13920917_7898_64k.mp3
2.28M
🔸 انسان ۲۵۰ ساله | امام کاظم علیهالسلام و مبارزه با زره تقیه
▫️ما امروز نگاه میکنیم موسیبنجعفر، خیال میکنیم یک آقای مظلوم بی سر و صدای سر به زیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند آوردند در بغداد، یا در کوفه، در فلان جا، در بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود.
▫️ قضیه یک #مبارزهی طولانی، یک مبارزهی تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی موسیبن جعفر کسانی داشت که به او علاقهمند بودند.
▫️یک چنین شخصیتی #مبارز، #مجاهد، #متصل به خدا، #متوکل به خدا، دارای دوستانی در سراسر جهان اسلام و دارای نقشهای برای اینکه حکومت و نظام اسلامی را پیاده بکند، این بزرگترین خطر برای حکومت هارونی است. لذا هارون تصمیم گرفت که این خطر را از پیش پای خودش بردارد.
(خطبههای نماز جمعه تهران 1364/01/23)
@HekmateFarhang
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: جوانان در فضای مجازی امیدآفرینی کنند
🔹دشمنان حقایق عالم را به دروغ وارونه نشان میدهند. وقتی امیدها و جرأتها کم شد و ارادهها ضعیف شد، قهراً هدفهای عالی و متعالی کمرنگ میشود و به دست فراموشی سپرده میشود که این افسران جنگ نرم یعنی جوانان نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد.
🔹جوانهای عزیز اینطور از فضای مجازی استفاده کنید برای امیدآفرینی و توصیه به حق و بصیرتآفرینی و توصیه به تنبلی نکردن.
@Farsna - Link
هدایت شده از امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
🔰 منتشر شد: چیستی و نحوه وجود فرهنگ
▫️کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر حضرت آیتالله استاد یزدانپناه با همکاری مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) توسط نشر کتاب فردا چاپ شد.
📚 این اثر تلاشی فلسفی برای دستیابی به حقیقت فرهنگ و نحوه تقرر آن از منظر فلسفه اسلامی با رویکرد کشف واقع است.
کتاب حاضر در حقیقت مربوط به حوزه فلسفه فرهنگ و نگاههای کلان و فلسفی به حقیقت فرهنگ است، بیآنکه فرهنگ خاصی مدنظر بوده باشد.
مؤلف میخواهد به همان پدیدهای ناظر باشد که هماکنون همگان از فرهنگ مراد میکنند، اما پایگاه سخنش، تراث معقول اسلامی است.
در این اثر تنها مباحث کلان و اساسی همچون چیستی فرهنگ، عینیت فرهنگ، گستره فرهنگ، لایههای فرهنگ و نحوه وجود فرهنگ مورد کاوش قرار گرفتهاند.
▫️برای تهیه این کتاب با تخفیف ۲۰ درصد تا ۳۱ اردیبهشتماه میتوانید به فروشگاه اینترنتی نفحات به آدرس ذیل مراجعه نمایید؛
store.nafahat-eri.ir
#تازه_های_نشر
#فلسفه_فرهنگ
#استاد_یزدان_پناه
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
🔸اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيْرِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ.
▫️کانال حکمت فرهنگ
@HekmatFarhang
🔸فتوحات معنایی در عصر صورتها؛
▫️در روزهای گذشته یادداشتهای سه برادر فرهیخته جناب آقایان محمدی، قربانی و روزبهانی را در قامت موافق با برنامه تلویزیونی «#حسینیه_معلی» و یادداشت و هوامش آقای قائمینیک را در قامت مخالف خواندم.
▫️دوست بزرگوار آقای محمدی از منظر #فناوری اجتماعی به این برنامه نگریستهاند و آقای قربانی در امتداد همین منظر، فناوریها را #خلاقیتپایه خوانده و نسبت بین علم و عمل را در آن پررنگ ندانستهاند. من نه یک برنامه تلویزیونی را «فناوری اجتماعی» میدانم و نه «فناوری» را تا آنجا خلاقیتپایه میدانم که نسبت کمی با علم داشته باشد. اما از سوی دیگر با آقای قائمینیک نیز همراه نیستم و همچون سه بزرگوار دیگر با ساخت و انتشار چنین برنامههایی همراهم.
▫️دلیل این همراهی را بیشتر در نسبت فرم و محتوا میدانم. چرا که هرچند فرم و محتوا در هر بیان فرهنگی همراهند، اما همیشه در ظهور یک اثر نقش یکسانی ندارند. آنجا که محتوایی نسبت معتبر و مستقلی با واقع دارد، تلاش میکند از هر قاب، منظر و منفذ، خود را نمایان سازد، اما در جای دیگر که معرفت بیش از «حکایت» در گروی «روایت» و برساخت جمعی است، این صورت است که برای حضورش به هر محتوایی التماس میکند، تا از تک و تای اجتماعی بازنماند.
▫️من سطح اول را «#فتح_معنایی» یا غلبه محتوی بر فرم مینامم و آنچه در «حسینیه معلی» میگذارد را از این باب برمیشمرم. چنانچه پیش از این، معنای قویم و راهگشای حماسه حسینی، صورتهای پیشین بیان فرهنگی را قبضه کردهاست، همچنان به فتوحات خود ادامه خواهد داد و «حسینیه معلی» یکی دیگر از فتوحات عصری آن معنای سترگ است.
▫️در مقابل، برنامههایی چون «عصر جدید»، فرمی است که به ساخت روایت و معنا نشسته است. در اینجا صرفا، ما به صورت فرمال میدانیم باید شگفتزده شویم، بیآنکه آنچه میگذرد، نسبت ما را با واقعیت و حقیقت بیشتر کند. هر آنچه از محتوا در جوف این فرم مهاجم و سلطهگر حاضر شود در هاضمه آن هضم میگردد. لذا عامل حاضر میتواند، از توکل بر خدا بگوید یا از امید سکولار کرهای، قرآن ز بر بخواند با چهارده روایت یا بر پیچ و تاب حلقهای انسانیت خود را بیاویزد، این همه با غرض فرم همخوان است و میتواند بر قامتشان، لباس خود را بپوشاند و حاضر میدان باشد، چون پیش از آن به هیچ واقعیتی وابسته نیست.
▫️لذا معیار نهایی در این تقابل، به ماهیت معنایی برمیگردد که پیش از فرم قصد شدهاست، معنایی پیشینی و حکایتگر همچون حماسه حسینی در تماس با صورت، آن را مظهری برای حقیقت میسازد، اما معنایی که جز با التفات و توجه جمعی ساخت نمیشود و نسبتی با واقع ندارد، وابسته فرم خواهد ماند و همین محل نقص و نقدهاست.
▫️با همین بیان از ابتدا با «عصر جدید» و شعباتش حتی با استدلال توسعه عدالت در استعدادنمایی همراه نشدم اما با چند برنامه حسینیه معلی و اثر اصلی آن «وجیها بالحسین»، آن را یک نوآوری بیانی دریافت کردم.
@HekmateFarhang
آیتالله میرباقری در جهانآرا _1.mp3
51.54M
🎧 آیتالله میرباقری | تحلیل ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر
(در برنامۀ جهانآرا)
#صوت_برنامه
💥 برخی اصحاب علوم انسانی در تحلیل اغتشاشات اخیر دچار شتابزدگی شدند و بر اساس مطالعات عینی، قضاوت نکردند؛ ایدئولوژیک قضاوت کردند.
💥 آنهایی که اسلامِ حداقلی را پیاده کردهاند عامل مشکلات امروزی هستند. بسیاری از افرادی که در سه دهه اخیر جزو تصمیمسازان بودهاند، حالا نشستهاند و ایراد میگیرند و حاضر نیستند مسئولیت تصمیمسازیهایشان را بر عهده بگیرند!
💥 فقری که در نظام سرمایهداری رخ داده، ضلع فرهنگیاش همین نوع پوشش غربی است.
آنها نیروی انسانی اکثریت را مصرف میکنند تا به سود اقلیت برسند؛ جاذبههای زنانه را هم مثل توان فکری و فیزیکی افراد، به نفع سرمایهداری مصرف میکنند.
💥 حجاب، اصل در ایمان و کفر و انقلابی و غیرانقلابی بودن نیست ولی جزو واجبات و فروعات زندگی ایمانی و اسلامی است و به عبارتی از لبههای درگیری تمدنی است، البته غرب آن را به لبه درگیری آورده است.
اصلاح بیحجابی باید اصلاح ریشههای آن باشد؛ یعنی مقابله با شبکه سکولاریسم جهانی و ساختارهای ترویج بیحجابی.
💥 طواغیت، شعارهای خوب را از انبیا میگیرند و بد معنا میکنند! پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیای الهی آمدند تا غل و زنجیر را از دست و پای زنان و مردان باز کنند. آزادی و زندگی زنان، در اسلام وعده داده شده است چه اینکه شعار پیامبران، حیات زن و مرد و آزادی آنها بوده است؛ ولی مستکبرین، آزادی را به گونهای معنا میکنند که به توسعه غربی منجر شود!
☑️ @mirbaqeri_ir
حکمت فرهنگ
🎧 آیتالله میرباقری | تحلیل ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر (در برنامۀ جهانآرا) #صوت_برنامه 💥 برخی اصح
در میان سکوت فراگیر اندیشمندان حوزه و دانشگاه یا بعضاً پاسخهای غیرمرتبط و غیرموثر، این گفتگو واجد التفاتهای پایهای در نسبت با وضعیت فرهنگی ایران است.
هرچند همچنان فاقد یک ایده اقدام در کوتاه مدت است.
عالم نو.pdf
422.4K
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویدادهای اخیر.
▫️در میان تحلیلهایی که برای تفسیر و تاویل رخدادهای آشوبزده این روزها بیان شده است، این انگاره عمومیت یافته است که این رویداد در نتیجه «ضعف» مستقر در منطق جمهوری اسلامی رخ داده است. ضعفی که میتوان آن را در تدبیر فرهنگ، اقتصاد یا سیاست جستجو کرد.
▫️اما #رهبر معظم انقلاب، در شش سخنرانی خود که در این ایام ارائه نمودهاند، منظری متفاوت را برای تفسیر و تحلیل این رخداد، برگزیدهاند. متن #ضمیمه به بیان اجمالی و واچینی بیانات ایشان پرداخته است.
▫️این متن در جستحوی یافتن راهبرد کنشگری فعال در این ایام، صورتبندی شده است و مبتنی بر دکترین رهبری در پی دستیابی به سرمایهها، حیطهبندی اقدام و راهبری کنشگری است؛ برای مشارکت در #تکمیل این نوشتار میتوانید نسخه ویرایشپذیر برخط آن را در آدرس زیر ببینید:
📋 yun.ir/alamno
@HekmateFarhang
هدایت شده از KHAMENEI.IR
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در تحلیل حوادث اخیر: اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکتهای بزرگ اخیر ملت ایران است / ابتکار دست ملت ایران است
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/51130
حکمت فرهنگ
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویدادهای اخیر. ▫️در میان تحلیلهایی که برای تفسیر و تاویل ر
🔸هماندیشی ذیل راهبرد «عالم نو» رهبر معظم انقلاب در باب آشوب اخیر؛
▫️پس از انتشار خلاصه سخنرانیهای اخیر رهبری و بیان راهبرد متفاوت ایشان، جمعی از نخبگان دلسوز حوزوی، مطالبی را مطرح کردند که میتواند در درک راهبرد کنشگری این روزها کمک کند، در ادامه برخی را انتشار میدهم:
▫️متن اول گفتگو با برادر فاضل حجتالاسلام علی محمدی، مدیر موسسه معنا؛
▫️متن دوم، گفتگو با یکی از فضلای حوزوی منتقد به راهبرد.
▫️متن سوم، یادداشت همسوی یکی از فضلای حوزوی.