OstadAbedi_MadreseJanbazan_14020705_2.mp3
11.84M
حضرت #خدیجه علیها سلام
#دفاع_مقدس
#جنگ #پیروزی_در_جنگ
#نقش_فرماندهی
#تحصیل_علم
#آغاز_سال_تحصیلی
#آیت_الله_صلواتی
🔰 بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی
✅ سالروز ازدواج حضرت رسول الله صلی علیه و آله و حضرت خدیجه سلام الله علیها
💠 علت ازدواج های پیامبرصلی علیه و آله
💠 حضرت خدیجه سلام الله علیها مادر ۱۴ معصوم
💠 تمایز و امتیازات خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها
💠 اولین جانباز در عالم اسلام کیست؟
✅ عامل اصلی پیروزی در جنگ
💠 نقش فرماندهان در جنگ
💠 تلاش، جدیت و کار زیاد
💠 لطف و عنایت خدا منوط به کار، تلاش و زحمت است.
✅ لازمه و عامل اصلی موفقیت در تحصیل
💠 سیره علما و بزرگان دین در درس و مطالعه
💠 فضائل علمی و اخلاقی آیت الله صلواتی رحمت الله علیه
_________________________
چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲، حوزه علمیه حضرت ابوالفضل علیه السلام(جانبازان)
🆔 @ahmad_aabedi
خلاصه کتاب «فقه رمزارزها» تألیف آیت الله سید محمّدرضا مدرّسی یزدی که توسط دفتر فقه معاصر حوزههای علمیه چاپ شده است چنین است:
۱. رمزارزهایی چون بیتکوین، استعدادها و علامتهای خاصّ رایانهای هستند که با فرایندی سخت و در سقفی محدود تولید میشوند.
۲. این علامتها در زمان حاضر عملاً مورد رغبت و تقاضای تعدادی از مردم قرار گرفته تا آن را به عنوان وسیلة مبادله و وسیلۀ ذخیرة ارزش در اختیار داشته باشند دلیل این عمل مردم هرچه باشد مهمّ نیست، گرچه در ابتداء یک قرار ضمنی بوده است پس یعنی این علامتها دارای مالیّت میباشند.
۳. این علامات قابلیت انتقال به غیر به نحو کلّی و حتّی به نحو جزئی را دارد و مقدور التسلیم میباشد.
۴. این علامات چون مالیّت دارد و قابل انتقال به غیر است، پس میتواند در بیع و سایر معاملات عوض قرار گیرد و أکل مال در مقابل آن أکل مال بالباطل نمیباشد.
۵. این علامات گرچه حقیقتاً عین نیستند، امّا چون در عالم اعتبار به نحو عین اعتبار شدهاند؛ نه به نحو وصف یا منفعت یا عمل، لذا تمام هویّت آنها قابل انتقال است. پس شرط عینیت را به حسب خودش واجد است و میتواند در بیع به عنوان معوّض نیز واقع شود.
مضافاً به اینکه لزوم عین بودن معوّض عرفاً از لفظ بیع استفاده نمیشود، بلکه غیر عین اگر هویت مستقلّة قابل انتقال داشته باشد نیز قابل بیع است؛ مثل امتیاز برق، آب، تلفن، سرقفلی مشروع و….
۶. رمزارزها فعلاً در هیچ سرزمین جغرافیایی مگر یک کشور به رغم داشتن مالیت و قابلیت تبادل، به حدّ پول بودن نرسیده است بلکه نهایت کالایی است که برخی ویژگیهای پول را دارد و لذا نمیتوان آن را به عنوان پرداخت خسارت در قیمیات و نظیر آن به کار گرفت.
۷. هیچ عنوان دیگر اوّلی که شرعاً مانعی در مبادلة این رمزارزها ایجاد کند فعلاً متصوّر نیست، پس با رعایت سایر شرایط، انجام معاملة آن حتّی به نحو بیع چه به عنوان ثمن و چه به عنوان مثمن مانعی ندارد.
۸. اینکه آیا در حال حاضر مصلحت هست که چنین معاملاتی در کشور باشد و یا احیاناً مفاسد جدّی بر آن مترتّب میشود که باید از آن جلوگیری شود، اختصاص به رمزارزها ندارد و یک عنوان ثانوی است که ممکن است عارض خیلی از موضوعات شود و تابع فرآیند قانونی آن میباشد.
۹. استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریمها و نیز بعض جهات دیگر راجح است و مناسب است حاکمیت آن را ضابطهمند نمایند.
🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tayebat_public
🌐 Tyb.ir
🔴هشدار بیش از ۴۰ نماینده به همتی؛
✍️جلوی ریخت و پاش ها را بگیرید تا وام به مردم هم برسد/ سخنی نگویید که بوی دفاع از بانک ها و کارتلهای اقتصادی متخلف را بدهد
باسمه تعالی
جناب آقای دکتر همتی؛ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی
سلام علیکم
با عرض تبریک حلول ماه ربیع الاول، اخیرا در یکی از برنامه های تلویزیونی ضمن دفاع از وامهای کلان پرداختی بانکها به کارکنان خود، درباره «پرداخت بخشی از وام ازدواج به صورت خرید کالا و اجناس» صحبت کردید که نقض واضح قانون بود. چراکه طبق ابلاغیه بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید به صورت نقدی باشد.
این درحالیست که طبق بخش نامه بانک مرکزی حداکثر ۱۵ روز پس از ثبت نام توسط متقاضیان، باید روند خدمات دهی آغاز شده و ضمن تعیین شعبه، ظرف ۱۰ روز پرونده تشکیل و مبلغ وام به حساب متقاضی واریز گردد.
متاسفانه این نوع اظهارات توسط حضرتعالی، ثمره ای جز ناامیدی جوانانی که با هزار و یک امید برای ازدواج اقدام نموده اند ندارد آن هم در شرایطی که حجم کل تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری از کل تسهیلات پرداختی، تنها حدود ۳درصد است.
لذا از شما به عنوان وزیر اقتصاد دولت جناب آقای پزشکیان که همواره به درستی بر ارتقای شاخص عدالت تاکید کرده است، انتظار میرود به عنوان وزیر اقتصاد به جای ایجاد شائبه و ظن دفاع از منافع بانک ها و کارتل های اقتصادی متخلف، با جلوگیری از بنگاه داری بانکها توسط زیرمجموعه های اقماری شان و ریخت و پاش ها و هدر رفت منابع عمومی در بخشهای گوناگون، به دنبال احقاق حقوق مردم عادی و رنج کشیده ای باشید که برای دریافت حتی یک وام ساده، باید از هفت خوان بانک ها عبور کنند.
ضمنا مطرح نمودن ایده غلط و پر اشکال جایگزینی کالا و لوازم خانگی به جای وام نقدی، آن هم در شرایطی که کیفیت پایین برخی کالاها و قیمت بالای آنها مشخص است، چرخه رانت دیگری در بین تولید کنندگان بی کیفیت را رونق می بخشد تا بتوانند در یک بازار غیر رقابتی، محصولات خود را به اجبار به بخشی از جامعه تحمیل کنند. و صد البته شما بهتر از هر کس دیگر می دانید که هر زوجی که برای دریافت وام ثبت نام اقدام می کند، بیشترین نیازش به مبلغ وام برای تامین نقدینگی لازم جهت خرید و یا رهن مسکن و یا سایر مخارج شروع به کار زندگی است که طبیعتا با دریافت لوازم خانگی، این مشکلات مرتفع نمی شود.
در پایان به جنابعالی یادآوری می کنیم که اگر قرار است تحولی در وضعیت معیشت مردم شکل بگیرد، یکی از قدم های اولیه آن تغییر نگاه مسئولان است. اگر وزرا و مسئولانی مانند شما اولویت شان را بر احقاق حقوق توده های مردم بگذارند و در این مسیر با برخورد با بانک های متخلف و کسانی که منابع عمومی را هدر می دهند به وظیفه خودشان عمل کنند حتما در راه گره گشایی از مشکلات مردم موفق خواهند شد که در این مسیر باید مراقبت شود که الگوهای غلط دهه ۹۰ مجددا تکرار نشود.
از این رو ما در مجلس شورای اسلامی با دقت عملکرد شما و سایر مسئولان را رصد کرده و در صورت حرکت در مسیر قانونی و درست، شما و ساییر همکاران تان را کمک می کنیم و در صورتی نیز که خدای ناکرده، مسیر اشتباهی در پیش گرفته شود حمایت از مردم و بویژه زوجهای جوان را وظیفه قانونی خود میدانیم.
والسلام علی من اتبع الهدی
۱. مالک شریعتی ،علی خضریان،احمد راستینه، امیرحسین ثابتی۵. عباس بیگدلی مهدی طغیانی،ابراهیم عزیزی شیراز،محمد منان رئیسی،حامد یزدیان ۱۰. علیرضا عباسی،میثم ظهوریان،علی احمدی
صدیف بدری علیرضا سلیمی۱۵. محمدطلا مظلومی ،زهره سادات لاجوردی ،موسی غضنفرآبادی ،فتح الله توسلی،محمدتقی نقدعلی ۲۰. احسان عظیمی راد ،علی حدادی،امیرحسین بانکی پور،حسن حسن نتاج،سید موسی موسوی ۲۵. عباس گودرزی،سید محمد موحد،غلامرضا شریعتی اندراتی ،حسینعلی شهریاری،روح الله متفکر۳۰. محمدرضا احمدی،نادرقلی ابراهیمی ،علی اصغر نخعی راد ،علی اصغر باقرزاده،فاطمه محمدبیگی،۳۵. ابراهیم رضائی،حسین محمدزاده،مجید دوستعلی،پیمان فلسفی،علی شیرین زاد،۴۰. سید مرتضی محمودی
سالار ولایتمدار،روح الله نجابت،فرهاد شهرکی
🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tayebat_public
🌐 Tyb.ir
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داستان #کریدور_زنگزور به زبان بسیار ساده
تحولات فی مابین ارمنستان و آذربایجان چه ربطی به ما داره؟!
1403.6.21 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
7.52M
#سخنرانی_صوتی #نبی_اکرم #نماز_شب #اسم_اعظم #ذکر
🎧 اهمیت بسم الله الرحمن الرحیم
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۳۰ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۱
▪️ شب شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام
🔺 @nasery_ir
🔰لعن های کذایی
💠سیره علماء
حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم، واعظ معروف و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرده: دریکی از ملاقاتهای عمومی میرزای بزرگ شیرازی میبینند که نظر ایشان به یک شخص معین معطوف است. هرچه اشخاص جلو می آیند و بعد از دستبوسی میرزا میروند، بازهم توجه میرزا به همان شخص و همان نقطه است؛ تا اینکه بالاخره نوبت به آن شخص موردنظر میرزا میرسد و می آید دست میرزا را می بوسد. میرزا از او سؤال میکند اهل کجایی؟ میگوید: اهل کربلا. می پرسد برای چه اینجا آمده ای؟ میگوید: آمده ام تا در سامرا درس بخوانم. میرزا میفرماید: من به شما حکم میکنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبه ها داده میشود در کربلا به شما داده می شود و همین حالا برگردید. میرزا نوکرش را صدا میزند و به او میگوید: قطار کی حرکت میکند؟ میگوید مثلاً نیم ساعت دیگر. می فرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان مشرف شوند کربلا و بعد مراجعت کنید. نیم ساعت بعد میرزا مرتب می پرسد: خادم نیامد؟ همینطور منتظر بوده و دقیقه شماری میکرده که خادم برگردد. بالاخره خادم برمیگردد، میرزا میگوید: او را راه انداختی؟ میگوید بله. میگوید: خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟ میگوید بله. میگوید: قطعی شد حرکتش؟ میگوید: بله. میرزا خیلی استنطاق میکند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است. بعداً بعضی از اصحاب از ایشان می پرسند: چرا این شخص را با این اهتمام به کربلا برگرداندید؟
◀️میرزا میفرماید: «از خصوصیات این شخص فهمیدم که اگر در اینجا بماند کار دست ما می دهد و از آن لعن های کذایی می خواند و ما که زحمت کشیدیم مشکله اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد، یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر رود».
بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود: خوش انصاف میرزا، نگذاشت اقلاً یک لعنی بخوانیم.
📚منبع:
آیت الله العظمی شبیری زنجانی، جرعه ای از دریا، ج 1، ص 120-119
📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان
https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸علت کاهش نعمتها🔸
گاهی پدر به پسرش پولی میدهد و به او میگوید با این پول معامله کن. اگر پسر رفت، معامله کرد و این پول را به ثمر رساند، پدر پول بیشتری در اختیارش میگذارد؛ اما اگر رفت و پول را ضایع کرد و چیزهایی خرید که برای بدن و عقل و فهمش مضر بود، پدر میگوید: چرا پولی به او بدهم که خودش را ضایع کند و دهبرابرش هم خرج پزشک و دارو کنم؟ مگر من دشمن او هستم؟ بنابراین دیگر پولی به او نمیدهد و محدودش میکند.
ما از #فهم خود صددرصد استفاده نمیکنیم. فهم ما ملاک مسئولیت ماست. وقتی ما از روی فهم خلاف میکنیم، گناهکار و راندۀ درگاه میشویم. هرکه فهمش بیشتر باشد، وقتی خلاف میکند راندهتر و محرومتر میشود. مگر خدا دشمن انسان است که وقتی انسان برخلاف فهمی که به او داده، عمل کند، باز هم بر این فهم اضافه کند تا بیشتر خلاف کند و دورتر شود؟
کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد ۲، صفحه ۳۸
@haerishirazi
14030626_46090_64k.mp3
6.44M
🔻 #استاد_یزدان_پناه:
🔸 کلّ هستی خلق شد تا رسول الله (صلی الله علیه و آله) بیاید. کل مخلوقات آمدند تا رسول الله بیاید.
🔹رسول اکرم که سرآمد تمام پیامبران و رسولان است باید بیاید تا معرفت حق جلوه کند. نعمت، برکت و رحمتی که خدا در این روز داد در هیچ روزی نداد.
میوه اصلی عالم، رسول الله بود و با آمدن ایشان، مقصود خلقت حاصل شد.
بزرگترین روز در بین اعیاد اسلامی می بایست میلاد حضرت محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله) باشد. روز غدیر نیز امتداد دهنده این راه است.
#ولادت_پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله)
#اشرف_مخلوقات
#تجلی_اعظم
https://eitaa.com/nasimehekmat
بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و… - Khamenei.ir.mp3
32.61M