eitaa logo
پژوهش های اصولی
303 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
850 ویدیو
121 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش های اصولی
#ولایت #همرزمان_حسین_علیه‌السلام #گفتار_چهارم #ادوار_امامت #دوره_سوم (دوره ایجاد تشکیلات پنهانی برای
(دوره ایجاد تشکیلات پنهانی برای قیام) 💠 حماسه عاشورا به عنوان مهم ترین حماسه تاریخ بشریت، همیشه از جهات گوناگون، مورد توجه اندیشمندان اسلامی بوده است. یکی از این جهات این است که قهرمان اصلی این حماسه، چه کسی است؟ 🔆 رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) این باره می فرمایند: 🖋 شیخ آل یاسین یا سید شرف الدین، در مقدمه این کتاب می گوید امام حسن علیه السلام مثل آن سرداری که سربازان خود را یکی یکی فرا می خواند و مسئولیت هر کدام را به آن ها محول می کند، دانه دانه مسئولیت ها را به زبان بی زبانی، با زبان قرآن و با زبان تاریخ به یارانش حالی کرد. و در آخر حسین بن علی علیه السلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: "لا یوم کیومک یا ابا عبدالله"؛ مسئولیت تو از همه سنگین تر است و کار بزرگ و کار آخر را تو باید انجام بدهی، و حسین علیه السلام انجام داد. اینجاست که به نظر شیخ آل یاسین و به نظر سید شرف الدین، قهرمان اول کربلا امام مجتبی علیه السلام است و قهرمان دوم امام حسین بن علی علیه السلام است؛ او بود که صحنه کربلا را درست کرد. 📚 همرزمان حسین (علیه السلام)، گفتار چهارم، صفحه ۱۳۳. @Maaref_Enghelab_Eslami 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
💠 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه): «مطلب دیگری که کراراً عرض کرده ام، مسئلۀ تدریس و فقه است که هر چه می توانید‏‎ ‎‏آن را تقویت کنید. اسلام با فقه و احکام فقه باقی مانده است، باید عده ای کارها را انجام‏‎ ‎‏داده و عده ای هم مشغول بحث و درس بشوند. خداوند همۀ شما را حفظ و سلامت‏‎ ‎‏فرماید.‏» 📚 صحیفه امام: ج ۱۹ ص ۳۰۴ 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
23.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ بیستم: منشور حکومت علوی؛ «قاطعیت و سازش‌ناپذیری» 🗒 سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم ۱۳۷۰/۱/۲۶ ۲۵۰ساله @sahba_nashr1
پژوهش های اصولی
#ولایت #همرزمان_حسین_علیه‌السلام #گفتار_چهارم #ادوار_امامت #دوره_سوم (دوره ایجاد تشکیلات پنهانی برای
(دوره‌ی مبارزه‌ی تشکیلاتی با قدرتها و گسترش اسلام حقیقی) 💠 بعد از آنکه واقعه‌ی عاشورا پیش آمد، حکومت اموی ابتدا خیلی سرمست بود، خوشحال بودند که قال کنده شد؛ همه‌جا تبلیغ کردند و گفتند که دشمنان حکومت، دشمنان قدرت یزید، سرکوب شدند و از بین رفتند؛ تصوّر خودشان هم این بود. از این زمان بود که دوره چهارم امامت، آغاز گردید. 🔆 رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) این باره می فرمایند: ... ولی ناگهان دیدند که نه، اشتباه کرده‌اند. اوّلاً در بازماندگان دودمان نبوّت کسی مثل زینب هست که کوفه را در یک جا و دربار فاسد و پلید و وحشی یزید را در یک جای دیگر منقلب میکند. در بازماندگان کشتگان کربلا علیّ‌بن الحسین ‌(علیه‌السّلام) هست که در شام، در مرکز قدرت یزید و زیر گوش تخت حکومت یزید و بر روی همان منبری که یزید میرود و ادّعای جانشینی پیغمبر میکند و سر مردم را کلاه میگذارد، و بین مردم شامی که چهل سال است زیر یوغ این خاندان دارند زندگی میکنند و هیچ نمیفهمند، از اسلام هیچ نمیدانند، در میان این جمعیّت و در میان این حصار پولادین جهل که معاویه و قبل از او برادرش یزیدبن ابی‌سفیان به‌وجود آوردند و دنبالش را هم یزیدبن معاویه گرفته، و در میان تیغها و تیرها و نیزه‌ها و کلاه‌خودها و جوشنها و دلهای دژخیم سنگ‌تر از سنگ، امام سجّاد، یک آدم تنها، یک جوان داغدار، ظاهراً یک شکست‌خورده، بر منبر میرود و حقایق را میگوید و اولویّت خودش را برای همین مقام تثبیت میکند و اسلام را به یاد مردم می‌آورد و فضلیت‌ها را در ذهن مردم بیدار میکند. یزید اینها را دید، فهمید که اشتباه کرده است؛ ماجرای نبوّت ختم نشد، دنباله‌ی علی (علیه السلام) هنوز در دنیا هست؛ اینجا یزید این را احساس کرد، فهمید. 📚 همرزمان حسین علیه السلام، گفتار پنجم، صفحه ۱۳۷. @Maaref_Enghelab_Eslami 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
| سیره امام حسن عسکری (ع)؛ الگوی جوانان 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی امام حسن عسکری‌(علیه‌السلام) فرمودند: «این روزها متعلق به امام عسکری (سلام‌اللّه‌علیه) است، که میتواند الگوی همه‌ی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان و مخالفان، همه، اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها.» ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ 📌باتوجه به اهمیتی که شناخت سیره و زمانه امام حسن عسکری (علیه‌السلام) دارد و در این باره کمتر سخن به میان آمده است، بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت ظرفیت پنهان سیره و زمانه امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در الگودهی به جوانان را بررسی کرده است. 🔗 مطالعه متن کامل یادداشت: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43916 💻 @khamenei_maaref
🔰 همرزمان حسین علیه‌السلام | امام حسن عسکری و برادران امام... 🔻 آیت‌الله خامنه‌ای: «امام حسن عسکری(علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌وخویش درجه‌ی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیه‌السلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.» 🔻بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسات هیات انصارالحسین علیه‌السلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام، پوستر «امام حسن عسکری و برادران امام...» را منتشر می‌کند. 💻 @Khamenei_ir
پژوهش های اصولی
#ولایت #همرزمان_حسین_علیه‌السلام #گفتار_پنجم #ادوار_امامت #دوره_چهارم (دوره‌ی مبارزه‌ی تشکیلاتی با ق
💠دو اقدام ائمه (علیهم السلام) در دوره چهارم امامت: ۱. احیای مبانی فکری اسلام ۲. تشکیل و اداره یک حزب مذهبی_سیاسی مخفی براى آن روزى که امام صادق ‌(علیه‏ السّلام) بنا است شمشیر را به دست بگیرد و بیاید بیرون و در مقابل دستگاه قدرت، حرکت کند، یک عدّه سرباز مسلّحِ مجهّزِ فداکار دورش داشته باشد. (همرزمان حسین (علیه السلام)، گفتار ششم، صفحه ۱۵۰) @Maaref_Enghelab_Eslami 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1(خون دلی که لعل شد 84) #فصل_هشتم(قلعه سرخ 20) #زندانیان_عرب_نزد_ساواک(بخش اول) به قرآن پناه ب
(خون دلی که لعل شد 85) (قلعه سرخ 21) (بخش دوم) خوزستانی ها در جریان جنگ تحمیلی، پیوند مکتبی خود را با دین و نظام اسلامی به اثبات رساندند. آنها قهرمانانه مقاومت کردند، کاروان در کاروان شهید دادند، و رنج و مصیبت آوارگی از شهرهای بمب باران شده را صبورانه و بخاطر رضای خداوند به جان خریدند. به همین جهت، آن گروه قومی گرای لائیک وابسته به بعثی ها، از همان آغاز انقلاب اسلامی به سرعت از توده های مردم خوزستان جدا و منزوی شدند و دیگر وجود قابل توجهی نداشتند. چند روز پس از بازداشتم، برای خروج از سلول و آمدن در راهرو، نسبت به من سخت گیری نکردند؛ لذا با این افراد آشنا شدم و آنها با من بسیار مانوس شدند، من هم با آنها انس گرفتم. همه ی آنها چون ایرانی بودند، فارسی میدانستند؛ اما من بخاطر علاقه ویژه ای که به زبان عربی دارم، با آنها به این زبان صحبت میکردم. در میان آنها مردی علاقه مند به ادبیات بود، با شعر آشنایی داشت و اشعار بسیاری حفظ بود؛ که من ابیات بسیاری از اشعاری را که از او شنیدم، بخاطر سپردم. این مرد«سید باقر نزاری» نام داشت. همچنین برادران عرب در زندان، گونه ای شعر عامیانه را _که «ابوذیه» مینامیدند_ میخواندند. در میانشان جوانی روشن فکر و باسواد، با لقب «آل ناصر الکعبی» بود که که قبلا درباره او سخن گفتم. سید باقر نزاری، همچنین مرد متعبدی بود. به خاطر دارم او هر روز زیارت عاشورا را باصدای بلند میخواند، بر اهل بیت صلوات میفرستاد و دشمنانشان را لعن میکرد؛ بعد همچنان در حال قرائت اذکار خود، در راهرو قدم میزد و راه می رفت. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
💠 دست های نا پاک... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#ولایت #همرزمان_حسین_علیه‌السلام #گفتار_ششم #دو_اقدام_ائمه_در_دوره_چهارم_امامت 💠دو اقدام ائمه (علیه
💠 مبارزه همه جانبه در دوره چهارم امامت 🖋 بر طبقِ بررسى بسیار دقیقى که ما در زندگى این هشت امام کردیم _یعنى از امام سجّاد، بعد تا امام باقر و امام صادق تا برسد به امام هادى و امام عسکرى (علیهم‌السّلام)_ دیدیم که این هشت امام در تمام طول مدّت عمر خود، با دستگاه‌هاى خلافت معاصرِ خود مشغول مبارزه بوده‌اند؛ نه فقط مبارزه‏ فکرى و منطقى، بلکه مبارزه‏ سیاسى و مبارزه‏ تبلیغاتى و حتّى در پاره‏ اى از موارد، مبارزه نظامى. (همرزمان حسین (علیه السلام)، گفتار ششم، صفحه ۱۷۳) @Maaref_Enghelab_Eslami 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1(خون دلی که لعل شد 85) #فصل_هشتم(قلعه سرخ 21) #زندانیان_عرب_نزد_ساواک(بخش دوم) خوزستانی ها در
(خون دلی که لعل شد 86) (قلعه سرخ 22) (بخش سوم) در سلول مجاور من، یکی از اینها به نام«شیخ حنش» بود. کلمه ی «شیخ» جایگاه او را در میان قبیله اش مشخص میکرد. همسایه سمت دیگر من هم جوانی از این گروه بود که بین بیست تا سی سال داشت؛ نامش شیخ عیسی، و خوش قیافه و موقر بود. فهمیدم که او تنها پسر مادرش است و در قبیله اش برای خود جایگاهی دارد. یکی دیگر از آنها، «شیخ دهراب الکعبی» بود؛ او هم شیخ قبیله اش بود و مورد احترام دیگر افراد. به خاطر دارم که برادران خوزستانی در ساعات گردش در هوای آزاد، گاهی به شوخی، با هم زدو خورد میکردند و وقتی یکی از آنها به دهراب پناه میبرد، دیگر کسی به او نزدیک نمیشد. یکی دیگر از آنها نیز«عبد الزهرا بهشتی» بود که در سلول روبروی سلول من جای داشت. من از این زندان، خاطراتی با برادران خوزستانی دارم که برخی را ذکر میکنم: من با «آل ناصر کعبی» جلساتی خصوصی داشتم. دیدم این مرد از بقیه متمایز است و همه او را احترام میکنند. وقتی از برابر اعضای تشکیلات میگذشت، به احترام او برمیخاستند. در شوخی ها و بگو بخند ها وبازی ها و سرگرمی های دوستانش شرکت نمیکرد، بلکه با آرامش و وقار_و نه با تکبر و برخورد تحقیر آمیز_ از آنها کنار میکشید و جدا میماند. جلسات من با او، با مکالمه ی زبان عربی، انگلیسی و ترکی آغاز شد.در این بین_ همچنانکه گفتم_ درسهایی در زمینه ی قواعد زبان عربی هم بود. بعد بحث ما به مشکلات اسلام در عصر حاضر، و سلطه ی طاقوت ها کشیده شد. سپس دامنه ی آن بحثها گسترده تر شد و موضوع ارتباطات تشکیلاتی را با او مطرح کردم. او از این مطلب استقبال کرد و آن را به فال نیک گرفت. البته رابطه ما تا حد طرح این موضوع پیشرفت نکرده بود، و ورود به این امر از طرف او و من برخلاف احتیاط بود. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945