هدایت شده از علیرضا زادبر
22.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهل روز بعد از حادثه
محل سقوط
سند تلاش و خدمت آیت الله رئیسی برای آواربرداری از عقب ماندگی های کشور "جان او" بود. او شعار نداد که به قدرت برسد او برای تحقق شعارش گران بهاترین دارایی خود را داد: جان
بله دولت او ظرف ۳۳ ماه(کمتر از سه سال) نتواست تورم ۶۰ درصد را به ۹ درصد برساند!
نتواست میلیون ها مسکنی که در دهه نود ساخته نشده بود را کمتر از ۳۳ ماه بسازد.
یارانه را ده برابر کرد. روابط با همسایگان را گسترش داد. فساد چای دبش که با ارز ۴۲۰۰ دوسال قبل دولت او شروع شده بود را فروردین ۱۴۰۲ به قوه قضاییه معرفی کرد و....
کارهای او ناتمام ماند چون بجای نشستن پشت میز در تهران، در کوه های آذربایجان #جان داد.
#جانفدای_ملت_شد
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از افق مبین||سید محمد هاشمی
ما چیزی می خواهیم خدا چیز دیگری می خواهد.
در دهه گذشته آخرالزمانی ترین تحولات را تجربه کرده ایم. و در میان آن اتفاقاتی رخ داده که هیچ در حوزه اراده ما نبوده است. روز تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی پس از در هم شکستن عین الاسد را یادمان هست. روز تلخ سقوط بالگرد شهید رییسی پس از پیروزی بزرگ وعده صادق را نیز به خاطر داریم. شاید از خدا پرسیده باشیم: چرا؟ چرا در لحظاتی که در اوج قرار می گیریم به چنین شدت و ابتلایی دچار می شویم؟ اما این سنت تاریخی عالم است.
ما تلاش می کنیم و باید تلاش کنیم اما صحنه گردان هستی و آن که آشنا به ضمائر و نتایج است کس دیگری است...
آیاتی از سوره مبارکه احزاب:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا وَجُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا ﴿٩﴾
إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا ﴿١٠﴾
هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا ﴿١١﴾
و در ادامه می فرماید:
قُلْ مَنْ ذَا الَّذِي يَعْصِمُكُمْ مِنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِكُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ رَحْمَةً ۚ وَلَا يَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ﴿١٧﴾
اما مومنان این گونه صحنه را می بینند:
وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا ﴿٢٢﴾
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿٢٣﴾
@ofoqemobin
معنویت مصرفی1 (نیم نگاهی تحلیلی به پدیده اخیر خرید طلا در سیزده صفر)
✍ رسول حسن زاده
🔷 اخیرا کلیپهای با مضامین تجویز خرید در روز یا تاریخ مشخص از سوی بلاگرهای معنوی در فضای مجازی زیاد به چشم میخورد.
🔷 یکی از مؤلفههای مورد تأکید در معنویت عصر جدید نقش کدها، رموز اعداد و تأثیر زمانهای خاص بر تقدیر و سرنوشت انسان است. این دیدگاه که مبتنی بر آسترولوژی و تقویمهای نجومی است، عرصه جدیدی را برای فریبکاری مدعیان معنویت عصرجدید فراهم آورده و با تجویزهای خودساخته، فرهنگ دینداری را در الگوی فرهنگ مصرفی سطحی نگر فروکاهش میکند.
🔷 این تجویزها شاید در بدو نگاه در بستر کانالهای زرد اهمیت چندانی نداشته باشد و فقط برای پر کردن محتوا برای مخاطب باشد اما قضیه زمانی اهمیت پیدا میکند که این توصیهها در جامعه مورد پذیرش واقع میشود و نمونه آن صف خرید طلا و جاکلیدی در سیزده صفر بود.
🔷 یقیناً این باورمندی به یک خرافه فقط به این مورد محدود نخواهد شد و بايد منتظر تبعات فرهنگی معنویت عصرجدید باشیم.
🔷 الگوی معنویت عصرجدید، که مبتنی بر احساس گرائی و سطحی نگری است الگوی نوینی از معنویتورزی را برای مخاطب خود ارائه میدهد. در این دیدگاه با تعالی زدایی از مفاهیم معنوی، کشف راز با کدها، بالا بردن سطح انرژی و هم فرکانسی غایت سلوک معنوی انسان برای دستیابی به مسرت و رفاه بیشتر است.
🔷 اینستاگرام به مثابه معابد معنویت عصر جدیدی با پیامبرینی از جنس بلاگرهای معنوی، با پیروانی دست به جیب بهترین بستر برای گسترش فرهنگ معنویت عصرجدید شده است.
✅ متصدیان فرهنگی اگر میخواهند زود به زود غافلگیر نشوند، لازم است نسبت به ریشه این پدیده نوین معنوی_فرهنگی آگاهی های لازم را پیدا کنند و زمینه آگاهی اجتماعی را هم فراهم سازند.
@Hasanzadeh
"اربعین آیت عظمای الهی "
✍ رسول حسن زاده
امسال برای زیارت اربعین نسبت به سالهای قبل بی قرارتر بودم دنبال پناهی برای غمهای انباشته این روزها بودم... فرّوا إلی الحسین... به همین جهت زودتر راهی شدیم.
امسال برای نخستین بار از مرز خسروی رد شدیم. با اینکه مهران برایم خاطره انگیز بود اما این مرز بسیار سریع و راحت بود. بعد از عبور از مرز یکی از ماشینهای حشد مسیر کوتاه تا محل توقف ونها سوارمان کرد به جهت لباس طلبگی بسیار تکریم کرد.
سوار ماشین شدیم راننده اش اهل سنت بود برایمان مداحی پخش کرد. از ضرورت وحدت شیعه و سنی در عراق میگفت. ماشینش میان راه خراب شد خودش ماشین دیگری گرفت و ما را راهی کرد در بین راه موکب حشدی ها نماز صبح خواندیم. بنرهای بزرگ حاج قاسم عزیز و مهندس ابومهدی با خوش آمدگویی به زبان فارسی در موکب با پذیرایی متواضعانه نیروهای نظامی حشدالشعبی برایمان بسیار دلچسب بود.
التزام و اشتیاق زوار ایرانی برای زیارت دیگر مشاهد مشرفه در سامرا و کاظمین علیرغم گرما و فشردگی سفر قابل توجه است.
نجف خانه پدریمان مثل سالهای قبل شلوغ بود. غرشهای حیدری جوانان ایرانی هنگام ورود به حرم، معنویت و حماسه را در هم می آمیزد. هر کس سعی دارد با مدحی از مولا از زوار پذیرایی کند.
در حرم یک پیرمرد اهل موصل کنارم نشسته بود نسبت به شهادت آیت الله رئیسی متأثر بود و به من تسلیت گفت. داغ دلمان تازه شد...
مسجد سهله را برای شروع پیاده روی از طریق العلما انتخاب کردیم.
قوت روحی و نشاط معنوی زوار بر چهره خسته شان غلبه دارد. پذیرایی سخاوتمندانه از زوار با آداب منتپذیرانه که راه فراری برای رد کردن احسانشان نداری حس بخصوصی به انسان میدهد. حس کرامت، حس عزت نفس. این حس با هیچ تکنیک روانشناسی و کلاس عزت نفس به دست نمی آید فقط در مسیر مشایه میتوان حسش کرد...
در مسیر جمعی را دیدم که ایستاده اند و بهت زده اشک میریزند؛ تمثال شهید رئیسی و حاج قاسم. دل نمیکندند. بازهم داغ دلمان تازه شد ...
برای در امان ماندن از گرمای سوزان طول روز را مهمان جمعی از اهل بصره بودیم فرصتی برای گپ و گفت با جوانان عراقی بود از انتقام ایران سوال میکردند. من هم وعده حتم دادم و به بعد اربعین حواله کردم (انشاالله)
نسل جدید جوانان عراقی، با وجود درون مایههای محبت اهل بیت و حفظ سنت عزاداری، پذیرایی و مشایه ولی متأسفانه درگیر چالشهای عصرجدید هستند. اینستاگردی بینشان شایع است. کاملا در جو رؤیا پردازی های اینستا قرار گرفته اند.
گسست نسلی در عراق حس میشود. جوانان اهل فضای مجازی که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند اما بدون آرمان و مبنای فکری ... (در برخی از جوانانشان روحیات متأثر از جبهه مقاومت با آگاهی بالای سیاسی و بصیرت نیز به چشم میخورد)
پرچمهای فلسطین در میان راه زیاد به چشم میخورد. اربعین دیگر یک مناسک محدود مذهبی نیست. اربعین نه یک فستیوال مذهبی است نه گردشگری معنوی بلکه تنها تعبیری که میتوان به کار برد همان عبارت مقام معظم رهبری است اربعین آیت عظمای الهی است.
@Hasanzadeh
33.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداحی خاطره انگیز
استاد حاج اصغر گنج خانلو زنجانی
سال ۱۳۷۲
حسینیه زنجانیها مقیم قم
صبح روز اربعین امام حسین (ع)
@Hasanzadeh
شهید سیدحسن نصرالله:
به آیت الله خامنه ای میگوییم که والله اگر همه ما هزار بار کشته شویم و ما را بسوزانند و سپس زنده شویم؛ هرگز تو را تنها نخواهیم گذاشت.
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از معنویت پژوهی|محمدجوادنصیری
فروش معنویت به نرخ انرژی مثبت تحلیل کالاهای معنویت عصرجدید در ایران.pdf
746.5K
#معرفی_مقاله | فروش معنویت به نرخ انرژی مثبت: تحلیل کالاهای معنویت عصرجدید در ایران
✍️ احمد شاکرنژاد
چکیده
📍 دریمکچر، اسماج، کاسه تبتی، تسبیح رودراکشا، بتهای هندو، مجسمه بودا، سنگهای چاکرادرمانی، وسایل مدیتیشن و... کالاهای «جنبش عصر جدید» است که فروش آنها در بازار محصولات فرهنگی ایران بهخصوص در فضای مجازی رواج چشمگیری دارد.
📍 پرسش این پژوهش آن است که اولاً چه کالاهای «جنبش عصر جدید» در بازارهای مجازی ایران عرضه میشود؟ ثانیاً چه مضمون معنوی در پس فروش آنها وجود دارد و با چه توجیهی به خریدار فروخته میشود؟
📍 بر اساس یافته این پژوهش، مضمون محوری در پس فروش این کالاها «جذب انرژی» است و مضامین پیرامونی آن، «جذب آرامش» «جذب آسایش» و «جذب درمان» است.
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@manaviat_pajoohi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مدیران، اساتید و طلاب جامعةالزهرا(س):
🔹️لزوم تحول در حوزههای علمیه؛ حوزه علمیه باید بهروز و پاسخگوی مسایل جدید باشد
🔸حوزه علمیه، بخش جدایی ناپذیر حاکمیت دینی در جامعه است
🔹️اهمیت بالای تربیت بانوان فاضله و مسلط بر معارف دینی برای اثرگذاری در جامعه
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران، اساتید و طلاب جامعةالزهرا(س)، این مجموعه اثرگذار را از پدیدههای بینظیر برآمده از انقلاب اسلامی و موجب افزایش سطح معلومات دینی و اثرگذاری زنان دانستند و با اشاره به ضرورت تحول و روزآمدی حوزههای علمیه همپای تحولات جامعه، گفتند: حوزه های علمیه باید برای مسائل مهم جامعه از جمله مسائل اقتصادی، حکمرانی و خانواده نظر داشته باشد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار، تشکیل جامعةالزهرا(س) را مرهون ابتکار امام بزرگوار خواندند و گفتند: نفس تشکیل مجموعهای با مأموریت ارتقاء معرفت و آگاهی دینی جمع زیادی از زنان و دختران کشور، بسیار ارزشمند است چرا که تا قبل از آن، زنان در تاریخ کشور از چنین امکانی برخوردار نبودهاند.
✏️ ایشان با اشاره به صدمات فراوان ناشی از گسترش فرهنگ غربی به جامعه زنان در دوره رضاخانی از جمله عوارض ناشی از سطح پایین معلومات دینی زنان و نبود مجموعه مختص ارتقاء معرفت دینی آنان، افزودند: امروز جامعةالزهرا(س) متکفل این مأموریت مهم است بنابراین هر چه بتوانید دانشجویان بیشتری جذب کنید و معلومات دینی آنها را بالاتر ببرید، کاری ارزشمند است.
✏️ رهبر انقلاب، لازمه حرکت به سمت تمدن اسلامی را گسترش معارف اصیل دینی در میان عموم مردم خواندند و با توجه به این ضرورت، گفتند: تبلیغ و تبیین معارف اسلامی و احیاء دین، مأموریت مهم دیگر جامعةالزهرا(س) است که باید برای اثرگذاری تربیتی و پیشبُرد معنوی زنان که نیمی از جامعه هستند، هدفگذاری و برنامهریزی انجام شود.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای تحول را امری طبیعی و قهری در عالَم خواندند و گفتند: چنانچه زمام تحول به دست افراد عاقل و متدیّن باشد جامعه و بشریت اعتلاء پیدا میکند اما بدون آن، تحول رو به گمراهی و انحطاط میرود همچنانکه امروز در جوامع غربی، منکرات عقلی به معروف تبدیل شده است.
✏️ ایشان حوزههای علمیه را نیز همچون سایر مجموعهها نیازمند تحول دانستند و افزودند: حوزه علمیه برای مردم و تبلیغ و پیشبُرد دین و ایجاد حاکمیت دینی است که با توجه به در حال تحول بودن جامعه، حوزه علمیه هم باید برای انجام صحیح وظایف خود روزآمد شود.
✏️ رهبر انقلاب، بهروزرسانی کتابها و شیوههای درسی در حوزههای علمیه و ورود به مسائل مورد نیاز جامعه از جمله مسائل پولی و مالی، حکمرانی، خانواده و مسائل جدید همچون رمز ارزها را از جمله الزامات تحول در حوزه علمیه خواندند و افزودند: مخالفت با تحول حوزه علمیه، مخالفت با پیشرفت دین در کشور است البته کسانی باید تحول را ایجاد کنند که صلاحیت آن را داشته باشند.
✏️ حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به لزوم حضور زنان دارای سطح بالای معارف دینی در رسانهها و اجتماعات بینالمللی و نقش جامعةالزهرا(س) در این خصوص، افزودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان فاضل پرشماری در جامعه حضور دارند که باید برای بیان مسائل مرتبط با زن و خانواده در رسانهها آماده شوند و همچنین باید بتوانند در مجامع بزرگ جهانی و اسلامی با استناد به آیات و روایات و نهجالبلاغه، مطالب عالی دینی را بیان کنند که این کار هم در پیشرفت و شناساندن کشور در دنیا و هم در ایجاد امت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای، برنامهریزی برای تهذیب و پیشرفت روحی و معنوی زنان در جامعةالزهرا(س) را در کنار آموزشهای علمی ضروری دانستند و گفتند: بانوی برخوردار از اخلاق اسلامی و تهذیب نفس میتواند نسل آینده را متحول و تربیت کند.
🔹در ابتدای این دیدار، خانم برقعی مدیر جامعةالزهرا(س) گزارشی از فعالیتها و برنامههای این مجموعه بیان کرد. ۱۴۰۳/۸/۳۰
💻 Farsi.Khamenei.ir
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ کَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الاَْشْرَارِ، يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى، وَتُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا نهجالبلاغه نامه 53
بلاگرهای معنوی بی رحمترین دلالان عصرجدید هستند که اعتقادات و دین مردم را مال التجار خود کرده و در قالب دوره و پکیج به قیمت گزاف میفروشند. برای موجه کردن کار خود تلاش میکنند از اهل بیت علیهم السلام چهره یک تاجر حرفهای و بیزنسمن ارائه بدهند.
برش و برجسته سازی یک بُعد از زندگی معیشتی اهل بیت علیهمالسلام، در جهت فروکاهش دین در مصرف و تجاریسازی معنویت، کسب ثروت بیشتر برای خود و ابزاری برای شهرتجویی، بازاریابی و فریب مخاطب متدین صورت میگیرد.
بلاگرهای معنوی الگوی معنویت مصرفی را در تجارت و مناسبات سودگروانه منحصر کرده و مخاطبان خود را از توجه به دیگر ابعاد اجتماعی و معنوی اهل بیت منصرف میکنند. این جماعت شهرتجو و فرصتطلب با فهم ناقص و بدعت آمیز از مفاهیم دینی و نگاه ابزاری به دین ، الگوی معنویت مصرفی و سکولار را در جامعه نهادینه کرده و باعث انحراف مردم از حقایق دین میشوند.
✍رسول حسن زاده
#معنویت_پژوهی
#بلاگر_معنوی
#معنویت_فروشی
@Hasanzadeh
50.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ داستان درختی که درب خانه ی حضرت زهرا شد😢
📢 با صدای ماندگار مرحوم حاج فیروز زیرک کار
🆔@Hasanzadeh
رسول حسن زاده
فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ کَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الاَْشْرَارِ، يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى، وَتُ
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با توجه به گسترش #تجاریسازی_دین و #معنویت_مصرفی توسط عدهای از بیسوادان، برای تبیین انحراف این جریان لازم است نکات بیشتری توضیح دهم. سعی می کنم سلسله مباحثی در نقد این جریان خطرناک به مرور تقدیم کنم.
یکی از مروجان معنویت مصرفی و تجاری سازی دین آقای پور مسعود است که پا را فراتر گذاشته و جعل حدیث میکند.
https://eitaa.com/Hasanzadeh
رسول حسن زاده
با توجه به گسترش #تجاریسازی_دین و #معنویت_مصرفی توسط عدهای از بیسوادان، برای تبیین انحراف این جری
در الگوی معنویت مصرفی، دنیا عین معنویت بوده و بر خلاف دیدگاه های سنتی عرفانی رهبانی نه تنها دنیا مانع کسب معنویت نیست بلکه لازمه دستیابی به معنویت، رفاه جویی و کسب ثروت است. تقدیس مظاهر دنیا بخشی از سلوک معنوی بوده و انسانهای ثروتمند، معنویترین افراد روی زمین به شمار میآیند.
در این میان دیدگاههای دینی مبنی بر اینکه دنیا میتواند زمینۀ دستیابی یا پل رسیدن به آخرت باشد موجب تطبیق نادرست معنویت دینی با معنویت تجاریشده عصرجدید گردید و مروجان معنویت عصرجدید هر جا اثری از رفتارهای اقتصادی یا کسب معیشت اهل بیت علیهم السلام یافتهاند به عنوان توجیه معنویت مصرفی استفاده میکنند.
فهم جامع و نظام مند از دین می تواند به تمایز بین این دو الگوی متفاوت بلکه متضاد دیندارانه کمک کند. در دیدگاه دینی، دنیا ابزاری برای رسیدن به آخرت است فرد مسلمان پس از گذشتن از نفس خود و تسلیم در برابرخداوند و اطاعت کامل از دستورهای الهی به آن وارد میشود؛ اما غایت سلوک در معنویتگرایی جدید، خودتحققبخشی و خودابرازگرایی با بیشترین تمتع و بهرهکشی از دنیاست و نه اطاعت از خداوند؛ آیات و روایت بیشمار در مذمت دنیا، ناظر به نوع مواجهه انسان با دنیا است، اغترار به دنیا، طمع و رفاه زدگی، تجمل گرایی و خودنمایی مصادیق مذموم از مواجهه انسان با دنیا است که مانع سلوک معنوی انسان خواهد بود.
✍ رسول حسنزاده
@Hasanzadeh