◼️سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد.
امام خمینی در نامه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«... #حکومت، فلسفه عملی برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین میکند و این بحثهای طلبگی مدارس، که در چارچوب تئوریهاست نه تنها قابل حل نیست که ما را به بنبستها میکشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی میگردد... باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم #قدرت_اداره_جهان نگردد...»
۸ دیماه ۶۷
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔹بخشهایی از وصیتنامه حضرت امام خمینی:
🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، بهجای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله روحی فداه یا مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت میرسد و محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی] آورده و دل باختهاند، مأیوس میشوند و اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان میشوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد.
🏴و شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه است و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزهای روی نداده است و نخواهد داد و آن روزی که ان شاءالله تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یکروزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند..
🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت شریف ایران وصیت میکنم که در جهان حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن بپاخاستید و دنبال میکنید و برای آن جان و مال نثار کرده و میکنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد و آن مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است.
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️بمناسبت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی▪️
🔹مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🏴«شدّت موضعگیری رهبر» در برابر موضوعات اصولی است كه امكان تحرک در عموم را ایجاد میكند. شدّت موضع #امام_خمینی در طول مبارزهای كه در برابر طاغوت پهلوی و سپس در برابر آمریكا داشتند، کاملاً در نوشتههای ایشان منعکس است. شما خیال نكنید هر كسی که تمرین نویسندگی بكند، میتواند عباراتی مثل عبارات حضرت نائبالامام امام خمینی را بنویسد. این شدّت روحی ایشان بود كه در یک صفحه اعلامیه به ظهور میرسید و جمعیتها را به حرکت در میآورد. یعنی اگر یک استراتژی برای انقلاب ترسیم شود، فقط کسی میتواند آن را محقق کند که به هیچ وجه و در هیچ مرحلهای، هیچ تردیدی در او پیدا نشود.
🏴 اگر ایشان میخواست در «موضوعشناسی» به نظریه كارشناسان اعتماد کند، هیچ گاه به پیروزی نمیرسید. شما تصور میکنید تردیدهایی که كارشناسان وارد كردند، کم بود؟! پیش از پیروزی انقلاب، كارشناسهای «مبارزه» عبارت بودند از آقای بازرگان و اتباعش که تابع نظریات غرب بودند و همچنین امثال مجاهدین خلق که تابع نظریات شرقی در مبارزه بودند. هر دو گروه، در مسیر انقلاب دچار تردید شدند. حتی بزرگان مذهبی هم كه مُشرف بر زمان و مكان نبودند، ایستادند و تردید كردند. كسی كه به هیچ وجه دچار تردید نشد، خود امام خمینی بود.
🏴 بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان در راهی كه انتخاب کرده بود، ابداً به تردید نیافتاد. کما اینکه در طول هشت سال جنگ خیلی از این گزارشهای کارشناسی را خدمت امام فرستادند اما امام به همین راحتی نمیپذیرفت بلکه میتوانست به گزارشگران وضعیت و کارشناسها در تحقیقشان خط بدهد. بله، یک وقتی است كه معلوم میشود كسانی كه باید همراه باشند، در یک سطوحی همراهی نمیكنند. در این صورت، از این باب که جامعه دیگر ظرفیت و کشش ندارد، جام زهر را مینوشد. اما در همان پیام قطعنامه هم هیچ مطلبی که دالّ بر تردید باشد، وجود ندارد بلکه مینویسد: «خدایا تو شاهد باش که ما قصد سازش با کفر نداریم».
🏴 لذا فتوای قتل سلمان رشدی انصافاً حادثهای بود كه ایشان به نحو بسیار زیبایی در موضوع ولایت كفار تصرف کرد. آنها شرائطی را ایجاد كردند كه امام قطعنامه را بپذیرد تا از ایشان نسبت به سازمان ملل و چارچوب آن، امضاء گرفته باشند که در نتیجه، کفر به اعتراف رهبر مسلمین، حق قضاوت بر اسلام پیدا کند. اما امام گرچه قطعنامه را امضاء کرد اما فوراً با فتوای قتل سلمان رشدی، آن را پارهپاره کرد. پاره کردنش هم به این صورت نبود که آتشبس را نقض کند و دوباره فرمان آغاز جنگ را آغاز بدهد. بلکه با «عواطف عمومی نسبت به دین»، اصول دموکراسی غربی را نقض کرد و شکست. یعنی فرهنگ ولایت غرب، بر ادعای عدم دخالت در امور دیگر کشورها [و آزادی بیان تکیه داشت] اما امام خمینی(ره) فرمود دین میگوید كسی كه به پیامبر صلیاللهعلیهوآله اهانت کرده، باید کشته شود گرچه در کشور دیگر باشد. معنای آن این است كه ایشان در یک وجه، چنان حادثهای ایجاد كرد كه آنها به انفعال افتادند. در ابتدا هم سفرایشان را فراخواندند اما بعداً مجبور شدند با سرافكندگی خاصی آنها را برگردانند.
🏴 البته بعضی از مقامات داخلی هم در ابتدا بسیار نگران بودند و میگفتند كه چرا امام این دستور را داده است. ولی توجه نداشتند که سیاستهای سطح «كلان» همیشه رهین سیاستهای سطح «توسعه» است. یعنی تصمیمگیری درباره پول، درباره تولید، درباره بازار كار و... رهین این است كه شما قدرت داشته باشید. پس محال است که بدون عنصری که محور قرار بگیرد و شدّت داشته باشد، بتوان برنامه تغییر را محقق کرد. در واقع جریان جزمیّت در مراتبی که بیان شد، ضابطهای عقلی در تعیین ولیفقیه است.
📘سلسله مباحثی پیرامون ولایت مطلقه فقیه
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔘 یومالله ۱۵ خرداد گرامی باد 🔘
🔆 حضرت امام خمینی(قدس سره):
☑️ سالروز [۱۵] خرداد ۴۲ خمیرمایۀ نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامی ماست... ملت بزرگ ایران سالروز ۱۵ خرداد را که یوم الله است زنده نگه میدارد... ۱۵ خرداد و دیگر ایام الله را که در پی داشت و از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال حسینی گرمی و از پرتو هدایت او معرفت به وظیفه و از استقامت او در مقابل باطل استواری فرا گرفت، ارجمند می دارد. (۱۵ خرداد ۱۳۶۱)
☑️ من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. (۱۲ خرداد ۱۳۵۸)
✅ @HossiniehAndisheh
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰بهمناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای🔰
🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافتهتر میشود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمیخواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه میخواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنهای»؟ میگویم ریسک خطری را که آقای خامنهای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است.
🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنهای) مبارزین کمونیست هم کردهاند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» میگوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان میدهد اما به ایشان خبرهای مهم میرسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است].
🔹من معذرت میخواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح میکنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر میروید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید میکنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد میشود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوستهای اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه میدارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیهی خودش است.
🔸آیتالله خامنهای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوعتر و گستردهتر است. در این صورت، چگونه میتوان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟!
🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیتالله خامنهای مجبور است که موضعگیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد.
📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می کند.
✅ محورهای اجلاسیه:
۱- حجتالاسلام روحالله صدوق (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۲- حجت الاسلام رضا عزت زمانی (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۳- حجت الاسلام حسین مهدی زاده (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۴- حجتالاسلام علی کشوری (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۵- حجتالاسلام محمد صادق حیدری (نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم)
۶- حجتالاسلام محمد مهدی قاسمی (پیشگیری ساختاری از بیماری)
۷-حجت الاسلام امیر جهانی (اصلاح نظام روانشناسی و مشاوره کشور)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق ۱.mp3
8.66M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 رشد نظام اسلامی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق 2.mp3
3.25M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 ضرورت تکثر گفتمانی نیروهای انقلابی در کنار وحدت سیاسی برای ایجاد شاخصهای تمدن اسلامی
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجتالاسلام روحالله صدوق 3.mp3
26.01M
#انتخابات_ریاست_جمهوری
🔰 تحلیل نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری براساس اصول و پیشفرضهای اولیه فردی و شاخصههای گفتمانی
🎙حجتالاسلام روحالله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس
🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز
📣یادآوری
🔰اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار میکند.
✔️ سخنرانی حجتالاسلام روح الله صدوق
با موضوع: چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی
✔️ سخنرانی حجتالاسلام محمدصادق حیدری
با موضوع: نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰تشریع لوازمات تحقق تمدن الهی در روز غدیر
🔸حجتالاسلام و المسلمین مرحوم استاد مسعود صدوق:
مأموریت دیگر آن پیامبر گرامی، ختم نبوت به معنای «تعیین تکلیف دربارهی راه تکامل بشریت» بود که احکام و تناسباتِ این تکامل برای افراد، خانوادهها، اصناف، امتها، حکومتها، تمدنها در قرآن کریم تشریع شده و لوازمات تحقق آن در روز «غدیر» بیان گردید. یعنی زندگی آرمانی و حیات طیّبهای که با ظهور حضرت ولیعصر(عج) و پس از آن در عالَم رجعت محقق میشود، در دوران بعثت نبیاکرم(ص) تشریع شد اما بدلیل عدم پذیرش مردم و سلطهی منافقین تحقق نیافت.
📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید «قدرت، اطلاع، ثروت» در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»؛ فصل دوم، گفتار ۶
✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh