کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی
💠 حاج محمد ناظری
🔸به روایت استاد حسن عباسی
۲ - بخش دوم
✳️ محمد ناظری معتقد بود با دانش بجای مانده از ارتش شاهنشاهی، نمیتوانیم تاکتیک خاص کشور خودمان را شکل دهیم. بنابراین دو دغدغهی مهمی که حاج محمد ناظری داشت چنین بود:
۱- مطالعهی نقادانهی همهی متونی که از ارتش شاهنشاهیِ پیش از انقلاب اسلامی باقی مانده بود.
۲- تهیهی علم تاکتیک بومی کشورمان
❇️ حاج محمد ناظری عملاً از سال ۱۳۶۴ به این سو، به عنوان صاحب مکتب بومی تاکتیک کشورمان شناخته شد. بعدها آنچه از سواد تاکتیکی که محمد ناظری به آن دستیافته بود، در دانشکده فرماندهی ستاد و دورههای تکمیلی بعدی به مرور تبدیل به علم شد. بخش عمدهای از موفقیت ما در سوریه، یمن و عراق و ایران به خاطر سواد تاکتیکی است که محمد برای ما به ارمغان آورد.
❓ فرق دانش تاکتولوژی با علم تکنولوژی در چیست؟
▫️ علم تکنیک، و تکنولوژی - علم دستیابی به تجهیزات تکنیکی همچون سلاحها، اتومبیل و موشک و.. است.
▫️علم تاکتیک و تاکتولوژی - یک سطح بالاتر از دانش تکنولوژیست و حیطهی آن نرمافزاری است.
🔻علم تاکتیک را با یک مثال بشناسیم:
🔶🔸در ماجرای مواجههی ما با بیماری کرونا، خدمات بهداشتی که پزشکان و پرستاران و خادمان سلامت در معالجه بیماران و ضدعفونی کردن معابر و.. انجام میدهند، بخش تکنیک حل این مشکل است. اما یک سطح بالاتر که شامل نحوهی فاصلهگذاریها و نظام توزیع، نظام ضدعفونی و.. را مدیریت میکند سطح تاکتیکی است که دیگر به بخش بهداشت و درمان مربوط نمیشود بلکه وظیفهی همهی دستگاهها و مسئولین امر در دولت و حکومت است.
🔺پیچیدگی #دانش_تاکتیکی از علم تکنیکی به مراتب بیشتر است. دانش تاکتیکهای نظامی، انتظامی، امنیتی و.. تقریباً هیچ متن تخصصی نداشت که #شهید_محمد_ناظری آنها را ندیده و حاشیه نزده و حرف خودش را به عنوان الگوی جایگزین برایش نزده باشد.
❇️ شاگردان او از همه نیروها بودند؛ از نیروی انتظامی، نیروی هوایی، در ارتش و سپاه گرفته تا نیروی قدس و وزارت اطلاعات.
و او به عنوان «پدر تاکتیک در انقلاب اسلامی»، علم تاکتیک را به آنجایی رسانید که مواجههی تاکتیکی کشور ما با #بیماری_کرونا بالاتر از همهی کشورهای پیشرفته و در زمرهی بهترینها بود؛ بخصوص بعد از آنکه وزارت بهداشت از سپاه درخواست کمک کرده و معاون بهداری سپاه به وزارت بهداشت آمد. بخشی از عملکرد تحسینبرانگیز ایران، به همین توانایی تاکتیکی آن باز میگردد.
▫️استاد حسن عباسی - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
⬅️ ادامه دارد..
📌برای مطالعهی بیشتر درباره دانش تاکتولوژی، جلسات ۱۸۷ و ۱۸۸ کلبه کرامت ( رویکرد روشمدار ۱ و ۲) را میتوانید ملاحظه کنید:
جلسه ۱۸۷:
سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
جلسه ۱۸۸ :
سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی 💠 حاج محمد ناظری 🔸به روایت استاد حسن عباسی ۲ - بخش دوم ✳️ محمد ناظ
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی
💠 حاج محمد ناظری
🔸به روایت استاد حسن عباسی
۳ - بخش سوم
❇️ با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ محمد وارد میدان جنگ شده و در چند یگان خدمت کرد. شاخصترین عملیات کلاسیک و منظمی که حاج محمد در آن نقش داشت، مربوط به زمانیست که حاج قاسم سلیمانی فرمانده «لشکر ۴۱ ثارالله» کرمان سراغ ایشان آمد و او را به عنوان معاون عملیات لشکر ثارالله به خدمت برد. در عملیات والفجر۸ و عبور از اروند و تسخیر فاو که به عنوان زیباترین و پیچیدهترین عملیات تاکتیکی دفاع مقدس شناخته میشود، یکی از زیباترین طراحیهای این عملیات از جانب لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.
✴️ بعد از راهاندازی «تیپ نیروهای ویژه هوابرد» در سال ۱۳۶۵، به دلیل تجربه بسیار بالای تاکتیکیِ حاج محمد مقرر شد تا معاونت عملیات تیپ هوابرد بر عهده ایشان باشد. اولین عملیات این تیپ، «فتح۱» بود. طی این عملیات که حاج محمد ناظری طراحی آن را عهدهدار بود، شهر کرکوک مورد هجوم قرار گرفت. پالایشگاههای عراق در شهر کرکوک منهدم شدند و در نتیجهی این عملیات سنگین و دشوار که جهان را از توانایی ایران برای نفوذ به عمق خاک عراق شگفتزده کرد، شهریور و مهر ۶۵ تقریباً انتقال نفت عراق متوقف شد. بخش کوچکی از این عملیات را جناب آقای شورجه در قالب فیلم سینمایی، ماندگار کرد. عملیات بعدی شهید ناظری در این تیپ، «عملیات فتح۵» در سلیمانیه عراق بود و عملیات بعدی که او در سمَت معاونت تیپ نیروهای هوابرد فرماندهی کرد، «عملیات فتح۸» در موصل عراق بود که در این عملیات من همراه او بودم. تقریباً در سه سال آخر جنگ، یک پایش در ایران درگیر آموزش نیروها، و پای دیگر او در عراق درگیر عملیاتهای برونمرزی بود.
✅ میتوان گفت تقریباً هیچ نیروی چریکی در جهان نیست که به انقلاب اسلامی مربوط بوده و توسط حاج محمد ناظری آموزش ندیده باشد. لبنانیها، فلسطینیها، سوریها، عراقیها، افغانیها. از احمد شاه مسعود (شهید شاخص افغانستان و فرمانده نیروهای افغانی در مقابل شوروی که به دستور آمریکا توسط القاعده به شهادت رسید،) از شاگردان محمد ناظری بودند تا شهید عماد مغنیه، ابومهدی المهندس و سپاه بدر عراق، تا چریکهای فلسطینی و نیروهای مقاومت در سراسر جهان توفیق شاگردی حاج محمد را داشتند.
✴️ حاج قاسم سلیمانی، شاگرد حاج محمد ناظری در #تاکتیک بود.
❇️ شهید محمد ناظری بود که در سالهای اخیر، مقاومت دریایی سوریه را پایهریزی کرد. او در نیروی دریایی سپاه، واحد ویژه نیروی دریایی سپاه را به سطح قابل قبولی رسانید تا آنجا که خلیج فارس اکنون از امنترین نقاط برای جمهوری اسلامیست. به دفعات، هرگاه دشمنان انقلاب اسلامی در این منطقه دست به تحرک زدند، سیلی خوردند. و این نبود جز همان روحیهی دلیری و سلحشوری که حاج محمد در این واحدها تزریق میکرد.
▫️استاد حسن عباسی - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
⬅️ ادامه دارد..
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی 💠 حاج محمد ناظری 🔸به روایت استاد حسن عباسی ۳ - بخش سوم ❇️ با آغاز
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی
💠 حاج محمد ناظری
🔸به روایت استاد حسن عباسی
۴ - بخش چهارم
✅ تو به ما جرئت طوفان دادی..
✴️ امام خمینی(ره) میفرمود: «دمیدن روح تعهد در انسانها، هنر است.» کسی که بتواند در انسانها روح تعهد بدمد، عملکرد او هنرمندانه است.
💚 حاج محمد به انسان روحیه جسارت میداد. در محاصره و در هر سختی دیگری حین عملیات، تا او در پشت خط مقدم نبرد بود، ترسی از دشمن نداشتید. چون تکیهگاه محکمی داشت. قلبی داشت که به خدا وابسته بود و محکم بود.
🟢 او بود که به نیروهایش جرئت داد تا بتوانیم یقه نیروهای آمریکایی را بگیریم.
🔻 کمی بعد از حماسه اسیری کماندوهای آمریکایی در خلیج فارس در سال ۹۴، گروهی از ژنرالهای بازنشسته نیروی دریایی فرانسه به ایران سفر کرده و میهمان اندیشکده یقین بودند. یکی از این ژنرالهای بازنشسته از من پرسید: «به چه جرئتی نیروهای آمریکایی را گرفتید؟ نمیدانستید پشت سر آنها، ناو هواپیمابر است و با شما برخورد میکند؟» در جواب به او گفتم: «چرا، میدانستیم اما آنها با چه جرئتی وارد آبهای ما شدند؛ مگر نمیدانستند ما پشتسرمان خداست؟»
✳️ این ژنرالهای بازنشسته فرانسوی و همراهانشان نمیتوانستند حس ما را به عالم معنا درک و هضم کنند. اما وقتی محمد ناظری در پشت بیسیم فریاد میزد و با آن اصطلاحات شیرینش، دستور میداد، دیگر نگرانی نداشتید چون میدانستید نگاه محمد به عالم معنا و عالم ماوراءست و تجهیزات مادی را همچون اسباببازی میبیند؛ چنین قوتی در وی، به نیروهایش حس سلحشوری میداد. حتی مدل راه رفتن او حس غرور به انسان میداد. در واقع خدا از طریق این فرماندهای که در پشت سرِ شما ایستاده، به شما جرئت میداد تا جسارتکنندگان به آبهای خودتان را اسیر کنید.
🔻دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها در موشک و ماهواره و.. نیست. پرتاب آخریناش که از ماهواره نظامی KH11 و KH12 آمریکاییها به لحاظ فنی پیشرفتهتر است و همین امر صدای آمریکاییها را درآورده و مستأصلشان کرده، تنها دستاورد انقلاب اسلامی ایران نیست. این تواناییها چون عینی و ملموس است، مقابل چشمان مردم است و دیده میشوند اما بخش نرمافزاری دستاوردهای انقلاب اسلامی چون ملموس نیست، به چشم نمیآید.
❇️ تجربهی حاج محمد ناظری این مجتهدِ علم تاکتیک در نیروی زمینی، دریایی، واحدهای ویژه و در سوریه و عراق و لبنان و نیروهایی که او پرورش و تربیت نمود و ادبیاتی که وی در دانش تاکتولوژی تولید کرد، بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامیست.
▫️استاد حسن عباسی - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
⬅️ ادامه دارد..
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی 💠 حاج محمد ناظری 🔸به روایت استاد حسن عباسی ۴ - بخش چهارم ✅ تو به م
🔰 پدر #علم_تاکتیک_انقلاب_اسلامی
💠 حاج محمد ناظری
🔸به روایت استاد حسن عباسی
۵ - بخش پنجم (بخش پایانی)
✨ در #مکتب_ناظری
تاکتیک یعنی علم اداره و هدایت نیروها در میدان جنگ؛ اعم از میدان جنگ نظامی تا جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و یا هر میدان دیگری. اکنون در دانشگاههای نظامی ما دو مکتب تاکتیکی تدریس میشود:
۱- مکتب «سونتزو» ، تاکتیسین چینی در ۲۴۰۰ سال قبل. او کتاب «هنر جنگ» را نوشت و امروز بیشتر تاکتیکهایی که ارتشهای دنیا استفاده میکنند مربوط به سونتزو است.
۲- مکتب «کارل فون کلاوزِویتس» (۱۸۳۱–۱۷۸۰) تاکتیسین آلمانی. او جمله مشهوری دارد که مورد استفاده بسیاری از سیاسیون قرار گرفته است؛ گفت: «جنگ ادامه سیاست است با شکل دیگری» یعنی زمانی که سیاست شکست میخورد، جنگ میشود. کتاب وی با عنوان «درباره جنگ» در دانشکدههای نظامی ما تحت عنوان «اصول و قواعد اساسی رزم» تدریس میشود. حاج محمد ناظری برای یک دورهی طولانی آن را تدریس میکرد و پس از ایشان، من در بعضی دانشگاهها آن را تدریس میکردم. این کتاب شامل چند موضوع است:
▫️ آفند
▫️پدافند
▫️حرکت به عقب – عقبنشینی در میدان جنگ
❇️ حاج محمد مدام بر این کتابها حاشیه میزد و اشکال وارد میکرد. او با تجربه دفاع مقدس، حرفهای جدیدی افزون بر این دو تولید کرده بود.
✅ بنابراین ما امروز سه چهرهی تاکتیسین شاخص را در ایران میشناسیم: «سونتزو، کلاوزِویتس و حاج محمد ناظری» و به عنوان یک «دانشمند حوزه علم تاکتیک» به او ادای احترام میکنیم. و امیداوریم به توفیق الهی بتوانیم اندیشهی او را هرچه بیشتر بسط دهیم.
▫️استاد حسن عباسی - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
⭐️ لوح | واخفض جناحک للمومنین
🔺اکثرا در ماه مبارک رمضان ماموریت بودند و همیشه با بچههای خط افطار میکردند و همان غذایی که آنها میخوردند را میل میکردند. گاها افطار خود را به رزمندهها میدادند و فقط نان و ماست میخوردند...
🏷 #رمز_رمضان؛ مجموعه لوح از سیره معنوی سپهبد قاسم سلیمانی در ماه مبارک رمضان که به مرور منتشر میشود.
🎐 اثر: علیرضا باقری
🎐 تایپوگرافی: مهدی دقیقی
🔺 عربی | انگلیسی | توئیتر | نسخه قابل چاپ
💻 @Soleimany_ir
🌙 در نخستین روز از شبهای قدر ۱۴۴۱ هجری قمری، یاد دریادلان شهید ناو کنارک گرامی باد
🌹 عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی، و از عزیزترین فرزندان این مرز و بوم به فیض شهادت نائل آمدند. روحشانشاد🌷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
پیام تسلیت فرمانده معظم کل قوا درپی شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش؛
حضرت آیت الله خامنهای فرمانده معظم کل قوا در پیامی به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ضمن تسلیت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه دردناک شناور کُنارک، صبر و تسلای خانوادههای داغدار و شفای آسیب دیدگان این حادثه را از خداوند متعال مسألت کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
حادثهی دردناک شناور کنارک که به شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریائی ارتش انجامیده برای اینجانب بسیار تلخ و تاسف آور است. گرچه کارکنان زحمتکش که در هنگام خدمتی دشوار و با افتخار جان باختهاند از پاداش و ثواب الهی برخوردارند انشاءالله، ولی غم از دست دادن عزیزان برای خانوادههای آنان و خسارت فقدان جوانان صمیمیِ پرتلاش برای نیرو بسی بزرگ و سنگین است. اینجانب به آن خانوادههای داغدار تسلیت عرض میکنم و صبر و تسلای آنان و شفای آسیبدیدگان را از خداوند مسألت مینمایم و از مسئولان ذیربط میخواهم که ابعاد این حادثه را به درستی روشن کرده، ضمن شناسائی مقصران احتمالی، تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین پیشامدهای خسارتبار و تلخ را اتخاذ نمایند.
سید علی خامنهای
۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹
هدایت شده از علیرضا پناهیان
✍ یادداشت علیرضا پناهیان | ۲۰ نکته برای احیاء شبهای قدر
۱. شباهت قدر و قیامت را حس کنیم
۲. امیدوار باشیم و به کم قانع نباشیم
۳. بیقراری برای خدا (خود خدا را بخواهیم)
۴. مؤمنان مثل گنهکاران، گنهکاران مثل مؤمنان
۵. جلب محبت خدا با محبت به دیگران
۶. بزرگوار باشیم (فقط برای خود و اطرافیان خود دعا نکنیم)
۷. رسیدگی به نیازمندان، محبت به بستگان
۸. محبت به والدین، دعا برای پدر معنوی جامعه
۹. طلب معیشت خوب و نابودی فقیرسازان
۱۰. حضور در جمع مردم
(لااقل بخشی از شب از نور نیّت دیگران بهره مندی شویم)
۱۱. دعای مناسب حال
۱۲. کمی قرآن
۱۳. تفکر و محاسبۀ نفس (دلمان از کوتاهیهایمان بگیرد)
۱۴. اندیشیدن به لحظۀ وداع و مرور وصیتنامه
۱۵. از فکر و ذکر علی(ع) غافل نشویم
۱۶. خود را در محضر حضرت ولیعصر(عج) ببینیم
۱۷. کمی مشارطه و برنامهریزی برای آینده
۱۸. شب قدر سوم، شب دعا برای ظهور
۱۹. دعا برای عاقبت بهخیری و شهادت
۲۰. زیارت امام حسین(ع) و فاتحه برای شهدا ؛ به ویژه شهدای مدافع حرم که امنیتمان مدیونشان است.
🔹التماس دعا
👤علیرضا پناهیان- ۱۸ رمضان ۱۳۹۵
👈متن کامل در:
📎 Panahian.ir/post/3116
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید |
🔻شباهت حکومت امیرالمومنین(ع) در صدر اسلام با انقلاب اسلامی
❓سه جبهه دشمن مقابل امام خمینی چه کسانی بودند؟
🔷صدر اسلام و دورهی خلافت امام علی(ع) :
🔹قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین
🔹ناکثین یعنی دشمنان سستبنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند بهخاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی
🔹مارقین کجفهمها و نادانها و جاهلهایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیهالسلام بود ایستادند.
🔷 صدر انقلاب اسلامی و عصر امام:
🔹قاسطین: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.
🔹ناکثین: بیعتشکنان، همان همرهان سستکمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند!
🔹مارقین: کسانی که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبههبندی دشمنان را نشناختند، شیوههای دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند.
🔸امام خامنهای - ۹۷/۳/۱۴
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔴 جنگ ناتمام
🔻 سال هشتم هجری بعد از آنکه مسلمانان بر جبهه شرک و کفر پیروز شده و وارد مکه شدند، کفاری چون ابوسفیان که سالها با پیامبر اسلام (ص) میجنگید و علیه او توطئه میکرد، اجباراً اسلام آوردند. «نفاق» در اسلام از این زمان به بعد پدید آمد.
🔘 یکی از شاخصههای غلبهی حق در جامعه اسلامی و ایمانی، وجود نفاق است؛ یعنی کسانی که هیچگاه دلشان با حق همراه و روراست نیست، مجبورند به ظاهر مسلمان شده و خود را مؤمن جا بیندازند اما در درونشان همچنان مخالف و کافر هستند؛ در اصطلاح، خود را همرنگ با جماعت کنند.
🔴 امروز که ۴۱ سال از جمهوری اسلامی میگذرد، شناخت اسلام از این زاویه بسیار حائز اهمیت است. امکان چنین حکومتی برای هیچ پیامبر و امام معصومی پدید نیامد که بتوانند یک دورهی ۴۱ ساله همراه با مردمی که برای تحقق جامعهی دینی تلاش میکنند، حکومت کنند. اما جای این پرسشها باقیست که:
❓ چرا جمهوری اسلامی تاکنون نتوانسته دینیتر بشود؟
❓ رویکرد منافقانه در درون جمهوری اسلامی از چه اهمیتی برخوردار است؟
⛔️ #جنگ_ناتمام یعنی جنگ بین حق و باطل؛ در این جنگ ناتمام که از ابتدا بوده و تا انتها نیز ادامه خواهد داشت، همواره سه گروه طغیانگر ناکثین، قاسطین و مارقین مقابل حکومت دینی میایستند.
در دورهی محدود حکومت امام علی(ع) سه جبهه در مقابل ایشان صفآرایی کردند:
🔷🔹 ناکثین. (طلحه و زبیر) پیمان بستند ولی شکستند. این بانیان جنگ جمل، پایههای حکومت امام علی(ع) را چنان سست کردند که دیگر نتوانست کمر راست کند.
👈 این گروه کمی بعد از همراهی با نظام، در مقابل حکومت میایستند
🔷🔹قاسطین. (معاویه) از ابتدا پیمان نبستند.
👈 از ابتدا مقابل نظام، میایستند و با آن تقابل میکنند.
🔷🔹 مارقین. (خوارج) پیمان بستند اما از امام خود عبور کردند.
👈 این گروه از نظام عبور میکنند.
✅ استاد حسن عباسی سه جبههی جنگ ناتمام یعنی جبهه قاسطین و مارقین و ناکثین را اسفند ۹۳ و اردیبهشت ۹۴ در کرسی طرحریزی کلبه کرامت تدریس کردند:
قاسطین:
سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
مارقین:
سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
جلسه ناکثین پس از تدوین بر روی سایت قرار میگیرد؛ ان شاءالله
استاد حسن عباسی
💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔴 جنگ ناتمام 🔻 سال هشتم هجری بعد از آنکه مسلمانان بر جبهه شرک و کفر پیروز شده و وارد مکه شدند، کفار
31.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید|
🔺نظام اسلامی در طول هزار و چهارصد سال گذشته، نه از بیرون که همواره از درون خود لطمه خورده است. آنقدر دو ریل حق و باطل باهم آمیخته شده بودند که معاویه و یزید در آن جامعه امیرالمؤمنین شدند و امویان و عباسیان که هیچ اعتقادی به اسلام نداشتند، در زمان ائمه(ع) حاکم و خلیفه بودند. تنها راه نجات اسلام و ادامهی حیات آن و زمینه سازی برای ظهور، شناخت خط نفاق و ایستادگی محکم و بیتعارف در مقابل آن است.
✅ برشی از جلسه ۵۷۴ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت با عنوان «قاسطین» که اردیبهشت ۹۴ برگزار شد
فیلم کامل جلسه را ببینیم:
سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
وزیر جنگ اسرائیل میگوید: … عملیاتهای اطلاعاتی و نظامی و بمبارانهای هوایی اسرائیل تا حد زیادی به اهدافش رسیده و ایران در حال خروج و عقبنشینی از سوریه و حزب الله در حال افول است. این ابله خیال میکند در حال رقم زدن یک دستاورد تاریخی است و آن را در بوق و کرنا کرده و پایان سال ۲۰۲۰ را برای تحقق این هدف تعیین کرده. توجه کنید [تا بگویم] این حرف چرا تحریف و دروغ است. برویم سراغ صحنهی واقعی. اولا اینها از چیزی به نام «نیروهای ایرانی در سوریه» صحبت میکنند. از سال ۲۰۱۱ مستشاران و متخصصان نظامی ایرانی در سوریه حضور دارند. دوست دارم اشاره کنم که پیش از ۲۰۱۱ نیز در کنار ارتش عربی سوریه و مقاومت لبنان حضور داشتند که به علت حوادث سوریه تعدادشان افزایش پیدا کرد. اما چیزی به نام «نیروهای نظامی ایران» در سوریه وجود ندارد. وقتی میگوییم «نیروهای نظامی ایران» یعنی یک یا چند گروهان، یک یا چند تیپ، یک یا چند گردان و… . «نیروهای نظامی» یعنی این. تعدادی مستشار و متخصص نظامی ایرانی در سوریه حضور دارند که تعدادشان با آغاز حوادث سوریه افزایش پیدا کرد و نقشهای بسیار مهمی ایفا کردند و میکنند از جمله:
۱) مشورت به نیروهای سوریه
۲) مدیریت، آموزش، تجهیز و مدیریت نبردهای جاری مجموعههایی از نیروهای مردمی مقاوم سوری، عربی و اسلامی و هماهنگی میان این نیروها از جمله حزب الله
۳) هماهنگی حمایت لجستیکی که وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع سوریه انجام میدهد.
این مستشاران «نیروهای نظامی ایران» و «حضور نظامی ایران» نیستند. یعنی اسرائیلیان هدفی را [برای تجاوزهایشان به سوریه] تعیین کردهاند که اصلا وجود ندارد. مثل هدف دولتهای مختلف امریکا یعنی: جلوگیری از ساخت سلاح هستهای توسط ایران. در حالی که ایران نه در حال ساخت سلاح هستهای است و نه چنین سلاحی خواهد ساخت. اسرائیل در سوریه در حال ورود به یک نبرد خیالی به نام جلوگیری از حضور «نیروهای نظامی ایران» در سوریه است. در سوریه تنها مستشاران و متخصصان نظامی ایرانی حضور دارند. با وجود همهی دشواریها هیچ گاه نیازی به ورود «نیروهای نظامی ایران» به سوریه پیدا نشد. برای این که شفاف و صادق باشم باید بگویم در یک برهه در این زمینه بحثی جدی با فرماندهی ایرانی صورت گرفت و برای برههای کوتاه یعنی تنها چند ماه، برخی «نیروهای ایرانی» برای نبرد حلب وارد سوریه شدند. شاید دو یا سه ماه. اما جدا از این مورد استثنایی، چیزی به نام «نیروهای ایرانی» در سوریه وجود ندارد و باردیگر تکرار میکنم، عدهای کافی از مستشاران آنجا حضور دارند که تعدادشان به حسب نیاز میدان کم و زیاد میشود و تعداد زیادی از آنها نیز به شهادت رسیدند. ممکن است کسی بگوید خب، اینها که شهید دادند. بله، چون این مستشاران در خطوط مقدم و دوشادوش ارتش عربی سوریه و گروههای مقاومت حضور داشتند و میجنگیدند و وارد نبردها میشدند؛ طبق مکتب فرماندهشان در سپاه قدس، فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه).
سید حسن نصرالله ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در چهارمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار)
http://nasr.link/99-02-24
@nasrollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| #معامله_قرن_ایران
▫️ #بازنشر به مناسبت #روز_نکبت
▪️۱۴ ماه می، "روز نکبت" است؛ سالروز اعلام استقلال رژیم صهیونیستی
🔺آمریکا طرح #معامله_قرن را با الهام از «معامله بزرگ قرن بیستم» طراحی کرد. اما فلسطین بهانه است! مقصود اصلی آمریکا از طرح معامله قرن، نه فلسطین بلکه #ایران است.
🔸استاد حسن عباسی - ۱۱ خرداد ۹۸
▫️شبکه افق - برنامه عصر
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📹 ببینید| #معامله_قرن_ایران ▫️ #بازنشر به مناسبت #روز_نکبت ▪️۱۴ ماه می، "روز نکبت" است؛ سالروز اعل
❇️ معامله قرن ایران
🔺طرح پیشنهادی « #معامله_قرن» توسط ایران:
✅ پس از برپایی همهپرسی میان همه بومیان فلسطینی ساکن در جای جای جهان، ۵ میلیون نفر مهاجر یهودی ساکن فلسطین اشغالی به ده منطقهی پیشنهادی در اروپا و آمریکا منتقل شوند. همچنین، یک تریلیون دلار هزینهی این جابجایی برآورد میشود که آن نیز به تساوی میان دولت اسرائیل، کشورهای غربی و کشورهای اسلامی تقسیم بشود.
1️⃣ و 2️⃣ انتقال به ونکوور یا هالیفاکس کانادا
3️⃣ انتقال به منطقهی حد فاصل کانبرا تا سیدنی در جنوب استرالیا
4️⃣ انتقال به منطقهی حد فاصل لندن تا ساوتمپتون در جنوب انگلیس
5️⃣ انتقال به منطقهی حد فاصل نیویورک تا بوستون در شمال شرق آمریکا
6️⃣ انتقال به منطقهی آلاسکای آمریکا
7️⃣ انتقال به منطقهی حد فاصل لیل تا استراسبورگ در شمال فرانسه
8️⃣ و 9️⃣ انتقال به منطقهی نوار مرزی شرق آلمان و مونیخ
🔟 انتقال به مجمعالجزایر سلیمان در اقیانوس آرام
🔸این طرح در جلسه ۶۴ کلبه کرامت با موضوع «جامعه کلیمی» در مهرماه ۸۶ ارائه شد؛ ببینیم:
👈 سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب
▫️بازنشر به مناسبت #روز_نکبت
🖇 نسخه چاپی تصویر
استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 انسان اگر به درک شب قدر رسيد، سال بعدش سال غنی و پرباری خواهد بود.
💥 انسان اگر مراقبۀ در روز نداشته باشد ممکن است به شبزندهداري موفق نشود.
«انسان در طول سال بايد مراقبه کند تا برای #شب_قدر آماده شود. حداقل اين چند شب را مواظب باشيم، به روزهايش بيشتر دقت کنيم، غفلت نکنيم، مراقب خواب و غذا و چشم و گوش و زبانمان باشيم تا آماده شويم تا از شبها برخوردار شويم.
چه بسا انسان يک غفلت در روزش مانع از برخورداری از شبش میشود. شخصی به حضرت عرض کرد: من موفق به نافله شب نمیشوم. حضرت فرمودند: گناهانت تو را زنداني کرده است: «قَيَّدَتکَ ذُنُوبُک».
انسان اگر #مراقبۀ_در_روز نداشته باشد ممکن است به #شبزندهداري موفق نشود. کما اين که اگر شبزندهداري نکند، زمينه براي لغزش روز مهيا ميشود.
انسان بايد در طول سال آمادگي پيدا کند تا به درک شب قدر برسد و البته اگر به درک شب قدر رسيد سال بعدش #سال_غني_و_پرباري خواهد بود.
عليأيحال اگر کسي الحمدلله از ماه رجب شروع و مواظبت کرده و مراقبههاي لازم را انجام داده است گواراي وجودش باد. ولي اگر اين کار نشده است لااقل در اين چند روز که باقي مانده است مقداري مواظب چشم، زبان، گوش، اخلاق و رفتارش باشد، و خدا را مراقب خود ببيند تا إنشاءالله خداي متعال به فضل خودش همين مقدار کم را از ما بپذيرد و ما را مهمان خود در شب قدر قرار دهد.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 اگر در شب قدر، به #امام گره بخوری، هر چه پيش آيد خوش آيد.
«کل فرصت دنيا فرصت کوتاهي است. در کل اين فرصت، ما بايد اهل سرعت و سبقت باشيم. لااقل در #شبهاي_قدر بايد اهل سبقت و سرعت باشيم.
نترسيم. پا روي خواستههاي نفسانی بگذاريم، به #امام گره بخوريم. هر چه پيش آيد خوش آيد.
مثل #زهير و #حر شويم. وقتي به امام گره خوردی هر چه پيش آيد خوش آيد؛ ديگر غصه چيزی را نخوريم».
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
💠 مؤمن باید، #قدر خودش را توسعه دهد؛ این #توسعه با تمنا انجام میشود.
🌙 و این شبها، شبهای #تمنا است...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 مؤمن باید، #قدر خودش را توسعه دهد؛ این #توسعه با تمنا انجام میشود. 🌙 و این شبها، شبهای #تمنا ا
✳️ شبی به #قدر هزار ماه..
🔸اگر کسی «قدر» خودش را بداند، خودش را ضایع و نابود نمیکند.
🔸«قدر» یعنی توانمند شدن؛ ارزش یافتن.
🔸ما برای دستیابی به یک چیزهایی عاجزیم و نسبت به یک موارد دیگر، قادریم. قدر یافتن، یعنی بتوانیم مرزهای توانایی خود را آن قدر بگسترانیم و توسعه دهیم که عجزمان، کمتر و کمتر شود. چه عجزهای مادی و چه معنوی! (خلق و جعل)
❓این توسعه چطور انجام میشود؟
🔸با #تمنا. تمنایی برای توسعه و تسخیر...
💠ومَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَلا نَبِیٍّ إِلا إِذَا #تمنى أَلْقَى الشَّیْطَانُ فِی أُمْنِیَّتِهِ فَیَنْسَخُ اللَّهُ مَا یُلْقِی الشَّیْطَانُ ثُمَّ یُحْکِمُ اللَّهُ آیَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ » - سوره حج - ٥٢
🔸تمنا یعنی طلبِ وسع کردن. انبیا و ائمه برای رقم زدن جامعهی آرمانی موردنظر خود، هرگز در گوشهای نمینشستند تا تنهایی جامعهی آرمانیشان را بسازند و سپس مردم را به آن دعوت کنند. بلکه به میان مردم رفته و از یک یک مردم طلب وسع میکردند. همچون تمناهای «ولی فقیه» در دیدارهای خود با کارگزاران، دانشجویان، استادان و.. زمانی که تک تک ما کوشش کنیم تا #توسعه پیدا کنیم و قدر بیابیم، آن گاه جامعهی ما هم توسعه پیدا میکند؛ قدر پیدا میکند و مقتدر میشود.
✅ پس برای مقتدر شدن، و «قدر یافتن» و قادر شدن، راهی نداریم جز اینکه خودمان توسعه بیابیم؛ با تمنا!
✳️ و این شبها، شبهای #تمنا است. امشب تمنا میکنیم تا برای هزار ماه دیگر، بیشتر و بیشتر قدر یابیم.. #تقدیر ما این چنین رقم میخورد.
🔰 برگرفته از سرفصل «قدرریزی دکترینال و طرحریزی استراتژیک» از سرفصلهای کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🏴 ویژه
◾ روایتی از آخرین #شب_قدر حاج قاسم سلیمانی در حرم حضرت علی(علیهالسلام)
🏷 نسخه قابل چاپ
💻 @Soleimany_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست...
🔺جنگی که از آدم(ع) تا ختم زندگی وجود دارد.
🔻 #جنگ_ناتمام
🔸استاد حسن عباسی
▫️برنامه عصر شبکه افق - شهریور ۹۵
📹 فیلم کامل برنامه
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 طرح امام علی (ع)
❓حکمت حق و فلسفهی راستی چیست؟
❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟
❓تحقق عدالت در جامعه، منوط به چه شرطی است؟
❓نقشه راه قسطمداری چه وجوهی دارد؟
❓سیستم و نظام جامع فطری چه ابعادی دارد؟
❓《وضع اولیه عدالت》 مبتنی بر حقیقت چگونه است؟
🔸پاسخ پرسشها بالا را در جلسه ۱۳۳ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت با موضوع 《طرح امام علی(ع)》 ببینیم
🔸دانش دکترینولوژی
▫️برگزار شده در مرداد ماه ۸۷
👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 طرح امام علی (ع) ❓حکمت حق و فلسفهی راستی چیست؟ ❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟ ❓تحقق عدالت در جامعه،
💠 طرح امام علی(ع) در جامعهسازی دینی
🔰 انسان، جسم و هیبت مشخصی دارد؛ رشد و تغییرات جسمی او قابل پیشبینی و اندازهگیریست، اما پیچیدگی و دشواری 《انسانسازی》 که هدف اصلی انبیاء و اولیاء الهی نیز هست، اینجاست که انسان مدام در حال تغییر و دگرگونیست و بسیاری از ابعاد روحانی او از جمله هدایت او به دست خداست. و از همین رو، طرحریزی برای ساختن محیط و جامعهای که پرورش انسانهای طراز در آن امکانپذیر شود، زنده و پویا و بسیار پیچیده است.
💠 جامعهسازی برای یک زندگی
👈 زندگیای که حیات نباتی، حیات نفسانی، حیات عاطفی، حیات عقلانی و حیات ملکوتی انسان را دربرگیرد، از چه خطکش و معیار و میزانی تبعیت میکند؟ در چنین شرایطی، 《حق》 چیست، کیست و کجاست؟
🔸 رسول اکرم(ص) فرمود: «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ»
✅ علی(ع) در حق ممزوج شد؛ با حق و به حق بود، پس حق نیز با او ممزوج میشود.
🔸موسی(ص) پیامبر شریعت بود؛
🔸عیسی(ص) پیامبر طریقت،
🔸محمد (ص) پیامبر حقیقت.
🔶 بعد از ختم نبوت، امامت با علی(ع) آغاز شد؛ چراکه طرح نهایی برای پیشبرد اهداف الهی با نزول قرآن کریم، کامل شد؛ قرآنی که #فرقان است و جایگاه حق و باطل را روشن کرده است. حال دیگر نیاز به معمارانیست که این طرح نهایی برای بشر را بر روی زمین پیاده کنند. یعنی واقعیت را با حقیقت منطبق کنند. معنای روایت «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» چنین است.
💠 امامِ عدالت
❇️ حق، جاییست؛ #عدل یعنی آنکه بپذیریم هر چیزی باید سر جای خود قرار بگیرد؛ #جعل یعنی هر چیزی را بر جای خود قرار داده و نظم دهیم که امام علی(ع) فرمود: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم» و حُسن زمانیست که هر چیزی یا کسی را بر سر جای خود ببینیم.
✅ اگر #علی(ع) با حق است و حق با علی، به این معناست که او بر سر جای خود ایستاده است؛ پذیرفته که هر چیزی باید سر جای خود قرار گیرد و در عمل نیز چنین میکند چرا که جز رضای خدا به چیزی نمیاندیشد؛ پس هر چیزی را هم بر سر جای خود میبیند. علی(ع) و ائمهی پس از او، میراثدار همهی انبیاء الهیاند؛ و عدل، جعل و حُسن را در خود صورت دادند.
🔶 جلسه ۱۳۳ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت با موضوع «طرح علی(ع)» که مرداد ۸۷ برگزار شده را ببینیم:
👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir