✅ تاریخچه ادبیات «تندرو -میانهرو» پس از انقلاب
🔸 «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم.
🔸 میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة؛(۲) این نهجالبلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳) جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🔸 در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانهرو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانهرو کسی است که در مقابل خواستههای آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانهرو نداریم، همه تندروند.
🔸 این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچکس طرفدار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش بهوجود میآید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبهی ملّت ایران طرفدار انقلابند، دنبالهروِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.»
• بیانات امام خامنهای در دیدار با مردم نجفآباد، ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
۱) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۱۴۳؛ «و بدینگونه شما را امّتی میانه قرار دادیم ...»
۲) نهجالبلاغه، خطبهی ۱۶
۳) سورهی حدید، بخشی از آیهی ۲۱؛ «[برای رسیدن] به آمرزشی از پروردگارتان، بر یکدیگر سبقت جویید ...»
https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=32479
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام
🔸 سلسله وبینارهای پیش از انتخابات
🗓 یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/edalatkhahi_kashan
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
صنعت یا اصطناعت؟ مسئله این است.mp3
44.78M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: صنعت یا اصطناعت؟ مساله این است
📌 ویژه برنامه روز ملی فناوری هستهای
📍 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
🗓 ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🎞️ سینمای ترور 1
🎥 فیلم سینمایی "خارجی"
🔹 محصول 2017
🔹 با بازی جکی چان و پیرس برازنان
🔻 داستان این فیلم سینمایی، درباره عملیات تروریستی اعضای گروه ایرلندی " ایرا " در لندن است.
🔻 بیش از چهارصد سال از آغاز مبارزات استقلال مردم ایرلند در برابر اشغالگران انگلیس میگذرد. بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که تحت سلطه بریتانیا قرار دارد و از ایرلند جنوبی که مرکز آن دوبلین است جدا شده است.
"ارتش جمهوریخواه" (IRA) ، نام گروه مقاومت ایرلند در برابر نیروهای اشغالگر است. "ایرا" و "شین فین" نامهای شناخته شدهای در بریتانیا هستند. ایرا در يک صد سال گذشته برخی از عملیات خود را به خارج از ایرلند و به درون انگلیس منتقل کرد، اما نیروهای ضد تروریست انگلیس به ایرا نفوذ کردند و کوشیدند که ایرا را استحاله کنند. برخی از نیروهای ایرا از مبارزات مسلحانه منصرف شدند و به مسئولیتهای سیاسی در دولت رسیدند.
🔻 در فیلم سینمایی "خارجی"، عملیات خرابکاری در لندن توسط برخی اعضای ایرا نمایش داده شده که در سایه فساد سیاسی سران ایرا رخ داده و موجب مظلومنمایی اشغالگران بریتانیایی میشود.
🔻 فیلمهای سینمایی عملیات ایرا یا همان #ارتش_جمهوری_خواه_ایرلند، بخشی از دستهبندی #سینمای_ترور را تشکیل میدهد، که عمدتاً محصول مشترک بریتانیا و دیگران، علیه جنبش مقاومت ایرلند است.
https://t.me/CTU_ir/375
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ادواردو
📌 بیستمین سالگرد شهادت ادواردو (مهدی) آنیلی
🗓 ۲۷ آبان ۱۳۹۹
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/DyGQ89yq0x4
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/Hasanabbasi_ir
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/549
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir/1036
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مردم اگر بخواهند #طعم_شیرین_ولایت و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر میبرند; در بخش انگیزه با میل.
🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می كند، می فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل».
🔸 این #حكمت_متعالیه سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن كه به میل حركت می كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن كه با اراده حركت می كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل».
🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در #عصر_ظهور هم این مظنّه رخت بر می بندد، علم و قطع جای او می نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی بندد و «ما تهوی العقول» می نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است.
[1]. سوره نجم، آیه23.
[2]. سوره نجم، آیه23.
[3]. سوره فرقان، آیه44.
📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ طعم شیرین ولایت
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مردم اگر بخواهند #طعم_شیرین_ولایت و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر میبرند; در بخش انگیزه با میل.
🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می كند، می فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل».
🔸 این #حكمت_متعالیه سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن كه به میل حركت می كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن كه با اراده حركت می كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل».
🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در #عصر_ظهور هم این مظنّه رخت بر می بندد، علم و قطع جای او می نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی بندد و «ما تهوی العقول» می نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است.
[1]. سوره نجم، آیه23.
[2]. سوره نجم، آیه23.
[3]. سوره فرقان، آیه44.
📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
@a_javadiamoli_esra
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: باز هم یک انتخابات پرشور
📍 بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز
🗓 سهشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/ofogh_put
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
بازگشت کاسبان برجام.mp3
27M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: بازگشت کاسبان برجام
📌 مجمع دانشجویی عدالتخواهان دانشگاه کاشان
🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🗓 دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۳۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/Hasanabbasi.live
Instagram.com/jabbarpur_m
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بازگشت کاسبان برجام
🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/zsfNIxMkx9k
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/v/chOJy
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/553
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
معیارهای رئیس جمهورمطلوب مبتنی برحرکت تمدنی انقلاب.mp3
32.14M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🔸 انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
🗓 ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
✅ فرهنگ عقلانی
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 این عصر، #عصر_جاهلیت است که فرهنگ، #فرهنگ_تقلید است، دلالی است، نه تحقیق و نه استدلال. در چنین عصری خدیجه کبریٰ عالمه، عابده، زاهده، موحده ای بود، مادرمان این است. ما فخر می کنیم که چنین مادری داریم! درست است او دوازده معصوم و معصومه به بار آورد؛ اما مادر ما هم هست، فرمود ﴿وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم﴾، قدر این مادرها را بدانیم! چه کسی آن روز او را موحّد کرد؟ در کدام مکتب درس خواند؟ این «حنفاء» قبلاً این طور بودند، این بخش فرهنگی که وجود مبارک مادر ما خدیجه کبریٰ(عَلَیها آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء) آمده، #فرهنگ_عقلانیت را در فضای جاهلی پیاده کرد. چون آن فرهنگ فرهنگ جاهلی بود، اقتصاد جاهلی هم داشتند و اقتصاد جاهلی در محدوده #ربا دور می زند.
🔸 در جاهلیت کهن که دین در سوره «احزاب» به ما گفت، نه جاهلیت کهنه، نه جاهلیت تازه ﴿لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیةِ الْأُولى﴾،[1] در آن جاهلیت که ربا یک پیمان تجاری و اقتصادی رسمی بود، از یک سو؛ دامنفروشی یک تجارت رسمی بود که فرمود: ﴿لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا﴾،[2] از سوی دیگر؛ هر دو را خدیجه خط بطلان بست، مال فراوان داشت، هم ربا را تحریم کرده بود، هم بغاء را. این کار مادر ماست. آن ثروت کلان، نیازی نداشت که انسان کالای مال التجاره را در آن راه ناامن از شام به مکه و از حجاز به مکه ببرد، این با #ربا می توانست آسوده زندگی کند، هم جلوی ربا را گرفت که تجارتِ رسمی عده ای بود، امروز هم در فضای مجازی #تجارت_رسمی یک عده است، همان جاهلیت کهن است، جلوی آن را گرفته است، این کار مادر ماست، پس فرهنگ را عوض کرده، اقتصاد را عوض کرده، طهارت را عوض کرده، ربا را تحریم کرده و عمل کرده، این کار مادر ما بوده است.
🔸 بنابراین ما اگر بخواهیم ببینیم آن ره آوردش در اسلام چیست؟ الآن امروز ما باید همین کار را بکنیم، [یعنی] تبدیل فرهنگ جاهلیت به فرهنگ عقلانی، یک؛ تحریم بانکهای ربوی، دو؛ تحریم مراکز فساد، در فضای مجازی و غیر مجازی، سه.
[1]. سوره احزاب، آیه33.
[2]. سوره نور، آیه33.
📚 سخنرانی در همایش ملی ام المؤمنین خدیجه کبری (سلام الله علیها)
تاریخ: 1395/10/02
@a_javadiamoli_esra
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ The game is over, Zarif.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
➖ میزگرد تخصصی با حضور استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: جنگ اقتصادی
🔸 جایگاه جنگ اقتصادی در علوم استراتژیک و علوم اقتصادی
🔸 چگونگی مقاوم سازی اقتصاد در جنگ های اقتصادی
📍 دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی
🗓 چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۱۷:۰۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از صوتوفیلم - استاد حسن عباسی
بازهم یک انتخابات پرشور.mp3
37.68M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: باز هم یک انتخابات پرشور
📍 بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز
🗓 ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
#سال_۱۴۰۰
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
📡 @Dr_abbasi
✅ هزینه میدان برای دیپلماسی ...
#برای_خدا_و_مردم
#جریان_تحریف
✍ زینب سلیمانی
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ چرا سعدی متمایز از دیگران است و برای همه نافع است؟
💬 آیت الله حائری شیرازی
آنکه میخواهد برای همۀ انسانها نافع باشد، باید با همۀ انسانها #معاشرت داشته باشد. سعدی اینگونه بود و این امتیاز او بر حافظ است.
حافظ، کم #مسافرت کرده، اما سعدی در دنیای آن روز به همه جا سفر کرده و خدا برای سعدی چنین تقدیر کرده که با تمام ملتها معاشرت کند و از همه چیز، نکتهای یاد بگیرد.
«خذ العلم من افواه الرجال»: علم را از مردم بگیر. مبدأ و منشأ علم، در بین مردم است. مردم بهترین چیزی را که شنیده باشند، به خاطر میسپارند و بهترین خاطراتی که در ذهن دارند را به زبان میآورند.
سعدی علمش را از همۀ مردم گرفته است. شاگرد خوبی برای #انسانها، #حوادث و برای #خلقت بوده است. از هر مسالۀ سادهای، یک درس گرفته است.
بعد از سعدی چقدر انسانها آمده و رفتهاند؛ اما سعدی ماندگار شد. چون گفتارش نتيجۀ سالها گردش در سراسر عالم و #اصطكاک با همه قماش انسان بوده.
انسانهای ویژهای میتوانند از مزیتهای خاص اندیشۀ حافظ برخوردار باشند، اما هیچ انسانی از سعدی بی نیاز نیست. سعدی واقعیتهای عینی را در مثالهای بسیار مختصر و کوچک بیان میکند.
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع معیارهای رئیسجمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🗓 ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/-0u56QmYZfw
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/v/slEyv
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/556
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir/1107
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از جدال احسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#این_یک_مشکل_روانیست
🎬 قسمت سوم مجموعه مستند کلیپ های ( #چرا_لیبرالها_با_پیشرفت_ایران_مخالفند )
🎤 مربوط به سخنرانی #استاد_حسن_عباسی
تاریخ ۷ اسفند ۹۹
📽دریافت کلیپ با کیفیت FULL HD از آپارات 👈
m.aparat.com/v/JHlE7
◀️ مشاهده در کانال جدال احسن در یوتیوب👈
youtu.be/1btm0uJmzTg
کانال استاد حسن عباسی در ایتا 👈
📡 @Hasanabbasi_ir
کانال جدال احسن در ایتا 👈
📡 @jdale_ahsan
_________________________
#حسن_روحانی #جدال_احسن
#ظریف #اکبر_ترکان #محمود_سریع_القلم
#لیبرال #اصلاحات #انتخابات_۱۴۰۰ #زیباکلام
#روانشناسی #روانشناس #پدرام_سلطانی #تاجزاده #مذاکره #مذاکرات_وین #جواد_طباطبایی
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: رقابت احزاب، رفاقت مردم
📍 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان
🗓 پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۲۱:۳۰
📲 #پخش_زنده از:
🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش
🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی
Instagram.com/Darmasiir
فهرست پخش زنده (Live) برنامههای استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید:
sn.andishkadeh.ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ایران جواد ظریف نیست!
🔸ایران حسن روحانی نیست!
✅ ایران یعنی سید علی خامنهای
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع باز هم یک انتخابات پرشور
🗓 ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/ap5WNPAXuYA
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/v/UduRS
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/559
📹 مشاهده در سروش:
▫️ sapp.ir/Dr_abbasi
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
📹 مشاهده در گپ:
▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir/1113
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ دعوت به اتفاق و اتحاد
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 این حرف، حرفِ همه انبیاست، فرمود ما به همه گفتیم، به ابراهیم گفتیم، به موسی گفتیم، به عیسی گفتیم، به نوح گفتیم (علیهم الصلاة و علیهم السلام) كه امّت خود را به #اتفاق دعوت كنید، به #اتحاد دعوت كنید.
🔸 در هر عصر و مصری هم اتفاق در اصول و هم اتفاق در فروع باید باشد، نه اینكه وقتی به زمان خاتم رسیدید اتفاق در اصول و اختلاف در فروع داشته باشید تا #پلورالیسم[1] دینی شود که هر كسی «كلٌّ عَلی نِحْلَتِه»، این چنین نیست! چون دینی را ذات اقدس الهی امضا می كند كه ایمان به مبدأ و منتها و وحی و نبوّت داشته باشد، یك؛ ﴿آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً﴾،[2] دو و سه؛ این سه مطلب را خدای سبحان در چند جای قرآن فرمود که اینها #معیار_نجات است؛ ایمان به خدا و مبدأ و معاد و عمل صالح. مستحضرید در #فرهنگ_قرآن عملی صالح است كه مطابق با حجّت عصر باشد، اگر عمل مطابق با حجّت عصر نبود، عمل صالح نیست. نماز با اینكه جزء بهترین مظاهر عبادت است، امروز اگر كسی بخواهد به طرف قدس نماز بخواند، این دیگر عمل صالح نیست؛ #روزه با اینكه «جُنَّةٌ مِنَ النَّار»،[3] اگر كسی امروز بخواهد به جای ماه مبارك رمضان یك ماه دیگری را انتخاب كند، دیگر «جُنَّةٌ مِنَ النَّار» نیست؛ عملی صالح است كه مطابق با حجّت عصر باشد.
🔸 امروز دستور تورات #عمل_صالح نیست، امروز عمل به انجیل عمل صالح نیست، امروز #عمل_به_قرآن كریم عمل صالح است؛ زیرا حجّت عصر این است! در هر عصر و مصری به مردم آن عصر و به رهبران آن عصر فرمود که در اصول و شریعت متّحد باشید، تا می رسید به حضرت خاتم (علیهم الصلاة و علیهم السلام) که فرمود در اصول و در فروع با هم متحد باشید، نه اینكه در اصول متّحد باشید و در فروع هر كسی بر مذهب خودش؛ حالا كسی بی راهه می رود و جِزیه میدهد در دنیا ممكن است مشكل خودش را حل كرده باشد و در امان باشد ولی در قیامت مشكل او حل نخواهد شد، چون عمل او عمل صالح نیست. بنابراین این سخن جزء #جوامع_الكلم است كه اختلاف یك تیغ تیزی است، كاری به خانه و زندگی آدم ندارد، بلکه به دین كار دارد كه «فَإِنَّهَا الْحَالِقَةُ لِلدِّینِ».[4]
[1]. پلورالیسم (Pluralism) از واژه پلورال (Plural) كه در زبان انگلیسی به معنای جمع است برگرفته شده و معنای آن در لغت، تعدد و تكثر است. در كلیسای مسیحی برای افرادی كه چند شغل هم زمان داشته اند، پلورالیست گفته می شده است. پلورالیسم در اصطلاح معانی متعدد و گوناگونی دارد كه یافتن قدر مشترك برای جملگی آنها را دشوار می سازد؛ با این حال شایع ترین معنای پلورالیسم، تعدد و تكثر ادیان حق است.
[2]. سوره بقره, آیه62؛ سوره مائده, آیه69.
[3]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص19.
[4]. دعائم الإسلام، ج2، ص352.
📚 درس تفسیر سوره مبارکه شوری ـ جلسه 14
تاریخ: ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir