eitaa logo
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
8.6هزار دنبال‌کننده
376 عکس
103 ویدیو
69 فایل
ارتباط با ما از طریق :‌ @agr_admin مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه با تولیت حجت الاسلام علیرضا پناهیان کانال اصلی: @Panahian_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀هرکسی می خواهد متخصص در تبلیغ دین شود این کتاب را بخواند ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
📸گزارش تصویری | درس عمومی دانش تبلیغ دین 👈 حوزۀ علمیۀ قم، مدرسۀ علمیۀ معصومیه(س) 🗓سه‌شنبه‌ - ۱۴۰۱.۱۱.۲۵ @Hawzah_Panahian
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 درس «دانش تبلیغ دینِ» علیرضا پناهیان، از نگاه شرکت‌کنندگان(۳) 💬 این کلاس را می‌توان با درس خارج‌های حوزه مقایسه کرد.. 💬 در هیچ کدام از کلاس‌های حوزه این جامعیت به ما داده نمی‌شد... @Panahian_ir @Hawzah_Panahian
هدایت شده از حکمت بیان
🌀رونمایی از کتاب «رزقی نو» توسط حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سازمان تبلیغات اسلامی ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
حجت الاسلام پناهیان.mp3
8.49M
🎙علیرضا پناهیان در حاشیۀ رونمایی از کتاب منبر «رزقی نو» کتاب رزقی نو یک تلاش بسیار خوب هست برای اینکه مبلغین گرامی، معلمین دین و ائمه جماعات بتوانند فکر و فرهنگ دینی را در امور معیشت و مادی اصلاح کنند و ارتقا ببخشند. 📚دریافت کتاب منبر اینجا:👇 https://eitaa.com/hekmatebayan/890 ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
هدایت شده از حکمت بیان
رزقی_نو.pdf
3.29M
🌀رزقی نو 📌چگونه پای رزق های جدید را به زندگی خودمان باز کنیم؟ 🔰ویژه ماه رمضان۱۴۰۲ 🤝 با همکاری سازمان تبلیغات و شبکه ملی تولید کنندگان محتواهای تبلیغی 📎 فهرست مباحث: 🔻مبحث اول: رازق کیست؟ 🔻مبحث دوم: نقش من در رزق‌وروزی چیست؟ 🔻مبحث سوم: نقش شُکر در رزق‌وروزی من 🔻مبحث چهارم: رزق اجتماعی؛ رزقی نو 🔻مبحث پنجم: نقش خانواده در رزق اجتماعی 🔻مبحث ششم: نقش نزدیکان و همسایگان در رزق اجتماعی 🔻مبحث هفتم: نقش نظام اخوت اسلامی در رزق اجتماعی 🔻مبحث هشتم:‌ مؤلفه‌‌های قدرت اقتصادی 🔻مبحث نهم: تعاون، مهم‌‌ترین عامل قدرت اقتصادی 🔻مبحث دهم: نقش حکومت در رزق‌وروزی من 👌برای دریافت محصول به آیدی @rahbary_mohtava پیام دهید. ✅ حکمت بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
جلسه مجازی استاد پناهیان با مبلغین سیستان-14011227.mp3
15.48M
جلسه مجازی استاد علیرضا پناهیان با مبلغین زابل و سیستان 1401/12/27 فهرست مطالب: • شیوه آموزش دین در گذشته: بحث از عقاید متمایزکنندۀ مذاهب و احکام فردی • روش مورد نیاز امروز برای آموزش دین: بیان معارف اسلام ناب • لزوم تأکید بر ولایت رسول‌خدا(ص) و تبیین آیات قرآن در این باره • دعوت به اطاعت از پیامبر اکرم(ص) و مواسات بین شیعه و سنی مشترک است • حل اختلافات با دعوت به موضوعات اساسی، یک روش قرآنی است • ضرورت آشنایی با سیره پیامبر اکرم(ص) و عمل به آن برای شیعه و سنی • به دوره‌های آموزشی اسلام ناب نیاز داریم که دو رکن اساسی دارد: قرآن وتاریخ پیامبر(ص) • تحلیل مشکلات اجتماعی و مدیریتی امیرالمؤمنین(ع)، یک موضوع فرامذهبی است • اسلام ناب به اختلافات نمی‌پردازد • لزوم استفاده از مشترکات ادیان • وقتی دنبال اتحاد ادیان هستیم، دنبال اتحاد مذاهب هم هستیم • اتحاد سخن گفتن از درد مشترک است • کتاب‌های ما بر موضوعات اختلافی تمرکز کردند؛ باید عقلانیت را گسترش بدهیم • حالا که اسلام حکومت پیدا کرده است نباید به اختلافات بپردازیم • بدون معارف عمومی و نبوی، شیعه‌گری هم جا نمی‌افتد @Hawzah_Panahian
930516-Panahian-Gomnam-RisheMokhalefat-18k.mp3
7.84M
🌀 ریشۀ مخالفت با اولیاء خدا 🏴مناسبت: تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ✍️معرفی بحث: 🔺در تحلیل مسایل اجتماعی باید عمیق بود. یکی از مسایل اجتماعی تلخی که در 100 سال پیش حادث شد، تخریب زیارتگاه بقیع است که به دست وهابیون انجام شد. علت چنین حادثه شرم‌آوری چه چیزی بوده است؟ 🔺 با یک تحلیل منطقی می‌توان دریافت که استعمار بعد از سال‌ها پژوهش در مورد اسلام، علت قدرت اسلام را درک کرده و گروهی را به نام وهابیت پایه‌ریزی می‌کند که مهمترین سنگ بنای حمله به دین ناب و تضعیف آن باشد. 🔺 علت قدرت اسلام، محبت به اولیاء الهی بوده است که تخریب نمادهایی که یادآور اهل بیت(ع) است، می‌توانسته گام مهمی برای تضعیف دین و بر هم زدن کانون وحدت، تلقی شود. استاد پناهیان در این جلسه به تحلیل ابعاد مختلفی از ریشه مخالفت با اولیاء خدا و نمادهای اولیاء خدا پرداخته‌اند. ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
چرا امام صادق ع قیام نکرد؟.pdf
5.74M
🌀چرا امام صادق(ع) قیام نکرد؟ 🔰 پاکی قدرت و احترام به فهم انسان‌ها در سیره سیاسی امام صادق(ع) 📌مناسبت: شهادت امام صادق(علیه السلام) 💎 معرفی بحث: 🔻چرا امام صادق(ع) با اینکه به ظاهر شرایطی برای به قدرت رسیدن ایشان پیش آمده بود، از این شرایط استفاده نکردند؟ 🔻چرا با اینکه عده زیادی از ایشان خواستند که قدرت را در دست بگیرند، حضرت نپذیرفتند و مانند امامان قبلی، باز هم مظلومیت و غربت را تحمل کردند؟ 🔻معنای پیام امام صادق(ع) به ابومسلم خراسانی که: «تو از مردان من نیستی و زمانه زمانۀ من نیست» چه بود؟ (ع) ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
📸 گزارش‌ تصویری | دورۀ پودمانی تعالی، ویژۀ راهنمایان تهذیبی تربیتی مدارس علمیه کشور، با سخنرانی علیرضا پناهیان 🔹این دوره توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌‌های علمیه در مدرسۀ علمیۀ معصومیه(س) برگزار شد. 🗓 پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت، شهر مقدس‌ قم @Panahian_ir @Hawzah_Panahian
سیره سیاسی امام رضا ع.pdf
7.74M
🌀سیره سیاسی امام رضا(علیه السلام) (ع) ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
🌀 آی اهل محرم، چرا فریاد شادی و هلهله سر نمی‌دهید؟! 🔻اگر غدیر عید ولایت است مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آن‌هم صریحاً در قرآن کریم بیان شده. 🔻امام رضا(ع) به مأمون فرمودند: بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است. چون در این آیه علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است. باید غربت مباهله برطرف بشود، این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام الله است. 🔻در جهان اسلام احدی نیست که منکر مباهله و این فضیلت باعظمت علی(ع) بشود. آیۀ صریح قرآن است و داستان مباهله را همه بیان کرده‌اند. 🔻عاشقان اهل بیت(ع) کجا هستند که بزرگترین جشن محبت را برگزار کنند، و سرور خود را در نزول آیۀ مباهله به اهل عالم نشان بدهند؟ قبول کنیم ما هنوز در مکتب محبت اهل بیت(ع) آنچنان که باید رشد نکرده‌ایم. 🔻شادی از نزول آیۀ مباهله، موجب صعود دل‌ها در عزای محرم است. باشکوه‌ترین تجمع اهل بیت(ع)در طول تاریخ اسلام در مباهله است. 🔻باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم. آی اهل محرم ببینید حسین(ع) در آغوش پیامبر(ص) است. چرا فریاد شادی و هلهله سر نمی‌دهید؟ تنها منتظرید اباعبدالله(ع) در گودی قتل‌گاه بیفتد تا فریاد عزا سر کنید؟ الان باید عالم را باخبر کنید تا علت گریه‌ها و فریادهای عاشورای شما را بفهمند. 👤علیرضا پناهیان 📚http://panahian.ir/post/3308 ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
🌀 چگونه حوزه می تواند تبلیغ را در اولویت اول خودش قرار دهد؟ 🔻جریان تبلیغ در کشور یک جریان مظلوم و مهجور است. اخیراً رهبر انقلاب مطالبی را درباره اهمیت تبلیغ صریحاً بیان کردند و فرمودند که درباره تبلیغ نگران هستند و تبلیغ در حوزه در درجه اول اولویت قرار ندارد و این وضعیت باید تغییر کند و اولویت اول حوزه کار تبلیغ باشد. 🔻اگر حوزه بخواهد تبلیغ را در اولویت اول قرار دهد، باید تغییراتی در فصل‌های دورس حوزه انجام شود. صرف آشنایی با فقه به معنای خاص، برای امر تبلیغ کافی نیست. 🔻ما در حوزه، به فقه به معنای اخص کلمه می‌پردازیم و با فقه می‌خواهیم مکلف را از مقام حیرت خارج کنیم. اما در تبلیغ، رکن اساسی این است که بتوانیم دانشمندانه به مخاطب انگیزه بدهیم درحالی‌که شاید در طول تحصیل در حوزه علمیه، حتی دو واحد هم در این‌باره درس نخوانیم. 🔻مبلغ لازم است «اسلام‌شناس» باشد. تا زمانی که در حوزه علمیه، تبلیغ را محتاج دانش ندانیم، در تبلیغ موفق نخواهیم بود. 🔻عالمان دینی در مساجد و محافل مذهبی از شخصیت خوب خود بیش از هر چیز دیگری بهره می‌برند و این در تبلیغ بسیار موثر است و از طرف دیگر نیز تعداد زیادی از مخاطبان، فطرت خود را شکفته کرده‌اند و به شایستگی متأثر می‌شوند، اما باید برای دل‌هایی که آماده نیستند و به عالمان دینی مراجعه نمی‌کنند فکری کرد و امروز بسیاری از جوانان ما رجوعی به دین ندارند. 🔻تأثیر مبلّغ به عنوان برانگیزاننده مخاطب یک امر مهم است. فقه نمی‌گوید چگونه در مخاطب انگیزه ایجاد کنیم، مبلغ، هم باید اسلام‌شناس باشد و هم باید مخاطب را برای دین‌داری انگیزمند کند و برای انگیزمند کردن، انسان‌شناسی و روان‌شناسی دینی لازم است و ما در این زمینه کم کار کرده‌ایم. 🔻شناخت مخاطب برای امر تبلیغ مهم است. ما برای مخاطب‌شناسی گاهی باید فرد فرد مخاطبین را بشناسیم و بلکه باید به مخاطب‌شناسی از حیث جامعه‌شناسی توجه داشته باشیم و باید ببینیم نبض زمان در جامعه چگونه می‌زند. 🔻ما باید جامعه، فرهنگ و ادبیات آن را بشناسیم. ما می‌خواهیم با مردمی صحبت کنیم که اخلاق را یک رفتار فردی می‌دانند، لذا باید جامعه را شناخت تا وقتی کلمه‌ای می‌گوییم، دریابیم جامعه چه برداشتی از آن می‌کند. اما طلبه در حوزه علمیه چنین درس‌هایی نمی‌خواند. 🔻ما برای تبلیغ، نیاز به دانش داریم و نباید تبلیغ را به ذوق، نفس، شخصیت و منش مبلغ واگذار کرد و نباید تبلیغ را به دانش‌های موجود در حوزه واگذار کرد و مبلغ نباید خودش را از دانش مستغنی ببیند. 🔻 اکثر آیات قرآن، تبلیغی است ولی این آیات را باید طبقه‌بندی کرد و در تبلیغ، از آنها بهره گرفت. ما برای تبلیغ نیازمند دانش هستیم؛ دانشی گسترده‌تر از فقه به معنای خاص و نیازمند مجاهدت علمی هستیم، مجاهدتی بیشتر از آنچه یک فقیه در موضوعات رایج نیاز دارد. فقه می‌خواهد مکلف را از حیرت در مقام عمل خارج کند، اما تبلیغ می‌خواهد در انگیزه‌های مخاطب وارد شود و تصویر صحیحی از دین، در ذهن او ایجاد کند. 🔻باید تأسف خورد از اینکه برخی تبلیغ و منبر را برای افراد بی‌سواد می‌دانند. رهبر انقلاب درباره هیچ موضوعی به این سادگی ابراز نگرانی نکردند؛ حتی پیرامون فتنه‌های اخیر و مسائل خارجی و… این درحالی است که برخی از ما تبلیغ را نشناخته‌ایم. 🔻وقتی می‌خواهیم به تبلیغ دین بپردازیم باید محتوایی تولید کنیم و این محتوا باید عالمانه باشد و به بخش‌هایی از دین که به آن پرداخته نشده و اصلی‌ترین، مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین بخش‌ها هستند بپردازیم؛ بخش‌هایی که با احساسات دینی ما نیز همراه باشد. 🔻باید در ادبیات تبلیغی یک تحول پدید بیاید. مردمی که غیردینی رفتار می‌کنند، اکثراً دچار سوءتفاهم هستند، باید تحولی در ادبیات دینی ایجاد کنیم که نتیجه‌اش این بشود که وقتی عالم دینی دیدند، بگویند «این فرد، متخصص سلامت فکری، تمرکز و قدرت ذهنی در انسان است و استقلال روحی و فکری برای آدم‌ها مسئله اول اوست». 👤علیرضا پناهیان 🚩 مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم اصفهان - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
🔹تبلیغ موفق نیاز به دانش دارد، در حوزه چنین دانشی وجود ندارد 🔻مبلغ لازم است «اسلام‌شناس» باشد. تا زمانی که در حوزه علمیه، تبلیغ را محتاج دانش ندانیم، در تبلیغ موفق نخواهیم بود. اکثر آیات قرآن، تبلیغی است ولی این آیات را باید طبقه‌بندی کرد و در تبلیغ، از آنها بهره گرفت. ما برای تبلیغ نیازمند دانش هستیم؛ دانشی گسترده‌تر از فقه به معنای خاص و نیازمند مجاهدت علمی هستیم، مجاهدتی بیشتر از آنچه یک فقیه در موضوعات رایج نیاز دارد. فقه می‌خواهد مکلف را از حیرت در مقام عمل خارج کند، اما تبلیغ می‌خواهد در انگیزه‌های مخاطب وارد شود و تصویر صحیحی از دین، در ذهن او ایجاد کند. ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian