نشریه شماره ۴ هیئت لبیک.pdf
2.35M
📍#نشریه ۴
ویژه نامه صفر #شب_چهارم
🔴 جَیشُ مُحمَّد فاتِحونْ
🔻برای #قدس، برای مظلوم، برای امامنا مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🔻دنیاطلبی توجیه و بهانهای برای باحسین نبودن
🔻پرچم، دار #مبارزه
🔻#فلسطین همّ الحسین
🔻حلقه های میانی و ماموریتشان در سیرهٔ اهل بیت
٢٩ صفر ١۴۴۶، ١٣ شهریور ١۴٠٣
@Heiat_Labbayk
📸 گزارش تصویری
🔻شب سوم روضه آخر صفر
سخنران: حجــت الاسلام والمسلمین قنبریان
مداحان: آقایان جواد مصطفوی - صادق میرزایی
.
🏷 هیئت لبیک - حسیـــــــنیههنر
📍 دوشنبه دوازدهم شهریور۱۴۰۳
✅ @Heiat_Labbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✅ «آمدم ای شاه پناهم بده.... »
🎤 برادر #محمدصالحیپور
.
📆 آخر صفر ۱۴۰۲
🕌مسجدخاتم الانبیا
🏷حسینیه هنر
#امامرضا(ع)
#هیئت_لبیک
@Heiat_Labbayk
🏷 #خلاصهسخنرانی
«حلقه های میانی و ماموریتشان در سیره اهل بیت(ع)»
🎙حجت الاسلام والمسلمین #قنبریان
⏰ شب چهارم منبر آخر صفر- سهشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
🔰هیئت لبیــــــک - حسینیه هنــــــــر مشهد
🔻در فرهنگ دینی، نقیب بیشتر در امور فرهنگی-سیاسی بروز میکند و عریف بیشتر در مسائل اقتصادی و خدمات اجتماعی؛ ولو عریف ذیل نقیب قرار بگیرد. لذا در جریان اسلامی نقیب سرپرستی فرهنگی و فکری را بر عهده دارد و بر همین اساس سیاست، اقتصاد و... باید تابع آن باشند.
🔺حالا نقیب و عریف در جامعه جاهلی هم به نوعی بوده اما پیامبر آن را ارتقاء داده و به تعبیری این مدل را متناسب با نظام امت و امامت بازتولید کرده. نه اینکه در همان ورژن قومی، با تعصبهای قبیلگی نگه داشته شود. گویی کوزهای یک بار شکسته و دوباره ساخته شده است. البته همینطور که این مدل ارتقاء یافته است؛ امکان این هم وجود دارد که مجددا به دوره جاهلی برگردد.
🔻حالا میخواهیم به دوره نظام بپردازیم اما قبل از آن باید نیمْ نظام را بررسی کنیم. نیم نظام به این معنا است که نظام مستقر، یک دولت دیگری است اما شما میخواهید یک دولت برای خودتان در این نظام داشته باشید. به عنوان مثال، نظام مستقر، دولت عباسی است اما شما شیعیان میخواهید یک دولتی در دولت داشته باشید. این مدل به شبکه وکالت تعبیر میشود.
🔺لذا در دوره هارون الرشید وقتی که جاسوسان اخبار را منتقل میکردند؛ میگفتند که دو خلیفه است. دو بیت المال وجود دارد. هم برای تو خراج میآید و هم برای موسی بن جعفر(ع) که میزان آن هم کم نیست؛ لذا برای این امر، با هارون الرشید رقابت میکند که امام صادق(ع) شاگردانش را تربیت کرد و امام کاظم(ع) شبکهاش را تشکیل داد.
🔻عریف هم در دو قسمت مالی و خدمات اجتماعی خودش را در دو چهره نشان میدهد. اول اینکه توزیع منابع ثروت برای تحقق عدالت است که این قدم اساسی است. اگر جامعه این کار را نکند، با زکات، رزمایش مومنانه و یارانه، عدالت برقرار نمیشود. لذا اول فرصتهای اقتصادی و منابعی که تولید ثروت میکنند باید برای همه مردم قابل دسترسی باشند.
🔺پس مرحله اول که قدم اساسی هم به شمار میرفت، تقسیم منابع بود. اما مرحله دوم توزیع درآمد است که این هم به عهده عریف است. در قدم دوم هم، زکات، خمس، مالیات و... گرفته میشود که با توزیع آنها، مشکلاتی حل شوند.
🔻در کنار این موارد، عریف جایی ایستاده که هم نهاد اجتماعی و مدنی است و هم اتصال به نظام امامت دارد. لذا یک منصب حکومتی ندارد و اتفاقا از خود مردم است و نقش لولا را ایفا میکند. حالا اینها در دستگاه عرافت امام است اما میشود همینها در دستگاه جور باشد. یعنی این عریفها که در دستگاه جور اسم دیگری دارند در راستای منافع نظام جور کار کنند.
#هیئت_لبیک
@Heiat_Labbayk
نشریه شماره ۵ هيئت لبیک.pdf
2.63M
📍#نشریه ۵
ویژه نامه صفر #شب_پنجم
🔴 جَیشُ مُحمَّد فاتِحونْ
🔻تکلیف نشناسی
🔻ظرفیت های #اربعین
🔻هیئت نمونهٔ بارز #حلقه_میانی
🔻حلقه های میانی و ماموریتشان در سیرهٔ اهل بیت
٣٠ صفر ١۴۴۶، ١۴ شهریور ١۴٠٣
@Heiat_Labbayk
📸 گزارش تصویری
🔻شب چهارم روضه آخر صفر
سخنران: حجــت الاسلام والمسلمین قنبریان
مداحان: آقایان جواد مصطفوی - صادق میرزایی
.
🏷 هیئت لبیک - حسیـــــــنیههنر
📍 سهشنبه سیزدهم شهریور۱۴۰۳
✅ @Heiat_Labbayk