🔻اختلاف نظر در اداره امور کشور طبیعی است
رئیسجمهور در جلسه هیئت دولت:
🔹تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیهآفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.
🔹قانون ایجاد و فعالیت برخی شوراها که نمایندگان آنها از سوی وزرا تعیین میشوند، اما پس از انتصاب، دولت امکان نظارت بر عملکرد آنها را ندارد، دارای اشکال دانست و این قانون نیاز به اصلاح دارد، چرا که منطقی نیست فردی به عنوان منصوب دولت در مجموعهای فعالیت کند، اما دولت و اعضای آن امکان نظارت بر عملکرد او را نداشته باشند.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
مهمونی ۱۰ کیلومتری ترند توییتر شد!
🔹هشتگ #مهمونی_ده_کیلومتری در فاصله زمانی کوتاهی در توییتر فارسی ترند شد.
🔹بیشتر این توییتها مربوط به اتفاقات جالبی است که در جریان بزرگترین جشن غدیر تاریخ برای کاربران توییتر رخ داده است.
🔹این هشتک درحالی ترند میشود که بسیاری از توییتریها با هشتکهایی مانند یاعلی، به عشق علی و غدیر مطالب خود را به اشتراک گذاشتهاند.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻چرا باید از «شادپیمایی غدیر» دفاع کرد؟
جعفر حسنخانی؛ سیاستپژوه:
🔹۱.همواره تشیع در معرض این انتقاد بوده که به سوگ اهتمام جدی دارد و از شادی گریزان است. برای سوگ، مناسک جمعیاش بسیار است و اما برای شادی مناسکش حداقلی است. فارغ از جوانب معرفشناسانه و تاریخی پاسخ به این انتقاد، آنچه در شرایط حاضر مهم است، این است که ضرورت بازسازی مناسک شیعی شاد همواره در جامعه احساس میشده. برگزاری مراسم «شادپیمایی غدیر» پاسخی است به آن انتقادها و آن ضرورت اجتماعی و نشانی است از تحولخواهی شیعی. تحولخواهیای که در چهارچوب فقه و معارف شیعی تلاش میکند پاسخ به اقتضائات و نیازهای زمانه را هم بدهد. شادپیمایی غدیر را حمل بر پویایی و تحولخواهی خودخواسته شیعه باید کرد نه چیز دیگر.
🔹۲.از آنجا که هویت شیعی و هویت ایرانی هر دو به دگرسازی هویتی توجه داشته و اهتمام دارند طبیعی است که خرد ایرانی-شیعی در میان اعیاد اسلامی و شیعی، به برجسته کردن شیعیترین عید برای آفرینش منسک شیعی شاد اهتمام داشته باشد. نکته جالب ماجرا این است که این دگرسازی هویتی توامان با اصرار و احترام است. شیعه هم به غدیر اصرار دارد و هم محترمانه با مخالفین غدیر مواجه میشود آن هم در وضعیتی شادمانه نه ستیزه جویانه.
🔹۳.هویت جمعی و «ما» حاصل زیست و خاطرات مشترک است. عرصه عمومی «ما» میسازد و کارویژهاش ساختن جایی برای با هم بودن است. «ما»ی ایرانی حاصل تاریخ شادیها و غمهای مشترک است. هر چقدر مکانهایی شکل بگیرد که بدنها در یک وضعیت مسالمتآمیز به مفاهمه بپردازند و در پی آن به درک مشترک، فهم مشترک، غم مشترک، شادی مشترک، خشم مشترک نزدیک شوند آنگاه «ما» در جامعه شکل میگیرد. اگر تاریخ تجمع و با هم بودن ایرانیان نگاشته شود، پُر واضح است که آنچه که ایرانیان را در هزاره گذشته و پیش از آن در کنار هم جمع میکرده، مکانها و مناسک مذهبی بودهاند. لذا طبعا هویت جمعی ایرانی، «ما»ی قدرتمند و البته مذهبی دارد. جامعهای که مردمانش بیشتر احساس «ما» بودن بکنند آن جامعه، قویتر است و خشونت در آن جامعه معنای خود را از دست میدهد. شادپیمایی غدیر را هم باید به آن تاریخ تجمعهای ایرانیان افزود. شادپیمایی غدیر شکلی از عرصه عمومی است و جایی است که «ما» ساخته میشود آن هم در یک وضعیت شادمانه. این رویداد را باید یک سیاست هویتیِ میهنی و مذهبی موفق قلمداد کرد.
🔹۴.تاریخ تشیع موید این است که شیعه وقتی دولت نداشته همواره در یک وضعیت غیرطبیعی قرار داشته است و زمانه علیه او عملکرده و نه تنها از انجام مناسک بازداشته شده که از هویت شیعی خود نیز منع شده و در بیشتر موارد جان را نیز از دست داده. بدون حکومت شیعی چگونه ممکن بود «سوگپیمایی» اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشر، راهاندازی و تضمین شود؟ هیچگاه پیش از جمهوری اسلامی چنین رویدادی با چنین مختصاتِ استثنایی رقم نخورده است. رویدادهای مشابه همگی در عصر حکومتهای شیعی رخ دادهاند. در تاریخ، شیعیانِ بدون حکومت، مناسک تمدنی و تعینیشان جایی در وجه پیدای جامعه نداشته است. با لحاظ آنچه گفته شد، مردمی بودن در برگزاری مناسک شیعی در برابر حکومتی بودن نیست، بلکه در برابر بروکراتیک شدن است. بله مناسک باید با نظم خودانگیخته جامعه شیعی و تضمین و تایید و حمایت حکومت شیعی برگزار شود. باید تلاش کرد حمایت حکومت تبدیل به تعدی بروکراسی به مدنیت شیعی نشود که اگر بشود مناسک بینمک و کمرمق میشوند. اما بین بروکراسیِ (سازمان) فرهنگی شهر با حکومت نباید این همانی کرد. بروکراسی که شکلی از سازماندهی «مکانیکی» است پدیده مدرنی است که معایب و مزایایی دارد و حکومتها در عصر حاضر خود را نیازمند به کارگیری آن میدانند اما نظم خودانگیخته شیعی که در مناسک شیعی نمایان میشود، نظمی تقریبا «ارگانیکی» دارد. با لحاظ این موارد بروکراتیک شدن یا نشدن مناسک را نباید با واژه حکومتی شدن یا نشدن توضیح داد. طرح حکومتی شدن یا نشدن مناسک شیعی در وضعیتی که حکومت شیعی است بی معنا است. نسبت برگزاری مناسک شیعی و حکومت شیعی ذاتی است.
🔹۵.«سوگپیمایی اربعین» و «شادپیمایی غدیر» دو تعین تمدنی یک فرهنگاند. خودآگاهی تاریخی شیعه امروز در مقام جامعهسازی، دولتسازی و تمدن سازی است. در مقام تبدیل فرهنگ و ارزشهای خود به عینیتهای تمدنی است. در یک کلام در مقام تفصیل است. شیعه پیش از حکومت در مقام اجمال بوده و بعد از تصاحب قدرت در مقام تفصیل. نباید مقام تفصیل را بدعت یا فربهی مناسک نامید. در برابر پاسخ به نیازهای جمعی و ضرورتهای اجتماعی بیشتر صورتبندیهای ممانعت کننده در مقام تحجر و جاماندگی هستند. البته باید به این مهم التفات داشت که مقام تفصیل همواره نیازمند به دانش فقه شیعه است.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
💠 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
عُودُوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ بَعْدَ اِنْقِضاءِ مَجْمَعِكُمْ بِالتَّوْسِعَةِ عَلى عِيالِكُمْ، وَالبِرِّ بِاِخْوانِكُمْ وَالشُّكْرِ لِلّهِ عز و جل عَلَى ما مَنَحَكُمْ، وَاجْتَمِعُوا يَجْمَعِ اللّه ُ شَمْلَكُمْ، وَ تُبارُّوا يَصِلِ اللّه ُ اُلْفَتَكُمْ، وَ تُهانِؤا نِعمَةَ اللّه ِ كَما هَنَّا كُمُ اللّه ُ بِالثَّوابِ فيهِ عَلى أَضْعافِ الاَْعْيادِ قَبْلَهُ وَ بَعْدَهُ اِلاّ فِى مِثْلِهِ…
بعد از پايان گردهم آيى خود (در روز غدير) به خانه برگرديد، خدا بر شما رحمت فرستد. به خانواده خود گشايش و توسعه دهيد، به برادران خود نيكى كنيد، خداوند را بر اين نعمت كه شما را بخشيده است، سپاس گزاريد، متحد شويد تا خدا به شما وحدت بخشد، نيكويى كنيد تا خدا دوستيتان را پايدار كند، به همديگرنعمت خدا را تبريك بگوئيد، همانطوركه خداوند دراين روز با چندين برابر عيدهاى ديگر پاداش دادن به شما تبريك گفته، اين گونه پاداشها جز در روز عيد غدير نخواهد بود.
بحارالانوار 97: 117
📆 امروز دوشنبه
۱۹ تیر ۱۴۰۲
۲۱ ذی الحجه ۱۴۴۴
۱۰ جولای ۲۰۲۳
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور ۴ میلیون نفر در بزرگترین جشن غدیر تاریخ
🔹معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران: سال گذشته بالغ بر ۳ میلیون نفر در مهمانی غدیر شرکت کردند که آمار نشان میدهد که تعداد شرکتکنندگان در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال یک میلیون بیشتر از جمعیت سال گذشته بوده است.
tn.ai/2923554
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻دستپاچگی رسانههای معاند از استقبال میلیونی مردم از جشن غدیر کار دستشان داد!
🔹پس از تجربه موفق راهپیمایی ده کیلومتری غدیر در سال ۱۴۰۱ و استقبال چشمگیر مردم، مراسم امسال نیز مورد توجه ویژه مردم قرار گرفت و صحنهای به مراتب باشکوهتر و پرشورتر از سال قبل خلق شد.
🔹همین جشن و مهمانی باشکوه که به غیر از تهران در ۲۵ استان کشور در روز عید غدیر برگزار شد، باعث دستپاچگی و حواس پرتی رسانههای معاند و ضدانقلاب شد.
🔹درحالیکه این رسانهها مدعی کار خبری حرفهای هستند(!)، رسانه بهایی «منوتو» که با افتخار مشغول پوشش راهپیمایی همجنسبازان بود، ضمن بایکوت جشن و شادی مردم ایران با انتشار یک کلیپ در ۲ زمان مختلف، به حاشیه بردن این جشن میلیونی و باشکوه را دنبال میکردهاست!
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔻کابوس تکرار عملیات سرباز مصری/ صهیونیستها زیر بالشتشان سلاح پنهان میکنند
🔹روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم گزارش داد که اکثر صهیونیستهای ساکن مناطق مرزی با اردن، با ترس و وحشت در این مناطق روزگار سپری میکنند چرا که نگران هستند عملیات ضدصهیونیستی محمد صلاح سرباز شجاع مصری که به هلاکت سه نظامی صهیونیست منجر شد در این مرزها تکرار شود.
🔹محمد صلاح، یک سرباز مصری با عبور از مرزهای مشترک این کشور با اراضی اشغالی و حمله به نظامیان صهیونیست مستقر در این مرزها، سه تن از این اشغالگران را به هلاکت رساند. این عملیات ضدصهیونیستی محمد صلاح باعث شد از وی به عنوان یک قهرمان در جهان عرب یاد شود.
🔹صهیونیستهای ساکن مناطق مرزی با اردن، نگران عبور سربازهای اردنی از این مناطق و ورود به اراضی اشغالی فلسطین هستند چرا که قدرت نظامیان صهیونیست را برای مقابله با چنین مواردی، ضعیف میدانند.
🔹صهیونیستهای مذکور اعلام کردهاند که پیش بینی میکنند چنین عملیاتی در آینده نزدیک تکرار شود و آنها در ترس و نگرانی به سر برده و زیر بالشتهایشان سلاح پنهان کردهاند.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
سفر رئیسی به سه کشور آفریقایی؛ بامداد فردا
🔹رئیسجمهور در راستای تنوعبخشی به مقاصد صادراتی و ایجاد زمینههای همکاری سیاسی و تجاری، به دعوت رسمیِ روسای جمهور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، عازم این سه کشور خواهد شد.
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔺هدیه خیرآبادی تونسته اولین مدال بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان آبهای آرام رو به دست بیاره✌️🇮🇷
البته تو ایران به زنان اهمیت نمیدن و آزادیشونو سلب کردن :/
💬 سمانه فریدونی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔺به نقل از جناب عراقچی نوشته شده "میخواهند ایران را منزوی کنند" اما احتمالا باید خوانده شود "دولت سیزدهم ایران را منزوی کرده و باید ما دوباره برگردیم تا با دنیا ارتباط برقرار کنیم"؛ آنهم بدون اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در شکست این طرح و گشایشهای صورت گرفته اخیر در ارتباط با شانگهای، بریکس، آژانس و...!
✍️ مهدی قاسم زاده
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
✨ عضویت ایران در شانگهای و ورود دگرگونی در نظم جهانی به فاز عملیاتی
ایران در حالی به عضویت رسمی سازمان شانگهای درآمد که همچنان ۲۳ فرد و ۶۱ نهاد ایرانی در ماده ۷ قطعنامه برجام (۲۲۳۱) ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تحت تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند.
اهمیت این مسئله از آن روست که اعضای شانگهای در نشست ۲۰۱۰ خود در تاشکند تصویب کرده بودند که عضویت کامل یک کشور در این سازمان، مشروط به این است که تحت تحریمهای شورای امنیت نباشد.
فارغ از مباحثی که پیرو رقابتهای سیاسی داخلی حادث شده، این مهم را باید از منظر دگرگونی در نظم جهان تحلیل کرد. پاسخ به این سوال که چرا ایران به عضویت شانگهای درآمد، این نیست که چون در برجام تحریمهای شورای امنیت علیه ایران لغو شد. ایران همچنان تحت تحریم شورای امنیت است و میتوانید لیست افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم را اینجا ببینید. آنچه رخ داده، و بسیار حائز اهمیت است اینکه اعضای شانگهای، اعتباری که سابقا برای شورای امنیت سازمان ملل قائل بودند، در شرایط جدید قائل نیستند. از این منظر، میتوان پیشبینی کرد که حتی اگر غربیها مکانیسم ماشه را فعال کرده و قطعنامههای قبلی شورای امنیت علیه ایران را احیا کنند، تغییری در عضویت ایران در شانگهای پیش نخواهد آمد.
شورای امنیت سازمان ملل را میتوان مهمترین رکن نظم پساجنگ سرد دانست. اینک مهمترین ضربه بر پیکر این رکن وارد شده و نباید اهمیت این اتفاق را از نظر دور داشت. دگرگونی نظم جهانی وارد فاز عملیاتی خود شده است.
ایران باید فعالانه در دو سطح نظم آسیایی و نظم جهان اسلام پروژههای جدی سیاست خارجی تعریف کند. تدوین یک منشور ملل آسیایی و یک منشور امت اسلام، باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.
#سید_یاسر_جبرائیلی
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi
🔺یه شهروند معمولی میره دیوان عدالت اداری و از معاون رییس جمهور ایران بابت نداشتن شرایط قانونی شکایت میکنه...
حالا دیوان پس از بررسی اون شکایت، حکم ابطال انتصاب رو داده
اعتراض درست که منجر به نتیجه میشه یعنی چنین کارهایی که جزو افتخارات جمهوری اسلامی است نه شورش ویرانگرایانه اخیر!
💬 عباس کلاهدوز
➕ فقط لازم بود تا چنین اتفاقی در یکی از کشورهای غربی میافتاد تا خودتحقیرهای داخلی (که اتفاقا امروز درحال تیکه انداختن به دولت سیزدهماند)، یقهها جر میدادند!
💬 مهدی قاسم زاده
🇮🇷حزب الله سایبری
@hizbollahsyberi