✅ اداره جامعه قرآنی
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 قرآن مثل باران نازل نشده، خدای سبحان باران را نازل کرد یعنی این قطرات را به زمین انداخت، قرآن را هم نازل کرد در «لیله قدر»؛ اما نازل کردن قرآن مثل نازل کردن باران نیست که به زمین انداخته باشد، #قرآن را آویخت، باران را انداخت، نازل کردن قرآن مثل آن است که کسی در بالاست، طنابی را نازل میکند، آویزان میکند، به ما میگوید این طناب را بگیرید و بالا بیایید، پس قرآن را خدا نازل کرد، باران را هم خدا نازل کرد؛ اما باران را انداخت روی زمین، قرآن را آویخت، چون #ریسمان_الهی است یک طرفش به دست خداست ما نمیتوانیم با این کتاب همسان کتابهای دیگر رفتار بکنیم، الآن ما هر کتابی را که مطالعه میکنیم بر اساس «وَ انْظُرْ إِلَی مَا قَال»[1] مطالعه می کنیم، می گوییم ما با این مطالب کار داریم چه کار داریم گویندهاش کیست؟ گوینده اش یا مُرد یا فعلاً در دسترس نیست، ما با مقول و با گفتار او کار داریم، اما قرآن چنین نیست، یک قول است که قائل بالای سر اوست، یک کلام است که متکلم بالای سر اوست، یک طناب است که طرف دیگر آن به دست خود خدای سبحانه تعالی است، ما با این کتاب روبهرو هستیم، پس نمی توان گفت که حالا کسی دارد قرآن مطالعه میکند یا تفسیر قرآن مینویسد؛ مثل تفسیر فقه است یا کار فلسفه است یا کار کلام است یا کار طبّ است که یک کتاب را دارد مطالعه میکند، از آن قبیل نیست! اگر یک فقیه یا یک محدث یا یک متکلم یا یک طبیب کتابی نوشت دیگر ما هستیم و کتاب او، کاری به او نداریم، او یا زنده است یا مُرد، ولی درباره #قرآن_کریم اینچنین نیست، این یک کتاب نیست که نوشته باشد و ردّ شده باشد، این یک طناب است که آویخت، یک طرفش به دست اوست یک طرفش به دست ما، همین حدیث نورانی «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَینِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی»[2] درباره قرآن دارد که «أَحَدُ طَرَفَیهِ بِیدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالی»[3] یک طرف این قرآن که طناب است به دست خداست طرف دیگرش با اوست. الآن همین کتاب اسم کلب در آن هست، اسم فرعون در آن هست، اسم جهنم در آن هست، کسی که وضو ندارد نمی تواند اسم این کلب را ببوسد؛ حالا کسی خواست سوره مبارکه «کهف» را باز کرد میخواهد قرآن را ببوسد وضو ندارد نمی تواند آیه ﴿وَ کلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَیهِ﴾[4] این را ببوسد یک چنین کتابی است! اسم فرعون را که در قرآن است، این کتاب را باز کرد، می خواهد قرآن را ببوسد، فرق نمی کند چه اسم وجود مبارک پیغمبر باشد چه اسم فرعون، چون در قرآن است و خدا گفت بی وضو نمی شود آن را بوسید این یک چنین کتابی است!
🔸 پس ما با کتابی روبهرو هستیم که گویندهاش بالای سر اوست، ما باید توجه داشته باشیم با کتابی در تماس هستیم که کشور را این #حفظ می کند مبادا کسی ـ خدای ناکرده ـ خیال بکند یک عده بی راهه می روند به هر حال سرشان به سنگ می خورد! مهمترین پیام قرآن کریم این است که انسان یک #موجود_ابدی است خود را فریب ندهد، انسان آنقدر قدرتمند است که مرگ را می میراند، اینها حرف های قرآن است. اگر کسی ـ خدای ناکرده ـ باورش این باشد که با مُردن میپوسد و از بین میرود این فکرش #فکر_قرآنی نیست؛ اما مهمترین کار قرآن این است که به انسان میگوید انسان یک موجود ابدی است، ما مرگ را می میرانیم، ما تغیر و تحول را زیر پا می گذاریم و می شویم ابدی، اگر ابدی شدیم که با دست خالی نمی شود ابدی شد، یک جا لازم است، یک سفر لازم است، یک ره توشه لازم است؛ لذا نه بی راهه می رویم نه راه کسی را می بندیم، #اداره_کشور روی رهنمود قرآن خیلی سهل است، وجود مبارک ولی عصر (ارواحنا فداه) که ظهور کرد این معارف عملی می شود[5] الآن اگر این هفت میلیارد بشر روی زمین #عاقل باشند اداره آن سهل است، بنابراین این جاهلیت را وجود مبارک ولی عصر عاقل می کند، اداره کردن مردم عاقل سخت نیست، مگر حضرت با کشتن جهان را اداره می کند؟ مگر با قتل می شود جهان را اداره کرد؟ این چه قدرتی است که وجود مبارک حضرت به اذن خدا دارد و چه برکتی است که ذات أقدس الهی در زمان حضور آن حضرت نصیب جوامع بشری کرده، فقط خود آن حضرت می داند که عقل مردم بالا میآید، وقتی عقل مردم بالا آمد مردم #قرآنی فکر می کنند، #روایی فکر می کنند، #اسلامی فکر می کنند، مسلمان هستند و حافظ دینشان هستند حافظ آخرتشان هستند، هیچ ظلمی نمی کنند، زیر بار ظلمی هم نخواهند رفت.
[1]. غرر الحكم و درر الكلم، ص361.
[2]. الخصال، ج1، ص66.
[3]. بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلی الله علیهم، ج1، ص414.
[4]. سوره کهف، آیه18.
[5]. الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص25.
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1389/05/07
@esratvtelegram
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ من منتظرم، پس انقلابیام؛ چراکه انتظار برای ظهور، به معنای حفظ روحیهی انقلابیست
🔸 بستر تحقق انقلاب جهانی امام مهدی(عج) که جانهای عالم همه عطشناک #ظهور ایشان است، انقلاب اسلامیست؛ انقلابی که ریشه در #نهضت انبیا و ائمه(ع) دارد و استمرار سه حرکت عظیم است:
۱- حرکت انبیا (ص) از آدم تا خاتم (ص)
۲- حرکت ائمه (ع) از غدیر تا عصر غیبت.
۳- جریان وُلات شیعه تا عصر ظهور (۶۱ زعیم شیعه که ما امروز در زعامت نفر شصت و یکم هستیم)
🔸 بر این اساس، انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با امام(ره) علیه شاه شروع نشد؛ بلکه با علی(ع) در صدر اسلام و در عدم تحقق غدیر آغاز شد. و امروز ما در #زعامت نفر شصت و یکم (امام خامنهای) هستیم. دغدغهی #زعیم شصت و یکم، تثبیت وضع موجود و سپس تحقق تمدن نوین اسلامیست.
🔸 جریان امروز علمای دینی، این حضرت روحاللههای تکثیر شده از سید حسن نصرالله در لبنان تا ابراهیم زکزاکی در آفریقا، جوانان انصارالله یمن، دلیران حیدریون عراق، زینبیون پاکستان و فاطمیون افغانستان و... که در صحنهی امروز اینگونه میایستند، حاصل میراث هزار سالهی زعمای شیعه است. حضرت حجت(عج) ۶۱ زعیم خود را از جایی که امکان حیات مادی امام شیعه نبود (آغاز غیبت) در هزار سال گذشته تا به امروز بهپیش بُردند تا اسلام عزیز به اقتدار امروز در صحنهی منطقه و بینالملل دست یابد.
🔸 امام خامنهای میراثدار نهضت همهی شصت نفر قبلی هستند. اگر نهضت ۶۰ زعیم پیشین، علمی بود یا فرهنگی، سیاسی بود یا نظامی، مخفی بود یا آشکار؛ نهضت زعیم شصت و یکم یعنی امام خامنهای هم علمیست و هم سیاسی، هم فرهنگی است و هم نظامی به صورت مخفیانه و آشکارا. مسألهی ایشان گام بعدی انقلاب ۵۷ و مرحلهی تمدنسازی نوین اسلامیست.
🌹 عید نیمه شعبان، میلاد امام عصر (عج) بر امام خامنهای نایب شصت و یکم ایشان و بر تمامی منتظران حضرتش تبریک و تهنیت باد
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ روند عهد در سنت دینی
🔸 تصویر را با کیفیت مطلوب ببینید:
👉 yaghin.org/dacisfiles/Document/2685-2807-V1.jpg
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ قلههای مقدس ظهور
🔸 سپهبد قاسم سلیمانی: من معتقد هستم امام زمان (عج) كه ظهور بكنند، حكومتی که ايجاد ميكنند، قلّهی آن حکومت، آن دورهای خواهد بود که در دفاع مقدس ما در بخشها و حالاتش اتفاق افتاد... مهرماه1395
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ بذرهای تحول در ضمیر امام خمینی(ره)
🔸 تاملی در باب شکلگیری و نقاط عطف تحولخواهی امام(ره)
بخوانید:
emam.com/posts/view/27135
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انتظار آمدن یا ظهور ؟
💬 استاد حسن عباسی
🔺تاریخ: ۹۸/۰۱/۲۴
📍 شهرستان درگز، مسجد قریشی
t.me/Dr_abbasi/293
@jdale_ahsan
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از بیانات استاد حسن عباسی
💬 استاد حسن عباسی:
💛 در جامعهی هجری، انسان متمدن مطرح نیست و انسان مهاجر مدنظر است، یعنی آحاد جامعه در هر صورتی که فعالیت خودشان را انجام می دهند، باید آماده هجرت از خودشان به سوی خدا باشند.
🧡 جامعهی هجری، همان جامعهی مهدوی است. جامعهی مهدوی، جامعهای است كه در آن مردم با حداكثر ظرفيت، قرآن را توسط حضرت دريافت میكنند. در اين جامعه، عقل انسان ها به قدری موسع میشود كه مردم در هر جايی كه هستند آمادهی هجرتند.
💚 در جامعهی هجری، انسانها با توجه به ضريب ايمانشان و به ميزان توليد ايمان برای ديگران، سرمايهی جامعه و حكومت محسوب میشوند.
👈 ۹۰/۰۸/۲۶ - 📌 دانشگاه شهید بهشتی، نشست دانشجوی منتظر و رسالت نظامسازی و الگوسازی
💬 @Hasanabbasi_quote
✅ وظیفه منتظران
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ ابو بصیر از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) سؤال میكند كه ما اگر عصر غیبت را ادراك كردیم وظیفه مان چیست؟ یك سلسله دستورات نظامی دادند فرمودند #بهترین_وظیفه این است كه «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»[1] هر كدام از شما به اندازه یك تیر خودتان را آماده كنیم، این در بعضی از نصوص #وظیفه_منتظران است «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»؛ منتها تیری كه ارتشی ها و نظامی ها دارند یك حساب است, تیری كه حوزویان و دانشگاهیان دارند قلم اینهاست كه ذات اقدس الهی به این قلم و مكتوبات این قلم سوگند یاد كرده است؛ اینكه فرمود من به قلم و مسطورات قلم سوگند یاد میكنم سرّش همین است ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.[2] مستحضرید كه سوگند خدا در مقابل بینه نیست، ما یك قسم داریم كه در مقابل بینه است در محاكم قضایی كسی كه مدّعی است باید بینه اقامه كند كسی كه منكر است، سوگند یاد می كند، بینه یك طرف, سوگند یك طرف; ولی قسم ذات اقدس الهی به خود بینه است اگر كسی در روز روشن بگوید من به این آفتاب قسم, ادّعا می كنم كه الآن روز است این به دلیل قسم خورده است نه در قبال دلیل، سوگند قرآن كریم به بینه است نه در قبال بینه! وقتی خدا سبحان به كتاب قسم می خورد به مكتوبات قسم می خورد; زیرا علم است و مكتوب است و سواد است و #فرهنگ است كه جامعه را #هدایت می كند. من به قلم قسم می خورم, من به نوشته های قلم قسم می خورم كه تو عقلانی حرف می زنی؛ یعنی من به دلیل قسم می خورم. این چنین نیست كه سوگندهای خدا در قبال بینه باشد او متن بینه را آفریده است. بنابراین وظیفه همه ما آن است كه در عصر غیبت هر كدام از ما آنچه #رشد_ دینی_جامعه را تأمین می كند فراهم كنیم, این مطلب اول.
🔸 زراره عرض می كند وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود دعا! اما دعایی كه آدم را باسواد كند. یك وقت دعا این است كه خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این دعا برای همه است، عوام هم این دعا را می كنند، اما دعای حوزویان و دانشگاهیان این است كه خدایا ما را باسواد كن! عرض كرد دعای ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود همین دعا بگو «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی»[3] این یك برهان لِمّی است، ما رهبر را برای این نمی خواهیم كه كشور ما را حفظ كند! حرف بسیار لطیفی مرحوم خواجه طوسی نسبت به شیخ الرئیس دارند، فرمود: مردم امام را نمی خواهند تا دنیایشان تأمین باشد! اكثر و بیش از ماها كسانی هستند كه نه خدا را قبول دارند نه قیامت را قبول دارند. حرف مرحوم خواجه این است كه ما امام و پیغمبر را نمی خواهیم برای اینكه زندگی دنیایمان راحت باشد، ما برای اینكه این هفتاد سال خوب زندگی كنیم كه رهبر نمی خواهیم، ما یك #موجود_ابدی هستیم، ما از جایی آمدیم كه نمی دانیم كجاست, به جایی می رویم كه هیچ از آن خبری نیست، ما یك راهنما می خواهیم! ما فهمیدیم كه انسان, مرگ را می میراند، نه بمیرد! این را دین به ما آموخت كه انسان, مرگ را اماته می كند نه به عكس, ما مرگ را می میرانیم. بیان خدا در قرآن كریم این نیست كه «كلّ نفس یذوقها الموت» هر كسی را مرگ می چشد، بیانش این است ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[4] روشن است كه هر ذائقی مذوق را هضم می كند نه مذوق ذائق را! ما مرگ را هضم می كنیم و او را از پا در می آوریم و او را می میرانیم و پایدار می شویم و دیگر هیچ! پس ما رهبری را, دین را, امام را برای این می خواهیم كه موجود ابدی هستیم، یك #موجود_ابدی راه می خواهد این راهنما می طلبد.
[1] . الغیبة (للنعمانی), ج۱, ص۳۲۰؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج6، ص170.
[2] . سوره قلم، آیه1.
[3] . کمال الدین وتمام النعنة، ج2، ص342.
[4] . سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57.
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1393/03/22
@esratvtelegram
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
Be Soye Mouood - Alireza Beiranvand.mp3
8.23M
🔹فقط نشستنِ به راه تو کمه/باید بلند بشیم برای تو همه/که چشم به راه تو تموم عالمه
🎼 آهنگ «به سوی موعود» درباره امام زمان(عج) با خوانندگی و آهنگسازی"علیرضا"
🌸 ولادت حضرت مهدی (عج) مبارک
🔻 صفحه علیرضا در اینستاگرام
instagram.com/alirezamusic_ir
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ بقیة الله
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 از القاب برجسته آن ذات قدسی «بقیة الله» است؛ حالا یا چون #خلیفة_الله است، مظهر «هو الباقی» است یا چون ﴿وَ أَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْكُثُ فِی الأرْضِ﴾[1] است، «هو البالقی» است یا چون موجودِ «عند الله»ی است: ﴿مَا عِندَكُمْ ینفَدُ وَ مَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ﴾[2] است؛ به هر تقدیر او #بقیة_الله است و شاگردانی که در دامنه این قلّه به سر می برند، آنها نه تنها سهمی از «بقیة الله»ی دارند، آنها ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ هستند!
🔸 تعبیر قرآن از جامعه فقها و علما و حکما و محققان این نیست که آنها عالِم هستند، چون خیلی ها عالِم هستند. تعبیر قرآن این نیست که اینها باقی هستند که در نهج البلاغه آمده است: «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهْر».[3] قرآن به همان دلیل که حرف اول و آخر را می زند، برای عالمان دین مقامی قرار داده است که گرچه به حسب ظاهر خبر است؛ ولی در واقع انشا است؛ یعنی بکوشید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ بشوید! ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ﴾، ﴿أُولُوا﴾؛ یعنی ﴿أُولُوا﴾، ﴿أُولُوا بَقِیةٍ ینْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الأرْضِ﴾،[4] نه تنها باقی باشید، نمیرید، نه تنها «بقیة الله» باشید، صاحب مُلک و مِلک بقا باشید! ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ باشید که غنی تر و قوی تر از ﴿أُولِی الأبْصَارِ﴾[5] است، قوی تر و غنی تر از ﴿أُوْلِی الألْبَابِ﴾[6] است، بقا مِلک شما باشد! می توانید #باقی_بودن را تصاحب کنید، این چه مقامی است؟ فرمود، چرا یک عده ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ نشدند؟ یک؛ چرا ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ به وظیفه شان عمل نکردند و جلوی فساد را نگرفتند؟ دو؛ ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ﴾، چرا ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ درست نکردند؟ چرا حوزه ای درست نکردند که «اولوا بقیة الله» مظهر «بقیة الله» شود، شاگرد «بقیة الله» شود، ولی «بقیة الله» شود، جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ شود؟ چرا چنین کاری نکردند؟! اگر چنین کاری کردند، چرا امکاناتی به آنها ندادند که جلوی فساد را بگیرند؟ ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِیةٍ﴾ که ﴿ینْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الأرْضِ﴾، نه تنها در یک شهر، در نتیجه شاگردان ولی عصر کسانی هستند که مظهر «هو الباقی» باشند، #مظهر_بقای_الهی باشند و نائب «بقیة الله» باشند، در محدوده ولایت، ولی «بقیة الله» باشند، در حوزه شاگردان آن حضرت، جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ باشند که #بقا در اختیار آنها باشد، ماندنی باشند! این اصل اول.
🔸 جامعه ای ماندنی است که #فکر_ماندنی داشته باشد، فکری که با بنای عقلا و عرف و امثال آن است که اگر از محدوده شریعت بگذریم، به کشور چین و ژاپن برسیم، هم همین حرف هاست! این دیگر «بقیة الله» نیست، این دیگر ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ نیست، فرمود شما چرا جامعه ای نساختید که در آن ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ تربیت شود؟ صاحبان بقا بشوند؟ ﴿أُوْلِی الألْبَابِ﴾؛ یعنی لُب، مِلک اوست، ﴿أُولِی الأبْصَارِ﴾؛ یعنی بصیرت و بصیر بودن، مِلک و مُلک اوست، ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾؛ یعنی بقا مِلک اوست، دیگران را می توانند زنده نگه بدارند، کسی ولی بقاست که جلوی مرگ دیگران را بگیرد. ممکن است خود باقی باشد؛ اما نتواند جامعه ای را زنده کند، جامعه ای را نگه بدارد: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ #مردان_الهی هستند که مالک و مَلِک بقا هستند و می توانند جامعه را سر پا نگه بدارند، فرمود شما می توانید این باشید! این هم دو.
اولاً فرمود شما تک تک در حوزه های شخصی بخواهید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ تربیت کنید، این مقدور نیست:
نهنگ آن بِه که با دریا ستیزد ٭٭٭ ز آب خرد ماهی خرد خیزد[7]
اگر بخواهید فکر نو؛ یعنی فکر عمیق علمی این را پیدا کنید، ناچار هستید ده ها سال، حرف های دیگران را جمع کنید، #یک؛ به عرض دیگران برسانید، #دو؛ تعامل متقابل بین شما و دیگران باشد، #سه؛ آن عُرضه را از خود داشته باشید که حق را از ناحق تشخیص بدهید، #چهار؛ آن حق را تحقیق کنید به احق برسانید، #پنج؛ تا بشوید باقی، #شش؛ بعد بشوید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾، #هفت؛ تا بتوانید جامعه را زنده کنید.
[1]. سوره رعد، آیه7.
[2]. سوره نحل، آیه96.
[3]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، حکمت147.
[4]. سوره هود، آیه116.
[5]. سوره حشر، آیه2.
[6]. سوره بقره، آیه179 و 197.
[7]. نظام، خمسه، خسرو و شیرین، بخش48.
📚 سخنرانی در همایش اساتید حوزه علمیه قم
تاریخ: ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
@esratvtelegram
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
💥 از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟
💯 «اخبار استراتژیک»، مهمترین اخبار و تحلیلهای استراتژیک جهان را برای شما گردآوری میکند.
🔺 اخبار استراتژیک را از این رسانه دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید.
🔹 اینستاگرام:
▫️ Instagram.com/StrategicNews_ir
🔹 تلگرام:
▫️ T.me/StrategicNews_ir
🔹 ایتا:
▫️ Eitaa.com/StrategicNews_ir
🔹 سروش:
▫️ Sapp.ir/strategicnews_ir
🔹 گپ:
▫️ gap.im/StrategicNews_ir
🔹 روبیکا:
▫️ rubika.ir/StrategicNews_ir
🔸 #سواد_استراتژی
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شهید سلیمانی: یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و این انقلاب است.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از انتشارات اندیشکده یقین
📗 درگاه این خانه بوسیدنی است
📝 روایتی جذاب و خواندنی از بانو “فروغ منهی” مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقیپور، به قلم توانای خانم زینب عرفانیان
✅ این کتاب در جلسه ۹۱۰ کلبه کرامت در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۹ با حضور سرکار خانم فروغ منهی، مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی پور، سرکار خانم زینب عرفانیان، نویسنده کتاب و حجتالاسلام محمدمهدی بشیری از انتشارات شهید کاظمی، با حضور استاد حسن عباسی رونمایی شد.
🔗 لینک خرید کتاب:
▶️ ydac.ir/di599
💠 همچنین میتوانید سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع «یکی از آن سه نفر»، یادواره برادران شهید خالقیپور را در آپارات ببینید:
⏩ aparat.com/v/NiA1r
📚 انتشارات اندیشکده یقین
| تلگرام | ایتا | سایت
✅ «جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»
💬 آیت الله حائری شیرازی
🔸 خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که #مخالفت_قطعیه با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمیکند، اما #موافقت_قطعیه هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است!
«جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمیرسد، رسالتش همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود.
🔸 بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد! نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است. جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد.
🔸 فرق «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ فرض کنید ده لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری.
🔸 حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. مثلاً ده تا سیم است. در یکیاش برق است. تو میتوانی یکیاش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمیتوانی بزنی. ورع هم یعنی همین.
@haerishirazi
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ مرحوم زائر عباس تنگستانی مسنترین رزمنده دفاع مقدس از شهر برازجان است.
۹۵ سال داشت و با برنو در جبههها میجنگید، به زور قانع شد که برنو را کنار بگذارد و سیمینف دست بگیرد.
💬 جمله معروفش این بود:
در نوجوانی سرباز رئیسعلی بودم حالا در کنار امامخمینی همچنان سرباز ایرانم.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهریه جالب دو پزشک جوانی که در نیمهشعبان ازدواج کردند
🔹 313 عمل جراحی رایگان برای نیازمندان
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
#اطلاع_رسانی
❌ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی، در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی، در روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، به دلیل کرونا #لغو شد.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🍃امیرالمؤمنین علی عليه السلام
🔻لِحُبِّ الدُّنيا صَمَّتِ الأَسماعُ عَن سَماعِ الحِكمَةِ ، وعَمِيَتِ القُلوبُ عَن نورِ البَصيرَةِ
📙 غررالحكم، ح۷۳۶۳
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ فرهنگ جهانی
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مستحضر باشید كه هم منتظران وجود مبارك حضرت #جهانی فكر می كنند و هم كسانی كه آن حضرت را ادراك كرده اند و در مشهد و محضر آن حضرت قرار گرفتند جهانی می اندیشند. دیگران بعدها به فكر تجارت جهانی افتادند، اما اسلام از هزار و چهارصد سال قبل به فكر #فرهنگ_جهانی بود. روزی كه اسلام آمد، جهانی بودن فرهنگ را مطرح كرد؛ فرمود﴿ذِكْرَى لِلْبَشَرِ﴾ نه عرب، نه عجم، نه مسلمان، نه یهودی، نه مسیحی، نه زرتشتی، نه ملت دیگر و نه نحله دیگر فرمود: ﴿وَ مَا هِی إِلاّ ذِكْری لِلْبَشَرِ﴾،[1] ﴿أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ﴾.[2] اگر بشریت مطرح است قرآن راهنمای اوست و سالار شهیدان در مقطع حساس یا مقاطع حساس كه مجلسین دولتین اموی بود یا بازار كوفه و مجلس شام بود همین كتاب را تلاوت كرده است. بنابراین صرف تلاوت برای آن نبود كه یك ثوابی ببرد، برای این بود كه مردم را به این كتاب دعوت بكند.
🔸 این كتاب #فرهنگ_جهانی را مطرح می كند اگر ﴿یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا﴾ در آن هست برای آن است كه مؤمنین بهره می برند، وگرنه او حرفش جهانی است! اگر دارد كه ﴿یا أَهلَ الكِتابِ﴾ برای اینكه گوشه ای از بهره ها نصیب پیروان ادیان دیگر می شود، نه اینكه پیامش پیام مخصوص یك منطقه باشد. این کتاب هم برای برنامه های محلی دستور دارد، یعنی حوزه اسلام؛ هم برای برنامه های منطقه ای دستور دارد، یعنی #حوزه_توحید؛ هم در سطح بین المللی دستور دارد، یعنی #جهان_بشریت. آنها كه مسلمان اند برای آنها دستور خاص دارد، آنها كه مسلمان نیستند ولی نحله الهی دارند مثل یهودی ها و مسیحی ها برای آنها دستور خاص دارد، برای آنها هم كه انسان اند و هیچ دینی را نپذیرفتند دستور خاص دارد؛ این می شود كتاب و #فرهنگ_ جهانی!
🔸 وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) وقتی حضور و ظهور پیدا كرد طبق بیان نورانی حضرت امیر در نهج البلاغه فرمود اهل عالم ملل متنوعه متشتته و گوناگون داشتند؛ بعضی ها موحّد بودند، بعضی ها ملحد بودند، بعضی مجسم بودند، بعضی مشبه بودند و وجود مبارك حضرت رسول (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) با همه این ملت ها و نحله ها در ارتباط بود.[3] وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) فرمود وقتی وجود مبارك ولی عصر (ارواحنا فداه) وجود مبارك حضرت #مهدی_موجود_موعود ظهور كرد، همان كاری را كه رسول گرامی كرد همان كار را می كند؛[4] یعنی جهانی می اندیشید و هیچ منطقه ای نیست مگر اینكه شهادت به توحید و شهادت به رسالت در آن منطقه حاكم است. فرمود وقتی حضرت ظهور كرد كل جهان می شود موحّد و مسلم! حالا حكومت، #حكومت_اسلامی است و البته ممكن است یك چند نفری زیرپوشش حكومت اسلامی جزیه بپردازند. بنابراین ـ ان شاء الله ـ به این سبك جهانی و به سمت و سوی جهانی بیاندیشید!
[1] . سوره مدثر، آیه31.
[2] . سوره بقره، آیه185.
[3]. نهج البلاغه، خطبه 1؛«وَ اَهْلُ الاَرْضِ یومَئِذ مِلَل مُتَفَرِّقَة وَ اَهْواء مَنْتَشِرَة وَ طَرائِقُ مُتَشَتِّتة».
[4]. كمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص351؛«... وَ أَمَّا سُنَّتُهُ مِنْ مُحَمَّدٍ ص فَیهْتَدِی بِهُدَاهُ وَ یسِیرُ بِسِیرَتِهِ».
📚 دیدار جمعی از دانشجویان با حضرت استاد
تاریخ: 1387/05/04
@esratvtelegram
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: تی فور را به خاطر بسپار
🌹 یادواره شهدای T4 و شهید محمد مهدی لطفی نیاسر
🗓 جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از جدال احسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زبان_گفتگو_با_دنیا_یا_سواری_به_حزب_خران؟
🎬 قسمت دوم مجموعه مستند کلیپ های ( #چرا_لیبرالها_با_پیشرفت_ایران_مخالفند )
🎤 مربوط به سخنرانی #استاد_حسن_عباسی
تاریخ ۷ اسفند ۹۹
📽دریافت کلیپ با کیفیت FULL HD از آپارات 👈
m.aparat.com/v/RszEe
◀️ مشاهده در کانال جدال احسن در یوتیوب👈
youtu.be/eMWMxqX14vE
کانال استاد حسن عباسی در ایتا👈
📡 @Hasanabbasi_ir
کانال جدال احسن در ایتا 👈
📡 @jdale_ahsan
_____________________
#جدال_احسن #برجام
#مذاکرات_وین #قرارداد_۲۵_ساله_با_چین
#حسن_روحانی #ظریف
#انرژی_هسته_ای #مذاکره
#لیبرال #مجلس_انقلابی
#پروتکل_الحاقی #قانون_اقدام_راهبردی
#تعلیق #برجام #برجام_موشکی
#جو_بایدن #سعید_جلیلی #سعید_محمد