4. فصل چهارم.mp3
865.4K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_ماهور
#فصل_چهارم
یَا مَنْ لَهُ الْعِزَّةُ وَ الْجَمَالُ
یَا مَنْ لَهُ الْقُدْرَةُ وَ الْكَمَالُ
یَا مَنْ لَهُ الْمُلْكُ وَ الْجَلالُ
یَا مَنْ هُوَ الْكَبِیرُ الْمُتَعَالِ
یَا مُنْشِئَ السَّحَابِ الثِّقَالِ
یَا مَنْ هُوَ شَدِیدُ الْمِحَالِ
یَا مَنْ هُوَ سَرِیعُ الْحِسَابِ
یَا مَنْ هُوَ شَدِیدُ الْعِقَابِ
یَا مَنْ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ
یَا مَنْ عِنْدَهُ أَمُّ الْكِتَابِ
( سُبْحَانَكَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ )
#یادآوری
گوشه های اصلی ماهور را به خاطر داشته باشید :
1ـ درآمد 2ـ گشایش 3ـ داد 4ـ شکسته 5ـ خاوران 6ـ اوج 7ـ شکسته قره باغ
البته در دعای جوشن کبیر ، از قسمت اوج خیلی کم استفاده میشه ، مگر اون فرازهایی که جملات طولانی داره و تا قبل از رسیدن به جمله سبحانک ...که قرار است مردم تکرار کنند باید پرده صوتی پائین بیاید تا مردم بتوانند با شما همراهی کنند ...
0. فصل پنجم تا نهم.mp3
2.08M
#دستگاه_همایون
#دعای_جوشن_کبیر
با صدای مداح اهلبیت (ع)
#استاد_حاج_اسماعیلی
فصل های : 5 ـ 6 ـ 7 ـ 8 ـ 9
بسیار کاربردی برای شبهای قدر
5. فصل پنجم.mp3
833.2K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_همایون
#فراز_پنجم
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ
يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ
يَا دَيَّانُ يَا بُرْهَانُ
يَا سُلْطَانُ يَا رِضْوَانُ
يَا غُفْرَانُ يَا سُبْحَانُ
يَا مُسْتَعَانُ يَا ذَا الْمَنِّ وَ الْبَيَانِ
سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ
6. فصل ششم.mp3
1.41M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_همایون
#فراز_ششم
يَا مَنْ تَوَاضَعَ
كُلُّ شَيْءٍ لِعَظَمَتِهِ
يَا مَنِ اسْتَسْلَمَ
كُلُّ شَيْءٍ لِقُدْرَتِهِ
يَا مَنْ ذَلَّ
كُلُّ شَيْءٍ لِعِزَّتِهِ
يَا مَنْ خَضَعَ
كُلُّ شَيْءٍ لِهَيْبَتِهِ
يَا مَنِ انْقَادَ
كُلُّ شَيْءٍ مِنْ خَشْيَتِهِ
يَا مَنْ تَشَقَّقَتِ الْجِبَالُ
مِنْ مَخَافَتِهِ
يَا مَنْ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ بِأَمْرِهِ
يَا مَنِ اسْتَقَرَّتِ الْأَرَضُونَ بِإِذْنِهِ
يَا مَنْ يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ
يَا مَنْ لا يَعْتَدِي
عَلَى أَهْلِ مَمْلَكَتِهِ
سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ
7. فصل هفتم.mp3
977.4K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_همایون
#فراز_هفتم
يَا غَافِرَ الْخَطَايَا
يَا كَاشِفَ الْبَلايَا
يَا مُنْتَهَى الرَّجَايَا
يَا مُجْزِلَ الْعَطَايَا
يَا وَاهِبَ الْهَدَايَا
يَا رَازِقَ الْبَرَايَا
يَا قَاضِيَ الْمَنَايَا
يَا سَامِعَ الشَّكَايَا
يَا بَاعِثَ الْبَرَايَا
يَا مُطْلِقَ الْأُسَارَى
سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ
8. فصل هشتم.mp3
1.01M
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_همایون
#فراز_هشتم
يَا ذَا الْحَمْدِ وَ الثَّنَاءِ
يَا ذَا الْفَخْرِ وَ الْبَهَاءِ
يَا ذَا الْمَجْدِ وَ السَّنَاءِ
يَا ذَا الْعَهْدِ وَ الْوَفَاءِ
يَا ذَا الْعَفْوِ وَ الرِّضَاءِ
يَا ذَا الْمَنِّ وَ الْعَطَاءِ
يَا ذَا الْفَصْلِ وَ الْقَضَاءِ
يَا ذَا الْعِزِّ وَ الْبَقَاءِ
يَا ذَا الْجُودِ وَ السَّخَاءِ
يَا ذَا الْآلاءِ وَ النَّعْمَاءِ
سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ
9. فصل نهم.mp3
798.1K
#استاد_حاج_اسماعیلی
#دعای_جوشن_کبیر
#دستگاه_همایون
#فراز_نهم
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ
يَا مَانِعُ يَا دَافِعُ
يَا رَافِعُ يَا صَانِعُ
يَا نَافِعُ يَا سَامِعُ
يَا جَامِعُ يَا شَافِعُ
يَا وَاسِعُ يَا مُوسِعُ
سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ
خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ
#یادآوری
گوشه های اصلی دستگاه همایون را به خاطر داشته باشید :
1ـ درآمد اول 2ـ درآمد دوم 3ـ چکاوک 4ـ بیداد 5ـ بختیاری 6ـ شوشتری
گوشه شوشتری در روضه خوانی ، استفاده زیادی داره ، البته بختیاری هم غمگین هست اما بصورت طولانی نمیشه استفاده کرد ، در حد یکی دو تا رباعی ... اما شوشتری فوق العاده است که نمونه های آن قبلا تقدیمتان شده است .
مناجات امیرالمؤمنین_ترکیب خوانی.mp3
12.74M
مناجات حضرت امیرالمؤمنین ع در مسجد کوفه
در این مناجات از چندین لحن موسیقایی استفاده شد
شروع با #شور_محلی
از مولای یا مولا : #آواز_دشتی
سپس #دستگاه_شور ( #سلمک و #قرچه)
سپس از گوشه قرچه در دستگاه شور به گوشه شکسته در دستگاه ماهور انتقال لحن انجام شد
تا پایان مناجات در #دستگاه_ماهور گوشه های خاوران _اوج و شکسته اجرا شد
تذکر1: بهتر است در جلسات مناجات خوانی فقط از یک دستگاه استفاده شود
ولی یادگیری انتقال لحن از یک دستگاه به دستگاه دیگر لازم است
تذکر2: اگر نت صدا را در آواز دشتی پایین بیاوریم خود به خود وارد دستگاه شور می شویم
تذکر3: در ترکیب خوانی باید آنقدر مهارت داشته باشیم که مستمع متوجه تغییر لحن نشود و حس ناهماهنگی بوجود نیاید