31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت دوم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟
🔺آیا تجربه کشورهای توسعهیافته میتواند الگوی برنامههای رئیس جمهور باشد؟؟
🔺آیا ضرورتی دارد نامزدها تیم اصلی هیئت دولت خود را معرفی کنند؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت سوم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺آیا آقای قالیباف با مدیریت جهادی خود میتواند مشکلات معیشتی مردم را براساس عدالت (نفی فاصله طبقاتی) حل کند؟
🔺اگر نامزدی بتواند براساس الگوهای توسعه متداول در دنیا، مشکلات معیشتی مردم را حل کند و جلوی افت مداوم ارزش پول ملی را بگیرد چه اشکالی دارد؟!
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت چهارم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺شاید آقای جلیلی همانند حضرت ابوذر، از لحاظ تقوا و ایمان و صفات انقلابی کمنظیر باشد اما آیا قدرت مدیریت امور کلان کشور را دارد!
🔺آیا جلیلی را میتوان به عنوان «گزینه مطلوب ریاست جمهوری» برای حل مشکلات اساسی کشور معرفی کنیم؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت پنجم
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺شاخصهای انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصهها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟
🔺بعضی کسانی که از نزدیک در جریان مدل حکمرانی اقای جلیلی بودند، اعتقاد دارند ایشان قدرت مدیریت جذب منابع را ندارد...!
🔺آیا مدل مدیریتی آقای جلیلی (به دلیل رویکرد بسته نسبت به نخبگان سیاسی) باعث قفل شدن کشور نمیشود؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
✔️قسمت چهارم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت آخر
🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه
🔺چرا غالبا در انتخابات، بین جریانهای انقلابی اینقدر اختلاف وجود دارد اما همیشه در جبهه مقابل، وحدت گفتمانی و کار تشکیلاتی است؟؟
🔺آیا ضرورت ندارد نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟
🔺بین کسی که «به الگوهای توسعه غربی برای اداره کشور بیاعتماد نیست» و «کسی که حل مشکلات کشور را در گرو ارتباط با امریکا میداند» کدام ارجحیت دارد؟
🔺آیا آقای قالیباف به مذاکره و رابطه با امریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور اعتقاد دارد؟
ادامه دارد...
🔹لینک قسمتهای قبل👇👇
✔️قسمت اول
✔️قسمت دوم
✔️قسمت سوم
✔️قسمت چهارم
✔️قسمت پنجم
#انتخابات
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
محتوای پیشنهادی گروه تجلی کوثر برای انتخابات ریاست جمهوری.pdf
269.7K
محتوای پیشنهادی «مؤسسه کریمه ولایت» به مناسبت انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران با عنوان
«ادامه راه شهیدجمهور با انتخاب آگاهانه بر اساس شاخصههای اصلح»:
🔹این محتوا در سه بخش تنظیم شده است:
✔️ بخش اول: سه رویکرد درباره جایگاه «مشارکت و رأی مردم» در نظام اسلامی
✔️ بخش دوم: پیشفرض و شاخصههای اصلی برای انتخابات رئیس جمهور
✔️ بخش سوم: ضرورت «تکثر» گفتمانی نیروهای انقلاب در کنار «وحدت سیاسی»
#انتخاب_آگاهانه
#ادامه_شهید_جمهور
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۱🏴
🔹حضرت اباعبدالله (ع) برای جلوگیری از خطر اعتقادی بزرگ، دست به قیام زدند. آن خطر اعتقادی بزرگ این بود که یزید بر خلاف همه اسلاف خود و دیگر خلفائی که بعد از او به خلافت رسیدند، تصمیم داشت که جامعه و حاکمیت اسلامی را به کفر علنی و بت پرستی آشکار برگرداند. یعنی در صدد نابودی تمام زحمتهای نبیاکرم (ص) بود
◾️در واقع دفاع از اسلام برای جلوگیری از تسلط کفر مشروط به عِدّه و عُدّه نیست؛ برخلاف قیام در مقابل نفاق که به عدّه و عُده مشروط شده و لذا بقیهی ائمهمعصومین(ع) در مقابل خلفای منافق دست به قیام نزدند و هنگامی که بین بیعت و شهادت مخیر شدند، بیعت تحمیلی را پذیرفتند.
🔹اجماع فقهای اسلام (اعم از شیعه و سنّی) نیز بر همین مطلب است که در مقابل حملهی کفر و اشغال دارالاسلام و تهدید کیان اسلام، همه باید بدون هیچ شرطی دفاع کنند.
◾️با شکلگیری رنسانس، قدرت جهانی به تدریج به غرب منتقل شد و کفار در شکل جدیدی (سبک زندگی کفرآمیز) به جوامع اسلامی حملهور شدند و لذا فقهای شیعه به تدریج در معرض امتحان و آزمون و شرایطی قرار گرفتند که مشابه آن، برای امام حسین(ع) پیش آمده بود.
🔹چقدر طول کشید و چه خون دلها و زحمتها کشیده شد و چه جانها فدا شد و چه تبعیدها و شکنجهها انجام گرفت تا از دوران مشروطه و شکستهای ناشی از آن عبور کنیم و «اصل حاکمیت» با انقلاب اسلامی از تسلط کفر (یعنی حکومت پهلوی بهعنوان نماینده تام نظام کفر در ایران) رها شود.
◾️بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، اصل حاکمیت اسلام بالنسبه تثبیت شده اما خطر تسلط کفر بر «نحوه حاکمیت و روش اداره» وجود دارد و پیام عاشورا برای امروز ما نیز همین مطلب است.
🔹 درواقع مساله امروز این است که ادارهی کشور (که اقتصاد یکی از مهمترین ابعاد آن است) و موضوعات مختلفی که تمام وزارتخانهها مسئول آن هستند و با آن یک کشور را اداره میکنند، چه نسبتی با اسلام و کفر دارد؟ آیا نحوه حاکمیت، الهی و الحادی دارد؟
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۲🏴
🔹 درست است که امتداد پیام امام حسین(ع) در زمان ما، جلوگیری از تسلط کفر در نحوه اداره کشور اسلامی است اما از سوی دیگر، موضوع ادارهی کشور یک موضوع پیچیده و چند بُعدی و مرکب است. حال اسلام و احکامش چگونه بر این موضوع پیچیده تطبیق میشود؟
◾️به همین علت، بعضی میگویند کیفیت ادارهی کشور و نحوهی حکمرانی، یک امر عقلایی است و شارع مقدس به جز اوامر و نواهی که در رسالهها آمده، نص خاصی ندارد و لذا تأمین معاش و امثال آن باید به نحو عقلایی انجام شود.
🔹اما مقام معظم رهبری این نحوه ادارهی کشور را که در جهان جاری است، مصداق تسلط کفر میداند و لذا میفرماید: «توسعه، دارای بار ارزشی است.»
◾️اگر سادهاندیشی کنیم و یک کالا مانند ماشین شخصی را از همهی امور مربوط به آن تفکیک کنیم و سیاستهای صنعتی حاکم بر کارخانههای یک کشور و استراتژی صنعتِ حاکم بر دنیا و آثار این امور بر سرنوشت بشر را در نظر نگیریم، ملاحظه اوصاف مادی یا الهی در آن بسیار سخت است.
🔹 سوره فجر به عنوان سوره امام حسین (ع) و سایر آیات و روایات مرتبط با آن به ما نشان میدهد که شهر و زندگی شهری و مدیریت ابعاد حیات بشری و محیط حاکم بر آن، با کفر و اسلام و حیات و ممات و طغیان و طاعت کاملاً ارتباط دارد.
◾️به طور نمونه، کیفیت رفع نیاز به مسکن، یکی از مظاهر روبنایی و چشمگیر زندگی و حاکمیتهاست که در زندگی روزمره مورد توجه است و گمان میشود که امری مشترک بین کافر و مسلم است.
🔹 اما خداوند متعال درباره کیفیت ساخت مسکن توسط کفار اینگونه توصیف میفرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ؛ إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ» (فجر/۶ و ۷) «وَثَمُودَ الَذِينَ جَابُوا الصَخْرَ بِالْوَادِ» (فجر/۹). در واقع تراشیدن کوه برای ساخت خانه توسط این قوم، مورد تقبیح و مذمت خداوند قرار گرفته که در این سوره مبارکه به آن اشاره میشود.
◾️در تفاسیر نقل شده که قوم عاد زندگی پر زرق و برق و تمدن پر رونق و پر تحرکی داشتند. هم از نظر کشاورزی قوی بودند ـ که آیات سوره شعراء نیز به آن اشاره میکند ـ و هم از نظر ساخت مسکن و شهرسازی بسیار ماهر بودند.
🔹پیامبر آنها نیز مأمور میشود تا از طرف خداوند متعال، قوم عاد را به همین مظاهر زندگی (که مشترک بین کافر و مومن پنداشته میشود) توبیخ فرماید:
«أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ * وَتَتَخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَكُمْ تَخْلُدُونَ * وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَارِينَ * فَاتَّقُوا اللَهَ وَأَطِيعُونِ * وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ * أَمَدَكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ * وَجَنَاتٍ وَعُيُونٍ» (شعراء/۱۲۸ تا ۱۳۴)
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۳🏴
🔹اگر بخواهیم پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و مقابله با کفر و تحقق اخلاق حمیده را در دنیای امروز تشخیص بدهیم، باید ببینیم ماشینی که امروزه جوامع را حرکت میدهد و اخلاق اجتماعی میسازد، چه وضعی دارد و به چه سمتی میرود؟
◾️باید توجه داشت بحث پیرامون «اخلاق اجتماعی»، صرفاً یک امر فردی نیست تا فرد از طریق کتب اخلاقی، راههای درمان اخلاق رذیله و رسیدن به اخلاق حمیده را فهمیده و سپس روی حالات روحی و فکری و جسمی خودش کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد.
🔹 اما اکثریت مردم این گونه نیستند بلکه تحت تأثیر جوّ جامعه، روابط اجتماعی، فضا و محیط جمعی هستند. متناسب با همین واقعیت است که خدای متعال هم خطابها و عبارات متعدد و مختلف و متکثری دارد که در آنها، یک وصف اخلاقی را به یک جامعه ـ و نه تکتک افراد ـ نسبت میدهد.
◾️عبارات قرآن کریم را ملاحظه بفرمایید: «قَوْمٌ طاغُون» (ذاریات/53 و طور/32)؛ «قَوْمٌ لا يَعْقِلُون» (مائده/58 و حشر/14)؛ «قَوْمٌ مُسْرِفُون» (اعراف/81)؛ «قَوْمٌ تَجْهَلُون» (اعراف/138)؛ «قَوْمٌ لا يَفْقَهُون» (انفال/65 و حشر/13 و اعراف/179)؛ «قَوْمٌ لا يَعْلَمُون» (توبه/6)؛ «قَوْمٌ يَفْرَقُون» (توبه/56)؛ «قَوْمٌ عادُون» (شعراء/144)؛ «قَوْمٌ تُفْتَنُون» (نمل/47)؛ «قَوْمٌ يَعْدِلُون» (نمل/60)؛ «قَوْمٌ خَصِمُون» (زخرف/58)؛ «قَوْمٌ لا يُؤْمِنُون» (زخرف/88)؛ «لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون» (انعام/99، قصص/3، اعراف/52 و عنکبوت/51)؛ «قَوْمٌ مُجْرِمُون» (دخان/22)؛ «قَوْماً فاسِقين» (توبه/53، زخرف/57، ذاریات/46 و نمل/12)، «قَوْماً جَبَّارين» (مائده/22)؛ «قَوْماً عَمين» (اعراف/64)؛ «قَوْماً صالِحين» (یوسف/9)؛ «قَوْماً عالين» (مؤمنون/46)؛ «قَوْماً ضالِّين» (مؤمنون/106)؛ «قَوْماً لُدًّا» (مریم/97)؛ «قَوْماً بُورا» (فرقان/18 و فتح/12) و...
🔹 اگر جامعه صرفاً یک سری افرادِ کنار هم چیده شده باشند، این عبارات قرآنی معنای روشنی پیدا نمیکنند اما اگر توجه کنیم که جامعه علاوه بر افراد، روابطی بین آنها ایجاد میکند که باعث شکلگیری یک هویت جدید به نام جامعه میشود، در این صورت نسبتدادن وصفی خاص به یک جامعه معنادار خواهد شد.
◾️حال ابزاری که با آن یک جامعه را به یک سمت میبرند، چیست؟ این اوصاف ارزشی و اخلاقی که روی منابر گفته میشود، امروز بر چه ابزاری تطبیق پیدا میکند؟ سرنوشت حرکت جامعه به سمت کفر یا اسلام و اخلاق رذیله یا حمیده، بیش از هر مقولهای در این ابزارهای اجتماعی رقم میخورد. باید این ابزار به دقت شناخته شود
🔹در واقع طغیانها و گناهان عظیمی مانند کشتن امام حسین(ع) هیچ وقت نمیتواند تنها ناشی از میل یک شخص باشد. چون میل و توانایی یک فرد، دایره محدود و دامنه تأثیر کمی دارد اما زمانی که جامعه با همکاری اقشار مختلف اتوبانهایی از جنس اخلاق رذیله بسازند، آنگاه افراد هم میتوانند با ماشین شخصی، سرعتهای بالایی مثل دویست کیلومتر در ساعت را تجربه کنند.
◾️فراعنه و طواغیت امروز همانند گذشته با ابزارهای دستور و تهدید و تیغ شمشیر مردم را به تبعیت از خود وادار نمیکنند بلکه ابزار اجتماعی به نام «مدل اداره» طراحی کردهاند و ملتها و حاکمیتها نیز به اسم بهرهمندی از علوم کاربردی و زندگی خوب، التماس این طواغیت را کرده تا آنها را اصطلاحاً «توسعهیافته» کنند.
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
✔️قسمت دوم گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۴🏴
🔹وقتی طواغیت با تکیه بر ابزارهای اجتماعی، یک محیطی درست میکنند و همهی مردم را به یک سمتی میبرند، هر کسی نمیتواند یا جرأت نمیکند فضا را بشکند و محیطی که جامعه در آن تنفس میکند و زندهماندن خود را به آن وابسته میبیند، زیر سوال ببرد.
◾️از عوامل اصلی در درخشش حضرت ابالفضل العباس(ع) در تاریخ به همین دلیل است: در محیطی اجتماعی و فضایی که همه به سمت دیگری میروند، فقط عناصر خاص و ویژه هستند که در طرفی میایستد که همهی جامعه از آن طرف دوری میکنند. لذا در زیارت مأثور نیز این بزرگوار به همین صورت توصیف شده: «الرَّاغِبُ فِيمَا زَهِدَ فِيهِ غَيْرُهُ مِنَ الثَّوَابِ الْجَزِيل؛ به امری راغب بود که دیگران از آن دوری میکردند».
🔹در واقع کار اساسی که توسط امام و نبی رقم میخورد همین است که در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» میایستد. عدم توجه به این واقعیتهاست که باعث میشود افراد بسیاری در مواجهه با روایاتی که بهشت را پاداش اشک و صلوات بر اهلبیت (ع) و محبت به آنها معرفی میکنند، دچار تعجب شوند.
◾️یعنی به دلیل ارتکاز فردی از اخلاق و معنویت و عبادت، میگویند: «افرادی که مبتلا به گناه و اخلاق رذیله و... هستند و روی خودشان کار نکردهاند و ریاضات اخلاقی نکشیدهاند و راههای درمان اوصاف رذیله طی نکردهاند، چطور با یک اشک یا با یک زیارت به چنان مقاماتی میرسند؟!»
🔹اما به این واقعیت توجه ندارند که چنین شخصی با اشک و زیارت و محبت خود عملاً وارد دستگاه و محیطی شده که مسئول آن دستگاه، در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» و در نوک پیکان حمله به بیاخلاقی ایستاده است! لذا اگر در فرهنگ روایات، «ولایت» مقدم بر نماز و روزه و... معرفی شده، به این صورت قابلتحلیل است.
◾️امروزه برای فریب دادن مردم، اینطور نیست که تک تک افراد را به حب دنیا دعوت کنند بلکه برای دنیاپرستکردن امتها و جوامع، بسترها و ابزارهای اجتماعی درست میکنند. بیان شد که این ابزارها، «مدل اداره» کشورها نام دارد که همانند ماشین، جوامع را سوار کرده و در یک مقصد خاص پیاده میکند
🔹این مدل اداره غربی، تمام جوامع و حکومتها را به سمت رفاه روزافزونِ دنیاپرستانه میبرد که به تعبیر حضرت امام (ره) همان «بتپرستی مدرن» است. یعنی به اسم «توسعهیافتگی»، رفاهِ مطلق و بدون قید و شرط را هدف انحصاری جوامع میکنند؛ این، همان معنای جدید و مدرن از دنیاپرستی است
◾️اگر ما میخواهیم این هدف را تغییر دهیم و رفاه را به دین و اخلاق و ارزشهای اسلامی مقیّد کنیم، باید بتوانیم رفاه دینی و الهی را کمّی و قابل محاسبه عینی نموده و سپس ابزارهای مخصوص آن را تولید کنیم. زیرا کفار نیز برای اینکه جوامع را به هدف دنیاپرستی سوق بدهند، توانستهاند آن هدف کلی را به صورت کمّی و کیفی در سطح «الگوها، چشماندازها، سیاستها و برنامههای اجرایی» بیاورند.
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
✔️قسمت دوم گزیده
✔️قسمت سوم گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۵🏴
🔹در زیارت اربعین اینطور توصیف شده: «وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ ...» اوصاف و اخلاقی مثل فریبخوردن از دنیا و دنیاپرستی، فقط به سبب هوای نفس فردی و عشق یک شخص به دنیاطلبی شکل نمیگیرد بلکه ایجاد بسترهای اجتماعی برای دنیاپرستی است که باعث میشود یک جامعه نسبت به ارتکاب بزرگترین گناهان تاریخ بشریت به اجماع برسند.
◾️بالاترین سطح از معنای دنیاپرستی زمانی محقق میشود که وصفِ یک جامعه بشود. پس امروز نیز باید توجه داشته باشیم که کیفیت و ابزارهای حکمرانی و الگوهای اداره در نظام اسلامی نباید بستر و محیط برای رشد اوصاف رذیلهای ایجاد کند که در زیارت اربعین قرائت شد.
🔹اگر حب الدنیا (که در روایات به عنوان «رأس کل خطیئه» و محور کل گناهان و خطاها نام گرفته) هدف الگوها و ابزارهای اجتماعی قرار گرفت، بسیار طبیعی خواهد بود که اخلاق رذیله و گناهان در آن جامعه به صورت تصاعدی و شدیدتر از گذشته جریان پیدا کند.
◾️امروزه این خلق اجتماعی (دنیاپرستی) توسط الگوهای رایج در جهان ایجاد میشود و اگر این الگوها را صرفاً به شرط «عدم مخالفت بیّن با احکام شرع» وارد جامعه اسلامی کنیم، سرنوشتی همانند سرنوشت دوران مشروطه برای ما رقم خواهد خورد.
🔹زیرا این الگوی اداره، نظامی یکپارچه و همه جانبه است که با مقیدکردن و مشروط کردن آن اصلاح نمیشود بلکه در عمل، همه آن قیود و شروط را به نفع خود منحل میکند و به تدریج، اهداف و مقاصدی که برای آن طراحی شده را محقق مینماید. لذا رهبری معظم (بهعنوان پرچمدار توحید) ضرورت تولید «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» را مطرح کردند.
◾️در واقع بعد از جنگ تحمیلی که خواستیم به صورت علمی و تخصصی کشور را اداره کنیم و از سویی، علما و فقها به این امور حساسیت نداشته و آن را خارج از خطابات شارع دانستند، الگوهای توسعه با شدت بیشتری وارد شؤون اداره نظام شد و امروزه آثار اجتماعی اخلاقی و فرهنگی آن نمایان شده است.
🔹البته ساحت علما و متولیان دین منزه است از اینکه برای دنیاپرستی مردم، محیط اجتماعی درست کنند اما پیچیدگیهای امروزین کفر و جریان بسیار نامحسوس آن در کیفیت اداره و نحوه معاش و تدبیر شؤون زندگی مردم، باعث غفلت علما و مؤمنین شده است؛ همانطور که در دوران مشروطه، فقط عنوان «دفع استبداد» مورد توجه بعضی از علماء واقع شد و پیچیدگی جریان کفر در وضع قوانین و نظام دموکراسی ملاحظه نگردید.
◾️بهطور نمونه: مدل و ماشین متداول اداره جوامع، برای تحریک و برانگیختن مردم و ایجاد انگیزش اجتماعی، نیازمند سوخت متناسب با هدف دنیاپرستی است؛ سوخت این ماشین و مدل توسعه، «خلق حرص» نام دارد که از طریق ایجاد محیط «مدّ و تنوع در انواع کالا» محقق میگردد.
🔹در روایت آمده است که «أُصُولُ اَلْكُفْرِ ثَلاَثَةٌ اَلْحِرْصُ وَ اَلاِسْتِكْبَارُ وَ اَلْحَسَدُ»؛ اگر حرص به عنوان یکی از اصول کفر، «محور تحریک جامعه» در الگوهای حکمرانی متداول جهانی شود، نباید مؤمنین و عزاداران حسینی به بررسی و کسب بصیرت نسبت به ابعاد آن بپردازند؟!
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
✔️قسمت دوم گزیده
✔️قسمت سوم گزیده
✔️قسمت چهارم گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۶🏴
🔹دوست بزرگواری با افتخار میگفت: «فلان کوهنورد از یک کوه چند هزار متری صعود کرده و پرچم امام حسین (ع) را بر قله آن کوه به اهتزار درآورده». البته که چنین شخصی مأجور است اما به نظر میرسد شأن نام و پرچم امام حسین(ع) این است که بر قلهی الگوها و سیاستها و برنامههای اداره کشوری که حسینی است، به اهتزار در بیاید.
◾️شأن امام حسین(ع)، تبدیل جوامع و تغییرات امتها است و خون آن بزرگوار، موتور محرکه تاریخ است. لذا با توجه به شرایط کنونی ــ که همانند شرایط امام حسین(ع) ــ بحث خطر سلطه کفر بر مؤمنین مطرح است، امتحان امروز ما محبین و عزاداران حسینی بر سر «کیفیت و نحوه حاکمیت» است.
🔹 قبل از رنسانس، بخش مهمی از تحریک عموم برای فعالیت و کار بر اساس استبداد و زور و ارعاب و ترسی شکل گرفته بود. اما در دوران جدید باید دائما کالاهای متنوع و جدید را در مقابل این جامعه قرار داد تا این مردم برای دستیابی به آنها به بالاترین حد از فعالیتهای اقتصادی برسند!
◾️پس برای تحریک یک جامعه و تأمین سوخت ماشینی که جامعه را حرکت میدهد، «اقامه اخلاق حرص» صورت میگیرد. حال آیا خداوند متعال اجازه میدهد که منشأ تحریک و تحرک جامعه اسلامی، «خلق حرص» باشد؟!
🔹در واقع توسعهیافتگی از طریق مانور تجمل، جلال و جبروت الگوی مصرف جدید و کارآمدی و آسایش و رفاه کالاهای مدرن، همه دلها را میبرَد و باعث ایجاد انگیزههای بالا برای کار و فعالیت اقتصادی میشود.
◾️از لوازمات تبعیت از توصیههای کارشناسان و متخصصین اقتصادی و مدلهای کاربردی غربی این است که میگویند: «اگر میخواهید تحرّک شدید اقتصادی در کشور ایجاد شود باید محیطی از تنوع و کثرت در کالاهای لوکس را جلوی چشم مردم ایجاد کنید تا علت حرکت آنها برای کار با کیفیت و کمیت شود.»
🔹از سویی در منابر امثال این روایت نورانی بیان میشود که «اگر کسی کار کند تا نفقه خانواده خود را تأمین کند، همانند مجاهد فی سبیل الله خواهد بود» اما از این واقعیت غفلت میشود که امروزه در الگوهای توسعه متداول، آنچه عامل تحریک برای کار کردن جوامع میشود، حرص برای دستیابی به مرحله بعدی کالاهاست و نفقه نیز عملاً بر همین اساس (تأمین الگوی مصرف بهروزتر و جدیدتر) تعریف خواهد شد.
◾️یا مرتب علما به مردم میگویند: «چرا به فقرا کمک نمیکنید؟ چرا انفاق نمیکنید؟» حال اینکه مردم میدانند گرچه کالای مورد نیاز خود را تهیه کردهاند اما باید دوباره پول جمع کنند تا بتوانند سطح بعدی همین کالا را تأمین نمایند. زیرا وقتی کالاهای مورد استفاده مردم، دائما تغییر میکند و محیط تنوع و کثرت در کالاها ایجاد میشود، هماهنگ نبودن با این تغییرات، باعث «تحقیر» در جامعه خواهد شد.
🔹روایات بسیاری در مذمت وصف حرص آمده؛ بهطور نمونه، امام صادق(ع) میفرماید: «مَا فَتَحَ اَللَّهُ عَلَى عَبْدٍ بَاباً مِنْ أَمْرِ اَلدُّنْيَا إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِ مِنَ اَلْحِرْصِ مِثْلَهُ» خدای متعال هیچ دری از امور دنیا را برای عبدی نگشود (یعنی فضای تلذذ و معاشقه با دنیا برای کسی باز نشد) مگر اینکه دری از «حرص» همانند آن درب دنیایی برای او بگشاید.
◾️امروز این الگوهای اداره، مصداق حرص و آیه شریفه «لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» (مائده/2) است و توسط آنها، همکاری اجتماعی برای تحقق رذایل و گناهان شکل میگیرد؛ اما به دلیل پیچیدگی موضوعاتی مثل توسعه و مدل اداره، به آنها توجه عمیقی نمیشود و لذا مصادیق اجتماعیِ این آیات و روایات مغفول واقع میشود.
📗گزیدهای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
✔️قسمت اول گزیده
✔️قسمت دوم گزیده
✔️قسمت سوم گزیده
✔️قسمت چهارم گزیده
✔️قسمت پنجم گزیده
☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh