📌 شنبه
☀️ ۲۹ دی ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۷ رجب ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 18 ژوئن 2025 میلادی
📎 #تقویم
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آنچه از انجمن حجتیّه نمیدانید!
🔵 انجمن حجتیّه؛ کبریتِ بیخطر
#حجتیه
#انجمن_حجتیه
📌توجیه علت انگشتر به دست چپ کردن از سوی اهل سنت
#نووی(م676ق) در توضیح دلیل این سنت، بیان دیدگاه ابوالحسن علی بن اسماعیل #اشعری(م324ق) را چنین نقل می کند:
«انگشتر به دست راست کردن بهتر است؛ زیرا #انگشتر به دست راست کردن #شعار و نماد #شیعیان گردیده است.
بدانید که تختم به یمن یا همان انگشتر به دست راست کردن در بیشتر بلاد اسلامی شعار شیعیان نیست و این کار یک فرقه ضاله(شیعه) است که این کار را می کند.»
📚نووی، المجموع، ج4، ص462.
هدایت شده از اذکار مأثوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️⚠️⚠️⚠️اگر کسی توان جسمی روزه داری در ماه رجب را نداشته باشد این روایت را بخواند:⚠️⚠️⚠️
برای روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده و اما اگر کسی توان گرفتن روزه را ندارد و ضعف جسمانی یا بیماری در بدن دارد در روایت آمده است:
اگر کسی قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را «صدبار» بخواند تا ثواب روزه ماه رجب را دریابد:
سُبْحانَ الْإِلٰهِ الْجَلِيلِ ! سُبْحانَ مَنْ لَايَنْبَغِى التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ ! سُبْحانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ ! سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَهُوَ لَهُ أَهْلٌ.
منزّه است خدای بزرگ، منزّه است آنکه تسبیح جز برای او سزاوار نیست، منزّه است خدای توانمندتر و بلندمرتبهتر، منزّه است آنکه جامه عزّت در پوشید که فقط او برای آن جامه شایسته است.
📖پینوشت:
ابن بابويه، محمد بن على، الأمالي (للصدوق)، 1جلد، كتابچى - تهران، چاپ: ششم، 1376ش؛ ص540.
#ماه_رجب
#رجب
🔰کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
⭕️نظرات امام خمینی درباره انجمن حجتیه
🔸به مناسبت درگذشت دومین لیدر تشکیلات انجمن حجتیه
🔻حواستان را جمع کنید، نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود کردهاند! صحیفه ۲۱/۶۱۳
🔻بعضی از روحانی نماها که قبل انقلاب دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیونی که برای اسلام زجر و زندان کشیدند تهمت وهابیت زدند. دیروز مقدس نماهای بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیستند! تا دیروز مشروب فروشی و فساد و حکومت ظالمان برای ظهور حضرت راهگشا میدانستند، امروز اگر از گوشهای خلاف شرعی رخ دهد، وا اسلاما سر میدهند! دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام کرده بودند و تلاش نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
«ولایتی»های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند، و در عمل پشت پیامبر و اهلبیت را شکستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیّش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت و حسرت دوران شاه را میخورند! ۶۷/۱۲/۳
🔻بعضی میگویند که هر عَلَمی قبل ظهور بلند بشود برخلاف انتظار فرج است. اینها نمیفهمند چی دارند میگویند. اینها تزریق کردند بهشان که این حرفها را بزنند. نمیدانند دارند چیچی میگویند. حکومت نبودن، یعنی اینکه همۀ مردم به جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض میکردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم؛ برای اینکه خلاف قرآن و عقل است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. اینگونه روایت قابل عمل نیست. این نفهمها نمیدانند چی میگویند! ۶۷/۱/۱۴
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
نهی عمر بن خطاب از روزه گرفتن در ماه رجب!
✍️ابن ابی شیبه با سندش از خرشه بن حر روایت می کند که گفت: «عمر بن خطاب را دیدم که دستهای مردم را به خاطر روزه گرفتن در ماه رجب می زد تا آنکه آن را در طعام می گذاردند و می گفت: بخورید؛ چرا که این ماه رجب ماهی بود که اهل جاهلیت آن را بزرگ می داشتند!»
✅️ سند این روایت را دکتر الشثری[۱] و اسامة بن ابراهیم بن محمد[۲] تصحیح کرده اند.
❌️برای اثبات تقابل عمر بن خطاب با نص در ممانعت از روزه ی ماه رجب، به نقل جواب مرکز فتوای اسلام وب اکتفا می کنیم که گفته اند:
«آن دسته از علمایی که قائل به استحباب روزه ی ماه رجب هستند، به دو دلیل استدلال می کنند:
اول: آنچه در ترغیب عام به روزه گرفتن وارد شده است که روایاتش زیاد است.
دوم: آنچه در ترغیب خاص به روزه گرفتن در ماه های حرام وارد شده و رجب به اتفاق، از آن جمله ماه ها است و همچنین آنچه که بالخصوص در فضیلت روزه ماه رجب وارد شده است، که جمهور علما نیز بر این اعتقاد هستند و برای اثبات آن به تعدادی از احادیث استدلال کرده اند... .»[۳]
📚پی نوشت:
[۱] مصنف ابن ابی شیبة، ج 6 ص 123-124 ح 10019
[۲] مصنف ابن أبی شیبة ، ج 4 ص 154 ح 9848
[۳] رقم الفتوى: 28322 ، تاریخ النشر:الثلاثاء 3 ذو الحجة 1423 هـ - 4-2-2003 م، مذاهب العلماء فی صوم شهر رجب
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نهی از تطبیق گرایی در فرمایش حضرت آیت الله شیخ نجم الدین طبسی
(استاد درس خارج مهدویت)
🔻 متاسفانه برخی اندک مسأله را به ظهور حضرت مهدی (عج) و علائم ظهور گره میزنند، غافل از اینکه زمینه را برای ظهور مدعیان دروغین فراهم میسازند🔺
#جهاد_تبیین
#مقام_معظم_رهبری
#تطبیق_گرایی
#آیتاللهطبسی