304.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما تا دیروز علاوه بر تدریس علمی که موجوده ، تجربیات مون هم انتقال دادیم و حالا به سطحی رسیدیم که با کتاب ها و مقالات علمی داریم علم تولید میکنیم ...
کدوم موسسه کدوم گروه آموزشی کدوم مجموعه واقعا درین حد فعالیت داره...؟!
نگذاشتند ما آنچه در سنگر های رسانه و سایبری رو انجام میدیم به گوش شما برسونیم ! گفتن فعالیت های هکری گاردیوم نباید رسانه ایی بشه...
ولی ما جهاد فرهنگی ، جهاد رسانه ایی و جهاد سایبری رو ول نکردیم که هیچ....
در بحث جهاد علمی هم فعال شدیم
و این تازه آغاز کاره...
حاج مرصاد
مدیر آکادمی تکنیک پلاس
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دیالوگ مککویین رو یادتونه تو بچگی مون اکثرا دیدیمش😄😄
گمون کنم میتونم درکش کنم..
امروز رسانه، عملیات روانی، جنگ نرم، اثر گذاری و تغییر عقیده یه جامعه مدرن تر از اون چیزیه که فکر میکنیم.
زمان انتخابات ۱۴۰۳ یادمه تصاویرش منتشر شد که تو تلگرام گروه تشکیل داده بودن میگفتن برید بین طرفدار های قالیباف و جلیلی تفرقه بندازید.
خب چطور تفرقه مینداختن؟
میومدن فحش میدادن، دست؛میزاشتن رو نقطه ضعف طرفدار های دو طرف، بی احترامی میکردن، یا تهمت سیاسی میزدن به طرفدار های دو طرف و...
یه چیزی وجود داره به نام سوگیری تاییدی👇
سوگیری تاییدی میگه هر شخصی تمایل داره حرف ها، عقاید و محتوا هایی رو بپذیره که با عقاید قبلیش همخوانی داشته باشه.
یعنی اگه یکی طرفدار جلیلی هست، مغزش به صورت طبیعی دوست داره بقیه هم طرفدار جلیلی باشن.
اما اینجا یکی میاد میگه نه من طرفدار قالیبافم و از جلیلی خوشم نمیاد.
اینجا یه سری فعل و انفعالات زیستی در مغز رخ میده و باعث میشه شخص عصبانی بشه! این عصبانیت با علوم شناختی بررسی میشه.
تو خونواده هم دیدین، پدر و مادر یه حرف بزنن که خلاف عقیده ما باشه یا قبول نداشته باشیم سریع عصبانی میشیم.
این سوگیری تاییدیه در بیان ساده.
راه حل این که مقابله کنیم با سوگیری تاییدی چیه؟
راه حل اینه که آگاهی داشته باشیم نسبت به این سوگیری و خودمون رو عادت بدیم که اگر کسی حرفی خلاف عقیده ما زد خشممون رو کنترل کنیم و حرفش رو تجزیه و تحلیل کنیم.
مثل این سوگیری ها و خطا های شناختی مغز تعداد قابل توجهی وجود داره.
حالا جالبه بدونید از سال 1965 میلادی کشور های جهان روی این خطا های شناختی و عملکرد بخش های مختلف مغز کار کردن و نقاط ضعف مغز رو شناسایی کرده!
و امروز هم در حال سو استفاده از نقاط ضعف مغزه برای عملیات های جنگ نرمش
شما تصور کنید ذهن انسان مثل یه وبسایته یا کامپیوتره، من برای این که به این وبسایت یا کامپیوتر بخوان نفوذ کنم باید برم باگ هاش رو پیدا کنم.
مغز هم به همین صورته، از سال ۱۹۶۵ میلادی این نقاط ضعف پیدا شده و الان نفوذ به ذهن انسان ها رو امکان پذیر کرده.
برای این که این نفوذ قطع بشه چه کاری لازمه؟
لازمه اش شناخت و آگاهی انسان از این نقاط ضعفه، اون موقع میتونه با تمارین مختلف این نقاط ضعف رو برطرف کنه.
و این یعنی نزدیک شدن به نقطه نفوذ ناپذیر شدن توسط رسانه.