🔴 دیشب #رئیسی به نکته ی جالبی اشاره کرد!
خزانه خالی نبود!
خزانه بدهکار بود!!!!!
این دو تا جمله کوتاه یه دنیا حرف داره...
فکر کنید دو سال دولت در حال تلاش تا بدهی های دولت گذشته رو صاف کنه و اون به صفر برسونه که بشه بهتر برای مردم کار کرد.
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴 دولت رئیسی ۲۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل را تسویه کرد
🔹️ آمارهای به دست آمده از دولت نشان میدهد از شهریور تا اسفند ۱۴۰۰، ۶۹ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۱۷۴ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان و در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان از اوراق فروختهشده دولت قبل تسویه شده است.
#نجاستی_به_نام_اصلاحات
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
▪️خاطره همسر شهید چمران از شب آخر حیات دنیوی #شهید_چمران:
هر وقت می رفت تهران (از اهواز)روز بعد بر می گشت امروز (٣٠خرداد۶٠) صبح رفت و عصری آمد تعجب کردم.
گفتم چرا زود آمدی
گفت ناراحت شدی؟
- نه فقط تعجب کردم.
گفت تا حالا دیده بودی من با هواپیمای خصوصی سفر کنم؟
ندیده بودم..
+ به خاطر شما آمدم امشب پیشت باشم.
رفت دراز کشید. داخل اتاق شدم او را بوسیدم، آرام و به سقف مینگریست.
گفت: بشین، من فردا شهید می شوم. دو وصیت به شما دارم.
بعد از من در ایران بمان کشور شما حکومت الهی ندارد.
دوم ازدواج کن.
گفتم زنان پیامبر الگو هستند آنان ازدواج نکردند.
از این مقایسه ناراحت شد.
شب به فکر بودم که این حرفها چیست؟
صبح زود که درب منزل داشت سوار ماشین میشد کلت کمری داشتم خواستم به پایش شلیک کنم که نرود اما جرأت نکردم. رفت و من به منزل تنها دوستم در اهواز خانم خراسانی رفتم و داستان شب را تعریف کردم. دلداری ام میداد تا اینکه تلفن منزلش زنگ خورد و او مرتب "نه" می گفت. گفتم چه شده؟ گفت چمران زخمی شده. گفتم خیر او #شهید شده است و باهم به سردخانه رفتیم و جنازه مصطفی را دیدم و گفتم: خدایا این قربانی را از ما بپذیر!
اون روز چمران از اهواز تا دهلاویه (٧٢کیلومتر) فقط مینویسد. با اعضاي بدنش خداحافظی می کند و...
همسر شهید چمران می گوید ۶ ماه بعد از شهادت چمران، امام متوجه شد ما خونه نداریم به بنیاد شهید گفت. خونه ای به من دادند، اما هیچ وسیله ای نداشتم. یکی از دوستان مصطفی مقداری لوازم اولیه زندگی برایم آورد. جاودانه باد
#چمران_عزیز
#دهلاویه
✍️ عبدلله گنجی
🆘 @Roshangari_ir
● روبیکا: Rubika.ir/roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 خاطرات باور نکردنی یک جانباز در محضر مقام معظم رهبری
🔰 باورنکردنی ولی واقعی...
🌹این جانباز در سال ۹۲ به لقاء الله پیوستند...
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
🔻نقد روایت ناصواب مهدی نصیری:
مردمِ پنج درصدی یا خطشکنان پنج درصدی؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. مدعای مهدی نصیری در یادداشت اخیرش این است که رهبر انقلاب در نشستهای خصوصی گفتهاند که اگر نظام، حتی حمایت «پنج درصد از مردم» را نیز داشته باشد، کفایت میکند و دیگر خطری، تداوم نظام را تهدید نمیکند. این سخن بدان معنی است که آیتالله خامنهای، رهبر «همۀ مردم» نیست؛ چنانکه نه اکثریت مردم، ایشان را رهبر خویش قلمداد میکنند و نه خود ایشان با اکثریت مردم، همدلی و همراهی میکند. بنابراین، شکاف میان ملت و دولت، بسیار فزونی گرفته و حاکمیت با علم به اینکه از بدنۀ اجتماعی و رضایت مردمی، تهی شده است، تنها به همین جمع اندک پنج درصدی بسنده کرده است و میخواهد از طریق هواداری و حمایت اینان، خود را حفظ کند. بهاینترتیب، نصیری با یک «نقل خصوصی» کوشیده است سخن خود را به عنوان پیشفرض در ذهن مخاطب بنشاند.
۲. اما دربارۀ نقل خصوصی وی باید گفت آیتالله خامنهای هیچگاه بر این باور نبوده که «اکثریت مردم» با حاکمیت، همراهی ندارند و میان او و مردم، شکاف و انشقاق رخ داده، بلکه معتقد است که وجود نارضایتیهای اجتماعی نسبت عملکردها و کارگزاران، «طبیعی» و «همیشگی» است و مردم، میان «اصل نظام» و «امور اجرایی در نهادهای حاکمیتی»، تفاوت مینهند؛ چنانکه «مخالفتهای مردمی با برخی عملکردها»، هر اندازه نیز که شدت داشته باشد، باز نباید به معنی «صفآرایی در برابر نظام»، تفسیر شود. وجود نارضایتیهای اجتماعی، قابلانکار نیست، اما مسأله، «تفسیر نارضایتیها» است. نصیری با مصادرهبهمطلوبکردن، میکوشد «معنای ساختارشکنانه» به نارضایتیها و مخالفتها نسبت بدهد و موضعگیریهای چالشی و انتقادیِ بخشهایی از مردم را به معنی مخالفت با رهبر انقلاب تفسیر کند. چنین تفسیری، ناسازگار با ذهنیت مردم است. مردم در عین هر اعتراض و انتقادی، از نظام و رهبر آن «عبور» نکردهاند. وقتی رهبر انقلاب، به تصویری که نصیری از جامعه و ذهن مردم آفریده، هیچ اعتقادی ندارد، نباید نیز «حلقۀ حامیانش» را پنج درصدی بشمارد و بکوشد فقط آنها را حفظ کند. از نظر ایشان، اعتراضهای اجتماعی در میان مردم، جنس «ساختارشکنانه» ندارد و از «گسست» و «عبور» حکایت نمیکنند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه تحلیلگرانی همچون نصیری، همواره رهبر انقلاب را به «بیخبری از واقعیت اجتماعی» و «بسندگی به برخی نمودهای اجتماعی» متهم میکردند و میگفتند صدای جامعه، در جهت حاکمیت نیست و حاکمیت باید به خود بیاید و فاصلهگیری مردم از خود را دریابد. اینان ادعا میکردند که رهبر انقلاب، همۀ حرکتهای مردمی از قبیل شرکت در انتخابات را به نفع نظام و خود، تفسیر میکند و این امر، با «واقعبینی» تعارض دارد. اما اکنون برخلاف رویکرد گذشته، نصیری از «باخبرشدن رهبر انقلاب» خبر میدهد و میگوید ایشان از زوال بدنۀ اجتماعیِ نظام، مطلع است، بلکه حتی ادعا میکند اندیشۀ بسندگی به هواداران پنج درصدی، از «دهۀ هفتاد» در ذهن رهبر انقلاب وجود داشته است. این دو برداشت از ذهنیت رهبر انقلاب با یکدیگر تعارض دارند؛ ایشان از واقعیت اجتماعی، باخبر است یا بیخبر؟!
۴. نگاه رهبر انقلاب به مردم، «طیفی» و «پیوستاری» است؛ به این معنی که ایشان از همۀ مردم، توقع یکسان ندارد و میداند «رفتارهای سیاسی مردم»، مشابه نیست. در عین اینکه اکثریت مطلقِ مردم، همدل و همداستان با انقلاب هستند، اما از نظر رفتار سیاسی، درجات و مراتب متنوّع دارند. ازاینرو، نه باید از همۀ مردم توقع داشت که «رفتارهای سیاسیِ حداکثری» و «حمایتهای آنچنانی» داشته باشند، و نه باید از «رفتارهای سیاسیِ متوسط و حداقلی»، تضاد و تعارض را نتیجه گرفت. این خصوصیت جامعۀ اسلامی است که مردمانش در عین وحدت در جهتگیریها و غایات، «سطح هزینهدهی» و «قابلیت کنشگری»شان با یکدیگر تفاوت دارد. برایناساس، رهبر انقلاب معتقد است که چنانچه تنها «بخشی از جامعه»، حاضر به رفتارهایی باشند که از حمایت «حداکثری» و «تمامعیار» و «پُرهزینۀ» آنها حکایت کند، انقلاب به حیات خود ادامه خواهد داد. حتی تحلیل ایشان از دهۀ شصت و دوران دفاع مقدس نیز این است که با وجود اهمیت فراوان جنگ، اینگونه نبود که اکثریت مردم در آن شرکت داشته باشند، بلکه یک اقلیت، بار حضور مستقیم و میدانی را در جنگ عهدهدار شدند و طیفهای دیگر مردم در سطوح فروتر، همراهی و همدلی کردند. روشن است که این قاعده، خاص جنگ نظامی نیست، بلکه در نسبت با هر چالشی، مردم با «ضرایب مختلف»، کنشگری خواهند داشت. پس مسأله این است که در میان مردم، اقلیتی وجود داشته باشند که «هزینههای حداکثری» بدهند، نه اینکه مردم، فقط اینان هستند.
🖇 منتشرشده در فارس:
http://fna.ir/3dgnav
https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥منافع سیگار کشیدن زنان❗
#مهم
🔻حدود صد سال پیش رئیس شرکت تنباکوی آمریکا که از سود کم شرکت ناراضی بود تصمیم گرفت با فروش سیگار به زنان سود خود را دو برابر کند. اما زنان آمریکا سیگار کشیدن را کار ناپسند می دانستند.
🔻رئیس شرکت تنباکو، مشکل خود را با «ادوارد برنیز» که خواهر زاده روانشناس معروف فروید هم بود مطرح کرد. برنیز به داشتن توانایی دستکاری افکار عمومی مشهور بود و برخی اورا پدر علم روابط عمومی می دانند.
🔻برنیز با هدف شکستن تابوی سیگار کشیدن زنان به روزنامه نگاران اعلام کرد در روز «عید پاک» زنان مشعل آزادی را در نیویورک روشن می کنند...
🔻روز عید پاک فرا رسید و در حالی که انبوه آمریکایی ها و رسانه نظاره گر این مراسم بودند ناگهان با اشاره برنیز، دخترانی که رژه می رفتند از زیر لباس خود سیگارهایی که پنهان کرده بودند بیرون آوردند و روشن کرده و شروع به کشیدن سیگار کردند.
🔻برنیز موفق شد با این شوک اجتماعی تابوی سیگار کشیدن زنان را بشکند و با کمک رسانه ها سیگار کشیدن زنان تبدیل به نمادی از استقلال و تمدن شود!!!
🔸پ.ن۱: اینکه برخی فیلمهای #شبکه_نمایش_خانگی و سینمایی تبدیل تبلیغ کنندگان کارهای ناپسند مانند سیگار کشیدن، مشروب خواری، و ... شدهاند را می توان در راستای سفارشات پولی شرکتهای مشکوک و یا برخی سفارتخانه ها تحلیل کرد.
🔸پ.ن۲:قطعا نام مدافعان هرزگی در شبکه نمایش خانگی و سینما را نمی توان اهالی فرهنگ و هنر دانست حتی اگر عمرشان را به آرتیستی گذرانده باشند؛ بلکه این افراد پیمانکاران پولکی فروش شرافت و خرید دیاثت هستند.
✍حمیدرضا ابراهیمی
https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
📣 ۶۹ شرکت ورشکسته و تعطیل، احیا شدند
رئیس کل دادگستری استان تهران:
🔸️طی سال گذشته ۶۹ شرکت ورشکسته و تعطیل، احیا و فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
🔸️زمینه اشتغال برای این واحدها فراهم و شرکتهای بسیاری که در شرف تعطیلی بودند نیز با پیگیری این ستاد از تعطیلی رها و حتی افزایش نیرو داشتند.
https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
.
♻️ شما بیشتر امیرالمؤمنین را دوست دارید یا این مسیحی؟!
🔰 به جرج جرداق گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب الغدیر را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری میکنی، کار تو دفاع از مظلوم است. ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما میگوییم حق با علی است آنها می گویند نه. حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشتهام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
جرداق می گوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بیانصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم. وقتی کتابها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلومتر نمیشناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم
و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم.
🔹#عید_غدیر نزدیک است. یک مسیحی اینطور از مظلومیت امیرالمومنین دفاع کرد. برنامه من و شما چیست؟
https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
⛔️ "بازنشر مطالب بدون ذکر منبع شرعاً جائز نمی باشد" ⛔️
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 حال و هوای زائران حرم عبدالعظیم حسنی(ه) در ایام مسلمیه
@jaarchi_tehran
📣 اخبار ریزُ درشتِ تهران👆
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مستندی کوتاه درباره ی اشتباهات حافظ اسماعیل ملازایی و تیم ضربت مکی که باعث شد پشت پرده های ارتباط مسجد مکی با رسانه هایی معلوم الحال برملا شود، چیزی که مولوی عبدالحمید بارها در خطبه ها اعلام می کرد ما فرزند ایرانیم و به ایران خیانت نمی کنیم، اما متاسفانه علیرغم تلاش های متعدد حافظ اسماعیل ملازایی و طیب اسماعیل زهی در پنهان کردن این اشتباهات، آنچه که نباید می شد، اتفاق افتاد و بر مردم یقین شد که مسجد مکی با همراهی رسانه های خارجی و رسانه های وابسته به گروهک های تروریستی به دنبال ایجاد ناامنی و خرابکاری در استان می باشد.
🔹آنچه در مستند فوق مشاهده خواهید کرد شامل شفاف سازی و افشاگری در خصوص مطالب ذیل می باشد:
۱_سفر حج مولوی عبدالحمید و فیش جعلی
۲_واقعیت خبر ترور مولوی عبدالحمید و بی آبرو کردن مردم بلوچ برای رسیدن به اهداف مسجد مکی
۳_ارتباط شبکه اینترنشنال با مسجد مکی و نگرانی های این شبکه برای مولوی عبدالحمید
۴_لو رفتن رسانه های فرمایشی مسجد مکی برای عملیاتی کردن اهداف مسجد مکی وپشت پرده های فکری مسجد مکی
💎 دربارهٔ اهمیتِ شناختِ «ذبیح»
1️⃣ اسلام و یهودیت در این متّفقند که آن پیامبر خاتم، که روح شریفش اولین مخلوق خداوند است و بزرگترین نبیّ خدا در زمین، رسالتش جهانی است و دین مبارکش تا قیامت باقی، از نسل حضرت ابراهیم (ع) و پسرِ #ذبیح او خواهد بود.
2️⃣ اگر قول یهودیان و تورات کنونی را بپذیریم، یعنی ذبیح #اسحاق است و آن نبیّ خاتم باید از نسل پسر او یعقوب و از قوم #بنیاسرائیل باشد. یهودیان معتقدند که آن نبیّ موعود، که او را #ماشیح مینامند، هنوز زاده نشده و منتظر ظهور وی هستند.
3️⃣ اما اگر قول دین اسلام را صادق بدانیم و آن ذبیح #اسماعیل باشد، آنگاه حضرت رسول الله (ص) همان پیامبری است که تمام انبیاء وعدهٔ آمدنش را دادهاند. بنا بر این نظر، یهودیان و مسیحیان میبایست به رسول اکرم (ص) ایمان میآوردند.
4️⃣ و به تَبَع میتوان گفت که تمام ظلمها و جنگهایی که در زمین رخ داده و میدهد، ریشه در همین عدم پذیرش دارد. اگر #یهود بهجای دشمنی با رسول اکرم (ص)، به آن حضرت ایمان میآوردند، هم خود رستگار میشدند و هم صلح و رحمت در جهان گسترش مییافت.
💥 برای تکمیل این بحث، دو یادداشتی را که در «تقویم روزانه» معرفی کردهایم، مطالعه کنید.
https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor