح بین المللی است.»
و در جایی دیگر؛
«مروجین این خرافات را با تمام توان از محیط روستا طرد کنید، چرا که این گونه خرافات نه در شأن دین، نه در شأن مذهب و نه در شأن ملت بزرگ ماست.
از سال آینده نیروی انتظامی باید با تمام توان از این خرافات جلوگیری کند و سردمداران آنها را که از ارادت مردم به اهل بیت(علیه السلام) سوء استفاده می کنند به جزای اعمالشان برساند.»
✅ایشان مطمئنا مصداق روایت حضرت رسول اکرم(ص) می باشد که ایشان می فرماید :
«إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي اُمَّتِي فَعَلَى الْعَالِمِ أَنْ يُظْهِرَ عِلْمَهُ»
هرگاه بدعتها در ميان امتم پديدار شوند، بر عالم واجب است كه علم خود را آشكار سازد.
و در ادامه روایت؛
«فَإِنْ لَمْ يَفْعَلْ، فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ»
پس عالمی که چنین نكند، لعنت خدا بر او باد!(۱)
در روزگاری که گاهی از علماء و روحانیون در گفتن حقایق و مبارزه با خرافات و صریح گویی در مقابله با این مسائل، مصلحت سنجی می کنند و استخاره می گیرند و از گفتن آن خودداری می کنند، وجود امثال این عالم بزرگوار مایه ی مباهات است.
چون شعائر امام حسین(علیه السلام) و عزاداری ایشان اصلا شوخی بردار نبوده و مسلما محل اهمال گری و مماشات نیست.
📚منبع :
۱)الكافى کلینی، ج۱، ص۵۴
رسوا سازی معاویه در منبر توسط امام حسن علیه السلام
هنگامی که معاویه وارد کوفه شد و مردم دور او جمع شدند، عمرو بن عاص به او گفت: حسن (ع) به خاطر نزدیکی اش به رسول خدا (ص)، محبوب مردم است و او جوان و ناتوان است؛ پس به او دستور بده تا به منبر برود و خطبه بخواند؛ زیرا درمانده می شود و بدینوسیله از چشم و قلوب مردم می افتد؛ پس معاویه نیز چنین کرد.
امام حسن (ع) به منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا فرمود:
«اگر تمام دنیا را بگردید، مردی را پیدا نمی کنید که جدش پیامبر باشد، به غیر از من و برادرم و ما بیعتمان را به معاویه دادیم و دیدیم که حفظ خون مسلمانان بهتر است ((و نمیدانم شاید آن آزمونی برای شما باشد، و برخورداری تا زمانی معین. انبياء: ١١١)) و با دستش به معاویه اشاره کرد. پس معاویه خشمگین شد و بعد از ایشان به منبر رفت و از سر ناتوانی، سخنان زشتی گفت؛ سپس پایین آمد و گفت: مقصودت از این آیه چه بود؟ امام فرمود: همان منظور خداوند.»
📚سير اعلام النبلاء، ج ٣ ص ٢٧١-٢٧٢
✔️محققین این کتاب تحت اشراف شعیب الارنؤوط وهابی، در پاورقی سند این روایت را تصحیح کرده اند.
✅ اما اینکه مراد آیه ی مورد استدلال امام حسن مجتبی علیه السلام چیست؟ فخر رازی که از مفسران بزرگ اهل سنت است چند وجه برای آن بیان میکند:
۱. تاخیر عذاب
۲. مبهم گذاشتن زمان نزول عذاب به جهت آزمایش و مهلت دادن برای توبه!
۳. آنچه که در آن هستید، مصیبت برای شماست و آزمایش.
۴. تاخیر کردن در جهاد، آزمایشی برای شما و نشانه ی کُفر است!
۵. این سخن به منزله ی اتمام حجت است و اگر ایمان نیاورید، عذابتان شدیدتر میشود!
📚التفسیر الکبیر، ج ۱۱ ص ۵۰۷
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 #جمعه_های_مهدوی
بازم دلم گرفته، هواییتم به وَالله
ذکر لب گداها، اینَ بقیة الله