🍃🌸✨﷽✨🌸🍃
💠وقایع روز دوازدهم محرم سال ۶۱ق؛ ورود اهل بیت(علیهم السلام) به کوفه💠
✍ چون به ابن زیاد خبر رسید که اهل بیت(علیهم السلام) به کوفه نزدیک شده اند امر کرد سرهاى شهداء را که عمر بن سعد از پیش فرستاده بود خارج کرده و نزد اهل بیت(علیهم السلام) ببرند و در کوچه و بازار بگردانند تا سلطنت یزید بر مردم معلوم شود.
✅ مردم کوفه چون از ورود اهل بیت(علیهم السلام) خبردار شدند از کوفه بیرون آمدند و اهل بیت(علیهم السلام) را سوار بر شتران وارد کوفه نمودند در حالى که زنان کوفه براى تماشا بالاى بامها رفته بودند. زنى از بام صدا زد: من اىّ الاسارى انتنّ. شما از کدام مملکت و قبیله هستید؟ گفتند: نحن اسارى آل محمد(صلى الله علیه وآله). چون آن زن این را شنید هر چه چادر و مقنعه داشت درآورد و بر ایشان پخش نمود. مخدّرات گرفتند و خود را با آنها پوشانیدند.
💧سهل گوید: چون وارد کوفه شدم، دیدم بوق مى زدند و پرچمها را افراشته بودند که ناگاه لشکر وارد شد، و سرهاى شهداء را که بر فراز نیزه نصب کرده بودند، آوردند. صداى ضجه و ناله برخاست و سرهاى شهدا را كه بر فراز نيزه نصب كرده بودند آوردند در پيش سرها، سر مبارك امام حسين(ع) مثل ماه مى درخشيد.
🌺 سر امام(ع) در نوک نیزه آیه مبارکه را تلاوت مى نمود: اَمْ حَسِبْتَ أَنّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الْرَقیمِ کانُوا مِنْ ایاتِنا عَجَباً، سهل گوید: گریه کنان گفتم: یا ابن رسول اللّه رأسک اعجب، یعنى تکلّم رأس شریف تو از قصه اصحاب کهف و رقیم عجیب تر است. سپس حضرت زینب(علیها السلام) مردم را امر به سکوت نمود و شروع به خواندن خطبه اى نمود.
#وقایع #دوازدهم #محرم
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
کوفه؛ محل بهظهورآمدنِ عظمتهای حضرت علی«علیهالسلام» نگاهی پدیدارشناسانه....pdf
127.8K
📜 موضوع : کوفه محل به ظهور آمدن عظمتهای حضرت علی«علیهالسلام»
💓 #استاد_طاهرزاده
◽️#محرم ، #کربلا
◾️#حضور_حسینی
4_5866274024610335192.mp3
9.01M
🕊🌿🕊🌿
🌿🕊🌿
🕊🌿
🌿
#خانواده_آسمانی ۱۳
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_پناهیان
امیرالمؤمنین علیهالسلام از راز دیگری از نظام خلقت پرده برداشته،
✦ و برادر مومن را از برادر تنی،
حقیقیتر، قویتر، و پیوند آنها را محکمتر و ماندنیتر بیان کرده است.
چه رازی در خلقت است که این استحکام و اتصال قدرتمند روحی را به وجود آورده است ؟
#ریشه_حقیقی
#ارتباط_موفق
🕊
🌿🕊
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #پرسمان_حسینی ۱
🚩☀️ولادت و شهادت امامحسین علیه السلام شبیه کدام پیامبر بود❓
🌹 *هر روز یک آیه 230*🌹
(برداشت های تربیتی ازآیات قرآن)
✳️ *وَ لَوْ لا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً*
✳️ و چرا آنگاه كه وارد باغت شدى، نگفتى: ماشاءاللّه (آنچه خدا بخواهد)، هيچ نيرويى جز به (قدرت) خدا نيست. اگر مرا از نظر مال و فرزند، كمتر از خويش مىبينى؟ ( کهف/۳۹)
✒️ *هدف تربیتی* :
نحوه شکرگزاری نعمت های الهی ( مال و فرزندان و سایر نعمت ها )
✒️ *هدف رفتاری* :
نعمت ها را از خدا بدانید و نسبت به دیگران اظهار بزرگی نکنید.
✒️ *واژه شناسی* :
*مَا شَآءَ اللهُ* : یعنی این چیزی است که خدا خواسته است.
🌹 *برداشت از آیه:*
✅ 1/ انسان ها در زندگی خود با فراز و نشیب های فراوان از داشتن و نداشتن، فقر و غنا، سلامتی و بیماری، توانایی و ناتوانی، عسر و یسر، روبرو هستند. نحوه برخورد و تعامل با این شرایط به شخصیت و شاکله و نحوه رشد و تربیت فرد و سایر عوامل فردی و اجتماعی بستگی دارد.
✅ 2/ قرآن می گوید برخی انسان ها در نعمت ها و شرایط آسایش و رفاه خود و خدا را فراموش می کنند اما چون گرفتار بلا و محنت و بیماری ها، سختی و مصیبت شدند دعا و تضرع می کنند و به سوی خدا بر می گردند. ( *ثُمَّ إِذَا كَشَفَ الضُّرَّ عَنْكُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِنْكُمْ بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ* )
✅ 3/ این گونه رفتار در ارتباط با خداست، اما رفتار اجتماعی این گونه افراد بیشتر قابل تأمل است و نیاز به بازنگری دارد. این گونه افراد به دلیل ضعف شخصیت و عدم پختگی، داشتن مال و فرزندان را دلیل بر قدرت و توانایی و برتری عقلی و فکری و یا مدیریتی خویش و حتی جایگاه و مقام معنوی خود نزد خدا تلقی می کنند و نسبت به دیگران فخر فروشی می کنند. ( این افراد از درون خالی هستند).
✅ 4/ داشتن ثروت و مقام، تعداد فرزندان، جایگاه و مقام دنیایی، علم و معرفت و حتی مقام معنوی را دلیل برتری خویش ندانیم.
✅ 5/ اگرصاحب فرزند هستیم بر بی فرزندان فخر نفروشیم، چنانچه شغلی داریم بر بیکاران ننازیم، ثروت خویش را به رخ فقیران نکشیم که هر آن چه هست امتحان و آزمایش است تا شکرگزار باشیم و دیگران را در نعمتی که خداوند بر ما ارزانی کرده است شریک کنیم.
🌹 *بازخورد تربیتی* :
تواضع و فروتنی را در کنار داشتن عزت و کرامت نفس از همان آغاز کودکی به فرزندان و دانش آموزان یاد دهیم.
🌹🌹🌹┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ1
به نام خداوند بخشنده مهربان
بِسْمِ اللهِ يعني آغاز ميکنم با استعانت از تمام نامهاي خداوند متعال، زيرا کلمه «اسم» مفرد و مضاف است، بنابراين تمام اسماء حسني را شامل ميشود. اللهِ به معني خداوند و معبود است و از آنجا که خداوند به صفات الوهيت که صفات کمال هستند متصف ميباشد سزاوار است که تنها او پرستش شود. الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ دواسم از اسماء مبارک خداوند هستند و بیانگر آنند که او تعالي داراي عظمت و رحمت گستردهاي است که هرچيز و هر موجود زندهاي را دربر ميگيرد و خداوند بندگان پرهيزگارش را که از پيامبرانش پيروي ميکنند، از آن برخوردار ميسازد. پس رحمت بيکران خدا شامل حال اين دسته از انسانها است و ديگران فقط بهرهاي از آن دارند. بدان که يکي از قواعدي که سلف و پيشوايان اين امت بر آن اتفاق دارند ايمان به اسماء و صفات الهي و احکام متعلق به صفات است. بهطور مثال آنها معتقد بودند که خداوند «رحمان» و «رحيم» بخشنده و مهربان استو دارای رحمتی است که بدان متصف است. بنابراين همة برکات و نعمتها اثري از آثار رحمت او ميباشند. آنان در رابطه با ساير اسماء الهي نيز چنين اعتقادي داشتند. مثلا معتقد بودند که «عليم» به معني دانا و داراي علم است و هرچيزي را که ميداند، و «قدير» يعني خدايي که داراي توانايي است و بر هر چيزي توانايي دارد.
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ2
ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است
الْحَمْدُ للّهِ حمد يعني ستايش خداوند به خاطر صفات کمال و افعالي که از سرِ فضل و بزرگواري و يا عدل و دادگري از وي صادر ميشود. پس ستايش کامل براي اوست. رَبِّ الْعَالَمِينَ رب يعني پروردگار تمام جهانيان، چرا که خداوند جهان هستي و تمامي موجودات را آفريده و نعمتهاي فراواني را در اختيار آنان قرار دادهاست که اگر آن را از دست بدهند بقا و دوامي براي آنها ممکن نخواهد بود. پس خداوند مربي و پروردگار آنها است، زيرا آنان هر نعمتي را که دارند از جانب خداوند تعالي است. خداوند به دو صورت آفريدههايش راپرورش ميدهد، يکي به صورت عام وفراگير و ديگري به صورت خاص و ويژه. پرورش عام اين است که او آفريدگان را آفريده و به آنها روزي داده و آنها را بهسوی منافعشان که بقا و حياتشان به دنيا به آن بستگي دارد، هدايت و راهنمايي کرده است. پرورش خاص نيز عبارت از پرورش اولياء ميباشد، خداوند با ايمان و يقيني که به آنان عطا ميکند آنها را پرورش داده و به آنها توفيق ميدهد که ايمان بياورند، و ايمان را براي آنها کامل ميگرداند و موانعي را که ميان او و آنها حايل است دور ميکند. حقيقت اين نوع تربيت عبارت است از: موفق شدن به انجام دادنِ هر خير و نيکي و پرهيز نمودن از ارتکاب هر زشتي و بدي. به همين خاطر بيشتر دعاهاي پيامبران با کلمه «رب» شروع شده است، زيرا همه خواستههاي آنان در چارچوب ربوبيت ويژه خداوند تحقق يافته است، پس فرمودة: رَبِّ الْعَالَمِينَ بيانگر يگانه بودن خداوند در آفريدن و تدبير امور و اعطاي نعمتها، و بينيازي او، و نيازمندي تمام جهانيان به او ميباشد.
┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━