🎙 حضرت آیت الله خامنهای(مدظله العالی):
◻️ #ایثار، یعنی #ندیدن و به حساب نیاوردن #خود.
⏮ این، اولین موضعگیرىِ #شهید است.
📚 ۱۳۷۶/۲/۱۷
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
#کانون_فرهنگی_شهید_بهشتی
#مسجد_جامع_زازران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌هشدار بلا نزدیک است این فرصت را غنیمت شماریم...
🎙امام صادق علیه السلام فرمودند:
⚠️قوم بنی اسرائیل با گریه و ضجه به درگاه خدا نجات پیدا کردند و خداوند ۱۷۰ سال از مابقی غیبت حضرت موسی را به آنها بخشید و اگر شما شیعیان مانند آنها چنین کردید خداوند فرج را میرساند وگرنه این امر به نهایت حد خود خواهد رسید...
✅مراسم بزرگ و باشکوه نماز استغاثه به امام زمان علیه السلام
🏔️در دل کوه و زیر آسمان (اخرین جمعه قرن)
🔖اصفهان امام زاده سید محمد خمینی شهر
🗓️۲۹ اسفند ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰
💢هماهنگی 00989130341010
📢لطفا تا جایی که در توانتون هست تبلیغ کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 گاهی هم برای خدا ناز کنید
🔹 آیتالله العظمی جوادی آملی
#درس_اخلاق
#ماه_شعبان
#کانون_فرهنگی_شهید_بهشتی
#مسجد_جامع_زازران
-----------*✨🌹✨*----------
🆔@HeWillComeo313
-----------*✨🌹✨*-----------
فرازی از مناجات شعبانیه:
خدایا گناهان من را در دنیا می پوشانی ولی من به پوشاندن خطاها در آخرت نیازمندترم. زیرا در قیامت باید در حضور پیامبران، صلحا و شهدا پاسخ گوی اعمال خود باشم. چون در این دنیا همه مردم مثل خودم خطا کارند ولی در قیامت شرمندگی در حضور پیامبران و امامان معصوم را چگونه چاره جویی کنم؟
-----------*✨🌹✨*----------
🆔@HeWillComeo313
-----------*✨🌹✨*-----------
4_5958662799826618673.mp3
2.01M
🌸 #عید_نوروز
🌷 بهار ایام
👌 #پادکست بسیار شنیدنی
🎤 حجت الاسلام #عالی
🌺🌹🌺
🌷 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌷
#کانون_فرهنگی_شهید_بهشتی
#مسجد_جامع_زازران
من عاشقم یا تو.mp3
3.65M
بهار یعنی ؛ بِسْمِ الله الرّحمنِ الرَّحیمْ
میَخواهم از نو شروع کنــم ...
نقطهی صفر تحول طبیعت، از بهار آغاز میشود!
🌱 من از کجا شروع کنــم؟
#استاد_شجاعی 🎤
@Ostad_Shojae
🌼 پرسش:
لطفا بفرمائيد معني صفات عظيم و اعلي خداوند که در رکوع و سجده نماز ها ميخوانيم چيست ؟
معناي لغوي اين کلمات را ميدانم ولي کمي توضيح ميخواهم
🌼 پاسخ:
علت اصلی به کار بردن ذکر «سبحان ربی الاعلی و بحمده» و نیز «سبحان ربی العظیم و بحمده» در سجده و رکوع بر اساس دستورات رسیده از سوی شرع مقدس است؛ در احادیث به ذکر این دو عبارت شریف در رکوع و سجده توصیه شده است با این بیان که؛ «همانا در رکوع سبحان ربی العظیم و بحمده و در سجده سبحان ربی الاعلی و بحمده گفته می شود؛ زیرا زمانی که خداوند تبارک و تعالی "فسبح باسم ربک العظیم" را نازل کرد پیغمبر (ص) فرمودند این ذکر را در رکوع خود بگویید و زمانی که خداوند "سبح اسم ربک الاعلی" را نازل کرد، پیامبر (ص) فرمود این ذکر را در سجده های خود قرار دهید(1)».
البته می توان با دقت در معنا و محتوای این دو ذکر به تفاوت های معنای آن دو و نیز حکمت به کار رفتن آن در رکوع و سجده اشاره داشت.
ترجمه ذکر رکوع: "پروردگار بزرگ من از هر عیب و نقصی پاک و منزه است و من مشغول ستایش او هستم". و ترجمه ذکر سجده: "پروردگار از همه کس بالاتر می باشد و از هر عیب و نقصی پاک و منزه است و من مشغول ستایش او هستم".
این که چرا در رکوع از صفت "عظیم" و در سجده از لغت "اعلی" استفاده می کنیم؟ در جواب این پرسش باید گفت؛ رکوع در نماز تعظیمی بر خداوند است و ما با هر رکوع تعظیمی را در مقابل خداوند انجام می دهیم. تعظیم در مقابل چیزی به این معنا است که ما معتقد به عظمت آن هستیم و در مقابل این عظمت سر تعظیم در مقابل او خم می کنیم. حال در رکوع، ما در حال تعظیم بر خداوند بوده و اذعان به عظمت خداوند می کنیم و این اذعان توسط بیان صفت عظیم برای خداوند شکل می گیرد و این تناسب بین ذکر رکوع و اصل رکوع را نشان می دهد.
سجده نیز به عنوان عالی ترین و بهترین حالت یک شخص در عبادت خداوند، از فلسفه بسیاری برخوردار است. ما در سجده هفت عضو حساس خود را بر روی زمین می گذاریم و در مقابل خداوند به خاک می افتیم و کوچکی خود را در برابر او اعلام می کنیم. حال اگر در این حالت خاضعانه و خاشعانه با ذکر صفت «اعلی» برای خداوند، به بلندی مرتبه او از هر موجودی اذعان کنیم و اقرار نماییم که خداوندا تو از همه کس و همه چیز بالاتری، حالت بندگی بسیار بالایی به وجود می آید، و این حالت بهترین حالت انسان برای بندگی خداوند است.
نماز به عنوان وسیله ای برای گفت و گوی ما و خداوند متعال، باید با توجهات بسیاری همراه باشد و ما برای عالی بودن نمازمان باید علاوه بر ذکر های دیگر به ذکر رکوع و سجود نیز توجه داشته باشیم و در رکوع بدانیم در حال تعظیم به عظمت خداوند اذعان کرده ایم و در حال سجده و به خاک افتادن در مقابل خداوند بر بالاترین بودن او اقرار می کنیم.
به عبارت دیگر، صفت عظیم، دلالت بر بزرگی و عظمت چیزی یا کسی دارد و ممکن است شامل افراد زیادی شود؛ ولی صفت «اعلی» اشاره به بالاترین فرد از لحاظ کمالات دارد که دیگر بالاتر از آن وجود ندارد.
منابع:
1). شیخ صدوق، منلایحضرهالفقیه، ج 1، ص 31، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1413 هـ. ق.
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
#نوروز
#شبهه
#ماه_شعبان
#کانون_فرهنگی_شهید_بهشتی
#مسجد_جامع_زازران