9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش قرآن به کودکان: سوره کافرون📖
@Hossein_qoran
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش قرآن 📖 به کودکان: سوره کوثر
@Hossein_qoran
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش قرآن به کودکان: سوره قارعه
@Hossein_qoran
9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش قرآن به کودکان: سوره ماعون
@Hossein_qoran
💕هی گنه کرديم و گفتيم خدا
مي بخشد...
عذر آورديم و گفتيم خدا
مي بخشد...
آخر اين بخشش و اين عفو و کرامت تا کي...!!!
او رحيم است ولي ننگ و خيانت تا کی...!!!
بخششي هست ولي قهر و عذابي هم هست...
آي مردم به خدا روز حسابي هم هست...
زندگي در گذر است...
آدمي رهگذر است....
زندگي يک سفر است....
آدمي همسفر است...
آنچه مي ماند از او راه و رسم سفر است...
"رهگذر ميگذرد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨✨✨✨✨✨✨
💚 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 💚
@Hossein_qoran
ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
مراجعه به تارنمای سازمان اوقاف
به نشانی👇👇
my.oghaf.ir
@Hossein_qoran
#حفظ_آسان
#حفظ_قرآن
#یادداشت۱۶
#روش_حفظ #مقدمات_حفظ
#قرآن_مخصوص_حفظ
🔹برای شروع حفظ یک قرآن مناسب برای حفظ قرآن تهیه کنید.
🌱سعی کنید قرآن شما ثابت باشد.
یعنی خط و صفحهبندی و ابتدا و انتهای صفحات و سطرها یکسان باشد.
مثلا یک بار از قرآن ۱۳ سطری حفظ نکنید و بار دیگر از قرآن ۱۵ سطری و بار دیگر با نرمافزاری که توی گوشی داری.
چون حافظه تصویری ، تصاویر صفحات را دقیق عکسبرداری میکند و در یادآوری درست و سریع محفوظات خیلی تأثیر دارد.
🔸خط عثمان طه ۱۵ سطری طرفدارهای بیشتری دارد.
♦️رسم الخط کم علامت هم که در مدارس آموزش میدهند برای حفظ اشکالی ندارد.
🪴داشتن ترجمه زیرنویس اگر تمرکز حافظ را به هم نمیزند اشکالی ندارد.
👈خط درشت و خوانا باشد.
🔹قطع وزیری و رقعی مناسبتر هستن .
🔺بهتره قرآنت خیلی سنگین نباشد که در صورت لزوم بتوانی با خودت حمل کنی.
یا علی
#ادامه_دارد
#شهیدجمهور
#رئیسی
لینک مستقیم
@Hossein_qoran
#حفظ_موضوعی۱۳
#خداشناسی
اسماء و اوصاف خدای متعال
ج) مهمترین_اوصاف_فعل
۳. #هدایت_بندگان
#آیه
بسماللهالرحمنالرحیم
هَل أَتَىٰ عَلَى ٱلإِنسَٰنِ حِين مِّنَ ٱلدَّهرِ لَم يَكُن شَيـࣰٔا مَّذكُورًا
آيا بر انسان زمانى از روزگار گذشت كه چيزى در خور ذكر نبود؟
إِنَّا خَلَقنَا ٱلإِنسَٰنَ مِن نُّطفَةٍ أَمشَاجࣲ نَّبتَلِيهِ فَجَعَلنَٰهُ سَمِيعَۢا بَصِيرًا
ما انسان را از نطفۀ آميخته و مختلطى [از مواد و عناصر] آفريديم و او را از حالتى به حالتى و شكلى به شكلى [از نطفه به علقه، از علقه به مضغه، از مضغه به استخوان تا طفلى كامل] درآورديم، پس او را شنوا و بينا قرار داديم.
إِنَّا هَدَينَٰهُ ٱلسَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرا وَإِمَّا كَفُورًا
ما راه را به او نشان داديم يا سپاس گزار خواهد بود يا ناسپاس.
سوره انسان آیات ۱ تا ۳
تفسیر در پیام بعد👇
@Hossein_qoran
حفظ موضوعی ۱۳
خداشناسی
اسماء و اوصاف خدای متعال
مهمترین اوصاف فعل
۳ هدایت بندگان
تفسیر:
از آنجا كه تكليف و آزمايش انسان علاوه بر مساله آگاهى و ابزار شناخت نياز به دو عامل ديگر يعنى به مساله" هدايت "و" اختيار "دارد آيه یادشده به آن اشاره كرده، مىفرمايد:" ما راه را به او نشان داديم، خواه شاكر و پذيرا باشد، يا كفران كننده و ناپذيرا " ( إِنّٰا هَدَيْنٰاهُ اَلسَّبِيلَ إِمّٰا شٰاكِراً وَ إِمّٰا كَفُوراً ) . " هدايت "در اينجا معنى وسيع و گستردهاى دارد كه هم هدايت" تكوينى" را شامل مىشود و هم هدايت" فطرى "و هم" تشريعى "را هر چند سوق آيه بيشتر روى هدايت تشريعى است.
توضيح اينكه از آنجا كه خداوند انسان را براى هدف #ابتلاء_و_امتحان و #تكامل آفريده است مقدمات وصول به اين هدف را در وجود او آفريده، و نيروهاى لازم را به او بخشيده اين همان #هدايت_تكوينى است.
سپس در اعماق فطرتش عشق به پيمودن اين راه را قرار داده، و از طريق الهامات فطرى مسير را به او نشان داده، و از اين نظر #هدايت_فطرى نموده و از سوى ديگر، رهبران آسمانى و انبياى بزرگ را به تعليمات و قوانين روشن براى "ارائه طريق" مبعوث كرده، و به وسيله آنها #هدايت_تشريعى فرموده است، و البته تمام اين شعب سه گانه هدايت، جنبه عمومى دارد، و همه انسانها را شامل مىشود.
رويهمرفته اين آيه به سه مساله مهم و سرنوشتساز در زندگى انسان اشاره مىكند: مساله "تكليف" ،مساله "هدايت" و مساله "آزادى اراده و اختيار" كه لازم و ملزوم يكديگر و مكمل يكديگرند.
در ضمن جمله " إِنّٰا هَدَيْنٰاهُ اَلسَّبِيلَ إِمّٰا شٰاكِراً وَ إِمّٰا كَفُوراً " خط بطلان بر مكتب جبر مىكشد. تعبير به" شاكرا "و" كفورا "مناسبترين تعبيرى است كه در اينجا امكان دارد، چرا كه در مقابل نعمت بزرگ هدايت الهى آنها كه پذيرا و تسليم شوند، و راه هدايت پيش گيرند، شكر اين نعمت را بجا آورده، و آنها كه مخالفت كنند كفران كردهاند.
و از آنجا كه از دست و زبان هيچكس بر نمىآيد، كه از عهده شكرش به در آيد، در مورد" شكر "تعبير به اسم فاعل كرده، در حالى كه در مورد" كفران "تعبير به" كفور " (صيغه مبالغه) آمده، زيرا آنها كه اين نعمت بزرگ را ناديده بگيرند بالاترين كفران را كردهاند، چرا كه خداوند انواع وسائل هدايت را در اختيار آنها گذارده، و اين نهايت كفران است كه همه را ناديده بگيرد و راه خطا برود.
ضمنا بايد توجه داشت" كفور "واژهاى است كه هم در مورد" كفران نعمت" به كار مىرود و هم در مورد" كفر اعتقادى ".
تفسیر نمونه، آیتالله مکارم شیرازی
@Hossein_qoran