☘🌿☘🌿☘
🌿
آخر یروز حاجتمو ازت می گیرم
میام تو بین الحرمین برات می میرم...
🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🌸♦️🌸
🌸
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
🌸
♦️🌸♦️🌸
امام خامنه ای(حدیث خوانی قبل از درس)
یا اَبا ذَرٍّ! لا تَکُن عَیّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُماریاً.
📚مکارمالاخلاق، ص ۴۶۷
یا اَبا ذَرٍّ لا تَکُن عَیّاباً
پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) به اباذر فرمود:
ای اباذر! عیبجوی این و آن نباش! عیّاب یعنی کثیرالتّعییب؛ که مدام انسان این و آن را تعییب کند، عیب این را بگیرد، عیب آن را بگیرد، عیب آن (دیگری) را بگیرد.
بعضیها این جور هستند دیگر؛ مرتّباً در فکر این هستند که یک عیبی از کسی پیدا کنند و آن را ذکر کنند؛ گاهی واقعی، گاهی هم عیبجوییهای غیر واقعی. پس «عیّاب» یعنی عیبجو.
وَ لا مَدّاحاً
نقطهی مقابلش هم این است: مدّاحِ این و آن نباش! همین طور مدام تعریفهای زیادی، بیش از حد؛ این هم مَنهی است در این روایت.
مدح زیادی هم همین جور است، حالا یک وقت انسان منصفانه در مقامی که لازم است تمجیدی از کسی میکند امّا اینکه همین طور مدام مدح یکی را بکند یا مدح همه را بکند یا مبالغهآمیز دربارهی کسی حرف بزند و مدح بکند، ممنوع است؛ بخصوص مدح صاحبان قدرت و ثروت که عیب آن و زشتی آن خیلی بیشتر هم هست.
وَ لا طَعّاناً
طعنهزن به این و آن (نباش). طعنهزنی غیر از عیبجویی است. کارهای افراد را طعنه میزند، یک چیزی را در یک کسی مستمسک قرار می دهد. میبینیم دیگر این روزها طعنه زدن به این و آن متأسّفانه رایج است بخصوص در این مطبوعات و روزنامهها و مانند اینها. یک کسی یک حرفی زده که مثلاً یک خردهای به نظر مبالغهآمیز میآید؛ این را به یک شکلی، (مثلاً) مسخرهآمیز تیتر کنند در روزنامه و بزرگ کنند. «طعّان» این است.
وَ لَا مُمَارِیا
و اهل جدل هم نباش. «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثههای بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها. خب همهی حرفهای دنیا را می شود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همهی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این (یکی) به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمامشدنی نیست.
۱۳۸۵/۸/۱۵
#همراه_شهدا
@Hamrahe_Shohada
🌸 رهبر معظم انقلاب:
هرکس امروز با
🌸 انقلاب
🌸و امام خمینی
🌸و راه امام بیعت کند
به معنای بیعت با #پیامبر است،
و پروردگار کریم به پاداش این بیعت، دغدغه، نگرانی و نامیدی را از دل ملت می زداید و اطمینان و آرامش را
جایگزین می کند.
🌸🔆🌸🔆🌸🔆
💠رهبر معظم انقلاب:
غالبا برنامه سمت خدا را می بینم.
🔴روایت شریعتی(مجری سمت خدا) از نکتهای که رهبر معظم انقلاب گوشزد کرد:
زمانی که خدمت رهبر انقلاب رسیدیم ایشان فرمودند:
«تلویزیون عصای موسی است و معجزه میکند مبادا از آن به عنوان چوبدستی استفاده کنید».
♦️خاطرم هست رهبر انقلاب در یکی از این جلسات که مقارن با ساعت پخش برنامه «سمت خدا» بود فرمود :
«اگر در این ساعات جلساتی اینچنینی نداشته باشم غالباً برنامه شما را نگاه میکنم».
♦️حتی تهیهکننده به ایشان گفته بود که خسته شدهایم اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ فرموده بودند :
« خسته نشوید و به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید و با قدرت به مسیر خود ادامه دهید».
#همراه_شهدا
@Hamrahe_Shohada
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی:
من و آدمای خودم،
من و رفقای خودم،
من و مریدهای خودم،
مداح هستم با مریدای خودم،
این بیحجابه،
اون باحجابه،
این اینجوریه،
اون اونجوریه،
این چپه،
اون راسته،
این اصلاحطلبه،
اون اصولگراست.
خب چه چیز را میخواهید حفظ کنید؟
جامعه، ما خانواده ماست.
آنها، مردم ما و بچههای ما هستند... "
#همراه_شهدا
@Hamrahe_Shohada
🕊🕊🕊🕊
بسیجی جان به کف دارد
به سر شور نجف دارد
نوای نینوا دارد بسیجی
صدای آشنا دارد بسیجی
درون جبهه می بینی که در سر
هوای کربلا دارد بسیجی
حسین ای مرد میدان شجاعت
بسیجی از تو آموزد شهامت
بسیجی دیده ی بیدار عشق است
بسیجی شیر میدان دار عشق است
شب حمله شب میعاد بستن
بت وابستگی ها را شکستن
خدا را دیدن و خود را ندیدن
شب زنجیر شیطان را گسستن
شب حمله شب دیدار مهدی ست
به یاران رخ نمودن کار مهدی ست
چراغ محفل سنگرنشینان
فروغ روشن رخسار مهدی ست
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
#همراه_شهدا
@Hamrahe_Shohada
🌸مهم تر از دعای تعجیل فرج...
آیت الله العظمی بهجت(ره):
مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشریف، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او میباشد؛
زیرا مردن، تنها قطع حیاتِ دنیای چند روزه فانی است، اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی از حیات جاوید آخرت و خلود در جهنم است؛
لذا حضرت امیر علیهالسلام در لیلةُالمَبیت از رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم میپرسد:
«أَفِی سَلامَةٍ مِنْ دِینِی؟؛
آیا دین من سالم خواهد بود؟» یعنی از استقامت در دین و ثبات ایمان و عقیده تا مرز شهادت را ـ که از خود شهادت بالاتر است ـ از آن حضرت سؤال میکند.
📚موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت