📌انسان آن است که با عالم قدس انس دارد و گرنه چو بهائم به چرا آمده است.
علامه حسن زاده
.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 #اطلاعنگاشت | آیات فتح و دعای نصر؛ توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی، خواندن سوره فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای موفقیت جبهه مقاومت توصیه کردند.
📥 نسخه قابل چاپ
🔍 مشروح این توصیهها را از اینجا بخوانید:
khl.ink/f/58343
💢"امید" رگ اصلی حیات امتهاست
«اینکه آقای سیدحسن نصرالله میگوید من انشاءالله در مسجدالاقصی نماز میخوانم، برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است... اگر همه ما به وظایف خود عمل کنیم، وعدهی الهی قطعاً محقق خواهد شد»
رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۸/۴/۳۱
🔻از فرمایش حضرت آقا چند نکته قابل توجه است؛
🔴اول اینکه حضرت آقا نتیجه را منوط به عمل به وظایف دانستهاند و چنانچه تصور کنیم که مصلحت اندیشی ها سبب گرفته شدن نعمت وجود سیدحسن در بازوی مقاومت شد؛ بازهم نمی توان اصل وعده پیروزی را متوجه وجود ایشان فرض کرد؛ زیرا تقدیر پیروزی، فراتر از اشخاص و افراد واقع می شود!
از آنجا که برخی این وعده را که به دلایلی انجام نشد؛ به جلسه ی اخیر حضرت آقا با شورای خبرگان مرتبط دانستهاند و معتقدند که حذف سیدخراسانی هم بر خلاف وعدههای مطرح توسط بزرگان، ممکن خواهد بود و باید نگران عاقبت انقلاب شد! می توان صریح عنوان کرد که برطبق آموزه ها و بنیان های فکری مکتب انقلاب، نگاه مومنان، نباید منتهی به اشخاص در رأس متوقف شود؛ حتی اگر آن فرد رهبر معظم انقلاب باشد؛ این مسئله حتی در اندیشه تبیینی حضرت آقا درباره اصل حکومت اسلامی که اتفاقا کاملاً منطبق با اندیشه های امام خمینی رحمة الله است نیز به وضوح دریافت می شود و از این منظر، حفظ اصل نظام اسلامی از حفظ جان امام زمان عج الله تعالی، اهم بیان شده است!
🔴موکداً تاکید می شود که انقلاب ما که قطعاً مقدمه ظهور حضرت بقیةالله اعظم اروحناه له الفداء است؛ نباید در اذهان مومنین، منتهی به وجود و یا عدم وجود اشخاص شود و اینطور در بین انقلابی ها جا بیافتد که خدای نکرده بعد از حضرت آقا، انقلاب به شکست خواهد رسید! از نگاه دیگر، چنانچه با دیدگاه مثبت و امید آفرین، به دیدار اخیر حضرت آقا بنگریم، میتوان باور کرد که رویکرد تربیتی و تبیینی ایشان درباره مسئلهای که پیشتر بیان شد، متوجه تک تک باورمندان به انقلاب بوده و مخاطب، تنها اعضای مجلس خبرگان فرض نخواهد شد!
📌اکنون وظیفه تمام دردمندان انقلابی، ایجاب می کند که باتوجه به شرایط کنونی از هرگونه انتشار پیام های مایوس کننده به شدت حذر کنند، زیرا بنا به فرمودهی قرآن، خداوند سرنوشت هیچ امتی را تغییر نمی دهد؛ مگر آنکه آنان، آنچه را که در خودشان است، تغییر دهند! پس در جامعه امیدآفرینی کنیم تا پروردگار به امید ما، سرنوشت نیک ما را حفظ گرداند!
✍🏻#دکتر_فاطمهشکیبرخ
#امید_آفرینی
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
فمینیسم اسلامی و تفسیر به رای
💢آقای سید حمید موسویان؛ طلبه ای دین پژوه، در یادداشتی با عنوان "فمینیسم اسلامی و اتهام دنباله روی غرب" در مقدمه گفتارشان بیان کردند؛ "فمینیست اسلامی با اتهام دنباله روی غرب در جوامع اسلامی مواجه هستند و به ذهن مخاطب این مطلب خطور میکند که متاثر بودن فمینیست اسلامی از غرب یک تهمت است نه واقعیت".
⭕اینکه فمینیست اسلامی دنباله رو و متاثر از غرب است یک اتهام نیست؛ بلکه با بازتفسیر متون اسلامی بر اساس آموزه های غربی، منجر به تحریف و تفسیر به رای این متون شده اند. مهمترین مبانی فکری فمینیست اسلامی؛ "اومانیسم اسلامی، آزادی، فردگرایی، تقدم جامعه گرایی بر خانواده گرایی و تفکیک میان جنس و جنسیت" است که هیچ کدام با مبانی اسلام سازگاری ندارد. فقط برای این طیف مهم است که در ظاهر تقابل جدی با دین نداشته باشند، از این رو نظریه پردازانشان بر لزوم به کارگیری شیوه های کلاسیک استنباط احکام شرعی، از جمله تفسیر و اجتهاد در راستای احقاق حقوق زنان و ارائه تفاسیری زنانه تاکید میورزند.
📌میان گرایش فمینیست اسلامی و فمینیستهای مسلمان تفاوت وجود دارد. فمینیست اسلامی،تفسیری فمینیستی از اسلام است و راهکارهایی که ارائه میدهند برخاسته از آموزه های دینی نیست اما فمینیست های مسلمان بر اساس آموزه های دین اسلام به دفاع از زنان می پردازند.در متون دینی این ظرفیت وجود دارد که بدون بهره گیری از فمینیسم غربی از آنها در دفاع از حقوق زنان استفاده کرد.
✍🏻#محجوبه_سلطانیاحمدی|پژوهشگر حوزه مطالعات زنان
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
khoda az ou raazi ast.mp3
5.44M
#پادکست
ویژه ایام فاطمیه
📌چه کنیم تا به مقام راضیه برسیم؟
🎙#دکتر_سمیهصفری|مدیرگروه تبلیغی یاوران انقلاب
قسمت دوم
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌بیماری مسری و خطرناک
⁉️آیا اطلاق عبارت "بیمار" به شخص بی حجاب نادرست است؟!
💢از آنجا که "گناه" ورود در وادی افراط و تفریط است و باعث خروج انسان از حالت اعتدال می شود، موجبات بیمارهای روحی و روانی را برای انسان فراهم میآورد همانگونه که خروج جسم از حالت اعتدال قوا، عامل ایجاد بیماری های جسمانی است.
💢آیات و احادیث فراوان, بیانگر آن است که «گناه», یک بیماری روحی و روانی است و پیامد های منفی زیادی دارد, نظیر: خواری و پستی نفس, عذاب روحی, شک و اضطراب, اندوه, فقر روحی, دورویی, نا امیدی. آثار سوء بیماری گناه, از موانع بزرگ فرایند تهذیب و تربیت انسان, ویران ساز سلامت قلب و بازدارنده سعادت اوست. از این رو هرگونه تلاش برای دستیابی به شناخت آثار مخرب یاد شده, جهت پیشگیری یا درمان لازم, کاری شایسته و بایسته محسوب می شود.
♨️برهنگی و بدتر از آن، بدحجابی که نوعی تمسخر به حجاب است، موجب تحریک احساس بینندگان می شود و هیجان روانی ایجاد می کند، همان چیزی که بنابه گفته روانشناسان، اعصاب را مختل می سازد و باعث انواع بیماری های جسمی و روحی می گردد. افزایش فحشاء، بالا رفتن آمار طلاق، عدم احساس امنیت، فروپاشی کانون خانواده و زدودن محبّت در آن، ابتذال و سقوط ارزش زن، انحراف اخلاقی مرد و... از دیگر اثرات بی حجابی است و البته همه اینها در جوامع بی حجاب به شکل ملموس دیده می شود.
✍🏻#طیبه_زاهدی|استاد حوزه و پژوهشگر اخلاق
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
حجاب در دام تغییرات اجتماعی
⭕این چند روز بیش از بیست یادداشت در رابطه با موضوع کلینیک ترکِ بیحجابی خواندم. هم از موافقان و هم از مخالفان! در این میان اما یادداشت خانم فریبا نظری جالب بهنظر میرسید. ایشان از نگاه جامعهشناختی موضوع را رصد کرده بود و آخرش هم زیرپوستی به این نتیجه رسیده بود که حکومت باید تسلیم تغییرات اجتماعی شود.
♨️اینکه حجاب و یا هر کنش دینی دیگری باید از روی اعتقاد قلبی باشد و نه با زور و اجبار، کاملا عقلانیست؛ اما اجتماعی بودن موضوع حجاب، ایجاب میکند که در جامعهی دینی، حتی اگر افراد باور قلبی هم به حجاب نداشته باشند ملزم به رعایتاند چرا که در نگاه اسلام، اصالت با اجتماع است و نه با فرد! فلسفهی امربهمعروف و نهیازمنکر لزوما اصلاح فرد نیست( اگرچه اصلاحِ فرد را هم نتیجه میدهد)؛ بلکه فلسفهی امر ونهی، حفظ اجتماع از انحراف است.
🔴 خانم نظری معتقدند باید نسبت به تغییرات اجتماعی و خواست مردم تسلیم شد و آن را پذیرفت! سوال بنده از ایشان این است که معیار این تغییرات چیست؟ آیا صرفا خواستِ مردم میتواند علتِ تغییر باشد؟ اگر مردم یک اجتماع در پذیرش انحرافات اخلاقی خواستار تغییر شدند آیا باز هم با همین رویکرد میتوان پذیرفت و تسلیم شد؟!
تغییرات اجتماعی باید مبنای منطقی و عقلایی داشته باشد و نه مبنایی احساسی و دلبخواهی!
مبنای تغییرات اجتماعی، حفظ کرامت انسان است. بیحجابی را اگر نوعی تغییر اجتماعی تلقی میکنید لازم است بدانید که بیحجاب نه به کرامت انسانی خود احترام میگذارد و نه برای کرامت انسانی سایر افراد ارزش قائل میشود.
🔴در اسلام احترام به انتخاب فرد تا جایی پیش میرود که مخالف با ارزشهای دینی نباشد. آن تحولی در اجتماع که منجر به تضعیف ارزشهای الهی شود هنجار نیست، بلکه نوعی ناهنجاریست که باید متوقف گردد. مگر نه اینکه هر نوع تغییر اجتماعی باید با ارزیابی پیامدهای اجتماعی آن صورت پذیرد؟ آیا شما پاسخی برای پیامدهای ترویج بیحجابی دارید؟
✍🏻#زهرا_ابراهیمی|استاد حوزه و کارشناس اخلاق و تربیت
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam