eitaa logo
حجت الاسلام حسینی سرشت🏴
141 دنبال‌کننده
131 عکس
71 ویدیو
65 فایل
🌐 رسانه رسمی حجت الاسلام والمسلمین 🌱 سید حسین حسینی سرشت راه ارتباطی شما عزیزان 📲 @Hhosseini_seresht 📞 ۰۹۱۷۶۴۳۹۲۴۲ معتمد و امام جماعت مسجد توحید بندر بوشهر
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 خوانش و تبیین معراج السعادة 🌗 حجت الاسلام حسینی سرشت 📚 ⭐️ اخلاق و شرافت فضایل اخلاقی و کیفیت اکتساب آن ها و شرح مفاسد اخلاقی و بیان معالجه آن ها ◽️ مقام دوم : 🗓 شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ @Hosseini_seresht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت 🔻 بمناسبت تشییع شهیدان سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی الدین 🔸 همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء 🕰 زمان: یکشنبه ۵ اسفندماه، ساعت ۱۸:۳۰ 🕌 مکان: مصلی جمعه بوشهر
☀️خواجه نصیرالدین طوسی بزرگترین دانشمند ایرانی مسلمان بعد از ابوعلی سینا به نظر حسین نصر استاد دانشگاه واشنگتن 🔹اگرتمام قلمرو هنرها و علوم و فلسفه را روی هم رفته در نظر بگیریم ، پس از ابن سینا ، بزرگترین چهره نصیرالدین طوسی است. اشخاص دیگری نیز همچون بیرونی دارای چنین نبوغی علمی کلی بودند،ولی هیچ کدام نتوانستند به اندازه ی نصیرالدین طوسی در زمینه های مختلف در دیگران تاثیر کنند. در نزد کمال الدین بن یونس ریاضی آموخت و به عنوان منجم شهرت یافت. وی توانست هولاکو را متقاعد سازد که دستگاه که دستگاه علمی و رصد خانه ای در مراغه بنا کند. نصیرالدین طوسی آثار فراوانی به عربی و فارسی تالیف کرده است. بر دوره ی ریاضیات یونانی ، از اقلیدس تا بطلیموس ، شرح هایی نوشت.و نیز کتابهای مستقلی در ریاضیات و نجوم تالیف کرد و در آنها از منظومه بطلمیوسی خرده گرفت و طرح افلاک تازه ای پیشنهاد کرد. همچنین در تالیف زیج مراغه ، معروف به زیج ایلخانی ، شرکت داشت. 💥وی که شیعه دوازده امامی بود،چندین کتاب در علم کلام شیعه نوشت . 👈تاثیر وی در جهان اسلامی ، بالخاصه قسمت شرقی آن بسیار عظیم بوده است. ولی در مغربزمین ، تنها آثار نجومی و ریاضی او ترجمه شده،و همینها نیز در قرون وسطی و دوره رنسانس تاثیر فراوان داشته است. 📚علم و تمدن در اسلام دکتر سید حسین نصر استاد دانشگاه جورج واشنگتن @Hosseini_seresht
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 حکمت روزه و روزه داری 🌱 حجت الاسلام حسینی سرشت 🌙 @Hosseini_seresht
💎 احکام روزه: ❓سؤال: اگر انسان بنا داشته باشد در محلی قصد اقامت ۱۰ روز کند و به کمتر یا بیشتر از مسافت شرعی برود و برگردد، تکلیف اقامتش در آن جا چیست؟ ✅ پاسخ: 🔸 ۱_ می خواهد به بیشتر از برود: الف) اگر از ابتدا قصد خروج را دارد: همه مراجع: نمی‌تواند نماید. ب) ولی اگر از ابتدا قصد خروج نداشته بلکه بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی، قصد خروج کرده است: همه مراجع: تا زمانی که در همان محل اقامت است، باید نمازها را کامل بخواند ولی در صورتی که از آن محل خارج شود و دوباره به آن محل برگردد، برای این که نمازش کامل باشد، باید دوباره قصد اقامت ۱۰ روزه مجدد نماید. 🔸 ۲_ می‌خواهد به کمتر از برود: الف) اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی تصمیم بگیرد از آن محل خارج شده و دوباره برگردد: همه مراجع: به هر اندازه که به مقدار کمتر از مسافت برود و برگردد، دیگر مُخِلّ به نیست 😃. ب) ولی اگر پیش از خواندن یک نماز چهار رکعتی چنین تصمیمی داشته باشد: 🌕 : به اندازه‌ای که به قصد اقامت ضرر نزند، مانند این که در این دهه، سه دفعه و هر بار حدود ۵ ساعت برود و برگردد. 🔹 آیت الله سیستانی: اگر رفتن و آمدنش به اندازه‌ای باشد که عرفاً با اقامت ۱۰ روز سازگاری ندارد - مثل تمام یک روز یا تمام یک شب - باید نماز را شکسته به جا آورد و در صورت سازگاری - مثل یک یا دو ساعت در هر روز - باید نماز را تمام بخواند. 🔹 آیت الله مکارم: چنانچه جایی که می‌خواهد برود به اندازه‌ای دور نیست که جزء مسافرت محسوب شود، باید را تمام بخواند، و الّا باید تمام ۱۰ روز را شکسته بخواند. اما اگر هر روز یکی دو ساعت برود، اشکالی ندارد. 🌕 : چنانچه قصد داشته باشد خیلی زود برگردد (مثلاً یک یا دو ساعت) مضر به اقامت او نیست. 🔹 آیت الله بهجت: اگر تصمیم داشته باشد که عمده روز را در محل اقامت باشد، ضرری به اقامتش نمی‌زند. 🔹 آیت الله وحید: چنانچه رفت و آمد او در هر روز بیش از دو ساعت نباشد، مُضِرّ به اقامت نیست؛ ولی اگر تمام شب یا تمام روز طول بکشد، قصد اقامت محقق نمی‌شود و نماز شکسته است. اگر بیش از یکی دو ساعت و کمتر از تمام شب یا تمام روز باشد، احتیاط واجب جمع بخواند. 🔹 آیت الله زنجانی: چنانچه خوابگاهش در آن محل باشد کافی است. 🔹 آیت الله صافی و آیت الله گلپایگانی: در این فرض که از ابتدا قصد خروج دارد، مطلقا - حتی اگر به اندازه یکی دو ساعت بخواهد برود - نمی‌تواند قصد اقامت کند. 🔹 آیت الله نوری: اگر قصد خروج به اطراف آنجا - مانند مزارع و باغ‌ها که تابع آن محل محسوب می‌شود - را داشته باشد، هرچند بیرون از محدوده حد ترخص باشد، اشکال ندارد و اگر از توابع آنجا نباشد، نماز قصر است؛ مگر اینکه در تمام ۱۰ روز، یکی دو ساعت بخواهد به آنجا برود. 🔹 آیت الله فاضل: چنانچه شب و زمان استراحت به برمی‌گردد، قصد اقامتش محقق است. 🔹 آیت الله تبریزی و آیت الله خویی: هر روز یکی دو ساعت می‌تواند خارج شود و اگر بیش از دو ساعت باشد احتیاطاً باید جمع بخواند و اگر تمام یک روز در مجموع ۱۰ روز باشد، باید شکسته بخواند. 📚 منبع: برگرفته از کتاب "جامع احکام نموداری، صفحه ۲۸۶" @Pasokhgoo41000 🌙 @Hosseini_seresht
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 متقین و اهل تقوا 🌱 حجت الاسلام حسینی سرشت 🌙 @Hosseini_seresht
💎 احکام روزه: ❓سوال: خانم بارداری که زایمانش نزدیک است یا بچه شیر می دهد، تکلیف روزه‌اش چیست؟ 📚 آیات عظام رهبری، سیستانی، مکارم، وحید و نوری: اگه می‌ترسه که روزه برای خودش یا بچه ضرر داشته باشه، روزه واجب نیست. ⭕️ نکته: اگر مادری بتونه چند روزه یکبار (مثلا ۳ یا ۵ یا 7 یا ۱۰ روز یکبار) روزه بگیره و روزه برای خودش یا بچه اش ضرر نداشته باشه باید روزه اش رو بگیره. 📌 فدیه‌ای چیزی هم لازمه بده؟ ( صدقه‌ایه که برای جبران ثواب روزه‌ای که نتونستیم بگیریم، باید پرداخت کنیم.) بستگی داره: 👈🏼 اگه روزه برای بچه‌‌اش ضرر دارد: 📚 آیات عظام رهبری، سیستانی، مکارم، وحید و نوری: بله. باید فدیه هم بده. (مکارم: بنابر احتیاط، باید پدر فدیه رو بده). 👈🏼 اگه روزه برای خودش ضرر دارد: 📚 مقام معظم رهبری و آیت‌الله نوری: بله. در این حالت هم بنابر احتیاط واجب، باید فدیه بده. 📚 آیت‌الله سیستانی: بله. در این حالت هم باید فدیه بدهد. 📚 آیت‌الله وحید: در این حالت مستحبه که فدیه بده. 📚 آیت‌الله مکارم: نه. در این حالت لازم نیست چیزی پرداخت کنه. 👈🏼 اگه روزه برای مادر و بچه هر دو ضرر داره: حکمش دقیقاً مثل حالتیه که برای خود مادر ضرر دارد. ⭕️ نکته: فدیه برای هر روز، ۷۵۰ گرم گندم یا برنج یا نون یا... است که باید به فقیر داده بشه. 🔺 رهبری، رساله نماز و روزه، م۹۵۴ و ۹۵۵؛ سیستانی، رساله جامع، ج۲، م۲۰۴ و ۲۰۵؛ مکارم، رساله، م۱۴۵۳ و ۱۴۵۴؛ نوری، رساله، م۱۷۲۵ و ۱۷۲۶؛ وحید، رساله، م۱۷۳۶ و ۱۷۳۷؛ احکام بانوان، س۱۳۵ و ۱۳۶؛ استفتائات جامعةالزهرا. @Pasokhgoo41000 🌙 @Hosseini_seresht
15.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚁 یه فیلم خوب از تجمع به دو دلیل 🔸۱_ از نظر نمایش جمعیت شیعیان 🔸۲_ انتخاب کلام امام انقلاب برای این که برادران امنیتی بدانند : تعریف « امنیت » و « اقتدار » در حکمرانی شیعیان علی علیه السلام با حکمرانی 🦍 کفار یا 🐖 فاسقین دنیا ، تفاوت جوهری و ذاتی دارد. 📌 با این تجمع کاملاً قانونی، اتمام حجت شد و دیگه لازم نیست. ۱_ حجاب از دست رفته را باختیم. حداقل در کوتاه مدت اراده سیاسی برای اصلاح روند وجود ندارد. ۲_ ؟ مسأله لوث شد در بهترین حالت بسیار اندک اقدام خواهد شد که مؤثر نیست و فقط وضع موجود را تثبیت می‌کند. @Hosseini_seresht