eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
7هزار ویدیو
444 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸✨﷽✨🌸🍃 💠وقایع روز دوازدهم محرم سال ۶۱ق؛ ورود اهل بیت(علیهم السلام) به کوفه💠   ✍ چون به ابن زیاد خبر رسید که اهل بیت(علیهم السلام) به کوفه نزدیک شده اند امر کرد سرهاى شهداء را که عمر بن سعد از پیش فرستاده بود خارج کرده و نزد اهل بیت(علیهم السلام) ببرند و در کوچه و بازار بگردانند تا سلطنت یزید بر مردم معلوم شود. ✅ مردم کوفه چون از ورود اهل بیت(علیهم السلام) خبردار شدند از کوفه بیرون آمدند و اهل بیت(علیهم السلام) را سوار بر شتران وارد کوفه نمودند در حالى که زنان کوفه براى تماشا بالاى بامها رفته بودند. زنى از بام صدا زد: من اىّ الاسارى انتنّ. شما از کدام مملکت و قبیله هستید؟ گفتند: نحن اسارى آل محمد(صلى الله علیه وآله). چون آن زن این را شنید هر چه چادر و مقنعه داشت درآورد و بر ایشان پخش نمود. مخدّرات گرفتند و خود را با آنها پوشانیدند. 💧سهل گوید: چون وارد کوفه شدم، دیدم بوق مى زدند و پرچمها را افراشته بودند که ناگاه لشکر وارد شد، و سرهاى شهداء را که بر فراز نیزه نصب کرده بودند، آوردند. صداى ضجه و ناله برخاست و سرهاى شهدا را كه بر فراز نيزه نصب كرده بودند آوردند در پيش سرها، سر مبارك امام حسين(ع) مثل ماه مى درخشيد. 🌺 سر امام(ع) در نوک نیزه آیه مبارکه را تلاوت مى نمود: اَمْ حَسِبْتَ أَنّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الْرَقیمِ کانُوا مِنْ ایاتِنا عَجَباً، سهل گوید: گریه کنان گفتم: یا ابن رسول اللّه رأسک اعجب، یعنى تکلّم رأس شریف تو از قصه اصحاب کهف و رقیم عجیب تر است. سپس حضرت زینب(علیها السلام) مردم را امر به سکوت نمود و شروع به خواندن خطبه اى نمود. 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5866274024610335192.mp3
9.01M
🕊🌿🕊🌿 🌿🕊🌿 🕊🌿 🌿 ۱۳ 🎤 امیرالمؤمنین علیه‌السلام از راز دیگری از نظام خلقت پرده برداشته، ✦ و برادر مومن را از برادر تنی، حقیقی‌تر، قوی‌تر، و پیوند آنها را محکم‌تر و ماندنی‌تر بیان کرده است. چه رازی در خلقت است که این استحکام و اتصال قدرتمند روحی را به وجود آورده است ؟ 🕊 🌿🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ۱ 🚩☀️ولادت و شهادت امام‌حسین علیه السلام شبیه کدام پیامبر بود❓
🌹 *هر روز یک آیه 230*🌹 (برداشت های تربیتی ازآیات قرآن) ✳️ *وَ لَوْ لا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً* ✳️ و چرا آنگاه‌ كه وارد باغت شدى، نگفتى: ماشاءاللّه (آنچه خدا بخواهد)، هيچ نيرويى جز به (قدرت) خدا نيست. اگر مرا از نظر مال و فرزند، كمتر از خويش مى‌بينى؟ ( کهف/۳۹) ✒️ *هدف تربیتی* : نحوه شکرگزاری نعمت های الهی ( مال و فرزندان و سایر نعمت ها ) ✒️ *هدف رفتاری* : نعمت ها را از خدا بدانید و نسبت به دیگران اظهار بزرگی نکنید. ✒️ *واژه شناسی* : *مَا شَآءَ اللهُ* : یعنی این چیزی است که خدا خواسته است. 🌹 *برداشت از آیه:* ✅ 1/ انسان ها در زندگی خود با فراز و نشیب های فراوان از داشتن و نداشتن، فقر و غنا، سلامتی و بیماری، توانایی و ناتوانی، عسر و یسر، روبرو هستند. نحوه برخورد و تعامل با این شرایط به شخصیت و شاکله و نحوه رشد و تربیت فرد و سایر عوامل فردی و اجتماعی بستگی دارد. ✅ 2/ قرآن می گوید برخی انسان ها در نعمت ها و شرایط آسایش و رفاه خود و خدا را فراموش می کنند اما چون گرفتار بلا و محنت و بیماری ها، سختی و مصیبت شدند دعا و تضرع می کنند و به سوی خدا بر می گردند. ( *ثُمَّ إِذَا كَشَفَ الضُّرَّ عَنْكُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِنْكُمْ بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ* ) ✅ 3/ این گونه رفتار در ارتباط با خداست، اما رفتار اجتماعی این گونه افراد بیشتر قابل تأمل است و نیاز به بازنگری دارد. این گونه افراد به دلیل ضعف شخصیت و عدم پختگی، داشتن مال و فرزندان را دلیل بر قدرت و توانایی و برتری عقلی و فکری و یا مدیریتی خویش و حتی جایگاه و مقام معنوی خود نزد خدا تلقی می کنند و نسبت به دیگران فخر فروشی می کنند. ( این افراد از درون خالی هستند). ✅ 4/ داشتن ثروت و مقام، تعداد فرزندان، جایگاه و مقام دنیایی، علم و معرفت و حتی مقام معنوی را دلیل برتری خویش ندانیم. ✅ 5/ اگرصاحب فرزند هستیم بر بی فرزندان فخر نفروشیم، چنانچه شغلی داریم بر بیکاران ننازیم، ثروت خویش را به رخ فقیران نکشیم که هر آن چه هست امتحان و آزمایش است تا شکرگزار باشیم و دیگران را در نعمتی که خداوند بر ما ارزانی کرده است شریک کنیم. 🌹 *بازخورد تربیتی* : تواضع و فروتنی را در کنار داشتن عزت و کرامت نفس از همان آغاز کودکی به فرزندان و دانش آموزان یاد دهیم. 🌹🌹🌹┏━━━🍃💞🍂━━━┓ @hamyanquran ┗━━━🍂💞🍃━━━
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ1 به نام خداوند بخشنده مهربان بِسْمِ اللهِ يعني آغاز مي‌کنم با استعانت از تمام نامهاي خداوند متعال، زيرا کلمه «اسم» مفرد و مضاف است، بنابراين تمام اسماء حسني را شامل مي‌شود. اللهِ به معني خداوند و معبود است و از آنجا که خداوند به صفات الوهيت که صفات کمال هستند متصف مي‌باشد سزاوار است که تنها او پرستش شود. الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ دواسم از اسماء مبارک خداوند هستند و بیانگر آنند که او تعالي داراي عظمت و رحمت گسترده‌اي است که هرچيز و هر موجود زنده‌اي را دربر مي‌گيرد و خداوند بندگان پرهيزگارش را که از پيامبرانش پيروي مي‌کنند، از آن برخوردار مي‌سازد. پس رحمت بيکران خدا شامل حال اين دسته از انسانها است و ديگران فقط بهره‌اي از آن دارند. بدان که يکي از قواعدي که سلف و پيشوايان اين امت بر آن اتفاق دارند ايمان به اسماء و صفات الهي و احکام متعلق به صفات است. به‌طور مثال آنها معتقد بودند که خداوند «رحمان» و «رحيم» بخشنده و مهربان استو دارای رحمتی است که بدان متصف است. بنابراين همة برکات و نعمت‌‌ها اثري از آثار رحمت او مي‌باشند. آنان در رابطه با ساير اسماء الهي نيز چنين اعتقادي داشتند. مثلا معتقد بودند که «عليم» به معني دانا و داراي علم است و هرچيزي را که مي‌داند، و «قدير» يعني خدايي که داراي توانايي است و بر هر چيزي توانايي دارد.
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ2 ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است الْحَمْدُ للّهِ حمد يعني ستايش خداوند به خاطر صفات کمال و افعالي که از سرِ فضل و بزرگواري و يا عدل و دادگري از وي صادر مي‌شود. پس ستايش کامل براي اوست. رَبِّ الْعَالَمِينَ رب يعني پروردگار تمام جهانيان، چرا که خداوند جهان هستي و تمامي موجودات را آفريده و نعمت‌هاي فراواني را در اختيار آنان قرار داده‌است که اگر آن را از دست بدهند بقا و دوامي براي آنها ممکن نخواهد بود. پس خداوند مربي و پروردگار آنها است، زيرا آنان هر نعمتي را که دارند از جانب خداوند تعالي است. خداوند به دو صورت آفريده‌هايش راپرورش مي‌دهد، يکي به صورت عام وفراگير و ديگري به صورت خاص و ويژه. پرورش عام اين است که او آفريدگان را آفريده و به آنها روزي داده و آنها را به‌سوی منافعشان که بقا و حياتشان به دنيا به آن بستگي دارد، هدايت و راهنمايي کرده است. پرورش خاص نيز عبارت از پرورش اولياء مي‌باشد، خداوند با ايمان و يقيني که به آنان عطا مي‌کند آنها را پرورش داده و به آنها توفيق مي‌دهد که ايمان بياورند، و ايمان را براي آنها کامل مي‌گرداند و موانعي را که ميان او و آنها حايل است دور مي‌کند. حقيقت اين نوع تربيت عبارت است از: موفق شدن به انجام دادنِ هر خير و نيکي و پرهيز نمودن از ارتکاب هر زشتي و بدي. به همين خاطر بيشتر دعاهاي پيامبران با کلمه «رب» شروع شده است، زيرا همه خواسته‌هاي آنان در چارچوب ربوبيت ويژه خداوند تحقق يافته است، پس فرمودة: رَبِّ الْعَالَمِينَ بيانگر يگانه بودن خداوند در آفريدن و تدبير امور و اعطاي نعمت‌ها، و بي‌نيازي او، و نيازمندي تمام جهانيان به او مي‌باشد. ┏━━━🍃💞🍂━━━┓ @hamyanquran ┗━━━🍂💞🍃━━━