هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
منتظریم ببینیم نمایندگان مجلس انقلابی چه برخوردی به این نماینده دوزاری میکنن
@BisimchiMedia
🔴 حسن شجاعی خطاب به دولت گفته است «اگر روزی می گفتیم گرانی ها دارند کمر مردم را می شکنند امروز باید گفت که گرانی ها کمر مردم را شکست».
🔸اما چند پرسش از ایشان دارم.
🔹آیا گرانی ها سراغ کمر مبارک حضرتعالی هم آمده و یا این مردم هستند که همیشه باید بار گرانی را به دوش بکشند.
اگر به راستی طرف دار مردم هستید و در گفته خود صادق هستید فیش حقوقی خود را منتشر بفرمایید تا ما هم متوجه بشویم شما هم مانند مردم در فشار هستید و درد مردم را می فهمید.
🔹من یکی از مسئولین رسانه ای شما در ایام انتخابات بودم. هیچ جلسه ای نبود که شما نگویید: «شکم سیر، حال گرسنه را نمی فهمد».
اما بعد از انتخابات هیچ گونه اعتراضی به حقوق ها و مزایای آنچنانی نمایندگان نداشته اید و گویا از آن استقبال هم کرده اید. در قضیه دریافت ماشین های گران قیمت (حداقل توسط برخی نمایندگان) نیز رویکرد شما همین بوده.
نمی شود خود را در کنار مردم معرفی کرد و همزمان حقوق نجومی دریافت کرد و لب به اعتراض هم نگشود.
🔹آیا همیشه باید مسئولیت خطیر! تحمل بار گرانی به دوش مردم باشد و هیچ آسیبی متوجه کمر شریفتان نشود؟!
اخیرا فیش حقوقی یکی از نمایندگان منتشر شد که فقط مزایای یک نماینده مبلغ ۱۰۰ میلیون شده بود!
این را بگذارید در کنار حقوق احتمالا چند ده میلیونی نمایندگان و احتمالا مجموع دریافتی آنها از ۱۳۰ میلیون هم عبور کند و به عدد ۱۴۰ یا ۱۵۰ میلیون در ماه برسد.
علاوه بر این ۱۰۰ میلیون نمایندگان احتمالا مزایای دیگری نیز دریافت می کنند، مزایایی که در رسانه ها هرگز گفته نمی شود و ما از آن بی خبریم.
به عنوان مثال یکی از دوستان حسن شجاعی در کمیسیون اصل ۹۰ می گفت که شجاعی در بدو ورود درخواست وام برای اجاره مسکن کرد و مجلس ۳۰۰ میلیون به عنوان ودیعه به او داد. در حالی که پس از مدت کوتاهی مجلس مسکن آنها را تهیه کرد! (البته، بعد از تحویل گرفتن مسکن او باید بلافاصله آن ودیعه را پس می داد. که مشخص نیست ایشان هنوز این مبلغ را به مجلس پس داده یا نه! و علیرغم پیگیری دوستان در آن زمان هیچ پاسخ شفافی از سوی نماینده دریافت نشد).
🔹آقای شجاعی چرا با مردم شفاف نیستید و فیش حقوقی خود را منتشر نمی کنید؟ چرا مردم را نامحرم می دانید.
علاوه بر این هم طبق شنیده ها شما از برخی شرکت ها برای هزینه های دفتر مبالغی دریافت می کردید.
شاید بگویید این پول ها را به مردم خرج می کردیم. عیبی ندارد بیایید شفاف بگویید دقیقا با این پول چه کار کرده اید.
به عنوان مثال آن اوایل برای مسئول دفتر نماینده در خرم دره ماهیانه ۹۰۰ هزار(از قول یکی از مسئولین دفتر سابق) و روابط عمومی ۱میلیون ۵۰ هزار و یا ۹۵۰ هزار (برای این که دروغ نشود مسئول روابط عمومی سابق هر دو عدد را گفته است چون مطمئن نبوده) واریز می کردید. ۴۰۰ هزار تومان هم برای هزینه های جاری. در مجموع ۲ونیم میلیون نمی شد. بفرمایید با بقیه مبالغ چه کار می کردید.
🔹مگر شما طرف مردم نیستید؟ آیا مسئول سابق روابط عمومی شما جزو مردم نبود؟ او می گفت مبلغ واریزی برای بنده با مبلغی که روی آن توافق کرده بودیم تفاوت بسیار داشت.
او می گوید من آدم بخشنده ای هستم ولی اینها را هرگز نخواهم بخشید. آنها به راحتی حق من را ضایع کردند! آقای شجاعی این را چطور توجیه می کنید؟
چگونه خود را مدافع مردم توصیف می کنید و در عین حال از حق مسلم شخصی که در دفتر شما کار کرده چشم پوشی می کنید؟!!
🔹آیا همه مردم حق برخورداری از امتیازات ویژه را دارند و یا این حق را فقط برای خود قائل هستید؟ رئیس دفتر سابق تان می گفت جلسه ای با وزیر کشاورزی داشتیم. دیدم برادرتان همراه شما نامه ای جهت دریافت امتیاز صیادی برای برادر زنش آورده. آیا همه مردم می توانند مستقیم با وزیر در ارتباط باشد و یا این امکان فقط برای نزدیکان شما فراهم است؟!
حسین باکند
https://eitaa.com/hossein_bakand
هدایت شده از سید | رحیل
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌توجیه المسائل کربلا(۱)
🔸توجیه چه بلایی سر انسان میاره؟! توجیه کنندگان کربلا چه کسانی وچند دسته بودند؟
🔸برای نصرت و یاری امام چه باید کرد؟!
🔺تشخیص الویت درس بزرگ واقعه کربلا
#کربلا
#امام حسین
#نصرت
#تشخیص_الویت
🆔 @rahille_ir 👈
هدایت شده از جهت
🟣 انتقاد جدید حسین شریعتمداری از لایحه حجاب و عفاف: نقش بسیج و سپاه به عنوان ضابطان قانونی دستگاه قضائی در کجای لایحه آمده؟!
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان نوشت:
🔹 درباره این لایحه که در۷۰ ماده تهیه و تنظیم شده، پرسشها و ابهاماتی هست که پاسخ مسئولان محترم میتواند برطرفکننده و یا اصلاحکننده آنها باشد. اما تنها به طرح چند پرسش کوتاه بسنده میکنیم.
🔹در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که عفت عمومی را جریحهدار میکند، تکلیف قانونی مراجع ذیربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین لایحه جدید چه ضرورتی داشته است؟!
🔹لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن چه امتیاز و مزیت ویژهای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانستهاند؟!
🔹نقش بسیج و سپاه به عنوان ضابطان قانونی دستگاه قضائی در کجای لایحه آمده است؟! و آیا آنگونه که در لایحه آمده است، وظیفه بسیج در آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر خلاصه میشود و یا مقابله با منکرات و هنجارشکنیها؟!
🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم
@shohadaye_gommnam
هدایت شده از جهت
24.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😭جلوی دختری..
مادری رو بخاطر امر به معروف و حجاب زدند...
🏴دو روز بعد از عاشورا
🚩بعد از قیام غیرت ...
🔥خونمان به جوش آمد.
⚠️گفته می شود ضاربان به سرعت آزاد شدند. امیدوارم راست نباشد.🤬
😓خاک بر سر ما ...
😡امت حزب الله کربلا اینجاست.
👈شیراز، نارنجستان قوام
این مجموعه زیر نظر دانشگاه شیراز می باشد.
@shohadaye_gommnam
هدایت شده از جهت
⭕️ سر سوزنی غیرت (۲)
▪️سال گذشته در چنین روزهایی در شیراز، چند زن بی حجاب، همسر و دختر شهید را به خاطر امر به معروف کتک زدند و امسال در سالگرد آن جنایت ، شاهد کتک خوردن مادر و دختری( باز هم در شیراز و باز هم به خاطر امر به معروف !) به دست مردی قوی پنجه بودیم !
▪️ در یک سال اخیر روزی نبوده که چند آمر به معروف در کوچه و خیابان کشور امام زمان (عج) ، قربانی خشونت «گرگهای هار بی حجاب» و «نامردان پست تر از کفتار» نشوند ...
▪️و با ادامه این روند در آینده ای نزدیک دیگر هیچ انسان مومنی در ایران اسلامی جرات امر به معروف و نهی از منکر نخواهد داشت و گناهکاران با گردن فرازی در کوی و برزن به معصیت و فساد و فحشا مشغول خواهند بود!
▪️آقایان اژه ای ، رئیسی و قالیباف !
بدون تعارف عامل اصلی مظلومیت آمران به معروف در کشور شمایید! شمایی که فقط حامی "زن بی حجاب کاسه ماستی" شدید و برای تنبیه آمرین به معروف در لوایح حجاب و عفاف تان ، ماده و بند و تبصره اختصاصی نوشتید!
شمایی که زنان و دختران مظلومه آمر به معروف را ناموس خود ندانستید و در یک سال اخیر، چشم بر این همه توحش علیه آمرین به معروف بستید!
▪️از مدافعان «زن بی حجاب کاسه ماستی» توقع انصاف و انسانیت نداریم چون باورشان به تبعیض اعتقادی میان انسانها را تمام و کمال نشان داده اند!( برای زن کاسه ماستی عزای عمومی اعلام کرده و پیرهن دریدند اما در قبال صدها زن و دختر مضروب توسط کفتارهای بی حجاب، کور و کر شده و خفقان گرفتند!)
اما از کوتاهی صدا و سیما و رسانه های حکومتی که مقصران درجه دوم در تشدید مظلومیت آمران به معروفند نباید گذشت!
این رسانه ها معتقدند رفتار وحشیانه گرگهای بی حجاب و کفتارهای بی غیرت علیه زنان و دختران آمر به معروف اشکالی ندارد اما انتشار اخبار این حوادث و پیگیری مجازات جدی مجرمان ، موجب دوقطبی سازی در جامعه می شود ! ( پس باید با سکوت از برابر این جنایات عبور کرد)
در حقیقت بایکوت مظلومیت آمران به معروف توسط این رسانه ها کمتر از وحشیگری و خشونت علیه این زنان و دختران مومن نیست!
❇️ اگر خدای نکرده نامردی دست روی نوامیس سران قوا بلند کند چگونه مجازات خواهد شد؟ فکر می کنید مجازات ضارب مادر و دختر مظلوم شیرازی هم به همان شدت و جدیت و سرعت باشد؟
▪️ آقای اژه ای !
باور کنید مومنات آمر به معروف ، شهروندان این کشورند و حق دارند در آن با امنیت زندگی کنند ! شمارا به همه مقدسات قسم در حد یک «شهروند درجه ۲» از حقوق آنها دفاع کنید و با جدیت در مجازات ،اجازه تکرار این رفتارهای وحشیانه را به شهروندان درجه ١ ( نامردان بی غیرت و زنان بی حجاب) ندهید!
تا وقتی که قضات شما چنین مواردی را در حد درگیری معمولی بین دو نفر می بینند مشکل حل نخواهد شد! ضرب و شتم خانم آمر به معروف توسط آن نامرد، علاوه بر این که مقابله با اسلام و احکام خدا و نظام اسلامی است(نه نزاع شخصی) جنایت علیه انسانیت ، جوانمردی و هویت ایرانی است! ( در فرهنگ ایرانی دست بلند کردن روی زن تنها و بی دفاع ،اوج رذالت ، بی شرافتی و نامردی است و مرتکب آن خارج از انسانیت و مردانگی شمرده می شود!) لذا باید مجازات متناسب با جنایت و پیامدهای آن ( از جمله جریحه دار کردن جامعه ایمانی) در نظر گرفته شود.
▪️ در خاتمه از امام جمعه شیراز ، استاندار فارس ، فرمانده سپاه استان و ...که عملکرد آنها در ماجرای ضرب و جرح خانواده شهید در سال گذشته ، مانع تکرار این جنایت در سال جاری نگردید، تشکر و قدردانی می شود !!!
✍دکترکوشکی
#امر_به_معروف
#حجاب
@shohadaye_gommnam
هدایت شده از حسین باکند
بسم الله الرحمن الرحیم
یادداشت
🔴 هزینه ها و درآمدهای دولت
✅ آقای قدیری ابیانه کارشناس مطالعات راهبردی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اخیرا یادداشتی در حوزه هزینه های دولت نوشته بودند که به اختصار به مواردی از آن اشاره می کنیم. ایشان بیان می دارند که:
🔹(در ایران تعداد کارکنان دولت ۴میلیون نفر است و ۴ونیم میلیون بازنشسته داریم و دولت مجبور است ماهیانه به ۸ ونیم میلیون نفر حقوق بدهد.عجیب این که نسبت افرادی که کار نمی کنند_بازنشسته ها_ به افرادی که کار میکنند بیشتر است در حالی که میانگین جهانی این نسبت ۱ به ۶ است.
🔹میزان ساعت کار مفید در ادارات دولتی به طور متوسط روزانه ۲۲ دقیقه است. درحالی که ساعات مفید کار در ژاپن ۸ ساعت و در کره جنوبی ۹ونیم ساعت است.
یعنی ۲۶ سال کار یک ایرانی معادل یک سال کار یک کره ای است.
یعنی یک کارمند ایرانی در طول خدمت ۳۰ ساله اش فقط ۱۴ ماه کار می کند و بعد از آن نیز حقوق بازنشستگی دریافت می کند. هر شخص میانگین ۲۶ سال حقوق بازنشستگی دریافت میکند این یعنی به ازای ۱۴ ماه کار حقوق ۵۶ سال (۳۰+۲۶) را دریافت میکند.) نقل به مضمون
🔹این یعنی فاجعه برای اقتصاد کشور.
هر شخصی متناسب با درآمدهایی که دارد برای خود هزینه می کند. به بیان عامیانه تر اول به جیب خود نگاه میکند بعدا متناسب با آن خرج میکند. ولی متاسفانه بودجه در جمهوری اسلامی ایران_حداقل در سال های اخیر_ اینگونه بسته نمی شود و بسیار فراتر از درآمدها، هزینه ها پیش بینی میشود. در نتیجه دولت برای هزینه های خود با کسری بودجه مواجه میشود و برای تامین حقوق کارمندان و هزینه های دولت دست به خلق پول میزند که باعث تورم و گرانی می شود.
اما شاید برای برخی سوال باشد که چطور ممکن است که دولت با این همه درآمدهای نفتی باز هم با کسری بودجه مواجه شود؟
🔻آقای قدیری ابیانه در کتابی باعنوان " درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت" به طور ملموسی به این پرسش پاسخ می دهند. ایشان در این کتاب می گویند: (بسیاری از مردم تصور متوهمانه ای از درآمدهای نفتی دارند. ایشان بیان می دارند که اگر متوسط فروش نفت را در دولت آقای روحانی روزانه یک میلیون بشکه در نظر بگیریم_که البته این در برخی روزها میزان فروش روزانه نفت به ۱۰۰هزار بشکه هم رسید_ در طول یک ماه ۳۰ میلیون بشکه تولید نفت خواهیم داشت و در عرض ۳ ماه به تولید ۹۰ میلیون بشکه خواهیم رسید. اگر جمعیت ایران را ۹۰ میلیون فرض کنیم و دولت بخواهد بدون آن که درآمدهای نفتی را در بودجه پیش بینی کند، آن را مستقیم به مردم بدهد به هر نفر در هر سه ماه یک بشکه نفت میرسد(۹۰میلیون بشکه نفت=۹۰میلیون جمعیت). یعنی در کل سال به هر نفر ۴ بشکه نفت میرسد و اگر میانگین قیمت هر بشکه نفت در دولت آقای روحانی را ۵۰ دلار در نظر بگیریم سهم نفر سالیانه فقط ۲۰۰ دلار خواهد بود.
یعنی حتی بخش اعظمی از کشورداری را تعطیل کنیم و حقوق بسیاری از کارمندان و معلمان و پزشکان و... نیز پرداخت نشود و پول مستقیم به مردم برسد باز هم رقم قابل توجهی نمی شود.) نقل به مضمون از 'کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت'
🔹اما چاره کار در چیست؟
با توجه به آنچه گفته شد مسئله عمده کشور چاق بودن دولت هست. یعنی در ادارات دولتی ۲۶نفر کار یک نفر را انجام میدهند! مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در سفر به خراسان شمالی در دیدار با مردم آن استان سوالاتی در مورد تمدن سازی اسلامی مطرح کردند که یکی از آن ها به همین موضوع اشاره داشت: "چرا به ما گزارش می شود میزان ساعات کار مفید در دستگاه های دولتی ما کم است؟"
دولت انقلابی در اولین فرصت باید دست به جراحی عمیق در ساختارهای دولتی بزند و تعدیل نیرو در دستگاه های دولتی را شروع کند.
به عنوان مثال و فقط به عنوان مثال میزان کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید از ۵۰هزار نفر به کم تر از ۲هزار نفر برسد(۵۰ هزار تقسیم بر ۲۶).
🔹درحالی که بسیاری از رسانه های دنیا با کارکنانی به مراتب کم تر از سیمای ملی حوزه نفوذ و گستره جهانی دارند و برخی به چند زبان برنامه منتشر می کنند، صدا و سیمای ایران حتی در حوزه داخلی نیز نتوانسته توفیقی بدست آورد و حتی در بسیاری از موارد _به خاطر وابستگی ۵۰درصدی بودجه آن به تبلیغات_ در جهت عکس آرمان ها و ایدئولوژی کشور حرکت کرده و فرهنگ مصرف گرایی غربی را ترویج کرده است.
(برخی از این شبکه ها مانند: فاکس نیوز با ۱۴۰۰ نفر، سی ان ان ۴۲۰۰ نفر، بی بی سی ۲۵هزار، سی سی تی وی چین ۱۰هزار،اسکای نیوز انگلستان۳۰هزار کارمند کانون توجهات عموم هستند و در صدر رسانه های برتر دنیا قرار گرفته اند.
در در خبرگزاری ها سه خبرگزاری رویترز و اسوشیتد پرس و فرانس پرس هر کدام با حدود ۱۲۰۰ کارمند بیشترین تولید خبر را دارند و جهان را به سیطره خود در آورده اند.)
@hossein_bakand
هدایت شده از حسین باکند
🔹و اما شاید برای برخی سوال باشد که با این کاهش حجم و تعدیل نیرو در سراسر بخش های دولتی با بیکاری ۲یا ۳ میلیون نفری مواجه خواهیم شد. اتفاقا دولت با این کار می تواند بایک تیر چند نشان بزند. بدان معنا که این حجم از نیروی کار که فقط مصرف کننده هستند و صرفا هزینه برای دولت ایجاد میکنند را با ایجاد شرکت های تولیدی وارد بازار کار کرده و آنها را از مصرف کننده صرف، به تولید کننده تبدیل کند که در این صورت نه تنها باری به دوش دولت نیستتد بلکه درآمد خود و حتی بخشی از هزینه های دولت را تامین خواهند کرد. (یعنی ۳ امتیاز مثبت: ۱_حذف هزینه های دولت و در نتیجه افزایش قدرت سرمایه گذاری و و کشورداری دولت۲_ایجاد اشتغال ۳_ بازوی کمکی به دولت در درآمدزایی و ارز آوری).
اینگونه هزینه ها تبدیل به سرمایه خواهد شد و حتی ارز آوری نیز برای کشور خواهد داشت.
🔻و اما سخن پایانی
این که افراد به اندازه کارشان حقوق دریافت نمی کنند و بسیار فراتر از آن _۲۶برابر_ را دریافت میکنند علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات فرهنگی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت. این ساختارها یکی از عوامل ایجاد فرهنگ تنبلی و کار نکردن در جامعه هستند و دقیقا به همین خاطر است که بسیاری از افراد به دنبال کار در این ادارات هستند.
آیه لیس للانسان الا ماسعی به ما میگوید که هر کس به اندازه تلاش و کاری که انجام داده باید بهره مند گردد. اگر ما این آیه را در ساختارهای حکومتی خود حاکم کرده بودیم(یعنی بجای ماهیانه ۶میلیون، ۲۶برابر کم تر یعنی ۲۳۰هزار پرداخت می کردیم) آیا باز هم چنین اشتیاق و رغبتی برای اشتغال در کار های دولتی وجود داشت؟
و این که اگر هر کسی رزق خود را در میزان کاری که کرده جست و جو میکرد و مطمئن نبود ماهیانه مقداری مشخصی _چه کار کند و چه کار نکند_ به حساب او واریز می شود و به میزان کاری که انجام داده و مشکل مردم را حل کرده حقوق دریافت می کرد آیا مسابقه خدمت دربین کارمندان برای حل مشکلات مردم راه نمی افتاد؟ و موجب کاهش نارضایتی مردم از دستگاه های دولتی (که متاسفانه بعضا این نارضایتی موجب بد بینی برخی به نظام هم میشود) و افزایش رضایت عمومی نمی شد؟
حسین باکند
@hossein_bakand
یادداشت روز کیهان
سکه لایحه عفاف روی دیگری هم دارد! (یادداشت روز)
۱- نزدیک به ۱۰ ماه از پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب میگذرد و متاسفانه در این مدت شاهد مقابله چندانی با آن نبودهایم! انفعال مسئولان محترم در قبال پدیده کشف حجاب در حالی است که به وضوح میدانند، کشف حجاب علاوهبر آنکه حرام شرعی و حرام قانونی است، پدیدهای عفتسوز و خانوادهبرانداز نیز هست از این روی، مقابله جدی با این هنجارشکنی از یکسو برای نجات فریبخوردگان و از سوی دیگر برای پاکسازی جامعه از توطئه بدخواهان، ضروریتر از آن است که تساهل و انفعال در آن جایی داشته باشد. اکنون سؤال این است که انفعال ده ماهه با چه توجیه قانونی و منطقی صورت پذیرفته است؟! و آیا این انفعال در اجرای نص صریح قانون، مصداق روشنی از «ترک فعل» نیست و مرتکبان مشمول بازخواست نمیباشند؟!
۲- انفعال در اجرای قانون و مقابله با کشف حجاب، اولاً؛ این پدیده عفتسوز را در نگاه افراد فریبخورده (یعنی اکثریت کشف حجابکنندگان) کم اهمیت جلوه میدهد و ادامه آن را بیمانع دانسته و تنها در حد و اندازه یک تخلف جزئی تلقی میکنند (که کردهاند). ثانیاً؛ سرویسهای اطلاعاتی دشمن را که صحنهگردان اصلی هستند با احساس موفقیت! روبهرو میسازد (که ساخته است) و ثالثاً؛ به این توهم دامن میزند که اگر مقابله با کشف حجاب ضرورت حیاتی داشت، چرا بیش از ده ماه در مقابل آن سکوت کرده و اقدام قابل توجهی انجام ندادهاند و تازه بعد از گذشت ده ماه به فکر مقابله افتادهاند؟!
و رابعاً؛ این پرسش را پیش میکشد که مگر برای مقابله با کشف حجاب قانون نداشته و نداریم؟! و اگر این هنجارشکنی در قوانین جاری پیشبینی و جرم تلقی شده، چرا به اجرا در نیامده است؟!
۳- کجای این توجیه را میتوان قابل قبول و منطقی دانست که اجرای قوانین موجود را متوقف کنیم تا لایحه جدید به تصویب مجلس برسد؟! اگر قوانین موجود را ناکافی و یا ناقص میدانیم، این نقیصه احتمالی با افزودن یک یا چند تبصره قابل حل بوده و هست. بنابراین تهیه و تدوین لایحهای بلند بالا با ۷۰ ماده و ۸۸۳۶ کلمه چه ضرورتی داشته است؟! بحث و بررسی لایحهای با این متن طولانی، چه میزان وقت میبرد؟! و در این فاصله طولانی تکلیف مقابله با کشف حجاب چه میشود؟! گفتنی است که بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ روز به درازا کشید اگرچه در نهایت نیز نتیجه بررسیها و زحمات هوشمندانه دکتر زاکانی (نماینده وقت مجلس و ریاست کمیسیون ویژه که از همه سلیقهها برای اظهار نظر دعوت کرده بود)، کنار گذارده شد و برجام را در فاصله ۲۰ دقیقهای تصویب کردند!...و شد آنچه نباید میشد! گفتنی است متن برجام شامل ۵۴۴۲ کلمه بود -تقریباً نصف متن لایحه ۷۰ مادهای حجاب و عفاف- و برخی از نمایندگان آن دوره مجلس به اعتراف خودشان، متن برجام را نخوانده بودند! البته این احتمال در مجلس کنونی دور از انتظار است.
۴- اسناد و شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که کشف حجاب، یک حرکت خزنده علیه باورهای اسلامی و نهایتاً انقلاب اسلامی و مردم مسلمان این مرز و بوم است که از آن سوی مرزها طراحی شده و با بهرهگیری از افراد فریبخورده و بیاطلاع و شماری از عوامل وابسته و اجاره شده به میدان آوردهاند. از این روی این حرکت خزنده را نمیتوان و نباید بدون توجه به شناسنامه بیرونی آن به ارزیابی نشست.
چرا که در این حالت، صورت واقعی مسئله از نگاه مسئولان محترم پنهان میماند و خدای نخواسته به انگارهای روی میآورند که تصویری غیر واقعی از واقعیت است و صد البته آسیبرسان و پر هزینه!...
۵- برای آن که نگاه واقعبینانهتری به ماجرا داشته باشیم اشارهای هرچند کوتاه و گذرا به سه نکته را ضروری میدانیم؛
اول، این که دشمنان بیرونی برای پیشبرد اهداف خود در این طرح خزنده به چه اهرمها و بسترهایی نیاز دارند؟!
دوم آن که، کدام مانع یا موانع را اصلیترین مشکل پیشروی خود میدانند؟!
و سوم، لایحه عفاف و حجاب که از امروز در دستور کار رسیدگی و بررسی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، با موانع پیشروی دشمن و بسترهای مورد نیاز آنها چه نسبتی دارد؟! بخوانید!
۶- موانع پیش روی دشمن:
الف- یکی از اصلیترین موانع پیش روی دشمن (و اصلیترین آنها) در مسیر اجرای پروژه یاد شده، باورهای اسلامی تودههای عظیم مردم این مرز و بوم است که بارها نشان دادهاند برای دفاع از اسلام و انقلاب و احکام الهی آن تا پای جان ایستادهاند. مردم کشف حجاب را حرام شرعی و حرام سیاسی میدانند و بدیهی است که بیحجابی را برنمیتابند. کما این که طی ده ماه گذشته شاهد اعتراضهای گسترده مردم به این پدیده پلشت و ابراز نارضایتی شدید از تساهل و انفعال مسئولان در برخورد با آن بودهایم.
ب- نیروهای بسیج، سپاه و پلیس از دیگر موانع اصلی پیش روی دشمن تلقی میشوند. نیروهای جان برکف و پاکباختهای که بارها ثابت کردهاند، مرد میدانهای سخت هستند و برای دفاع از جان و مال و نوامیس مردم و کیان جمهوری اسلامی هیچ مانعی را غیر قابل عبور نمیدانند.
۷- بسترهای مورد نیاز دشمن؛
الف- اصلیترین نیاز دشمن «بیهزینه» و یا «کم هزینه» کردن کشف حجاب برای کسانی است که به این هنجارشکنی روی میآورند. اعم از ناآگاهان و فریبخوردگان و یا عوامل ماموریت گرفته دشمن.
ب- حساسیتزدایی از پدیده عفتسوز کشف حجاب و عادی جلوه داده آن و...
۸- حالا به لایحه عفاف و حجاب و نیز، تساهل غیرقابل توجیهی که تاکنون در عرصه مقابله با پدیده پلشت کشف حجاب با آن روبهرو بودهایم نگاهی بیندازید.
در لایحه عفاف و حجاب، نقش مردم برای مقابله با کشف حجاب یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حذف شده و دستکم آن که بسیار کمرنگ و در حد و اندازه نزدیک به صفر رسیده است! به بیان دیگر اصلیترین مانع پیش روی دشمن را که ترس از واکنش مردم بوده و هست، برطرف کرده است!
وظیفه مقابله با جرم مشهود کشف حجاب از نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده است در همان حال سپردن این ماموریت خطیر به نیروی انتظامی، افکندن بار سنگینی بر دوش این نیروی خدوم و فداکار است. در صورتی که مجموعه سپاه و بسیج و فراجا مانند همیشه میتوانند پشت و پشتوانه یکدیگر باشند. به بیان دیگر لایحه عفاف و حجاب دومین نگرانی دشمن را هم از میان برداشته است!
با تساهل و انفعال ده ماهه در مقابله با کشف حجاب، این هنجارشکنی و عبور از قانون برای کشف حجابکنندگان بیهزینه و یا کمهزینه قلمداد شده است! تأمین دیگر نیاز دشمن.
بیش از ده ماه انفعال در مقابل پدیده کشف حجاب، اگرچه اصرار توام با اعتراض مردم را نسبت به این پدیده کاهش نداده است ولی برای کشف حجابکنندگان (مخصوصاً طیف ناآگاه و فریبخورده) به این توهم دامن زده که اقدام پلشت آنها چندان هم غیرعادی نیست! یعنی تامین یکی دیگر از نیازهای دشمن!
۹- و بالاخره در صداقت و دلسوزی تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب و نیز نمایندگان محترم مجلس تردیدی نیست و دقیقاً به همین علت، از آن عزیزان انتظار میرود از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارتبار، یاری نکرده باشند!
حسین شریعتمداری
هدایت شده از کانال حسین دارابی
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
🔴 آیت الله جوادی آملی
جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین (ع) بهتر است...
هر چند مانند مولا علی ع نیامده و نخواهد آمد.
👈چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته باید اصلاح کرد.
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
آقای مصباح! در این ماههای متلاطم، همواره این درد را حس میکنم که جبههی فکری و فرهنگی انقلاب، تاوان «نبودنت» را میپردازد...
فقدان «عمار»، مصیبت است؛ آن هم در اوج جنگ شناختی.
👤 مهدی جمشیدی
@hossein_bakand