🔻 تحولات سوریه ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ایران دارد
🔹️ تروریست های تحریر الشام، احرار الشام و ارتش آزاد پیشروی زیادی داشته اند. از برخی مناطق غرب حلب وارد شهر شده اند اما هنوز شهر در کنترل ارتش سوریه است.
🔹️ متاسفانه شایعات و عملیات روانی گسترده قوی ای صورت گرفته و از سقوط حلب می گویند! در صورتیکه سقوط حلب به این راحتی ها نیست.
🔹️ درست است که تروریست ها خطوط اصلی دفاعی حلب را شکستند و کیومرث پورهاشمی فرمانده مستشار ایرانی به شهادت رسید اما با آگاهی متحدان ارتش سوریه و بازیابی آن اوضاع متفاوت خواهد شد.
🔹️ تروریست ها از پشتیبانی هوایی برخوردار نیستند اما سوریه از پشتیبانی هوایی برخوردار است و لازم باشد به کمک متحدانش یعنی روسیه و ایران علیه تروریست ها عملیات هوایی انجام خواهد داد. می توانند با بمباران خطوط پشتیبانی تروریست ها را قطع بکنند.
🔹️ نیروی های ایران، سوری، عراقی و افغانستان کم نیستند و می توانند به خطوط درگیری اعزام بشوند و روند تروریست ها را کُند بکنند.
🔹️ فیلم ابومحمد جولانی وارد حلب شد! برای الآن نیست. زندان حلب گرفته شد و تروریست ها در حال آزاد سازی تروریست های زندانی هستند! این فیلم هم مربوط به ۱۰ سال پیش است و متاسفانه در فضای مجازی در حال نشر است.
🔹️ با توجه به اینکه کیومرث پورهاشمی یکی از سرداران سپاه به شهادت رسیده است زمینه مناسب است تا یک حمله موشکی علیه تروریست ها در اِدلب انجام بشود تا هزینه خون سردار ایرانی کم نیست و بابت خونِ سردارِ ایرانی که ریخته اند هزینه گزافی باید بدهند.
🔹️ اگر تروریست ها موفق به تصرف حلب بشوند بر مناطق شمالی سوریه سیطره پیدا خواهند کرد. مناطق شرق فرات هم در دست تروریست های کرد است. آشوب در سوریه، سقوط نظام سوریه ، بستن مسیر کمک ایران به حزب الله و ترور بشار اسد از اهداف قطعی تروریست هاست. البته که ایران و عراق به همین راحتی این اجازه را نخواهند داد.
🔹️ تحولات سوریه ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ایران دارد. متاسفانه اگر سوریه دچار آسیب جدی بشود و سقوط کند بعدش نوبت عراق است و بعد از آن به مرز ایران خواهند رسید.
✍️🏻بانو طلبه#الناز_رحمتنژاد|پژوهشگر حوزه مقاومت
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
🔻اسلام منهای روحانیت
💢بعد از صدور فرمان تاریخی «تحریم تنباکو» مرحوم آيت الله سيدحسن مدرس، زمانی که طلبه جوانی بودند به سامرا رفته تا با مرحوم ميرزای شيرازی ملاقات کنند؛ ميرزای شيرازی وقتی متوجه می شود که سید، اهل ايران است، از اوضاع و احوال ايران پرسوجو می کند، شهيد مدرس در پاسخ مرحوم شيرازی، از تاثیر اعجاب انگیز فتوای تحریم تنباکو در ایران می گوید، میرزای شيرازی با شنیدن اين سخنان شروع به گريه کرده که آيت الله مدرس از ايشان علت را جویا می شوند، ميرزا می فرمايد؛ من از اهميت دادن مردم به سخن عالمان دينی ناراحت نيستم، بلکه گريه و ناراحتی من به اين دليل است که دشمنان اسلام که تاکنون نمی دانستند قدرت اسلام در کجاست از همين امروز براي شکستن قدرت اسلام کار خواهند کرد…*
💢به راستی که شناخت قدرت اسلام توسط نظام مستبکران، زنگ خطری بود که تهدید امنیت روانی جوامع مسلمین را به حاصل نشاند و اثرات این شناخت هم اکنون نیز دامن گیر کشورهای اسلامی است؛ چراکه در حال حاضر، شبکه های معاند و فعال علیه نظام جمهوری اسلامی، مانند اینترنشنال و امثالهم، گاهی بیش از دهها ساعت از برنامه های خود را اختصاص به تمسخر بیانات سیاسی و غیره علمای ایران اختصاص داده و تمام همت خود را معطوف به نفرت پراکنی عمومی از این قشر می کنند!
💢این درحالی است که در برابر برنامه های تخریب زای معاند علمای ایران، نظام جمهوری اسلامی برنامهی مدون و مثمری برای خنثی نمودن طرح های در دست آنان ندارد!
خب نتیجه چه می شود؟!
ملت مسلمانی که از منبر و محراب مسجد فاصله بگیرند؛ تربیت شان را همان رسانه های پر زرق و برق برعهده می گیرند که جز عادی سازی فحشاء و انحرافات جنسی، آموزش مهم دیگری برای ملتها ندارند!
«اللهم عجل عواقب امورنا خیرا»
*برگرفته از کتاب سده تحریم تنباکو، ص ۱۳۸.
✍🏻#دکتر_فاطمهشکیبرخ|پژوهشگر تاریخ
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
هم قلم
📌در اهمیت روایت؛ خلاهای ما در کارزار جنگ رسانه ای
⭕فاصله زمانی و فیزیکی از یک واقعه، عامل رخنه ی روایتهای ناقص و جانمایی آنها به عنوان «همه واقعیت» است. هرچند دستیابی به واقعیت برای افرادی که از جهت زمانی به آن نزدیکترند آسان تر خواهد بود. مخصوصا اگر اسناد مکتوب آن جریانات به کثرت وجود داشته باشد. به علت قانونی بودن پوشش شرعی، جریانات غیر همسو به دنبال مستمسکی برای تعارض با این قانون برمی آیند که نتیجه آن تطهیر دیکتاتوری چون رضاخان و خدشه به علمای وقت و اتهام همراهیشان با اصلاحات رضاخانی خواهد بود. نسبت به تصویر فوق توجه به این نکات ضروری است:
🔴1_ در سده ی اخیر و خصوصا در دوره ی پیدایش مشروطیت، کشور ما آبستن حوادث و تحولات متعددی در قالب ورود پدیده ای به نام تجدد قرار گرفت. رضاخان بازیگر اصلی ایجاد اصلاحات جدید در زمینه بسط و گسترش تجدد و مدرنیته در ایران شناخته میشود. فردی مستبد که از هیچ سختگیری ای در زمینه مقابله با مظاهر سنت و دین در ایران فروگذار نکرد.
✅در بررسی اسناد آن دوره واضح میشود که رضاشاه با ارسال ابلاغیه رسمی به تمامی استانها و شهرستانها و حتی ده کوره ها، آنها را موظف به کشف حجاب زنان و بر سر گذاشتن کلاه پهلوی برای مردان میکند. مارکارت در کتاب خود بیان میکند که برداشتن چادر برای زن ایرانی در آن دوره چون درآوردن پیراهن برای زن اروپایی است و به او حس برهنگی میدهد. البته که رضاخان و عمال او به برداشتن چادر هم اکتفا نکردند و تا اروپایی سازی ایران و تغییر لباس زن ایرانی پیشروی کردند و در این راه فجایعی چون کشتار عظیم گوهرشاد را رقم زدند و تاریخ مملو از زنانی است که سالها خود را در خانه حبس کردند تا حیا و عفاف آنها در این تحولات به تاراج برده نشود.
🔴۲_ در این بین که روحانیت با ظهور مشروطیت دچار دو دستگی عمیقی بین خود شده بود و بیم از بین رفتن شجره طیبه آن میرفت؛ آیت الله شیخ عبدالکریم حائری با تاسیس حوزه علمیه قم عاملی برای ایجاد نقطه ی ثقل در حفظ سنت و نهاد روحانیت گردید. برخی مصرند که از این شخصیت عظیم روایتی نواندیشانه و سازشکارانه ارائه دهند و ایشان را شخصیتی همراه با اصلاحات رضاشاه جلوه دهند، در صورتی که با نگاه جامعی به اقدامات ایشان میتوان دریافت که سکوت و به ظاهر همراهی ایشان در برخی موضع گیری ها به علت مصلحت اهمی چون حفظ اصل نهاد روحانیت بوده است.
در خاطرات به جای مانده از شخصیت عظیم شیخ عبدالکریم حائری آمده است که ایشان در جلسات خصوصی از خوف تغییر دین مردم و اقدامات رضاشاه به پهنای صورت میگریستند... حوزه نوپای قم نیز از هجوم رضاشاه مصون نمانده بود و طلاب اجازه تردد با لباس روحانیت در ملا عام را نداشتند و از خوف حمله سربازانی که به محض رویت آنها عبا و عمامه شان به غارت میرفت و مورد ضرب و شتم قرار میگرفتند، قبل از طلوع به بیابانهای اطراف قم میگریختند و در تاریکی شب به مدرسه بازمیگشتند...
📌روایت های دلبخواه و ندیدن همه ی آنچه بوده است خطری سهمگین در کمین تحریف تاریخی است که با فدا شدن خونهای پاک و استقامت و زمان شناسی مردان و زنانی استوار و با هدایت علمای آگاه به مسائل زمانه به دست ما رسیده است...
✍🏻بانو طلبه#زینب_تختی|پژوهشگر مطالعات زنان
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
💢تاسی به سیره عملی فاطمی
🔸️از اساسیترین مسائلی که زهرای مرضیه سلاماللهعلیها، در منطق رفتاری خود و مدیریت خانواده بر آن اهتمام میورزید، توجه به پرورش روح توحید و خداپرستی در میان اعضای خانواده بود. سیره فاطمی، شاخصه مهر و اعتدال دینی بوده و عامل وحدت و صمیمیت و تداوم استحکام خانواده است.
🔸️از بزرگترین درسهای عملی حضرت زهرا سلاماللهعلیها، حضور فعّال در صحنههای اجتماعی ـ سیاسی با حفظ عفّت و حجاب و ارزشهای وجودی زن است که در فعالیت زنان مسلمان در دوران انقلاب اسلامی بهطور کامل مشهود بود. تأسی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان اسلام در رأس آنها حضرت زهرا سلاماللهعلیها، گامی نوین و حرفی نو مطرح ساخت که زن مسلمان میتواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویّت اسلامی دست یابد همچنان که زنان مسلمان در سطح جهان با احیای عزّت اسلامی و مبارزه با ساختارهای موجود و جنبشهای فمنیستی و قوانین موجود در جهت تثبیت ارزشهای زن مسلمان گام برداشتند.
🔸️برترین، بالندهترین و والاترین خانواده که همه شاخصههای سایر خانوادههای رحمانی را در خود جای داده است، خانواده فاطمی است بهطوری که اگر کسی بر مبنای شاخصههای این خانواده حرکت کند در دنیا و در آخرت سعادتمند خواهد شد. کتب آموزههای اهلبیت علیهمالسلام دریچهای به سوی جهانِ غنی از معارف، اخلاق و تاریخ اسلام است، این آثار با تقویت ایمان و ارائه الگوهایی کامل از زندگی اسلامی، افراد را در درک صحیح دین کمک میکند و با پرداختن به ارزشهای اخلاقی و اجتماعی، مسیر بهبود شخصیت فردی، خانوادگی و اجتماعی را هموار میسازد.
✍🏻بانو طلبه#حبیبه_شاهنده
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️به مناسبت سالروز شهادت طلبه شهیده
#فهیمه_سیاری
تاریخ شهادت: ۱۳۵۹/۰۹/۱۲
محل شهادت: سقز_بانه
نحو شهادت: اصابت گلوله در درگیری با ضد انقلاب
مزار مطهر: بهشت فاطمه زنجان
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
آیت الله مدرس الگوی مقاومت و ایستادگی
💢آیت الله سیدحسن مدرس یکی از برجستهترین روحانیون و سیاستمداران دوران خود بود که به شدت با سیاستهای ضد ملی و استبدادی رژیم پهلوی مخالفت میکرد و شهادت او نمادی از مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است.
💢شهید مدرس با وجود مقام و موقعیت بالای خود از خصوصیات اخلاقی برجسته ای برخوردار بود، او همواره با مردم با تواضع و فروتنی رفتار میکرد و از نزدیک با مشکلات و دغدغههای آنان آشنا بود همچنین عمیقا به دین اسلام و خدمت به مردم متعهد بود و تمام زندگی خود را صرف تبلیغ و ترویج ارزشهای دینی و عدالت اجتماعی کرد، چنین خصوصیت اخلاقی وی باعث شد که ایشان نه تنها به عنوان یک رهبر دینی، بلکه به عنوان یک نماد اخلاقی و انسانی در جامعه شناخته شود.
آیت الله مدرس، اهداف مختلفی را دنبال میکرد که شامل تعزیز اسلام و محافظت از ارزشهای اسلامی، تعمیق روابط میان مسلمانان و توسعه تعلیمات اسلامی، تبلیغ اسلام، مبارزه با تحریفات و تحقیرات اسلامی بوده است.
📌طلاب حوزههای علمیه میتوانند در زمینههای مختلفی همچون علم و دانش، شجاعت و استقامت، اخلاق و تواضع، تعهد به دین و مردم، پژوهش و تحقیق، روحیه استقامت و پایداری، این شهید را الگوی خود قرار دهند. با الگوبرداری از این خصوصیات شهید، طلاب میتوانند در مسیر رشد علمی و اخلاقی خود قدمهای موثری بردارند و به عنوان افرادی برجسته در جامعه دینی خود شناخته شوند.
✍🏻#زهرا_بحرکاظمی|مدیر حوزه علمیه خواهران کلاردشت
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
ضمانت شغلی، ضمانت بی اخلاقی
💢تجسم مخدوش برخی مدارس دولتی در بحث اخلاقیات، همیشه سوال برانگیزترین بخش مهم فرهنگ دانش آموزی فرزندان ایران زمین در نزد دغدغه مندان تربیتی بوده است! بارها از خود پرسیدهام چه می شود که برای تدریس در یک مدرسه غیر دولتی، ملاک های خاص رفتاری، تربیتی و اخلاقی و حتی مذهبی وجود دارد؛ اما وقتی درب مدارس دولتی، گشوده می شود، آنچه کمرنگی آن چشم را می آزارد، سبکی وزنهی اخلاق و تربیت خواهد بود!
⭕متاسفانه پس از نقش فضای رهای مجازی که عهدهدار تربیت دانش آموزان ما است، بخش مهمی از این جریان، برخاسته از تربیت معلمانی بوده که متخلق به اخلاق اسلامی نیستند و وظیفه انسانی خود را به خوبی نمی شناسند!
♨️در تجربه حضور اندکم در دبیرستانی دخترانه دیدم که در زنگ های تفریح، مهمترین بحث و دغدغه بین معلمان مدرسه، آن قسط نداده و حقوق و مزایای درخواستی ایشان بود! نارضایتی و طلبکاری از نظام و دولت هم که سرریز مباحث بین آنان دیده می شد و بیشتر آنان فکر می کردند، در قبال حقوقی که دریافت می کنند؛ مسئولیتی به این بزرگی ندارند!
این مسئله در حالی ست که مطالبات معلمان دولتی در مقایسه با معلمانی غیر دولتی که تحت فرمان مجموعه خویش هستند، قابل تامل است؛ حقوق و مزایایی به مراتب کمتر در ازای بذل نشاط بیشتر، مهم ترین تفاوت این دو حیطه است! ضمن آنکه، معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی با کوچکترین برخورد غیر اتفاقی با دانش آموزان، باید به والدین و کل مجموعه پاسخگو باشند و به محض کسب عدم رضایت عموم والدین در نظرسنجی آخرسال، باید با تدریس خداحافظی کنند!
درست است؛ تنها مسئلهای که سبب اینتفاوت بزرگ در مدارس دولتی و غیر آن می شود، ضمانت شغلی معلمان دولتی و نظارت قوی بر اعمال معلمان، در مدارس غیر دولتی است!
📌در واقع، متاسفانه این ضمانت شغلی در باور برخی از انسان ها، ساختاری ایجاد کرده که حتی آنان را از قبول وظایف انسانی خویش باز داشته است! و گرنه که اگر رعایت ادب و احترام به دانش آموز توسط مجموعه های تربیتی رعایت می شد و حفظ کرامت دانش آموز اولویت آنان بود؛ اینطور شاهد تنزل اخلاق و زوال هویت نسل زد نبودیم!
✍🏻#فاطمه_شکیبرخ
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam